Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 4586
Hei
Jeg er en mac bruker som lurer på etter og ha sett en sak om en gutt som sende mail med en ip fra utlandet (men mailen ble sendt i Norge) og at mailadressen ikke kunne spores på noe som helst vis.

Er dette også mulig fra mac og sende falsk mail som ikke på noen måte kan spores opp i mot meg ?

I såfall hvordan ?
Proxy is the holy word!

http://www.google.com/search?btnG=1&q=Proxy

Han ligger bak en proxy, så han kan da for eksempel ha en proxy som hidemyass som da sier du er fra England, Australia eller andre land.
Sist endret av Apu; 3. april 2009 kl. 09:45.
Trådstarter
37 0
men hvordan sender han en mail? med en adresse som ingen kan spore han til?
Med en proxy som sagt?
Ingen kan spore hvor han sender fra da, han kan også bare lage en email bak proxy om han virkelig er paranoid.
www.hushmail.com trenger ikke noe proxy for den.
Sist endret av ranvik; 3. april 2009 kl. 09:53.
Trådstarter
37 0
men finnes det noe program for mac som bytter ip adresse og mac adresse til noe som ikke finnes ? så jeg kan f.eks lage en hotmail med falskt navn uten at noen kan spore meg?
Hvis jeg husker rett funker det fint å lage egne E-mailadresser med telnet, kan du skape mye faenskap med...
Sitat av maso Vis innlegg
men finnes det noe program for mac som bytter ip adresse og mac adresse til noe som ikke finnes ? så jeg kan f.eks lage en hotmail med falskt navn uten at noen kan spore meg?
Vis hele sitatet...
Gå via en proxy og opprett e-postkonto å hotmail. Du trenger ikke noen programmer for dette. Hotmail lagrer kun IP-adresse, ikke mac-adresse. Når du går via en proxy vil hotmail lagre ip-adressen til proxyen og ikke ip-adressen din.
Trådstarter
37 0
aha takk. Det var jo ikke vanskelig
Valgfri brukertittel?
Eplefisk's Avatar
Men jeg vil anbefale deg å bruke gmail, ikke hotmail. Hvis du sender mail med hotmail, sender du også ip-adressen din til mottaker. Med gmail gjør du ikke dette.
http://www.freakforum.nu/forum/showt...ght=mailsender


Det programmet er kanskje ikkje det du er ute etter, sidan du ikkje kan skjula ip'en din, men du kan sende e-post til kven som helst "fra" kven som helst(du skiver inn adressa det skal stå at e-posten kjem fra).

Det som er genialt med det og, er at du kan velja kor mangen e-postar som skal bli sendt
Sitat av Astron Vis innlegg
Hvis jeg husker rett funker det fint å lage egne E-mailadresser med telnet, kan du skape mye faenskap med...
Vis hele sitatet...
Telnet til en mailserver funket før, tror det er veldig få tilfeller at dette fortsatt kan gjennomføres, da de fleste har blokkert denne typen aktivitet på telnet.

Tråden har vel allerede blitt besvart ganske bra.