Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1338
Hei!
Er litt forvirret her, føler meg litt dum men la gå..

Jeg kjøpte noe småtteri for oppussing, og fikk beskjed om å bare returnere det jeg evt. ikke brukte.

Det ble ikke bruk for alt, og jeg returnerte varer for ca 700 kr, og fikk beskjed om at jeg kom til å få en kredittfaktura på dette.

Jeg har aldri vært borti en kredittfaktura før, og i dag kom den på epost. Spørsmålet er, må jeg på en måte "legge inn" den fakturaen noe sted for å få pengene mine eller kommer de automatisk inn på kontoen min?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Du fekk ikkje ein kredittfaktura.

Du fekk ein kreditnota. Den seier at bedrifta skulder deg gitt sum. Om du ikkje alt har betalt fakturaen du har fått, kan du vanligvis motrekne dei, altså trekkje ifrå beløpet på kredittnotaen ift. det du skal betale.

Om du alt har betalt fakturaen, tar du kontakt og oppgir eit kontonummer du vil ha pengane utbetalt til.
En kreditnota er motstykket til en faktura, altså at selger skylder deg penger fremfor at du skylder selger.
https://no.wikipedia.org/wiki/Kreditnota

Hvis du har betalt for varene på forskudd skal pengene normalt komme tilbake til samme betalingsform / kontonr og hvis du ikke har betalt enda skal du bare betale forskjellen på faktura og kredittnota.

Hvorvidt pengene er utbetalt eller hvor de utbetales står normalt på kredittnotaen.
Trådstarter
Vidarlo: Takk for svar!
Jeg betalte varene med kort, så jeg regner med de har kontonr til meg, slik at de da bare fører over beløpet til kontoen jeg betalte fra?

Forstår jeg deg riktig vil dette i så fall gå pr automatikk, slik at jeg ikke trenger å gjøre noe mer med dette og pengene kommer inn på konto...?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Kontakt seljar. Dei har ikkje kontonummeret ditt om du har betalt med kort.
Trådstarter
Takktakk, da sender jeg en epost til adressen oppgitt i dokumentet...