Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  39 3304
Anonym bruker
"Underernært Tunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Så, dette er tingen. Jeg har prøvd sopp igjen nå, og denne gangen da dama mi at hun hadde bestemt seg og ville prøve etter 3 år på gjerdet. I seg selv er jeg glad for at hun tørr å endelig ta skrittet. Hun trenger dette, sårt og jeg vil vise henne denne fantastiske verdenen. Men hun er samtidig veldig skeptisk, så skeptisk at jeg er redd den skepsisen kan komme til å vri en potensielt trivelig opplevelse om til noe negativt.... Gir dette noen mening? Vil gjerne høre deres meninger, tanker, ideer og ev. Forslag om kan brukes til å vri dette om til noe positivt. Dette skjer på Onsdag.
Selv ligger jeg på 4g, men tenkte hun kunne få 2g. Hun veier.75ish kilo.( Hun har siden dag 1 nektet meg innsyn i vekta hennes )
Anonym bruker
"Allergisk Piggsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vanskelig å forberede noen psykisk på psykideliske stoffer. Man må nesten være åpen for å prøve nye ting, og bare hoppe i det. Set og setting er viktig. Dosering har jeg ikke så mye greie på.
Hun burde bare ta det om hun føler seg klar til å gjøre det. Presiser dette til han, ikke press. Om hun tar det i tvil om hun vil men på andres behov, vil hun mest sannsynlig ikke trives.

Deretter, forklar til henne at dette er det kulturer som har drevet med i tusenvis av år, inklusivt Norge. Om dere har riktig sopptype er det umulig å overdose. Det finnes ingen rapporterte fysiske bivirkninger som kommer av denne typen rus heller. Alt i alt er det et av de sikreste rusmidlene.

Ikke minst, vis og si at du kommer til å være der for henne om noe blir vanskelig. Ikke vis tegn til usikkerhet, fordi dette er noe som krever mye konform for å bli vandt til med det første.

Ville også spurt henne om hva det er hun er i tvil på, og evt. ta det opp og bearbeide den tvilen før man turer. Det er veldig viktig.
Sist endret av Sopphuet; 14. januar 2019 kl. 17:24.
Anonym bruker
"Underernært Tunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk. Ja det er nettopp det. Åpent sinn, ta imot alt som en mulighet/opplevelse. Og å være nysgjerrig. Det er vanlig Norsk plukket Fleinsopp. Og tvilen hun har er demonifisering gjennom ting hun har hørt. Jeg måtte betryggende henne på at hun kom ikke til å hoppe fra verandaen, man er aldri "så føkka" at man ikke vet virkelighet fra dumme spontane innfall. Og så er hun redd for hva hun kan komme til og se. Om det er masse skummelt og mørkt. Det er basicly de tingene som plager henne.
Er ikke 4g veldig mye når du i tillegg skal passe på en fersking? Og hadde heller aldri anbefalt noen å ta noe mer enn 1g første gang, du vet ikke om hun kan være sensitiv for det eller ikke. Har selv venner som turer balle på 1g mens jeg bare smiler litt.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Takk. Ja det er nettopp det. Åpent sinn, ta imot alt som en mulighet/opplevelse. Og å være nysgjerrig. Det er vanlig Norsk plukket Fleinsopp. Og tvilen hun har er demonifisering gjennom ting hun har hørt. Jeg måtte betryggende henne på at hun kom ikke til å hoppe fra verandaen, man er aldri "så føkka" at man ikke vet virkelighet fra dumme spontane innfall. Og så er hun redd for hva hun kan komme til og se. Om det er masse skummelt og mørkt. Det er basicly de tingene som plager henne.
Vis hele sitatet...
Mye av hallusinasjonene som kommer av psykedelika sies å være indre prosesseringer en har.

Om det er sant (noe som hadde gitt mye mening) ville da gitt en pekepinn på hvordan en tur KUNNE gått og hva man ville opplevd.

Om hun vet at det er ulike ting hun allerede sliter med, da burde hun ikke være overrasket av det kan hende at det kommer opp. Da er det viktig å anerkjenne det og akseptere. Det men regner jeg med at du kan om du allerede har tura, så skal ikke gå for dypt inn i slik.

Uansett, forklar til henne at det hun frykter er helt normalt, men det er unødvendig frykt. Psykedelika er ikke noe slags utennomjordisk og hokus pokus (selv om det kan føles slik). Alt er rota i oss selv. Om det gir mening.
Enig med pensl,eg har spist sopp i mange år, å turer langt uti verdensrommet på 1, 5g, det er så forskjellig fra person til person.

Hadde ikke ville ha tatt meir enn 1 g første gang.

Just my 2 cent
Anonym bruker
"Målløs Dvergmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Spør henne om den aller verste traumatiske opplevelsen hun noensinne har opplevd, be henne tenke på denne. Si så at dersom hun klarer nå å fint forholde seg til denne opplevelsen, reflektere over den og forholde seg til den på en sunn og fornuftig måte så er hun sannsynligvis helt klar til å ta psykedelika uten noen problemer.

Jeg har tatt shrooms med et tosifret antall mennesker på jomfrutur og et kjennetegn på at det går til helvete er når personene har hatt vonde oppvekster, de er mennesker som heller vil flykte fra ting enn å face ting, klarer ikke slappe av eller blir "låst" i evige loops. Derfor kunnskap om hva det er hun skal innta er viktig. Hva er det faktisk? hva skjer i kroppen? hvordan kan jeg ende opp med å føle meg, både negativt og positivt? Hva gjør jeg hvis jeg føler noe negativt og hva betyr det?

Den aller beste opplevelsen får du dersom dere en helg reiser et sted og tar det på en hytte. Da kan man bruke første dag på å roe seg ned, meditere, reflektere og tenke over hva det er man ønsker med å trippe. Dagen etter er tripday og da anbefales det næringsrik vegetarsuppe som står klar på ovnen til å varmes opp når som helst. Server brød og ulike ferske spirer til. Det er magisk å få i seg noe mat etter en lang sopptur. Planlegging er key. Sett opp musikk på forhånd sammen og lag spillelister. Kan og være en ide å sette en dato lengre frem i tid for når man skal på tur. Dermed kan man mentalt forberede seg lenge, finne forventninger og problemer man vil jobbe med osv.
Anonym bruker
"Underernært Tunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av pensl Vis innlegg
Er ikke 4g veldig mye når du i tillegg skal passe på en fersking? Og hadde heller aldri anbefalt noen å ta noe mer enn 1g første gang, du vet ikke om hun kan være sensitiv for det eller ikke. Har selv venner som turer balle på 1g mens jeg bare smiler litt.
Vis hele sitatet...
altså, jeg skal være sitter. Aldri i verden om jeg hadde villet ta noe mens andre skal begi sed ut på noe de ikke er erfarne eller komfortable med på egenhånd
Beklager at jeg ikke var klar nok på det i min første post.
Nei, her skal de går riktig for seg. Safety forsterke. Og om 2g er for mye, så starter vi med ett. Er derfor jeg spør her så vi kan få Ruska bort unødige faktorer med hjelp fra dere jeg har bare denne ene sjansen til at dette blir noe hun liker og vil prøve om igjen. Så alt taes imot med takk
1g er nok
Sist endret av Mokkasinen; 14. januar 2019 kl. 18:46. Grunn: Fordi
Anonym bruker
"Underernært Tunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Spør henne om den aller verste traumatiske opplevelsen hun noensinne har opplevd, be henne tenke på denne. Si så at dersom hun klarer nå å fint forholde seg til denne opplevelsen, reflektere over den og forholde seg til den på en sunn og fornuftig måte så er hun sannsynligvis helt klar til å ta psykedelika uten noen problemer.

Jeg har tatt shrooms med et tosifret antall mennesker på jomfrutur og et kjennetegn på at det går til helvete er når personene har hatt vonde oppvekster, de er mennesker som heller vil flykte fra ting enn å face ting, klarer ikke slappe av eller blir "låst" i evige loops. Derfor kunnskap om hva det er hun skal innta er viktig. Hva er det faktisk? hva skjer i kroppen? hvordan kan jeg ende opp med å føle meg, både negativt og positivt? Hva gjør jeg hvis jeg føler noe negativt og hva betyr det?

Den aller beste opplevelsen får du dersom dere en helg reiser et sted og tar det på en hytte. Da kan man bruke første dag på å roe seg ned, meditere, reflektere og tenke over hva det er man ønsker med å trippe. Dagen etter er tripday og da anbefales det næringsrik vegetarsuppe som står klar på ovnen til å varmes opp når som helst. Server brød og ulike ferske spirer til. Det er magisk å få i seg noe mat etter en lang sopptur. Planlegging er key. Sett opp musikk på forhånd sammen og lag spillelister. Kan og være en ide å sette en dato lengre frem i tid for når man skal på tur. Dermed kan man mentalt forberede seg lenge, finne forventninger og problemer man vil jobbe med osv.
Vis hele sitatet...
Det har vi allerede gjort. Hun har ingen traumer hengende over seg, heldigvis. Hun har hatt en sunn og normal oppvekst. Og ja hadde vi hatt den slags tilgang hadde vi benyttet oss av hytte, ja. Ingenting slår naturen
Anonym bruker
"Underernært Tunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Pluss jeg terper henne konstant på intensjonen hennes bak å ta det. Hva hun vil oppnå og be om mens dette pågår
Har hun prøvd noe rusmidler før da? Jeg mener hvis du ikke har opplevd hasjrus engang så vil sopp føles ganske intenst og unormalt for en streiting.
Anonym bruker
"Underernært Tunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Lo-Down Vis innlegg
Har hun prøvd noe rusmidler før da? Jeg mener hvis du ikke har opplevd hasjrus engang så vil sopp føles ganske intenst og unormalt for en streiting.
Vis hele sitatet...
Hun har prøvd mdma og cannabis, ja. Før hun møtte meg var hun motstander av alt sterkere enn rusbrus.
Anonym bruker
"Hatsk Røyskatt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvis hun er redd for hva hun kan komme til å se, kommer hun til å se ting hun synes er skummelt. La henne heller vente til nysgjerrigheten overtar frykt/skepsis. Det ser ut som om du veldig gjerne vil at hun prøver, men hun er definitivt ikke klart før hun ber om det selv.

Hvis dere likevel gjennomfører, start lavt, og DU må klare å være avslappa med henne. Hvis DU er redd for at det går skeis, kan du nesten regne med at det blir en dårlig opplevelse. Man lærer uansett av de dårlige opplevelsene også, men ikke regn med at hun er med på tur igjen med det første.
Anonym bruker
"Løs Hare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Støtter mye av det som blir sagt over her. Det viktigste er at hun er i en lykkelig state of mind, og ikke har noen gammel fortid som fortsatt plager. Om hun føler seg psykisk klar og ikke gruer seg til å prøve, så ville jeg kjørt.

Ville tro det skal gå helt fint, ettersom hun allerede har testet MDMA. Har inntrykk av at det er lettere å badtrippe på molly da det er et mer emosjonelt tankekjør, i motsetning til det mer filosofiske tankekjøret på sopp.
Anonym bruker
"Underernært Tunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Hun har lest alle svarene her og føler seg nå mer klar enn tidligere i dag. Det var mye betryggende dere hadde skrevet, hun kjenner seg igjen med mye av det dere skriver. Hun er usikker på om nysgjerrigheten har overvunnet usikkerheten, men det vil hun ikke la stoppe seg. For å sitere henne: "hva er det Værste som kan skje? Ingenting. En mulig dårlig opplevelse, så er det over det og før virkeligheten er tilbake" så hun snakker med mye mer selvtillit nå.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hun har lest alle svarene her og føler seg nå mer klar enn tidligere i dag. Det var mye betryggende dere hadde skrevet, hun kjenner seg igjen med mye av det dere skriver. Hun er usikker på om nysgjerrigheten har overvunnet usikkerheten, men det vil hun ikke la stoppe seg. For å sitere henne: "hva er det Værste som kan skje? Ingenting. En mulig dårlig opplevelse, så er det over det og før virkeligheten er tilbake" så hun snakker med mye mer selvtillit nå.
Vis hele sitatet...
Da burde hun også vite at de som inntar psykedelika åpner opp pandoras boks.

En mulig endring av slik man oppfatter verden inntreffer de aller fleste (ville selv påstått at alles oppfatning blir endret, uansett). Det er mange som i ettertid sliter med å godta at verden ikke er slik de en gang så for seg. Dette forklarer mye av trådene der folk tror de får HPPD.

For å presisere. Om man åpner opp pandoras boks, er den åpnet for alltid. Det er viktig å vite om en skal begi seg ut på den psykedeliske reise. Men, dette er ikke noe å være redd for. Tvert imot, det får deg til å innse at verden er ikke så svart-hvitt og ensidig som mange liker å tro.

Man må akseptere og godta det man opplever. Om man stritter imot, da vil man fort (eller sakte for de som trofast kjemper for å ha kontrollen) innse at man ikke kan kontrollere slikt. Derfor, hva enn som skjer, om man havner på det verste stedet av de verste. La gå og aksepter det, da ordner alt seg.
Sopp er som regel grei med førdtegangstrippere. Klarte hun cannabis uten å frike ut så er jo sopp i mindre doser helt okei. Lykke til
Skjønner ikke poenget med å introdusere dama si for det kaoset som psykedelika kan åpne for. En sånn øyeåpner er ikke for alle. Ville du pusha dama di til å stupe fra 10 meter'n?
Anonym bruker
"Vennlig Lodde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er dette noe som kan utløse panikkanfall? Rusrelaterte panikkanfall kan være livstruende mtp på hva man kan finne på i denne tilstanden. Jeg får panikkangst av hasj til og med. og må ha imovane for å berolige meg. og da blir det jo litt chill. Jeg er skeptisk til sopp på grunn av mine hasjopplevelser, men ønsker å oppleve noe stort som ikke gjør deg til junkie. Noe som ikke skal ødelegge for meg familie barn jobb osv
Anonym bruker
"Laktoseintolerant Knurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Selv, har jeg alltid likt psykedeliske midler.Har nå bare vært borti fleinsopp . Første gang, prøv minimalt,sørg for å ha ett par valium. Og som jeg har hatt lest andre har skrevet. Godta det du opplever, virkeligheten er ikke så gøy hele tiden, sånn er det bare.holder du deg stabil, trygghet er viktig. Begynn i det små.
Sitat av Sopphuet Vis innlegg
Da burde hun også vite at de som inntar psykedelika åpner opp pandoras boks.

En mulig endring av slik man oppfatter verden inntreffer de aller fleste (ville selv påstått at alles oppfatning blir endret, uansett). Det er mange som i ettertid sliter med å godta at verden ikke er slik de en gang så for seg. Dette forklarer mye av trådene der folk tror de får HPPD.

For å presisere. Om man åpner opp pandoras boks, er den åpnet for alltid. Det er viktig å vite om en skal begi seg ut på den psykedeliske reise. Men, dette er ikke noe å være redd for. Tvert imot, det får deg til å innse at verden er ikke så svart-hvitt og ensidig som mange liker å tro.

Man må akseptere og godta det man opplever. Om man stritter imot, da vil man fort (eller sakte for de som trofast kjemper for å ha kontrollen) innse at man ikke kan kontrollere slikt. Derfor, hva enn som skjer, om man havner på det verste stedet av de verste. La gå og aksepter det, da ordner alt seg.
Vis hele sitatet...
Tror egt at hvor klar man føler seg og hvem man er med osv er det viktigste av alt når det gjelder en sånn tur. Ville anbefalt deg å ha litt liggende og om hun plutselig føler seg klar og får lyst(og det selvfølgelig passer seg) ville jeg bare tatt det uten å tenke så mye over det. Regner med at du har noe mer kontroll og kan roe henne ned om noe skulle skjedd. Kan være greit å gjøre seg klar i forkant og planlegge litt hva dere gjør om noen situasjoner oppstår. Lag en god spille liste sammen, finn et sted dere kan gå om alt går ille, og sist men ikke minst les dere opp på effekter (eks rus rapporter) og hva dere må være obs på osv, så dere er godt "rustet" til trippen.
Sitat av subscribe Vis innlegg
Skjønner ikke poenget med å introdusere dama si for det kaoset som psykedelika kan åpne for. En sånn øyeåpner er ikke for alle. Ville du pusha dama di til å stupe fra 10 meter'n?
Vis hele sitatet...
Ja, lett.
Dosering i antall gram her er bortkastet, norsk fleinsopp så er nok det en fin dose, men har du noe sopp fra sør amerika bla så var 0.7 en «lvl» spiste 2.5 jeg og har ikke rørt sopp siden, veldig glad i syre, men soppen ble for uforutsigbar, spesielt i større doser. Men ironisk nok anbefaler jeg også soop i mindre dose for nybegynnere, da for eks lsd kan bli vanskelig å prate skikkelig (ihvertfall min erfaring, mister tråden, glemmer og stammer som en madman) men syns det er lettere å være sosial på en mindre dose sopp fremfor en «vanlig» tur på lsd, mellom 100-200 ug

Såklart inviduelt men det er min erfaring hvertfall
Sitat av subscribe Vis innlegg
Skjønner ikke poenget med å introdusere dama si for det kaoset som psykedelika kan åpne for. En sånn øyeåpner er ikke for alle. Ville du pusha dama di til å stupe fra 10 meter'n?
Vis hele sitatet...
Er du så spesiell du da, siden du er dude eller?
Om dama selv ønsker det, så er det da jaggu ikke værre enn når du selv, som dude fant ut at du ville teste..
Kos dere, hør på Alan Watts, musikk, le og knull !
Sitat av Eyeamare Vis innlegg
Er du så spesiell du da, siden du er dude eller?
Om dama selv ønsker det, så er det da jaggu ikke værre enn når du selv, som dude fant ut at du ville teste..
Vis hele sitatet...
Det blir en helt annen diskusjon, men at det er vesentlige forskjeller på gutter og jenter kommer man ikke utenom. Min kjærestes syn på verden er i stor grad preget av emosjoner. Dette gjelder alle jenter jeg har hatt et nært forhold til. Mulig dere omgåes mer robuste kvinnfolk enn meg, men jeg er skeptisk som faen til å inntrodusere dama for noe som kan snu shit såpass på hodet, som psykedelika ofte kan. Hvis hun selv vil, så blir de jo en annen sak. TS skriver at dama er redd..
"spør for en venn"
kmsc's Avatar
Sitat av subscribe Vis innlegg
Det blir en helt annen diskusjon, men at det er vesentlige forskjeller på gutter og jenter kommer man ikke utenom. Min kjærestes syn på verden er i stor grad preget av emosjoner. Dette gjelder alle jenter jeg har hatt et nært forhold til. Mulig dere omgåes mer robuste kvinnfolk enn meg, men jeg er skeptisk som faen til å inntrodusere dama for noe som kan snu shit såpass på hodet, som psykedelika ofte kan. Hvis hun selv vil, så blir de jo en annen sak. TS skriver at dama er redd..
Vis hele sitatet...
Mener du psykedeliske stoffer er forbeholdt menn? Hvis jenta introduserer gutten for dette så vil det være en forskjell?

Sitat av Bearass
Sopp er som regel grei med førdtegangstrippere. Klarte hun cannabis uten å frike ut så er jo sopp i mindre doser helt okei. Lykke til
Vis hele sitatet...
Se, her er vi ueninge med mindre du er sarkastisk?

Sitat av Sopphuet
For å presisere. Om man åpner opp pandoras boks, er den åpnet for alltid. Det er viktig å vite om en skal begi seg ut på den psykedeliske reise. Men, dette er ikke noe å være redd for. Tvert imot, det får deg til å innse at verden er ikke så svart-hvitt og ensidig som mange liker å tro.
Vis hele sitatet...
Det de fleste er mest redd for er vel det ukjente, tenk hvor mange myter eller fordommer som eksisterer og lever rundt psykedelika. Ikke alle får en aha-opplevelse første gangen, kanskje dette skjer først på tur nr 10.
Kmsc: Nei. Jeg mener psykedelika er forbeholdt folk som oppsøker det selv. Å være nysgjerrig på noe kjæresten interesserer seg for er ikke nok for min del, ikke når hun har en underliggende usikkerhet.

Jenter og gutter er forskjellig. At dere skal ha det til at jeg mener det er forbeholdt gutter/folk med sterk psyke, det stemmer ikke. Det er ikke så enkelt, og jeg har ikke påstått at gutter har sterkere psyke enn jenter.

Hvis noen virkelig vil prøve psykedelika, så klarer de det stort sett fint selv. Gutter som jenter. Men ja, når det kommer til jenter vil jeg nok tenke meg om en ekstra gang.

Fint om folk kan lese hva jeg skriver, og ikke nærmest legge ord i munnen min.
"spør for en venn"
kmsc's Avatar
Sitat av subscribe
Kmsc: Nei. Jeg mener psykedelika er forbeholdt folk som oppsøker det selv. Å være nysgjerrig på noe kjæresten interesserer seg for er ikke nok for min del, ikke når hun har en underliggende usikkerhet.
Vis hele sitatet...
Hvordan tror du en interesse starter? Kanskje med at man er nysgjerrig? Som flere ganger diskutert, tror du flertallet er helt sikre når de tester et psykedelisk stoff, eller hva som helst ukjent for første gang? Selvom jeg er godt kjent med dette, vanker det fortsatt en slags usikkerhet før en evt. trip.

Når det gjelder begrepet sterk psyke så er jeg veldig usikker på om folk vet hva det betyr, folk har sine styrker og svakheter på alle plan. Hva legger du i å ha sterk psyke?
Kmsc. Nei. Jeg er ikke sarkastisk.

Cannabis kan utløse panikkangst og noia, noe som er heller uvanlig for førstegangstrippere på mindre doser sopp. Det finnes haugevis av mennesker som får noia av cannabis men fungerer helt fint under påvirkning av psykedelika. Oppskrift på badtrip er som regel å ta seg en Jay under psykedelisk påvirkning.

Ellers er det bare tull at kvinner skulle være noe dårligere til å takle psykedeliske opplevelser enn menn. Heller motsatt. Ofte er kvinner bedre til å tåle smerte og bedre til å gi seg hen, underkaste seg opplevelsen.

En fornuftig lavere dosering sopp kan være en grei innføring.. Man vil da ha noenlunde kontroll likevel og få en oppfatning om det er en opplevelse man kan gå i møte på høyere doseringer,eller om man har en tendens til å kjempe imot og ikke ønske et dypere dykk.
Sist endret av Bearass; 16. januar 2019 kl. 16:53.
Sitat av kmsc Vis innlegg
Hvordan tror du en interesse starter? Kanskje med at man er nysgjerrig? Som flere ganger diskutert, tror du flertallet er helt sikre når de tester et psykedelisk stoff, eller hva som helst ukjent for første gang? Selvom jeg er godt kjent med dette, vanker det fortsatt en slags usikkerhet før en evt. trip.

Når det gjelder begrepet sterk psyke så er jeg veldig usikker på om folk vet hva det betyr, folk har sine styrker og svakheter på alle plan. Hva legger du i å ha sterk psyke?
Vis hele sitatet...
Hvis du leser posten min nøye, så skjønner du sjøl at min oppfatning av psyken er deg totalt likegyldig i sammenhengen. Skriver jo at jeg ikke tror det er så enkelt, det dreier som mye mer. Oppvekst, ressurser etc. Det blir en annen diskusjon.

Forstår at jeg kunne ordlagt meg annerledes for å unngå å bli fremstilt som mannsjåvinist. Tar selvkritikk for det. Mener enkelt og greit at psykedelika ikke er noe folk generelt bør introduseres for. Merk: Generelt.

Hvis psykedelika har opplyst deg om noe som helst, så gratulerer! For min del har det kun knust daværende virkelighetsoppfatning og etterlatt 100 ganger flere spørsmål enn svar. Det i seg selv trenger ikke være negativt, men det er hvertfall ikke utelukkende positivt. Det er mye viktigere at "jentene mine" er trygge på seg selv og har god mental hygiene enn at de har et utvidet perspektiv.

Hvis en kompis hadde fått en knekk etter en trip, hadde jeg følt at jeg kunne nådd frem med egne erfaringer og perspektiver. Jenter er ikke fra en annen planet, men de ER(stort sett) annerledes på en del måter. Det er en grunn til at jenter snakker med andre jenter om problemer, og motsatt.

Siden folk her har tungt for å lese, la meg understreke: Jeg syntes generelt ikke folk bør introduseres for psykedelika. Har du lyst nok, så ender du opp på tur før eller senere uansett. De trenger hvertfall ikke oppmuntres.

Etter å ha lest over den første posten min, så trekker jeg selvkritikken ang mannssjåvinismen. At dere tolker det som at jeg mener gutter er bedre rustet for psykedelika enn gutter får stå for deres egen regning. Kan vel egentlig ikke forvente annet på freakforum når man uttrykker seg kritisk til stoffet.

Mener simpelthen at man skal ta vare på dama si. Hvis dere tenker det kan gjøres gjennom psykedelika, så.. ja.

Bedre rustet enn jenter*

Det her ble mye kødd. Sliten etter jobb, svarer eventuelle tilsvar i morgen.
Sist endret av subscribe; 16. januar 2019 kl. 21:04. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av kmsc Vis innlegg
Det de fleste er mest redd for er vel det ukjente, tenk hvor mange myter eller fordommer som eksisterer og lever rundt psykedelika. Ikke alle får en aha-opplevelse første gangen, kanskje dette skjer først på tur nr 10.
Vis hele sitatet...
Det er jeg helt enig i.

Det er mange (meg selv inkludert) som var ganske så vettskremt over den første turen. Alle mytene, fordommene, utsagnene, påstandene og meningene rundt psykedelika har tross alt sitt grunnlag i en skremselsfylt og feiltolket oppfatning av stoffene, så sant man ikke ser på argumentere som er pro-psykedelika.

Poenget mitt var at når du først opplever at verden ikke er så rigid, statisk og ensidig som den vanligvis blir oppfattet, så kan det være vanskelig å håndtere. I tillegg så kan mange oppleve prosesseringer senere på samme måte som de gjorde under turen (om argumentet at hallusinasjoner kommer av indre prosesseringer stemmer såklart), og det er det jeg mener med at pandoras boks er åpen for alltid.

Man vil alltid se verden fra en noenlunde annen vinkel etter bruk av psykedelika, hvorvidt dette påvirker noen sterkt eller svakt varierer fra person til person. Ut ifra mine egne erfaringer og det jeg leser av folk som turer, så opplever de aller fleste at deres syn på verden endres, selv uten en ordentlig sterk "breakthrough".

Sitat av subscribe Vis innlegg
Hvis psykedelika har opplyst deg om noe som helst, så gratulerer! For min del har det kun knust daværende virkelighetsoppfatning og etterlatt 100 ganger flere spørsmål enn svar. Det i seg selv trenger ikke være negativt, men det er hvertfall ikke utelukkende positivt.
Vis hele sitatet...
Det at psykedelika har knust din daværende virkelighetsoppfatning å ført til flere spørsmål enn svar, får da vel være din oppfatning og opplevelse. Hvorfor skal den ha noe som helst å si for noen som helst andre? Medmindre de lurer da selvfølgelig

Sitat av subscribe Vis innlegg
Det er mye viktigere at "jentene mine" er trygge på seg selv og har god mental hygiene enn at de har et utvidet perspektiv.
Vis hele sitatet...
I de aller fleste tilfeller der sunne og friske individer tar psykedelika blir ikke dere "mentale hygiene", som du kaller det, noe verre. I de aller fleste tilfeller blir folk mer tilfreds med seg selv og får et mer positivt syn på verden. Hvordan vet jeg det? Om du leser enhver anekdote du kan finne på internett (det er mange av dem, og de er i aller høyeste grad i OVERKANT positiv), samt diverse studier (spes. john hopkins uni. studier på psilocybin og LSD. og Pål-Ørjan Johansen+Teri krebs). Så vil du se at det finnes i bunn og grunn ingen ordentlig grunnlag som tilsier at psykedelika skulle tukle med eller skade psyken til noen (om det gjør det, er det DIN feil for å bruke det feil, ikke psykedelikaen).


Sitat av subscribe Vis innlegg
Siden folk her har tungt for å lese, la meg understreke: Jeg syntes generelt ikke folk bør introduseres for psykedelika. Har du lyst nok, så ender du opp på tur før eller senere uansett. De trenger hvertfall ikke oppmuntres.
Vis hele sitatet...
Hvorfor ikke?
Jeg mener selv at de i aller høyeste grad burde blitt introdusert for noe som psykedelika ovenfor noe slikt som alkohol. Fordi, det er en langt sikrere måte å ruse seg på, med tanke på sosialt skadeomfang og personlige skadeomfang.

Jeg er enig nok i at det ikke burde bli oppmuntres med noe som har potensialet for å skape mer problemer. Men jeg er interessert i å høre om hvorfor du ikke ville oppmuntret det til noen?
Sist endret av Sopphuet; 16. januar 2019 kl. 21:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Vennlig Lodde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Lurer på en ting. Plukker/ finner dere sopp, eller kjøpes dette normalt hos en dealer?
Sitat av Sopphuet Vis innlegg
Hvorfor ikke?
Vis hele sitatet...
Det står tydelig i postene mine. Du ser jo det? Det er ikke sykt godt utdypt, men godt nok til at jeg kunne besvart spørsmålet ditt med en quote av meg selv.

Er som sagt (usedvanlig) sliten etter jobb, så burde sikkert fulgt opp det med å svare i morgen. Nå føler jeg bare for å finne frem maskingeværet(ladd med digitalt blekk). LES HVA JEG SKRIVER!!!!
Sist endret av subscribe; 16. januar 2019 kl. 22:56.
Hvis du vil vise henne denne fantastiske verdenen, er det lurt å begynne med en mild dosering, kanskje bare et halvt gram eller ett. Så kan dere etterhvert jobbe dere fremover og finne egen selvtillit og tillit generelt paralellt med at dosering økes. Lykke til=)
Anonym bruker
"Underernært Tunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Da kan jeg meddele at dette gikk over all forventning. Hun tok 1.5g og hun ble liggende og gråte fordi alt hun såg var så vakkert. Frykten hennes ble beroliget fordi det var en skapning der halvt drage og halvt løve som stod over henne og passet på henne. Og til kritikerne her inne: hvorfor vil jeg utsette henne for dette? Jeg ville ikke. Jeg har sagt nei i 2 år til henne, men dette var noe hun selv ville oppleve, da hun såg hvor mye det å ta sopp hjalp meg. Det var norskpluklet Fleinsopp som en venn av meg. Plukket for 2 år siden i Oslo.
Så nei, jeg har ikke prøvd og pushe henne til noe som helst. Jeg har nektet henne å prøve heltfrem til nå, fordi jeg ikke har følt meg trygg på hvordan hun kunne komme til og reagere. Men dette gikk 20 ganger bedre enn jeg fryktet, og hun er helt slått ut over hvor amszing dette var og oppleve. Små hull i rullegardinene ble for henne en fullspekket stjernehimmel som gav henne ett lysshow for livet. Og hun er billedkunstner, så det hun nå har opplevd inspirerte henne til nye malerier.
Så bra det var en positiv opplevelse TS!