Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  36 43398
Dette er litt dumt, men er greit å vite for oss yngre brukere av forumet. Kanksje tatt opp før, men finner det ikke...

Hvis man har drukket og er full/brisen, hvordan kan man da bli så og si edru igjen så fort som mulig (hvor lang tid?), før man kommer hjem til foreldrene som ikke vil legge seg før sønnen deres har kommet seg i seng og har ingen/liten mistanke om at han drikker?

Takk
Spy masse! og eller drikk masse vann.
Way to go.. Anbefale forumets yngste brukere å ta amfetamin når de er for drita til å gå hjem til mor og far..

Drikk vann og spis litt mat.. Kanskje jogge en tur også, men det er sikkert ikke så fristende..
Beste er vel bare å la alcrusen gå ut naturlig vel?, bare stikke hjem å legge seg, foreldre blir ikke så sure som man trur når det først skjer, en gang må være den første.

Husker første gang jeg kom hjem dritings til mor haha, et minneverdig øyeblikk!
Sitat av mentalmelt
Kanskje jogge en tur også, men det er sikkert ikke så fristende..
Vis hele sitatet...
Tror ikke det hjelper så mye gitt. Men å drikke mye vann derimot hjelper. I allefall mot fyllesjuken etterpå.
Det og jogge gjør at vi virker friskere! Jeg løper ofte fra bussen og hjem når jeg har drokket, dette er ikke for at mamma ikke skal skjønne at jeg har drikket, men fordi det gjør at jeg føler meg mye klarer etterpå
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Det hjelper vel strengt tatt å joggge/gå/ha sex, siden man da øker pulsen og forbrenner fortere.
Kaffe/vann/mat hjelper også naturligvis.
Sitat av max-mekka
Tror ikke det hjelper så mye gitt. Men å drikke mye vann derimot hjelper. I allefall mot fyllesjuken etterpå.
Vis hele sitatet...
Du tror ikke det hjelper å øke forbrenningen slik at alkoholen metaboliseres fortere? Neivel....
Du forbrenner ikke alkohol fortere ved fysisk aktivitet. Selv om du er brisen så kan du vel klare å oppføre deg normalt når du kommer hjem?
Sist endret av Octavarium; 15. mai 2007 kl. 21:04.
Rakkamakkafo
Marken's Avatar
Alkoholforbrenning foregår slik at alkoholpromillen i blodet synker med rundt 0,15 promille per time konstant. Trening/svetting vil derfor ikke påvirke denne prosessen nevneverdig. Det får deg likevel til å føle deg bedre, og kan derfor hjelpe. Om jeg skal være fornuftig roer jeg ned alkoholinntaket i 1-tiden, og drikker litt vann innimellom. Slik er jeg på synkende rus når jeg tusler hjem i 4-tiden. Funker greit.
Det går ikke ann å få kroppen til å forbrenne alkohol fortere. Hvis man spiser, drikker vann eller jogger blir man muligens klarere i hodet, men promillen synker ikke fortere av den grunn. Å spy hjelper bare hvis det er alkhol i magesekken som ikke har nådd systemet enda.

http://www.vinmonopolet.no/is-bin/IN...S-Start?id=133
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Det er greit, men poenget med denne tråden er vel uansett at fyren skal virke "klarere i hodet" forran evt foreldre, så tipsene duger i massevis.
Jeg mener, det å bevege seg gjør at fordøyelsessystemet setter opp tempoet. Mer av næringsstoffene sendes fra magen ut i blodet, og hvis du har magen full av alkohol vil også dette gå raskere inn i blodet. På kortsikt vil du kanskje faktisk bli litt mer beruset, men om målet er å bli fortest mulig edru vil det være fordelaktig å få alt av alkohol så fort som mulig ut i systemet slik at det kan gå videre til leveren der det metaboliseres..

Om alt av alkohol derimot allerede er i blodomløpet vel ikke dette spille inn..
Huskeliste for å ikke bli tatt for drikking:

- Ikke rive ned bilder ol. fra veggen
- Prøve å gå i en så rett linje som mulig
- Prøve å ikke svaie for mye når man står stille (dørkarmer ol. er fine å støtte seg til)
- Absolutt ikke spy slik at de ser/hører det
- Konsentrere seg om å ikke snakke snøvlete
- Fortell foreldrene at du har hatt det SÅÅÅ fint, og at du er trøtt og vil gå å legge deg.
Sist endret av dobbeltve; 15. mai 2007 kl. 22:07.
Drikk masse vann og begynn å spy også løper du opp og ned trapper eller annen mosjon. BRUK kroppen rett og slett
drikke melk..
hjelper vertfall på fyllesjuken
Vann er og blir det viktigste. FÅ i deg noe mat.
jeg må bare tilføye at foreldrene dine har kjent deg hele livet og de merker det om du oppfører deg annerledes. når man er brisen og anstrenger seg for å oppføre seg å gå rett så ser man stram og spent ut.

jeg vet ikke om jeg er noen mester i å skjule det, men når jeg kom hjem full flere gagner på rad så mistenkte de meg, men alkometret var ødelagt så jeg slapp unna med å ta en doptest den var seff negativ.
Spis deg en god og FET mat - fettet trekker til seg etanol.

Drikk mye vann - fordi det er vann kroppen består av.

Ta deg en dusj - er du full kan du ta deg f. på at du stinker.

Drikk mindre neste gang - så kanskje du klarer å lære av egne tabber neste gang
Hva med å være ærlig? Ikke drikke seg fullstendig fra sans og samling første gang, men hvise at du faktisk er voksen og moden nok til å stå for det du gjør, og at du er bevist på alkoholens innvirkning på kroppen din.

Om du absolutt vil skjule det er vell det bare å ha gjort klar en bøtte på rommet, zyrtec og en del flasker vann, for så å gå rett til sengs. Vann og zyrtec (som du får kjøpt reseptfritt) hjelper på dagen derpå. Ellers kan du jo unskylde deg med at det var høy musikk i lokalet.

Sitat av TSN
jeg må bare tilføye at foreldrene dine har kjent deg hele livet og de merker det om du oppfører deg annerledes. når man er brisen og anstrenger seg for å oppføre seg å gå rett så ser man stram og spent ut.

jeg vet ikke om jeg er noen mester i å skjule det, men når jeg kom hjem full flere gagner på rad så mistenkte de meg, men alkometret var ødelagt så jeg slapp unna med å ta en doptest den var seff negativ.
Vis hele sitatet...
Om mine foreldre noen gang hadde ønsket å foreta en urin prøve eller alkotest på meg hadde jeg sporenstreks flyttet hjemmefra. For noen kontroll freaks av noen foreldre du har...

EDiT: Glemte selvfølgelig klassikeren: campe hos en venn / vennine
Sist endret av nikita; 15. mai 2007 kl. 23:21.
Sitat av tnt
Det hjelper vel strengt tatt å joggge/gå/ha sex, siden man da øker pulsen og forbrenner fortere.
Kaffe/vann/mat hjelper også naturligvis.
Vis hele sitatet...
Når man allerede er full/brisen så har alkoholen allerede kommet i blodet og det hjelper faktisk ingen ting med fysisk aktivitet. Man forbrenner ikke alkoholen av den grunn.

Det som faktisk hjelper er som tideliger nevnt å spise masse og drikke mye, gjerne vann eller kaffe.
Skal du få bort lukten så ikke spis tyggis, da skjønner de det med en gang, men spis ting som forandrer ånden som potetgull, med mye pepper og alt e.l.

Så klarer man vell alltid å konsentrere seg og virke sånn noelunde edru selv om man har drukket(?)
Menneskekroppen forbrenner 0.15 promille alkohol i timen uansett hva du gjør..
Når alkoholen først er tatt opp i blodet, kan du spy, løpe eller pisse så mye du bare vil uten at det hjelper noe som helst. Hvis du nettopp har kastet i deg noen shots med ett eller annet og finner ut at du må hjem tidligere,kan det hjelpe å stikke fingeren i halsen og få opp det som ligger i magen før det blir tatt opp i blodet.
Egen erfaring sier at hodet funker en del bedre dersom du får i deg kaffe. Har berget undertegnede mer enn en gang! Ellers som alle andre sier, begrens inntaket er vel også den billigste måten

Og for å unngå fyllesjuken, drikk masse vann på slutten av kvelden/natten.Det verste du gjør er å legge deg på stigende rus, det kan fort bli et mini-helvete med hodesnurr og tømt mage i sengen....

2 kopper grønn te, feks Lipton Green Orient i en stor kopp, med en sukkerbit oppi, gjør underverker på formen for min del. Grønn te skal etter sigene virke rensende på bla leveren, slik at alt grumset som alkoholen etterlater seg kommer fortere ut av systemet, og du kommer raskere tilbake til normal form.

Zyrtec virker vel omtrent på den måten at det demper symptomene dagen derpå (kom gjerne med innspill her!), og er ikke noe å anbefale i lengden, da det ikke får ut slagstoffene, men rett og slett hindrer kroppen i å si ifra at de er der.
Sist endret av Holmiz; 16. mai 2007 kl. 02:48.
Ikke nå farlig å bli busta med alkohol. Vært fjern foran mamma å pappa jeg + litt små fjern en anna gang
Sitat av pilleknaskern
Ikke nå farlig å bli busta med alkohol. Vært fjern foran mamma å pappa jeg + litt små fjern en anna gang
Vis hele sitatet...
Nå er det ikke sikkert alle foreldre reagerer likt da... At 5 stykker sier de har vært så så fulle/fjerne foran foreldrene sine bidrar lite til debatten.
Sitat av dobbeltve
Huskeliste for å ikke bli tatt for drikking:

- Ikke rive ned bilder ol. fra veggen
- Prøve å gå i en så rett linje som mulig
- Prøve å ikke svaie for mye når man står stille (dørkarmer ol. er fine å støtte seg til)
- Absolutt ikke spy slik at de ser/hører det
- Konsentrere seg om å ikke snakke snøvlete
- Fortell foreldrene at du har hatt det SÅÅÅ fint, og at du er trøtt og vil gå å legge deg.
Vis hele sitatet...
snakk minst mulig og virk litt smågretten kanskje.. ikkje sjå dei rett i auga.

*memories*
Sitat av luring
Dette er litt dumt, men er greit å vite for oss yngre brukere av forumet. Kanksje tatt opp før, men finner det ikke...

Hvis man har drukket og er full/brisen, hvordan kan man da bli så og si edru igjen så fort som mulig (hvor lang tid?), før man kommer hjem til foreldrene som ikke vil legge seg før sønnen deres har kommet seg i seng og har ingen/liten mistanke om at han drikker?

Takk
Vis hele sitatet...
Edru blir du ikke, drikk mye vatn, puss tennene og ta mye tannkrem i kjeften før du kommer hjem.
Prøv å ikke snakk så mye, når du er full liker du og ta en samtale og 3, og da skjønner de det.


Kan du ikke bare være ærlig?
Viss du feks drikker en sixpack, si du bare smakte litt av en kompis, men at det ikke var mye.

Gjenta dette noen helger og de vil til slutt bry seg mindre og mindre, så lenge du ikke drikker deg shitings blir de nok ikke sure.
Avhengig av alder er selvfølgelig det beste å være ærlig. De fleste foreldre er klar over at ungdommer begynner å drikke i 15-16-17 års alderen. Ved å være ærlig med de, viser du at de kan stole på deg og dermed får du mer frihet. Krever dog at du klarer å være ansvarlig selv også, så hvis du har som vane å sovne i grøfta så er det kanskje best å la være.
Sitat av nikita
Om mine foreldre noen gang hadde ønsket å foreta en urin prøve eller alkotest på meg hadde jeg sporenstreks flyttet hjemmefra. For noen kontroll freaks av noen foreldre du har...
Vis hele sitatet...
nå er ikke akkuratt valgene så store når man er mindreårig, i hverstefall pissings hjemme eller pissings med barneværnet.
men tilbake til temaet.
la oss si at du skal hjem kl 1. da...
ville det ikke beste da vært å slutte å drikke kl 10-11?
da er man hverfall ikke helt ferdigkjørt før man kommer hjem,
spise tyggis på veien funka for meg. og prøve å kjerpe seg før man står ved døra.
herregud da.. ikke drikk hvis det er så jævli nøye.
hva er vits å drikke hvis du allikevel skal kaste "rusen" bort ved å jogge osv.. ?
Vent til du er seksten med å drikke!
(-Nei, hverken jeg eller flertallet her på forumet gjorde det!)
Men etter alt for mye fjortiss fyll alt for tidlig i livet mitt, har jeg nå(allerede før fylte 16!) sluttet helt å drikke, kan ta meg en øl nå og da i lystige lag.
Men jeg drar ikke ut for å drikke meg full særlig ofte(1 gang på godt over et år!), og det at jeg drakk så jævli mye før angrer jeg på nå!

Men, for at du skal få svar på spørsmålet:
Jeg brukte å bare stikke hodet inn i stua å hilse på folka, for så å gå inn på rommet å sette meg forran pcen.
Gjorde dette hver eneste dag! Full eller ei, på denne måten var det ikke suspekt at all!
Enda et tips er å rushe inn på do og si: "Faen da som jeg må pisse!", gå å lat vannet _samtidig_ som du pusher i deg mye vann og tannkrem(IKKE mye, og IKKE svelg, da dette vistnok skal føre til feber ++)
Sist endret av Tr1pp3r; 18. mai 2007 kl. 03:07.
Det er ikke verre enn at man konsentrerer seg å oppføre seg så edru som mulig. Jeg gjør det alltid og når jeg var mye yngre kom jeg inn på en skoleungdomsklubb hvor de fulle ikke fikk komme inn, men jeg greide å komme inn likevel, sørpe full, mens det var mange natteravner i inngangen.

Kons kons kons, så går det bra .
Som mange allerede har nevnt går det ikke ann "å bli fortere edru". Alkohole går i blodomløpet og forbrennes med rundt 0.7-0.15 promille/time (varierer fra person til person).
Om man spiser skikkelig med mat før man drar ut, evt fet mat, vil alkoholen taes opp saktere fordi maten i magen absorberer mye av drikken. Men inn i blodet går det uansett. Men det kan hindre at man pluttselig blir helt villen.
Jogging før man drar hjem fører til økt blodsirkulasjon og kroppen vil pumpe adrenalin rundt. Det gjør at kroppen føles mer "tilsetede", men promillen forlibr den samme.
Å drikke vann hjelper bra for morgnen derpå. Ikke der og da. Men det kan jo være en fordel, formange foreldre drar litt konklusjoner ut fra hvordan du dagen etter du var ute. Vannet hjelper hovedsaklig mot hodepine. For når man drikker alkohol, særlig øl, skiller nyrene ut veldig mye vann, mer enn den burde. Derfor "stjeler" kroppen vann fra hjernen/hodet for å ikke tørke inn. Det er det manglet på vann/væske i hjernen/hodet som gjør at man får hodepine.
Det kan også hjelpe på formen å få i deg noen mineraler, feks salt ol. For når du pisser mye, forsvinner mange mineraler fra kroppen, særlig salter. Salt potetgull, eller kokt egg med salt feks.

Så du kan ikke gjøre noe med promillen der og da. Men man kan gjøre mye for hvordan formen blir dagen derpå. Jeg bruker å drikke rundt 1,5 L vann, spise en appelsin og/eller en banan før jeg legger meg etter en fest. Fungerer knall for meg hvertfall. Morgnen etterpå er det alltid godt med et glass jucie
Sist endret av Rexxar; 18. mai 2007 kl. 13:05.
▼ ... flere år senere ... ▼
Anonym bruker
"Stø Gjedde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
legg dere soving å vann er det beste hjelpemiddel
Sitat av dobbeltve Vis innlegg
Huskeliste for å ikke bli tatt for drikking:

- Ikke rive ned bilder ol. fra veggen
- Prøve å gå i en så rett linje som mulig
- Prøve å ikke svaie for mye når man står stille (dørkarmer ol. er fine å støtte seg til)
- Absolutt ikke spy slik at de ser/hører det
- Konsentrere seg om å ikke snakke snøvlete
- Fortell foreldrene at du har hatt det SÅÅÅ fint, og at du er trøtt og vil gå å legge deg.
Vis hele sitatet...
Det kritiske punktet er etter min erfaring når du skal bøye deg og ta av skoene. Hvis du vakler eller til og med faller da er løpet kjørt.
Jeg regner med at han har lært seg triksene i løpet av de siste 11 årene.
ble kjørt hjem drita av politiet noen dager siden, fikk litt kjeft, men liksom i guess det er bedre at de vet det enn at de ikke/er usikker på om du drikker eller ikke.. hvis jeg var deg ville jeg bare ha dratt hjem full og tatt konsekvensene på morgenen. hvis du har foreldre som er chill så kan de faktisk ignorere at du drikker, altså indirekte lar deg dra ut på fest/drikke. moren min sa til meg noen måndter siden at hun syntes det var greit at jeg holdt på med alkohol, sålenge jeg ikke kom meg på pumping.. men å bli kjørt hjem av politiet fikk henne til å bytte mening så nå får jeg kraftige konsekvenser hvis jeg blir tatt i å drikke igjen.. men jeg spydde opp mesteparten jeg drakk da, så slapp hangoveren selv om jeg fortsatt var full når jeg sto opp :P

fyller 16 om noen dager, og feira natt-17 med å drikke 1 liter vodka på en times tid på tom mage hvis du var nysgjerrig.
Sist endret av xx_Narkoman_xx; 18. mai 2017 kl. 23:02.