Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1506
Jeg vet det finnes mange av disse trådene. Men ingen gir svar på det som finnes på mitt skole nett.

Det virker som det ikke er nettet som er blokkert, men selve programmene som brukes. for det eneste som går ann å bruke er Internett explorer, så med en gang jeg skal til å bruke Firefox eller et annet nettleser program vil det ikke fungere.

målet mitt er å få Utorrent til å fungere på skolens nett.

så det jeg lurer på er om noen der ute vet om noe lignende eller har noen forslag til hva som kan gjøres ?
Har du prøvd å bruke "portable" versjon av programmene?
ALLE andre porter enn 80 er stengt. Garantert.
Trådstarter
35 3
ja, har både prøvd portable og "interne" programmer. har satt porten i utorrent til 80, det hjelper ikke. har prøvd også med port 22
Hvis det bare var portene som var sperret, så skal jo andre nettlesere fungere.
Trådstarter
35 3
ja, det er det jeg mener også, så jeg lurer på åssen de klarer å oppdage programmene. har også fått bort virusprogrammet på pcn.
Jeg lurer også på dette, får ikke firefox til å funke
Vi har samme problemene.. Men lett å fikse!

Gå innpå Internett explorer -> Verktøy -> Alternetiver for internett -> Tilkoblinger -> LAN innstillinger -> Så kopierer du adressen..

Så lukker du Internett explorer og åpner Firefox(jeg har på engelsk) - > Tools -> options -> Advance -> Network -> Settings -> Så huker du ut "Automatic proxy configuration URL" -> Så kopierer du inn adressen fra Internett Explorer

Da skal det funke!
Trådstarter
35 3
hehe, gull!

men åssen få Utorrent til å fungere?
Er det skole pc(altså din) vi snakker om eller er det sånn utlån pc?
Trådstarter
35 3
er en stasjonær pc, som er på en måte min da :P
Det jeg gjorde med min skole pc som jeg fikk av skolen, var å Instalere windows på nytt, slik at du blir admin og da kan du gjøre hva faen du vil på pc'n bl.a og ha utorrent på datan!
Trådstarter
35 3
jeg har gjort sånn at jeg har blitt admin, og jeg har installert utorrent. men det som er problemet er at utorrent vil ikke fungere
Da er det sikkert noe sperre på pc'n eller no liggnende?

Men vil anbefale å installere windows på nytt ; )
Trådstarter
35 3
ja, kanskje det. men jeg kan jo bare finne et portable OS da
Sitat av produsenten Vis innlegg
Da er det sikkert noe sperre på pc'n eller no liggnende?

Men vil anbefale å installere windows på nytt ; )
Vis hele sitatet...
All den tid programmet kan installeres og kjøres er neppe begrensingene der, men heller i router. Det er trivielt å sperre for bittorrent, alt man trenger på gjøre er å sperre ICMP PING og plutselig er det ikke mye annet enn web/ftp som fungerer. Så å reinstallere windows er komplett unyttig.
På min skole er det slik at skole-proxyen er det eneste som hindrer meg i å bruke nedlastingsprogrammer og andre nettlesere enn Internet Explorer.
Prøv "innstillinger" på gjeldende program og instill de til skolens proxyadresse. Hvis du ikke vet hva den er, spør IT-ansvarlig(e) for skolen eller følg A - H sitt tips
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av anxo Vis innlegg
På min skole er det slik at skole-proxyen er det eneste som hindrer meg i å bruke nedlastingsprogrammer og andre nettlesere enn Internet Explorer.
Prøv "innstillinger" på gjeldende program og instill de til skolens proxyadresse. Hvis du ikke vet hva den er, spør IT-ansvarlig(e) for skolen eller følg A - H sitt tips
Vis hele sitatet...
Selv om du bare ser en proxy kan det ligge så himla mye mer bakom der.

Og ofte vil en proxy også ha et ruleset over hva du får lov å gjøre og ikke.
Helt riktig AtX, men hvis man begynner og spekulere på hvordan proxyen er konfigurert for elevene så kan man bli sittende og tenke lenge.
Anbefaler å prøve mitt forslag fordi det tar svært lite tid og allerede blir brukt på en skole, men jeg har selvfølgelig ingen garanti for at det fungerer.