Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 913
Åssen fjerner man røøde/hvite øyne med photoshop cs2 ?? :P

Jeg har prøvd den red eye toolen, og når jeg klikker på øyet, så skjer det ingen ting :S
Redeye-toolen, har du prøvd flere bilder, eller kun et? Det er ikke alltid den funker så bra.
En mer manuell måte er følgende:

Marker de røde feltene*, og lag et hue/saturation** adjustment layer**. Velg red og flytt saturation- og lightness-sliderne helt til venstre. Hvis ikke alt kom med, kan du forsøke med magenta også. Når du er fornøyd, kan du slå sammen lagene.

[COLOR=DimGray]* bedre å markere for mye enn for lite, men unngå å markere hud. Jeg pleier å bruke et eget lag og tegne markeringen med en litt myk brush, for så å markere det jeg tegnet (ctrl-klikk på laget) og skjule laget. Velg så laget med bildet igjen.

** søk i hjelpfila om du ikke vet hva det er.[/COLOR]
kjapt forslag jeg ikke har prøvd selv, men som kanskje funker enda et hakk bedre enn caveys forslag:

marker en liten boks rundt hvert røde øye
zoom ganske kraftig inn på et av øynene
bruk "select - color range", sett fuzzyness ganske høyt, hold shift inne, og trekk markøren tvers over mesteparten av det røde området, så nært som mulig ut til der det begynner å skifte farge til irisen.

deretter bruker du hue/saturation adjustment layer som cavey forklarer over, bortsett fra at du bare lar den stå på master.
Eller:

Du skal ikke klikke på øyet, du skal markere det
det er det du gjør med color select som jeg beskriver over mushy. Color select er nærmest en magic wand på steroider.
Sitat av atomet
det er det du gjør med color select som jeg beskriver over mushy. Color select er nærmest en magic wand på steroider.
Vis hele sitatet...
Ment til trådstarter
ah, ok sånn ja