Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 1704
har lekt meg litt med lydkortet mitt i det siste og spilt inn noen sanger:

http://www.soundclick.com/bands/4/frameworksmusic.htm

har beholdt første opptaket på alt sammen og har ikke mixet med lyden.

kommentarer til musikken/spillingen?
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Var ikke så dårlig det her... Noe av det bedre jeg har vært borti av selvinnspillinger på gutterommet. Stao Pao Nao =)
Ikke min sjanger! Men det går faktisk an å høre på det

Og da er det bra, siden jeg er techno hore
er ikke helt min sjanger, men dette var ganske tøft
Likte det ganske godt. Avslappende og fint..
Virka ganske bra dette til "gutteroms innstpilling"
eneste problemet er at linja mi suger hardt til streaming!
Helt greit, MEN: sjekk panoreringa di, på første og siste låt virket det som om all musikk var på venstre side (min venstre)
Du kunne jo kanskje fått med noen på trommer!
Fortsett så blir det enda berdre!
hkh
Trådstarter
ja, vet det med panoreringen. har med instillingene på lydkortet mitt da jeg spilte de inn. må ha -10db for å få passe høy lyd, hadde bare tatt det på venstre inngang...
har tatt opp neu en gang til nå, skal se om jeg får lagt den ut når jeg er på skolen i morgen.

takk for kommentarer!
hkh
Trådstarter
trommer har jeg ikke mulighet for å spille inn. Har ikke trommesett og har ikke mikrofoner til å ta opp trommer med.

kan se om jeg får fatt i et eller annet program jeg kan programmere de med.
Noen som vet om noe som funker?
Alle "e-jay" programmende kan du mixe musikk med..

Der er det noen ferdig-innspilte tromme lyder.

Try it
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Fruity Loops funker vel også?
Edit: eller Reason: http://piratebay.org/download.php/32...20v2.5.torrent
Sist endret av kosepaa; 28. november 2004 kl. 22:24.
Definitivt Fruity Loops. Hva slags lydkort har du? Mye kosta det?

eidt: For å være litt kritisk: det var litt "grumsete" lyd, lag den mer clean.
Jobb litt med bendinga og vibratoen så blir dette bra, det! Midnight var kul da.
Vet ikke helt om trommer ville passet inn i disse sangene...
Det er "chille" musikk(synes jeg) og trommer ville bare gjort disse sangene "bråkete"
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Kan jo også ha trommene mer svakt i bakgrunnen...
Trommer trenger da absolutt ikke være bråkete! Er trommene mine på Paper & Wine bråkete?: http://www11.nrk.no/upunkt/urort/fra...d&band_id=4354
hkh
Trådstarter
ny versjon av neu ute nå. litt bedre, tror eg. Har fikset panoreringen.
lurer på om jeg skal fjerne midnight, tror kanskje jeg bryter noe copyright-greier med å ha den der. Eller?
www.analbros.info
TurboAciid's Avatar
Hvilket lydkort har du?'

Edit: Har hørt den Neu sangen nå. Det ble litt for hardt i forhold til resten da den første soloen kom. Prøv å bygg opp sangen med trommer først. Da hadde det blitt mye bedre.

Btw, det høres ut som ei streng er falsk på heavy gitaren.
Sist endret av TurboAciid; 29. november 2004 kl. 14:05.
hkh
Trådstarter
har ikke trommer, så kan ikke bygge opp med det.

lydkort er m-audio delta 66. 2000 hos procom.no

tror neppe det var en falsk streng, stemte gitaren like før jeg tok opp. Har tøff ibanez, så den holder seg ganske godt stemt.
Om du skal ta opp gitar og legge til trommer osv, burde du absolut bruke et program som heter cubase. det koster rundt 6k i butikk, men du finner det gratis på nett.
Når du har det kan du laste ned drumkits from hell, en genial lyd bank som er lagd av trommisen i meshugga elns.
hkh
Trådstarter
jess, prøver å få fatt i cubase. har ikke bredbånd, så får ikke lastet det ned selv. kjøpe er uaktuelt...
hkh
Trådstarter
Opprinnelig postet av Gitarfreaken
Jobb litt med bendinga og vibratoen så blir dette bra, det! Midnight var kul da.
Vis hele sitatet...
nøyaktig hva er det som er i veien med bending og vibrato?
vanskelig å gjøre det bedre når jeg ikke vet hva som er i veien, vet du.
Opprinnelig postet av hkh
nøyaktig hva er det som er i veien med bending og vibrato?
vanskelig å gjøre det bedre når jeg ikke vet hva som er i veien, vet du.
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke om det er dette han andre mener, men bendingen din treffer ikke rent alltid, vibratoen, hmmmm... Jeg syntes også at gitarsoloene hørtes litt presset ut på en måte? Hvor lenge har du spilt gitar? Ja, det er potensiale, men jeg hører ikke sjel i noe av det du spiller. Ikke tenk så mye teknikk, teknikk tar deg bare så langt. Du er teknisk ganske dyktig, men prøv å få noe mer i tillegg til teknikk, ellers blir det kjedelig
hkh
Trådstarter
har bare spilt i 2 år, så er egentlig rimelig fersk.
Planen min er som følger:

Lære det meste av nyttig teori, øva inn alle teknikker og få FULL kontroll på gripebrettet.
Når jeg da har tilstrekkelig med kunnskaper til å kunne spille alt jeg "hører" i hodet mitt, vil jeg være i stand til å lage nydelig musikk (håper jeg.)
To år er jo ikke så lenge. Og jeg syntes teknikken din var meget god jeg Selv har jeg aldri lært meg noe særlig teori, og har aldri gått til lærer, men alikevel er jeg nord europas beste gitarist Det er ikke dumt å lære teori, men det er vel viktigere å legge sjela di i det du spiller? Men som Ludwig van Beethoven en gang sa:
"Jeg vil lære hva som er i samsvar med reglene for å kunne finne den beste måten å bryte dem på"

Personlig respekterer jeg folk som ikke kan spille gitar, men alikevel lar den henge rundt skuldrene og vri ut all slags feedback og andre ulyder mer enn f.eks Steve Vai. Men det er min personlige mening da.

Jimi Hendrix kunne begge deler, så i mine ører er han helt genial. Best live selvfølgelig

jeg liker:
Feedback, drone drone drone, støy støy støy, himmelske melodier, mer feedback, støy, polsk frijazz, støy, slutt
Opprinnelig postet av SlaveAvSolen
To år er jo ikke så lenge. Og jeg syntes teknikken din var meget god jeg Selv har jeg aldri lært meg noe særlig teori, og har aldri gått til lærer, men alikevel er jeg nord europas beste gitarist , slutt
Vis hele sitatet...
Er jeg dum som tror på dette? hvis du ikke kødder. Hva heter du?

edit: Jævlig bra det der til å være "amatørinnspilt". Likte riffen til x opphøyd i 3 spesielt bra
Sist endret av Unreal143; 5. desember 2004 kl. 20:12.
Opprinnelig postet av Unreal143
Er jeg dum som tror på dette? hvis du ikke kødder. Hva heter du?
Vis hele sitatet...
du er ikke dum som tror på det, men det er nok ikke bekreftet :P
Er vel nok med folk som har bedre peil på gitar en meg, men jeg har mer peil på gitar enn dem og, så det veier opp i grunn. Det går vel ærlig talt ikke å være "best" på gitar?
Nydelig og stemningsfull lyd på Neu 0.9! Men det er litt for mye av det samme, syns jeg. Kanskje fordi jeg liker progressiv rock, der de skifter melodi konstant , som Dream Theater. Jaja... Hvilken amp bruker du? Nydelig klar lyd du har.
Den gitaren kommer inn ca 3:00, passer ikke.
hkh
Trådstarter
hehe.. har ikke amp, plugger effektbrettet mitt rett inn i lydkortet.
har korg ax1500g.
Opprinnelig postet av SlaveAvSolen
Det går vel ærlig talt ikke å være "best" på gitar?
Vis hele sitatet...
Ekstremt godt poeng!