Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  216 79511
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Kva baserer du konklusjonen din på? Den er mildt sagt bastant.
Vis hele sitatet...
Det er kanskje litt spekulativt fra min side. Men når ikke det amerikanske forsvaret eller andre eksperter klarer å forklare hva det kan være snakk om eller hvor det kommer fra så kan man i det minste fastslå at klippet viser et UFO.

Og USA overvåker vel luftrommet til enhver tid, så dermed ville de vel enkelt kunne forklart hvor den kom fra, hva det er og hva intensjonene skulle være. Det vet de altså ikke.

Hvis det var et luftfartøy fra et annet land ville den blitt oppdaget lenge før ankomst. USA og de fleste land i verden klarer via satellitt og kanskje andre teknologiske metoder å se hvor fremmede himmellegemer kommer fra og raskt identifisere de. Spesielt store ting.

Nå er det også førstesideoppslagslag i VG, og en etteretningsoffiser uttaler "Det vi ser her er virkelig langt forbi neste generasjons teknologi." https://www.vg.no/#/video/184861/usa...y-main-android

Det er ikke snakk om noen måker som har klekket ut av eggene sine på en sky akkurat heller. Hehe.

Sitat av bendiks Vis innlegg
Det er nettopp dette som gjør emnet så håpløst å diskutere. Vi vet kanskje ikke for øyeblikket hva som har blitt filmet i videoen, men hvordan drar man da konklusjonen om at den er utenomjordisk? Det er ønsketenkning, og sammenliknbart med retorikken om at vi ikke vet hvordan liv oppstår, derfor må det være en Gud.
Vis hele sitatet...
Ikke sikkert det er utenomjordisk men det er ganske unikt når ingen klarer å forklare hva det kan være.
Sitat av DorulInisse Vis innlegg
Det er kanskje litt spekulativt fra min side. Men når ikke det amerikanske forsvaret eller andre eksperter klarer å forklare hva det kan være snakk om eller hvor det kommer fra så kan man i det minste fastslå at klippet viser et UFO.
Vis hele sitatet...
UFO er på ingen måte det samme som aliens, det å fastslå at det er en UFO forteller oss ikke noe annet enn at vi ikke vet hva det er.
Det er så enormt mye mer sannsynlig at det ikke dreier seg om aliens enn nær sagt hva som helst annet.
Det er f.eks. mye mer sannsynlig at det er noe med oppdrift som har blitt fanget i en jetstrøm.
Det vil ut fra en video være svært vanskelig å bedømme avstand, og et relativt lite objekt som suser forbi i en hastighet på 150 m/s (540 km/t) forholdsvis nærme observatøren, kan med stor sannsynlighet oppfattes som større enn det er og lenger unna enn hva det faktisk er. I et slikt scenario vil observatøren oppfatte det som noe stort som fyker avgårde i en voldsom fart.

Så UFO, ja. Aliens, nei.
Pokker altså! Det var den teite kusina mi, Cortina Ford, sin skyld! Hun skulle besøke meg, og det var jo pent gjort - jeg hadde ikke sett henne siden bryllupet til onkel Zaphod på Kakrafoon - men hun evner jo ikke å ta til seg de enkleste instrukser! "Hold en trajektorie som minner om de maskindrevne luftfarkostene de har på planeten", sa jeg. "Parker romskipet i skauen, på natterstid og med alle lys avslått", sa jeg. "Hold de jævla probene unna jordboernes ulike kroppsåpninger", sa jeg. Men hørte hun på meg? Nei, det gjorde hun ikke! Hun stupte ned midt på lyse dagen, lot seg bli sett av pattedyrene og nå har hele planen vår blitt spolert. Putin var snartenkt og fikk arrangert et lite 'reaktoruhell' i Arkhangelsk (), men det var for lite og for sent. Det er ingen som lar seg lure av det nå. Vi må nok bare innse at jordboerne har busta oss skikkelig. En gang i tiden kunne vi bare snappe vitner med oss opp i lufta, probe de og dumpe de i ei grøft - ikke en kjeft trodde på historiene deres - men den tid er ugjenkallelig forbi. Takket være sunn skepsis, detaljfokusert nidkjærhet og kløktig logikk har de begynt å se mønstre vi selv ikke var klar over at vi la igjen. Jorboerne er helt enkelt altfor observante til at vi greier å holde kontroll på de uten at de merker oss. Vår onde plan er helt enkelt spolert. Vel, vel. Det var et godt forsøk, men nå må vi bare innse at vi må trekke oss ut. Dette funker ikke lenger.

EDIT: ooops. Dette skulle vært en e-post til føringsoffiseren min, men så kom jeg visst i skade for å poste tektsen på et nettforum i steden. Dere kjøttsekker anbefales å ignorere det overstående hvis dere ikke vil bli zplanxset.
Sist endret av Myoxocephalus; 20. september 2019 kl. 14:45.
Sitat av MeTheWall Vis innlegg
UFO er på ingen måte det samme som aliens, det å fastslå at det er en UFO forteller oss ikke noe annet enn at vi ikke vet hva det er.

Så UFO, ja. Aliens, nei.
Vis hele sitatet...
Du trenger ikke å fremstille det som om jeg mener at UFO automatisk betyr at det er aliens. Vet jo hva forkortelsen står for.

Nei jeg vet ikke hva det kan være. Likevel finner jeg det interessant. Aliens tror jeg for det meste finnes på film og slikt.

Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Pokker altså! Det var den teite kusina mi, Cortina Ford, sin skyld! Hun skulle besøke meg, og det var jo pent gjort - jeg hadde ikke sett henne siden bryllupet til onkel Zaphod på Kakrafoon - men hun evner jo ikke å ta til seg de enkleste instrukser! "Hold en trajektorie som minner om de maskindrevne luftfarkostene de har på planeten", sa jeg. "Parker romskipet i skauen, på natterstid og med alle lys avslått", sa jeg. "Hold de jævla probene unna jordboernes ulike kroppsåpninger", sa jeg. Men hørte hun på meg? Nei, det gjorde hun ikke! Hun stupte ned midt på lyse dagen, lot seg bli sett av pattedyrene og nå har hele planen vår blitt spolert. Putin var snartenkt og fikk arrangert et lite 'reaktoruhell' i Arkhangelsk (), men det var for lite og for sent. Det er ingen som lar seg lure av det nå. Vi må nok bare innse at jordboerne har busta oss skikkelig. En gang i tiden kunne vi bare snappe vitner med oss opp i lufta, probe de og dumpe de i ei grøft - ikke en kjeft trodde på historiene deres - men den tid er ugjenkallelig forbi. Takket være sunn skepsis, detaljfokusert nidkjærhet og kløktig logikk har de begynt å se mønstre vi selv ikke var klar over at vi la igjen. Jorboerne er helt enkelt altfor observante til at vi greier å holde kontroll på de uten at de merker oss. Vår onde plan er helt enkelt spolert. Vel, vel. Det var et godt forsøk, men nå må vi bare innse at vi må trekke oss ut. Dette funker ikke lenger.

EDIT: ooops. Dette skulle vært en e-post til føringsoffiseren min, men så kom jeg visst i skade for å poste tektsen på et nettforum i steden. Dere kjøttsekker anbefales å ignorere det overstående hvis dere ikke vil bli zplanxset.
Vis hele sitatet...
Du svarer meg kun på den måten fordi jeg er den jeg er og du har noe imot meg. Ikke for det jeg skriver.

Hadde håpet vi kunne ha en tolerant diskusjon rundt denne hendelsen jeg fant veldig interessant. Ikke et stand-up show selv om innlegget ærlig sagt var gøyalt.

Uansett er universet noe som fascinerer meg hver eneste dag. Jeg tilbringer av og til dager når jeg er på hytta til å legge meg ned ved siden av bålet å høre på pistringen mens jeg studerer stjernene og alt som foregår på nattehimmelen og gruble over hva som foregår der oppe.

Eller noen ganger til å bruke teleskopet på det lokale universitetet for å se litt på planeter og slikt. Det fyller jeg av og til dagene med.

Hvis jeg ser en ildkule bevege seg i høy hastighet, så tror jeg ikke nødvendigvis at det er en livsform. Mest sannsynlig tenker jeg at det er en meteor eller noe annet som vi allerede har kunnskap om.

Jeg tror ikke det var aliens i objektet som ble observert. Aliens har jeg sett flere ganger, men kun på film.

Hvis det finnes livsformer andre steder så tror jeg det er noe annet enn det som allerede er fantasert frem. Ikke sikkert vi blir observert heller, men hvem vet..?

Får vel bare beklage for at jeg ville opplyse om en ekstremt sjeldent hendelse som jeg også var nyskjerrig på å høre hva dere tenker dette objektet kan ha vært. Vet heller ikke om det er vits å skrive slike innlegg lenger når det hele blir gjort om til et stand-up show.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av DorulInisse Vis innlegg
Du trenger ikke å fremstille det som om jeg mener at UFO automatisk betyr at det er aliens. Vet jo hva forkortelsen står for.

Nei jeg vet ikke hva det kan være. Likevel finner jeg det interessant. Aliens tror jeg for det meste finnes på film og slikt.
Vis hele sitatet...
Du trur altså ikkje på aliens, men du konkluderer med at fordi du ikkje kjenner forklaringa på noko så er svaret aliens? For det er nettopp det du gjer når du kategorisk fastlår at det du ser ikkje er menneskeskapt.

Om du mot formodning ikkje meiner det, bør du jobbe med korleis du uttrykker deg, for å sei det pent.
Sitat av DorulInisse Vis innlegg
Du svarer meg kun på den måten fordi jeg er den jeg er og du har noe imot meg. Ikke for det jeg skriver.
Vis hele sitatet...
Nei, han uttrykker seg på det viset for å demonstrere kor håpløs argumentasjonen din er. Det er retta mot deg, på bakgrunn av det du skriv. Ikkje fordi han har noko imot deg som ein person, men fordi han (med rette) reagerer på håpløs argumentasjon i denne konkrete saka.
Sitat av DorulInisse Vis innlegg
Hadde håpet vi kunne ha en tolerant diskusjon rundt denne hendelsen jeg fant veldig interessant. Ikke et stand-up show selv om innlegget ærlig sagt var gøyalt.
Vis hele sitatet...
Med tolerant diskusjon meiner du at alle sit i sirkel og nikker anerkjennenade? Eg trur du forveksler sirkelrunk og tolerant diskusjon. Tolerant diskusjon vil sei at vi les argumenta dine, og opptrer sakleg. Ikkje at vi meiner argumenta dine er gode eller legitime.
Sitat av DorulInisse Vis innlegg
Uansett er universet noe som fascinerer meg hver eneste dag. Jeg tilbringer av og til dager når jeg er på hytta til å legge meg ned ved siden av bålet å høre på pistringen mens jeg studerer stjernene og alt som foregår på nattehimmelen og gruble over hva som foregår der oppe.
Vis hele sitatet...
“Isn't it enough to see that a garden is beautiful without having to believe that there are fairies at the bottom of it too?” -- Douglas Adams.

Meir fysikk gjer ikkje verda mindre vakker; tvert imot.
Sitat av DorulInisse Vis innlegg
Jeg tror ikke det var aliens i objektet som ble observert. Aliens har jeg sett flere ganger, men kun på film.
Vis hele sitatet...
Kva trur du det er då? Du slo jo kategorisk fast at det ikkje var menneskeskapt!
Sitat av DorulInisse Vis innlegg
Du trenger ikke å fremstille det som om jeg mener at UFO automatisk betyr at det er aliens. Vet jo hva forkortelsen står for.

Nei jeg vet ikke hva det kan være. Likevel finner jeg det interessant. Aliens tror jeg for det meste finnes på film og slikt.
Vis hele sitatet...
Vel, når du poster innlegget ditt i en tråd som heter «Har vi blitt observert av en annen sivilisasjon», er det ikke unaturlig å trekke slutningen at du tror at denne UFO-observasjonen dreier seg om romvesen.

Og du skriver i ditt svar til bendiks: Ikke sikkert det er utenomjordisk men det er ganske unikt når ingen klarer å forklare hva det kan være.

Som igjen får meg til å tro at du spekulerer i at det er snakk om romvesen.
Det er ikke nødvendigvis noe galt i å spekulere i hva det kan være, men faktum er, at uavhengig av om det er en videsnutt eller et bilde, så inneholder det begrenset med informasjon.
Og det er på ingen måte unikt at det blir observert noe vi ikke vet hva er, riktignok mer uvanlig i dag enn på f.eks 1700 tallet, men fortsatt ikke unikt.
Og å spekulere i hva det kan være kan jo være artig nok det, men som jeg allerede har nevnt, inneholder video og bilder begrenset med informasjon, og så lenge alt vi har å gå ut fra er en videosnutt eller et bilde, vil alt som sier noe mer enn hva som kommer frem av videosnutt eller bilde, være nettopp spekulasjoner.
Så frem til man eventuelt har mer informasjon, er alt man kan si sikkert, at det har vært en observasjon av en UFO, hverken mer eller mindre.

For å ta et eksempel, jeg kan fint ta et bildet av noe jeg vet hva er, men som fra en bestemt vinkel ser ut som noe helt annet, legg så til litt dårlig oppløsning, dårlig fokus, dårlige lysforhold og stor avstand, så sitter man plutselig på et bildet som man ikke med sikkerhet kan si hva er. Og da bruke det at man ikke kan si sikkert hva det er på bildet eller at man ikke vet hva det er, for å konkludere med at da må det være noe utenomjordisk eller kanskje til og med overnaturlig, kan vi vel være enig om at vil være rimelig meningsløst?
Hva skiller så disse observasjonene og videosnuttene nevneverdig fra scenarioet jeg brukte som eksempel?

Og i forhold til ikke å gå ut offentlig med alle tilfeller av UFO-observasjoner, er det noe jeg har full forståelse for, folk har en tendens til alt for raskt å hoppe til konklusjoner, som svært ofte viser seg å være feil.
Da vil det være mye mer hensiktsmessig å sitte på informasjonen til man eventuelt vet noe mer, fremfor at folk skal drive spekulere i vilden sky.
Sitat av DorulInisse Vis innlegg
Du svarer meg kun på den måten fordi jeg er den jeg er og du har noe imot meg. Ikke for det jeg skriver.
Vis hele sitatet...
Hvorfor mener du at jeg misliker deg? Jeg har aldri hatt noe spesielt i mot deg personlig. Jeg trodde helt ærlig at svaret mitt var så fullspekket pop-kulturelle referanser at hensikten var åpenbar.

Sitat av DorulInisse Vis innlegg
Hadde håpet vi kunne ha en tolerant diskusjon rundt denne hendelsen jeg fant veldig interessant. Ikke et stand-up show selv om innlegget ærlig sagt var gøyalt.
Vis hele sitatet...
Med største glede!
Kan du da faktisk diskutere noe?

Du har ikke gjort annet enn å kaste ut tvetydige utsagn. Dersom du ønske å diskutere underlige lysfenomener, så får du si hva du tror det kan være, og hvorfor. Og hva du ikke tror det kan være, og hvorfor. Så langt har du bare sagt at det neppe er menneskeskapt, men hvorvidt du holder en knapp på aliens eller været er fortsatt litt uklart for meg. Ser du ikke hvor utrolig meningsløst det er å skulle diskutere noe på disse premissene? Jeg kan jo ikke være hverken enig eller uenig når du ikke engang forteller hva du mener! Dette må vi hale ut av deg i små drypp fordelt på mange innlegg. Hvorfor kunne du ikke bare åpne med å si hva du mener?

Sitat av DorulInisse Vis innlegg
Hvis jeg ser en ildkule bevege seg i høy hastighet, så tror jeg ikke nødvendigvis at det er en livsform. Mest sannsynlig tenker jeg at det er en meteor eller noe annet som vi allerede har kunnskap om.
Vis hele sitatet...
Men så si det innledningsvis, da mann!

Sitat av DorulInisse Vis innlegg
Får vel bare beklage for at jeg ville opplyse om en ekstremt sjeldent hendelse som jeg også var nyskjerrig på å høre hva dere tenker dette objektet kan ha vært. Vet heller ikke om det er vits å skrive slike innlegg lenger når det hele blir gjort om til et stand-up show.
Vis hele sitatet...
Hvorfor tar du det så immari personlig? Greit at jeg var litt flåsete, men come on. Noen løse henvisninger til Haikerens Guide til Galaksen er innafor i en UFO-diskusjon... Jeg har dessuten blitt fortalt av mine overordnede at humor er viktig blandt jordboerne, derfor prøverjeg å være vittig en gang i halvåret. Det er viktig å gli inn, vet du.
Sist endret av Myoxocephalus; 21. september 2019 kl. 18:27.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Du trur altså ikkje på aliens, men du konkluderer med at fordi du ikkje kjenner forklaringa på noko så er svaret aliens? For det er nettopp det du gjer når du kategorisk fastlår at det du ser ikkje er menneskeskapt.
Vis hele sitatet...
Vanskelig å si hva objektet er, men jeg kan ikkke huske å ha sett noe lignende. Kanske det bare er et værfenomen? Ligner iallefall ikke på noe jeg har sett tidligere. Er det aliens? Aner ikke, men hadde vært spennende om det hadde vært tilfelle. Forhåpentligvis får vi i løpet av vår levetid kontakt en eller annen gang dersom en ukjent livsform eksisterer.

Sitat av vidarlo Vis innlegg
Nei, han uttrykker seg på det viset for å demonstrere kor håpløs argumentasjonen din er. Det er retta mot deg, på bakgrunn av det du skriv. Ikkje fordi han har noko imot deg som ein person, men fordi han (med rette) reagerer på håpløs argumentasjon i denne konkrete saka.
Vis hele sitatet...
Det er ikke så lett å argumentere noe jeg ikke vet hva er. Derfor forhøre jeg meg her med dere. Hva tenker dere det kan ha vært? Og synes dere det var interessant??

Sitat av vidarlo Vis innlegg
Med tolerant diskusjon meiner du at alle sit i sirkel og nikker anerkjennenade? Eg trur du forveksler sirkelrunk og tolerant diskusjon. Tolerant diskusjon vil sei at vi les argumenta dine, og opptrer sakleg. Ikkje at vi meiner argumenta dine er gode eller legitime.
Vis hele sitatet...
Neida. Alle skal få ha sine meninger. Og jeg ordla meg litt feil i detførste innlegg. tar litt selvkritikk for det.

Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Vel, når du poster innlegget ditt i en tråd som heter «Har vi blitt observert av en annen sivilisasjon», er det ikke unaturlig å trekke slutningen at du tror at denne UFO-observasjonen dreier seg om romvesen.

Og du skriver i ditt svar til bendiks: Ikke sikkert det er utenomjordisk men det er ganske unikt når ingen klarer å forklare hva det kan være.

Som igjen får meg til å tro at du spekulerer i at det er snakk om romvesen.
Det er ikke nødvendigvis noe galt i å spekulere i hva det kan være, men faktum er, at uavhengig av om det er en videsnutt eller et bilde, så inneholder det begrenset med informasjon.
Og det er på ingen måte unikt at det blir observert noe vi ikke vet hva er, riktignok mer uvanlig i dag enn på f.eks 1700 tallet, men fortsatt ikke unikt.
Og å spekulere i hva det kan være kan jo være artig nok det, men som jeg allerede har nevnt, inneholder video og bilder begrenset med informasjon, og så lenge alt vi har å gå ut fra er en videosnutt eller et bilde, vil alt som sier noe mer enn hva som kommer frem av videosnutt eller bilde, være nettopp spekulasjoner.
Så frem til man eventuelt har mer informasjon, er alt man kan si sikkert, at det har vært en observasjon av en UFO, hverken mer eller mindre.

For å ta et eksempel, jeg kan fint ta et bildet av noe jeg vet hva er, men som fra en bestemt vinkel ser ut som noe helt annet, legg så til litt dårlig oppløsning, dårlig fokus, dårlige lysforhold og stor avstand, så sitter man plutselig på et bildet som man ikke med sikkerhet kan si hva er. Og da bruke det at man ikke kan si sikkert hva det er på bildet eller at man ikke vet hva det er, for å konkludere med at da må det være noe utenomjordisk eller kanskje til og med overnaturlig, kan vi vel være enig om at vil være rimelig meningsløst?
Hva skiller så disse observasjonene og videosnuttene nevneverdig fra scenarioet jeg brukte som eksempel?

Og i forhold til ikke å gå ut offentlig med alle tilfeller av UFO-observasjoner, er det noe jeg har full forståelse for, folk har en tendens til alt for raskt å hoppe til konklusjoner, som svært ofte viser seg å være feil.
Da vil det være mye mer hensiktsmessig å sitte på informasjonen til man eventuelt vet noe mer, fremfor at folk skal drive spekulere i vilden sky.
Vis hele sitatet...
Ser den. Kanskje ikke helt relevant i henhold til trådens tittel. Jeg visste ikke om det var vits å starte en ny tråd når jeg hadde denne i bakhodet. Kan uansett prøve å huske det til neste gang.

Forstår også at det er en krevende oppgave å finne ut hva greia kan være for noe. Skjønner bilde eksemplet ditt med vinkler og slikt. Det kan hende at det er en naturlig årsak til at det oppsto.

Vet at andre brukere her har litt peil på verdensrommet og slikt så derfor lurer jeg litt på hva dere tror det kan være. Min hensikt var ikke å slå fast at det er aliens selv om jeg håper at det er det.

Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Hvorfor mener du at jeg misliker deg? Jeg har aldri hatt noe spesielt i mot deg personlig. Jeg trodde helt ærlig at svaret mitt var så fullspekket pop-kulturelle referanser at hensikten var åpenbar. .
Vis hele sitatet...
Ok fint å vite. Som jeg sa, jeg humret av innlegget og ser vel nå i ettertid hvorfor du skrev det. Beklager at jeg er litt dum. Har en Personlighetsforstyrrelse som gjør meg slik av og til.

Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Med største glede!
Kan du da faktisk diskutere noe? .
Vis hele sitatet...
Jeg sliter litt med kunnskaper om dette, derfor håpet jeg at noen rom entusiaster skulle komme med et innspill, så kunne vi fortsatt diskusjonen derfra.

Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Men så si det innledningsvis, da mann! .
Vis hele sitatet...
Tar det til etteretning. Skriver litt på impuls av og til.

Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Hvorfor tar du det så immari personlig? Greit at jeg var litt flåsete, men come on. Noen løse henvisninger til Haikerens Guide til Galaksen er innafor i en UFO-diskusjon... Jeg har dessuten blitt fortalt av mine overordnede at humor er viktig blandt jordboerne, derfor prøverjeg å være vittig en gang i halvåret. Det er viktig å gli inn, vet du.
Vis hele sitatet...
Tok det kanskje litt personlig, og det basert på hva jeg trodde du mente om meg. Tror ikke det nå lenger og jeg kan enes i at humor eren finfin egenskap å ha. Jeg kan være morsom selv, men da er det som regel ufrivillig.

Vet ikke helt hva jeg skal si. Føler meg litt presset i et hjørne nå. Tenker at UFO observasjoner ofte vil være vaskelig å diskutere, fordi det kan fort være utfordrende å finne argumenter på noe man ikke helt vet hva er.

Oppsummeringen min er: Tror jeg at det finnes? Ja. Har jeg bevis? Nei, dessverre. Kan observasjoner enkelte ganger forklares? Ja, absolutt, men ikke alltid.
Det heter ikke UFO lengere... Nå kaller vi det AAV (Anonymous Aerial Vehicle) faktisk :P

Jeg synes vidoen er interessant. Piloten som fikk opp detta i scopekameraet sitt er en høyst anerkjent kampflyver som sannsynligvis har sett det meste i lufta. Han bekrefter i rapporten at detta var noe han aldri har sett like av før, han bekrefter også sitt eget sjokk over observasjonen og betviltet segselv flere ganger før han fikk gjentagende bekreftelser fra radar. Objektet er en av de best dokumenterte hendelsene som er observert direkte og fra radar samtidig.

Jeg skal ikke spekulere i hva det er, annet en at vi vet ikke. Om det er en annen sivilisasjon så er jo det en sak, men det kan like så være like storveis om det faktisk er noe fra vår egen
Sitat av Toreokjeks Vis innlegg
Det heter ikke UFO lengere... Nå kaller vi det AAV (Anonymous Aerial Vehicle) faktisk :P

Jeg synes vidoen er interessant. Piloten som fikk opp detta i scopekameraet sitt er en høyst anerkjent kampflyver som sannsynligvis har sett det meste i lufta. Han bekrefter i rapporten at detta var noe han aldri har sett like av før, han bekrefter også sitt eget sjokk over observasjonen og betviltet segselv flere ganger før han fikk gjentagende bekreftelser fra radar. Objektet er en av de best dokumenterte hendelsene som er observert direkte og fra radar samtidig.

Jeg skal ikke spekulere i hva det er, annet en at vi vet ikke. Om det er en annen sivilisasjon så er jo det en sak, men det kan like så være like storveis om det faktisk er noe fra vår egen
Vis hele sitatet...
Enig, synes det er ganske merkelig at noen i mer eller mindre grad avfeier at dette kan være noe overnaturlig. Det ser unektelig ut som et objekt, og ligner ikke på en sort sky eller noe naturlig jeg er klar over i alle fall. Lurer litt på hva andre tenker. Men det vil de ikke svare på. En forvillet fugl eller noe annet vi allerede vet om, kan vi være enig om at dette fenomenet ikke er.

Og verken forsvaret eller etterretningsoffiset med lang fartstid har verken sett noe lignende eller har den minste anelse om hva dette er....

Det er ikke et sort hull, ikke tornado, ikke et vindkast, ikke et sort hull osv.

Hva kan det da være?
Nei, om det ikke er et sort hull, en tornado, et vindkast, eller et sort hull, da må det vel nesten være overnaturlig da? Det er ihvertfall de eneste 3(4?) tingene jeg vet finnes som ikke er overnaturlig
Sitat av Sinken Vis innlegg
Nei, om det ikke er et sort hull, en tornado, et vindkast, eller et sort hull, da må det vel nesten være overnaturlig da? Det er ihvertfall de eneste 3(4?) tingene jeg vet finnes som ikke er overnaturlig
Vis hele sitatet...
Dette blir vel litt flisespikkeri. Tror du skjønner hva jeg mente.
Sitat av DorulInisse Vis innlegg
Nå tenker jeg at de tidligere påstandene mine om at vi muligens kan være observert er forsterket. Hva ellers kan dette være? En fugl = niks. Drone = nei. Et identifiserbart luftfartøy = neppe.
Folkens, jeg tror dette ikke kan bortforklares, fordi det vi ser her er definitivt ikke menneskeskapt.
Vis hele sitatet...
Videoen viser altså romvesener som observerer oss?
Sitat av DorulInisse Vis innlegg
Det er kanskje litt spekulativt fra min side. Men når ikke det amerikanske forsvaret eller andre eksperter klarer å forklare hva det kan være snakk om eller hvor det kommer fra så kan man i det minste fastslå at klippet viser et UFO.
Vis hele sitatet...
Klippet viser altså en UFO?
Sitat av DorulInisse Vis innlegg
Og USA overvåker vel luftrommet til enhver tid, så dermed ville de vel enkelt kunne forklart hvor den kom fra, hva det er og hva intensjonene skulle være. Det vet de altså ikke.

Hvis det var et luftfartøy fra et annet land ville den blitt oppdaget lenge før ankomst. USA og de fleste land i verden klarer via satellitt og kanskje andre teknologiske metoder å se hvor fremmede himmellegemer kommer fra og raskt identifisere de. Spesielt store ting.
Vis hele sitatet...
Klippet viser altså ikke et fly.
Sitat av DorulInisse Vis innlegg
Ikke sikkert det er utenomjordisk men det er ganske unikt når ingen klarer å forklare hva det kan være.
Vis hele sitatet...
Klippet viser altså ikke nødvendigvis romvesener, men det viser i alle fall noe som så langt ikke har blitt tilfredsstillende forklart. OK. Moving on.

Sitat av DorulInisse Vis innlegg
Du trenger ikke å fremstille det som om jeg mener at UFO automatisk betyr at det er aliens. Vet jo hva forkortelsen står for.
Vis hele sitatet...
Det er altså ikke nødvendigvis snakk om romvesener.

Sitat av DorulInisse Vis innlegg
Nei jeg vet ikke hva det kan være. Likevel finner jeg det interessant. Aliens tror jeg for det meste finnes på film og slikt.
Vis hele sitatet...
Klippet kan altså i prinsippet vise hva som helst, men romvesener er det definitivt ikke?

Sitat av DorulInisse Vis innlegg
Hvis jeg ser en ildkule bevege seg i høy hastighet, så tror jeg ikke nødvendigvis at det er en livsform. Mest sannsynlig tenker jeg at det er en meteor eller noe annet som vi allerede har kunnskap om.
Vis hele sitatet...
Klippet viser altså et naturfenomen av noe slag?

Sitat av DorulInisse Vis innlegg
Jeg tror ikke det var aliens i objektet som ble observert. Aliens har jeg sett flere ganger, men kun på film.
Vis hele sitatet...
Så, du er helt sikker på at det ikke er romvesener?

Sitat av DorulInisse Vis innlegg
Hvis det finnes livsformer andre steder så tror jeg det er noe annet enn det som allerede er fantasert frem. Ikke sikkert vi blir observert heller, men hvem vet..?
Vis hele sitatet...
Det er altså kanskje romvesener likevel.

Sitat av DorulInisse Vis innlegg
Vanskelig å si hva objektet er, men jeg kan ikkke huske å ha sett noe lignende. Kanske det bare er et værfenomen? Ligner iallefall ikke på noe jeg har sett tidligere. Er det aliens? Aner ikke, men hadde vært spennende om det hadde vært tilfelle.
Vis hele sitatet...
Så, det er neppe et værfenomen og kanskje romvesener.

Sitat av DorulInisse Vis innlegg
Forstår også at det er en krevende oppgave å finne ut hva greia kan være for noe. Skjønner bilde eksemplet ditt med vinkler og slikt. Det kan hende at det er en naturlig årsak til at det oppsto.
Vis hele sitatet...
Du er altså åpen for at det kan ha en naturlig forklaring. Bemerk at romvesener ikke nødvendigvis er overnaturlige, da. Er du sikker på at du bruker ordene slik du mener nå?

Sitat av DorulInisse Vis innlegg
Vet at andre brukere her har litt peil på verdensrommet og slikt så derfor lurer jeg litt på hva dere tror det kan være. Min hensikt var ikke å slå fast at det er aliens selv om jeg håper at det er det.
Vis hele sitatet...
Du er altså åpen for andre forklaringer, men håper det er romvesener.

Sitat av DorulInisse Vis innlegg
Oppsummeringen min er: Tror jeg at det finnes? Ja. Har jeg bevis? Nei, dessverre. Kan observasjoner enkelte ganger forklares? Ja, absolutt, men ikke alltid.
Vis hele sitatet...
Errrrrrr..?

Sitat av DorulInisse Vis innlegg
Enig, synes det er ganske merkelig at noen i mer eller mindre grad avfeier at dette kan være noe overnaturlig. Det ser unektelig ut som et objekt, og ligner ikke på en sort sky eller noe naturlig jeg er klar over i alle fall. Lurer litt på hva andre tenker. Men det vil de ikke svare på. En forvillet fugl eller noe annet vi allerede vet om, kan vi være enig om at dette fenomenet ikke er.
Vis hele sitatet...
Det er altså ikke en fugl og trolig noe overnaturlig?

Sitat av DorulInisse Vis innlegg
Det er ikke et sort hull, ikke tornado, ikke et vindkast, ikke et sort hull osv.

Hva kan det da være?
Vis hele sitatet...
Ikke vinden og ikke et sort hull.
Vel. Sistnevnte er jeg helt enig i.
Sitat av DorulInisse Vis innlegg
Dette blir vel litt flisespikkeri. Tror du skjønner hva jeg mente.
Vis hele sitatet...
Nei. Jeg skjønner faktisk ikke hva du mener i det hele tatt, og det tror jeg ikke du gjør selv heller.
Sist endret av Myoxocephalus; 27. juli 2021 kl. 01:29.
Sitat av DorulInisse Vis innlegg
Enig, synes det er ganske merkelig at noen i mer eller mindre grad avfeier at dette kan være noe overnaturlig. Det ser unektelig ut som et objekt, og ligner ikke på en sort sky eller noe naturlig jeg er klar over i alle fall. Lurer litt på hva andre tenker. Men det vil de ikke svare på. En forvillet fugl eller noe annet vi allerede vet om, kan vi være enig om at dette fenomenet ikke er.

Og verken forsvaret eller etterretningsoffiset med lang fartstid har verken sett noe lignende eller har den minste anelse om hva dette er....

Det er ikke et sort hull, ikke tornado, ikke et vindkast, ikke et sort hull osv.

Hva kan det da være?
Vis hele sitatet...
Det er totalt meningsløst å dra konklusjoner om at det er romvesen eller noe overnaturlig basert på informasjonen om at vi ikke vet hva det er.
Man kan spekuler i hva det kan være, men man kommer ikke noe nærmere sannheten av den grunn.
Man kan i stor grad ut fra observasjoner utelukke hva det er, men det sier fortsatt veldig lite om hva det faktisk er.
Og er det noe historien har vist oss gang på gang, så er det at å hoppe til forklaringer om at noe er overnaturlig eller skyldes intelligent utenomjordisk liv, har vist seg å være feil.
Så nøyaktig hva det er som er observert, finnes det per nå ikke tilstrekkelig informasjon om til å kunne konstatere med noe annet enn at vi så langt ikke vet hva det var.
Jaja. Litt ironisk at dere nærmest forventer at jeg er en slags trollmann som sitter med fasiten på alt mellom himmel og jord, å kan svare helt konkret på hva dette kan være, mens dere selv ikke kommer med et snev av relevant info selv, men heller samler dere og fokuserer på persondebatt. Denne tendensen har jeg og andre vitnet her inne tidligere.
For en som titulerer seg selv med "Fysikkprofessor", burde du ha litt flere svar

Jeg tror ikke problemet her er at noen forventer at du skal ha et konkret svar på nøyaktig hva det er. Det er ingen her som påstår å vite hva det er. Problemet er at du trekker svært drastiske konklusjoner. Du sier at det ikke er vind eller sorte hull, så dermed hopper du rett på overnaturlig. Er det en mulighet for at dette er noe overnaturlig, enten det er Gud, aliens, eller Erna Solberg med hoovercraft? Ja, selvfølgelig. Problemet er bare at sannsynligheten for dette er forsvinnende liten. Du kan selvfølgelig diskutere det, men i all den tid den eneste vi har utelukket er vind og sorte hull, så er og blir det ingenting annet enn en hinsides konklusjon.

Det blir litt som å se en hund på taket, og siden du ikke ser noen takvinduer den kan ha gått ut av så konkluderer du med at hunden har lært seg å fly.
Sitat av Sinken Vis innlegg
For en som titulerer seg selv med "Fysikkprofessor", burde du ha litt flere svar

Hehe tittelen er selvironisk. Jeg har ikke spesielt kunnskap om fysisk men litt peiling har jeg jo.

Jeg tror ikke problemet her er at noen forventer at du skal ha et konkret svar på nøyaktig hva det er. Det er ingen her som påstår å vite hva det er. Problemet er at du trekker svært drastiske konklusjoner. Du sier at det ikke er vind eller sorte hull, så dermed hopper du rett på overnaturlig. Er det en mulighet for at dette er noe overnaturlig, enten det er Gud, aliens, eller Erna Solberg med hoovercraft? Ja, selvfølgelig. Problemet er bare at sannsynligheten for dette er forsvinnende liten. Du kan selvfølgelig diskutere det, men i all den tid den eneste vi har utelukket er vind og sorte hull, så er og blir det ingenting annet enn en hinsides konklusjon.

Det blir litt som å se en hund på taket, og siden du ikke ser noen takvinduer den kan ha gått ut av så konkluderer du med at hunden har lært seg å fly.
Vis hele sitatet...
Du peker på min manglende kunnskap og fokuserer på alt det jeg sier men sier ingenting om videoen jeg postet? Hva tror du selv at det er da? Jeg har i det minste ikke fokusert på å diskutere dere, men selve klippet. Noe som egentlig var ment for å starte en diskusjon..

Herrejesus for noe tullball dette har utviklet seg til. Selv om dette er Freak forum, så hadde jeg ikke forventa at dette skulle utvikle seg slik. Stikker ut å sanker litt fleinsopp istedet, for dette gidder jeg ikke mer av idag.
Ting jeg tror det er:

Ting jeg ikke tror det er: Aliens og ellers overnaturlige ting

Det er hele poenget mitt. Kos deg med soppen din
Ja det var sikkert bare en scheeempestor veps i kamuflasjedrakt. Vel, hva skal vi med ekspertise innenfor det amerikanske militæret, som mener det kan være et objekt som teknologisk ligger flere generasjoner foran hva vi mennesker stiller med, når vi har freakforum .
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av DorulInisse Vis innlegg
Ja det var sikkert bare en scheeempestor veps i kamuflasjedrakt. Vel, hva skal vi med ekspertise innenfor det amerikanske militæret, som mener det kan være et objekt som teknologisk ligger flere generasjoner foran hva vi mennesker stiller med, når vi har freakforum .
Vis hele sitatet...
Du vender problemstillinga fullstendig på hovudet, og det er illustrerande for oppførselen din. Du vel å spekulere, og når andre avviser spekulasjonen kaller du dei arrogante og trangsynte. Ingen av dei som har kritisert deg har konkludert med kva det er, i motsetning til deg.
Selvsagt har vi blitt/blir vi observert av noen vi ikke kjenner
Sitat av DorulInisse Vis innlegg
Vel, hva skal vi med ekspertise innenfor det amerikanske militæret, som mener det kan være et objekt som teknologisk ligger flere generasjoner foran hva vi mennesker stiller med, når vi har freakforum .
Vis hele sitatet...
Vel.... de kan begynne med å stille med bevis?
Sitat av DorulInisse Vis innlegg
Ja det var sikkert bare en scheeempestor veps i kamuflasjedrakt. Vel, hva skal vi med ekspertise innenfor det amerikanske militæret, som mener det kan være et objekt som teknologisk ligger flere generasjoner foran hva vi mennesker stiller med, når vi har freakforum .
Vis hele sitatet...
Det er ingen grunn til å bli irritert bare fordi noen ikke er enig med deg i dine antagelser.

Sitat av Dagbladet
Marinen sier de ikke veit hva disse objektene i klippene er, og det blir heller ikke spekulert i hva det kan være. De kan bare bekrefte at det er snakk om uidentifiserte flygende objekt.

(Kilde: https://www.dagbladet.no/nyheter/bek...eoene/71616918)
Vis hele sitatet...
Det å hoppe fra at det har vært en observasjon av noe vi så langt ikke vet hva er til at det må ha vært romvesen eller noe overnaturlig, er i beste fall svært naivt.
For all del, det kan godt hende det er romvesen, spagettimonsteret eller engelen Gabriel, men det er så langt veldig lite som tyder på akkurat det.
Med andre ord, jeg sier ikke at jeg vet hva det var, men at jeg ser lite til ingen grunn til å tro at det er noe så sensasjonelt som at vi har hatt besøk av romvesen.

Så langt har du ikke kommet med noe annet enn bastante påstander uten hold mens du ytrer et ønske om å diskutere, men når folk forsøker å diskutere og ikke er enig med deg blir du butthurt.
Jeg skal ikke hevde at jeg er hverken romforsker eller spesielt kunnskapsrik når det kommer til verdensrommet eller universet som sådan, men jeg tør å påstå at jeg er over gjennomsnittlig interessert.
Og selv er jeg helt overbevist om at det finnes liv andre steder enn på Jorda, men hvor vidt det finnes intelligent liv på andre planeter er jeg ikke like sikker på, jeg tror derimot ikke vi har hatt eller kommer til å få besøk av romvesen med det første.
Hva det kan være som har blitt observert har jeg liten formening om, men som du sikkert har forstått for lenge siden, tror jeg ikke det er hverken romvesen eller noe som kan sies å være overnaturlig på noe som helst måte.

For meg fremstår det som at du "vet" at det er romvesen som har blitt observert, eller «definitivt ikke noe menneskeskapt» (dine egne ord) og blir provosert av at andre ikke mener det samme eller ikke ønsker å spekulere i hva det kan ha vært.
Dersom det er tilfelle, foreslår jeg at du tar deg en tur inn på Nyhetsspeilet, der vil du nesten garantert finne mange som er enig med deg, og sikkert også flere som har "spennende" hypoteser.
Dette underforumet heter «Vitenskap og forskning» og har noen retningslinjer, jeg vil også anbefale deg å lese Vitenskap - hva i alle dager er det?. Både retningslinjene og tråden jeg lenker til finner du klistret øverst på forsiden til «Vitenskap og forskning».
Sitat av Toreokjeks Vis innlegg
Det heter ikke UFO lengere... Nå kaller vi det AAV (Anonymous Aerial Vehicle) faktisk :P
Vis hele sitatet...
Og vi er AAA Alien Abductees Anonymous?

US Navy derimot kaller det UAP Unidentified Aerial Phenomena

Adskillig mer korrekt for det er akkurat det det er. Et fenomen vi enda ikke kan forklare. Det er vel bare et spørsmål om tid før noen finner en naturlig forklaring.

https://www.military.com/daily-news/...nowledges.html
Sitat av Dough Vis innlegg
Og vi er AAA Alien Abductees Anonymous?

US Navy derimot kaller det UAP Unidentified Aerial Phenomena

Adskillig mer korrekt for det er akkurat det det er. Et fenomen vi enda ikke kan forklare. Det er vel bare et spørsmål om tid før noen finner en naturlig forklaring.

https://www.military.com/daily-news/...nowledges.html
Vis hele sitatet...

Haha, jo du det er riktig. Det er jo noe slikt Hillary Clinton kakkler om på tonightshow for en del år sia :P

Takk for korreks
Virker som dere drar litt forhastede konklusjoner og tolker mine innlegg omtrent slik det passer dere. Vet ikke jeg men kan virker litt jo sånn.

Jeg vet jo ikke hva det er fornå? Og nå her jeg littt lei. jeg har gjentatt dette hundre ganger, og da synes jeg det er på tide at dere følger med. Dette gjelder ikke alle som har deltatt i tråden men synes det blir for dumt når dere mistolker det jeg har skrevet. Mistenker at noen gjør det med vilje, men hallo, det kan bare være meg.

Ville jo bare høre hva dere tenker det kan ha vært? Noen har svart på dette. Methewall, toreokjeks og andre har kommet med saklig infornasjon. Det synes jeg er positivt for tråden. Håper det kan fortsette.

Enkelte virker litt forutinntatt og tro at vi er alene. Det til tross av hvor stort universet er. Det er jo så svimlende stort at vi ikke vet hvor stort det er en gang. Blir etter mitt syn i beste fall ganske naivt å tro at vi er alene da.

Men om filmen viser aliens? Vet ærlig talt ikke. Det kan sikkert være en forklaring på det. Når det er sagt er jeg en sikkert en synser av natur -som nevnt av flere- men det vet jeg jo. Har kanskje spist litt for mye flein i det siste så kan være at det har en bidragsyter til hva jeg har skrevet, så noe ble sikkert litt usaslig. Får bare beklage det i så fall.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av DorulInisse Vis innlegg
Virker som dere drar litt forhastede konklusjoner og tolker mine innlegg omtrent slik det passer dere. Vet ikke jeg men kan virker litt jo sånn.
Vis hele sitatet...
Nøyaktig korleis meiner du vi skal tolke dette?
Sitat av DorulInisse Vis innlegg
Så nettopp et utrolig fascinerende UFO-video fra 2017 som viser seg å være ekte bekreftet av marinen. Rart jeg ikke har fått med meg dette tidligere egentlig men uansett her kan dere lese dagbladets artikkel og sjekke videoen. https://www.dagbladet.no/nyheter/bek...eoene/71616918

Nå tenker jeg at de tidligere påstandene mine om at vi muligens kan være observert er forsterket. Hva ellers kan dette være? En fugl = niks. Drone = nei. Et identifiserbart luftfartøy = neppe.
Folkens, jeg tror dette ikke kan bortforklares, fordi det vi ser her er definitivt ikke menneskeskapt.
Vis hele sitatet...
Du slår meir eller mindre kategorisk fast at det ikkje er menneskeskapt. Det som slår meg er at du konkluderer, og deretter innser at du er på syltynn is, og fossror vekk.
Sitat av DorulInisse Vis innlegg
Ville jo bare høre hva dere tenker det kan ha vært? Noen har svart på dette. Methewall, toreokjeks og andre har kommet med saklig infornasjon. Det synes jeg er positivt for tråden. Håper det kan fortsette.
Vis hele sitatet...
Kvifor konkluderer du då såpass bastant som du gjer? Om du verkeleg meiner det bør du tenke gjennom korleis du uttrykker deg. Det er skilnad på å konstantere noko, og spørje om folk har ei forklaring.
Sitat av DorulInisse Vis innlegg
Enkelte virker litt forutinntatt og tro at vi er alene. Det til tross av hvor stort universet er. Det er jo så svimlende stort at vi ikke vet hvor stort det er en gang. Blir etter mitt syn i beste fall ganske naivt å tro at vi er alene da.
Vis hele sitatet...
Det har vorte kommentert før. Kort sagt er det utelukkande ein stråmann frå di side.
Sitat av DorulInisse Vis innlegg
Men om filmen viser aliens? Vet ærlig talt ikke. Det kan sikkert være en forklaring på det. Når det er sagt er jeg en sikkert en synser av natur -som nevnt av flere- men det vet jeg jo.
Vis hele sitatet...
Det er det totalt motsette av det du introduserte klippet med. No synser du brått. Der konkluderte du med at det definitivt ikkje var menneskeskapt.
Vidarlo, nesten alt du nettopp skrev dreier seg om mitt første innlegg der jeg sa at "det definitivt ikke er menneskeskapt" men senere i tråden retta jeg med: "Neida. Alle skal få ha sine meninger. Og jeg ordla meg litt feil i det første innlegg. tar litt selvkritikk for det".

Så det er jo en hersketeknikk fra din side når du trikser med mine innlegg slik.

Sitat av vidarlo Vis innlegg
Kort sagt er det utelukkande ein stråmann frå di side.
Vis hele sitatet...
Nei det var ikke en stråmann. Så nok en gang en hersketeknikk fra deg. Å feilaktig anklage andre for å bruke stråmenn er en form for hersketeknikk. Så vennlingst kutt ut. Det er ikke særlig snilt.

Du har enda ikke uttalt deg om klippet til tross for at du har vært aktiv i tråden siden jeg la det ut. Hvorfor ikke?
Om du ordla deg litt feil i første innlegget, altså at du sa det helt motsatte av det du egentlig mente, så hvorfor omformulerer du ikke bare og sier hva du faktisk mener, så er hele problemet løst? Det er jo kjempeenkelt
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av DorulInisse Vis innlegg
Nei det var ikke en stråmann. Så nok en gang en hersketeknikk fra deg. Å feilaktig anklage andre for å bruke stråmenn er en form for hersketeknikk. Så vennlingst kutt ut. Det er ikke særlig snilt.
Vis hele sitatet...
Nei, det er ein stråmann. Eg forklarte kvifor, i innlegget eg lenka til.
Sitat av DorulInisse Vis innlegg
Du har enda ikke uttalt deg om klippet til tross for at du har vært aktiv i tråden siden jeg la det ut. Hvorfor ikke?
Vis hele sitatet...
For få timer, for lite verdi. Eg gidd ikkje bruke 10-15 timer på å leite for å finne lokasjon også viare; det er ikkje verdt det. Og om eg skulle finne ut kva det er, så går det ei uke så kjem du dragande med ein ny video av ein IR-flare, og forlanger forklaring.
Vi får vel bare vente til folk som stormet Area 51 slipper ut for sannheten neida. vi alene? Jeg ville kalt det naivt/på grensen til arrogant å påstå det. Det er mye som må klaffe i ett solsystem for Å støtte liv, og eksponentielt mye mer for å støtte intelligent liv. Ut over det vil jeg ikke spekulere, men jeg håper jo alltids. Har de besøkt vår planet? Frem til nylig ville jeg sagt "tvilsomt", men med disse opptakene som er sluppet av Luftforsvaret som de nå går ut med og bekrefter er ekte, så legger det igjen en blanding av flere spørsmål og håp. Samtidig kan det være supersoniske droner som Russisk og US forsvar har forsket på. Det er det eneste jeg kan komme på som kan gjøre de tingene uten at det må være utenomjordiske som står bak.

For det er ihvertfall ikke mennesker i dem. Da hadde de vært tyttebær sylt inni der.
Sist endret av Mokkasinen; 25. september 2019 kl. 15:09.
Så denne videoen på vg for ikke så lenge siden, fascinerende greier, håper virkelig det blir identifisert
på den ene eller andre måten, snart eller en eller annen dag.


Kan det være at det er mye lengre unna en folka bak videoen tror, og derfor fremstår som det gjør.
virker litt for kontrollert til å være inni ett eller annet luft fenomen som orkan eller noe.
Men mulig det vil fremstå sånn om det er mye lengre unna enn “ekspertene” mener, uansett
en fascinerende video jeg håper vi får høre mer om fremover.

Samtidig så kan det jo være det finnes en eller annen nasjon som ligger langt foran resten
når det gjelder teknologi, men som også velger å hemmeligholde dette inntil videre.

Tanken på utenomjordiske greier så føler jeg det ville vært som om romvesen ungdommer er
ute å leker tulling på parkerings plassen utenfor det lokale kjøpesenteret type aktivitet for
å sammenligne med oss jordboere. Hadde vært morsomt, men sånn er det jo om man
strekker strikken til den nesten ryker, mye morsomt som skjer da…


Alt basert på en årelang kunnskap fra å se/lese film, tv og internett. Så dette kan jeg
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Nei, det er ein stråmann. Eg forklarte kvifor, i innlegget eg lenka til.


For få timer, for lite verdi. Eg gidd ikkje bruke 10-15 timer på å leite for å finne lokasjon også viare; det er ikkje verdt det. Og om eg skulle finne ut kva det er, så går det ei uke så kjem du dragande med ein ny video av ein IR-flare, og forlanger forklaring.
Vis hele sitatet...

Jeg skriver bare min personlige mening i diskusjonen og er veldig nysgjerrig på dette objektet. Jeg kan nok bli litt intens av og til, det stemmer sikkert, men jeg prøver ikke å være nedlatende mot andre. Hvis andre oppfatter det slik så kan de si ifra, for d var ikke min intensjon.

Prøver hovedsaklig å få litt overblikk over hva som skjer der oppe i det fjerne, det er så mektig og merkelig på samme tid og er så utrolig fascinerende.

Uansett virker det som at det være fornuftig å legge denne diskusjonen død når alt bare blir spekulasjoner. Jeg er ikke fornøyd med hvordan diskusjonen utviklet seg men jeg får bite i det sure eplet og akseptere det.
Sitat av DorulInisse Vis innlegg
Uansett virker det som at det være fornuftig å legge denne diskusjonen død når alt bare blir spekulasjoner. Jeg er ikke fornøyd med hvordan diskusjonen utviklet seg men jeg får bite i det sure eplet og akseptere det.
Vis hele sitatet...
Så og si all spekulasjon jeg har lest i denne tråden, kommer fra din side. Så det blir veldig komisk på en merkelig måte, at akkurat du kommer med en slik påstand.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av DorulInisse Vis innlegg
Prøver hovedsaklig å få litt overblikk over hva som skjer der oppe i det fjerne, det er så mektig og merkelig på samme tid og er så utrolig fascinerende.
Vis hele sitatet...
Skaff deg litt innsikt i grunnleggjande fysikk, slik at du har eit grunnlag for tankane. Verda vert ikkje mindre vakker om du forstår meir av den, tvert imot. Her har du ein god intro til relativitet av provo, som demonstrerer at ting stortsett vert vakrare når du kan meir om det.
Sitat av aluminiumfluorid Vis innlegg
Så og si all spekulasjon jeg har lest i denne tråden, kommer fra din side. Så det blir veldig komisk på en merkelig måte, at akkurat du kommer med en slik påstand.
Vis hele sitatet...
Takk for komplimentet Vet at det ikke var ment som det, men jeg føler det oppriktig sånn. Jeg er fullt klar over at jeg spekulerer mye omkring spennende hendelser. Personlig gir det meg mer enn å overse det. Hvordan andre velger å takle det er selvsagt opp til hver enkelt. Folk er ulike. Vet ikke om romvesener er det dersom de eksisterer, men håper de har sine forskjeller og meninger på samme måte som vi på jorda. Litt kjedelig hvis de var kloner av hverandre uten empati for andre. Også litt skummelt å tenke på. Tror ikke det stemmer og det blir igjen bare spekulasjoner fra min side. Fantasien min kan løpe litt løpsk av og til, og sånn er det med den saken.

Sitat av vidarlo Vis innlegg
Skaff deg litt innsikt i grunnleggjande fysikk, slik at du har eit grunnlag for tankane. Verda vert ikkje mindre vakker om du forstår meir av den, tvert imot. Her har du ein god intro til relativitet av provo, som demonstrerer at ting stortsett vert vakrare når du kan meir om det.
Vis hele sitatet...
Jeg har lest meg opp på fysikk det siste året. Tittelen "Fysikkprofessor" er litt ironisk ment fra min side. Men litt kunnskaper besitter jeg.

Og Provo er en flink skribent så skal ta meg litt tid å sjekke linken.
Sist endret av DorulInisse; 26. september 2019 kl. 22:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Vi har ikke sendt ut observerbar informasjon lenge nok til at vi kan regne med at noen så langt har rukket å motta signalene. At det finnes liv på andre planeter er selvsagt, men de må nødvendigvis/sannsynligvis følge universets fartsgrense. Et par hundre år rekker ikke langt ut i universet, samtidig så måtte jo eventuell interesse oppstå. For en avansert nok rase vil det enda ta tid å dra hit, og en slik utflukt må jo nødvendigvis ha et formål. For utenomjordiske med slik teknologi blir fort jorden like interessant som en maurkoloni er for oss.
Er 99.99999% sikker på at vi IKKE er alene i universet, men jeg tror ikke noen "romvesner" har besøkt jorden eller vet om oss. Universet er så ufattelig stort, men som sagt, det er hva jeg TROR.

Kan godt være mulig en type 3 sivilisasjon (Kardashev scale) holder øye med oss (og kanskje andre planeter i galaxen for å passe på at vi ikke gjør ditt eller datt).

Eller kanskje vi bare er en simulasjon? Kanskje universet vårt er i en glasskrukke på en hylle til en "gud". Alt kan hende. Umulig å vite, men morsomt å tenke om
Sitat av hvagjordo Vis innlegg
Er 99.99999% sikker på at vi IKKE er alene i universet, men jeg tror ikke noen "romvesner" har besøkt jorden eller vet om oss. Universet er så ufattelig stort, men som sagt, det er hva jeg TROR.

Kan godt være mulig en type 3 sivilisasjon (Kardashev scale) holder øye med oss (og kanskje andre planeter i galaxen for å passe på at vi ikke gjør ditt eller datt).

Eller kanskje vi bare er en simulasjon? Kanskje universet vårt er i en glasskrukke på en hylle til en "gud". Alt kan hende. Umulig å vite, men morsomt å tenke om
Vis hele sitatet...
Det du sier innledningsvis er ikke bare sunn fornuft, men en mattematisk sannhet. Sannsynligheten for at sannsynligheten for intelligent liv er så langt nede at det har skjedd 1 gang 1 sted i universet er like liten som sannsynligheten for at det ble akkurat Jorden hvor dette skulle skje. (Kun for visualisering av størrelsesorden, ingen relevant sammenheng forøvrig).

Vi vet at vi ikke er i en simulasjon på kammerset til gud, akkurat som at vi vet at tyngdekraften fungerer og lyshastigheten er konstant. Ingenting er sannsynliggjort bare ved å ikke være absolutt umuliggjort, med mindre man skal gå rundt som en idiot og betvile alle former for etablerte sannheter.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Vi vet at vi ikke er i en simulasjon på kammerset til gud
Vis hele sitatet...
Vet vi egentlig det? Sist jeg leste om disse tingene, så virket det som om flere og flere kloke hoder anså det som helt plausibelt at hele universet vårt er en simulering. Hva eller hvem «Gud» er i en slik sammenheng kan naturligvis diskuteres i det vide og brede, dog. Hva ligger bak påstanden din om at dette er helt motbevist og avkreftet?
Sist endret av Realist1; 20. oktober 2019 kl. 03:15.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Det du sier innledningsvis er ikke bare sunn fornuft, men en mattematisk sannhet. Sannsynligheten for at sannsynligheten for intelligent liv er så langt nede at det har skjedd 1 gang 1 sted i universet er like liten som sannsynligheten for at det ble akkurat Jorden hvor dette skulle skje. (Kun for visualisering av størrelsesorden, ingen relevant sammenheng forøvrig).
Vis hele sitatet...
Har vi datagrunnlag for å sei det?
Slik jeg forstår situasjonen med "aliens" så er Universet alt fra 4 til 14 milliarder år ut i fra hvilke kilder man bruker og vi som art er estimert 250.000 år. La oss nå anta at "aliens" er 100.000+ år foran oss i evolusjon. Det vil bli vanskelig for oss å forestille oss hvilken teknologi de må ha tilgang til. Ser man bare 100 år tilbake i vår egen utvikling så er det utvikling man ikke kunne forutse. F.eks. bare mobiltelefonen... Vil vi kunne kommunisere med? Eller i det hele tatt detektere de? F.eks. om man som menneske finner en sjimanse, bedøver den, tar den med for undersøkelse, forsøker å utveksle grunnleggende matematikk med en god gammeldags kuleramme, setter en tilbake, hva vil den fortelle om sin opplevelse til sin med-sjimpanser? Poenget mitt er, om "aliens" mestrer teknologien til å reise hit og kanskje "plante oss" vil vi engang ikke evne å detektere dem.
Det er 2-3% forskjell i menneskets og sjimpansers dna.
Disse få prosentene gjør at mennesker klarer å sende raketter i bane rundt andre planeter.
Om det finnes noen der ute 2-3% over mennesker igjen kan man bare spekulere i hva de får til.

Såklart bare spekulasjoner fra min side.
Hva om rommet er noe helt annet enn det vi tror. Har lenge tenkt på å sett at universet ser veldig ut som atomer og nøytroner. Hva om universet er "atomene" til noe langt større?
Sitat av Sondre Vis innlegg
Hva om rommet er noe helt annet enn det vi tror. Har lenge tenkt på å sett at universet ser veldig ut som atomer og nøytroner. Hva om universet er "atomene" til noe langt større?
Vis hele sitatet...
De ser ikke egentlig sånn ut. Men de klassiske (altså ikke-kvantemekaniske) modellene man bruker for atomer, hvor Bohrs modell nok er mest kjent, var opprinnelig kraftig inspirert av solsystemet. Fysikken for det som er virkelig smått (som atomer og nøytroner) er veldig annerledes enn fysikken for det som er stort (som solsystemer og planeter). Og det er derfor ingen kjent meningsfull måte solsystemer kan opptre som "atomer" til noe langt større på.
For og sitere de fra Pbs astrofysikk kanalen. It's never Aliens... Until it is Aliens.


Gidder ikke lese all dramaet i midten, så her er mitt svar, basert på overskriften og post 1.(no offense folkens)

Med å bruke ordet "Observert" åpner du for at de hypotetisk sett kan sitte på hjemplaneten sin Xorax med ett teleskop og se på oss.
Avhengig av avstand til oss så risikerer de å bare se en nyfødt ildkule... Eller en planet med masse dinosaurer. Så for at de skal se oss(mennesker). Må de være innenfor 100 000 lysår av oss.

Så ja, sitter de på alpha Centauri så ser de hva du gjorde for
4.3 år siden.
At vår eksistens og deres eksistens må ha en god dose flaks for å ende opp på samme sted og til samme tid når du tar det at universet ekspanderer. Vårt lys og deres lys krysser aldri.

Skal vi bli litt mer sofistikerte i hvordan de observerer oss kan vi se på det slik og:
Er de på lik linje eller foran oss i teknologi, så kan de garantert kunsten å lese kjemiske sammensetninger i atmosfæren vår i det lyset fra vår sol treffer dem og reflekteres ut i rommet igjen.

Det vil si at om de ser på en planet med liv på, så kan de lese det i lyset fra atmosfæren om at her er det liv(slik vi kjenner det ihvertfall). Liv har en nær-unik biosignatur som det NESTEN ikke lages naturlig uten(men noen geologiske prosesser kan immitere det)
I såfall har vår planet blippet ut til alt og alle at her er det liv. Så jeg tror at finnes der intelligent liv der ute, så tror jeg personlig de vet om oss. Kanskje ikke gjennom direkte syn, men de har lukta Gjertsen vår ganske lenge.



Når det gjelder om de er her/har vært her/styrer oss? WHO the fuck knows. For meg er det som å se en prest og en ateist krangle om hvem som har rett i hva som skjer etter døden.
Jeg håper de er her, men jeg holder ikke pusten.
Når jeg ser hva som skjer med verden i dag tenker jeg nesten mer "håper de ikke er her for jeg vil ikke at de skal se oss slik som dette."

Og ja, jeg har kvartet ett par 6 pakninger i hveld, så jeg har virkelig gjort en innsats på å virke edru her nå. Men om dette endte opp med bare å virke logisk i huet mitt og rot for dere, så får jeg heller ta det om igjen i morgen

Edit: ja, jeg var ikke heeeelt heldig med gramatikken ser jeg. Dere får ha meg unnskyldt
Sist endret av Mokkasinen; 24. oktober 2019 kl. 02:55.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Aliens følger nok med på oss. Veldig arrogant å tro at vi er de smarteste og eneste som finnes i universet.
Skeptikerene vil alltid si det ikke er mulig fordi avstandene er så enorme, men tenker ikke på at tidligere sivilisasjoner enn oss kan ha mye mere kunnskap enn hva vi har. Vi har ikke kommet langt i vår avanserte vitenskap (100-200 år). Og heller ikke følger skeptikerene med på hva som blir observert og publisert.

Er selv svært kritisk til det meste og vil ha bevis for det meste, men etter å ha fulgt med på hva som blir observert og hva som er dokumentert så vil jeg påstå at: Ja, vil blir besøkt, ingen vet ifra hvor..selv ikke USA. Nei, det er ikke Russland. Utenomjordisk: Ja, helt klart. Og nei, Jeg tror ikke på noen gud.. det er ikke annet enn sykt absurd i min tankegang.

Ja, jeg tror vi blir besøkt! Jeg oppfatter det jeg har studert som om vi blir observert og studert...muligens en slags turisme for dem ? Hvem vet.. Ikke du, og ikke jeg.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av xxxXxxx Vis innlegg
Skeptikerene vil alltid si det ikke er mulig fordi avstandene er så enorme, men tenker ikke på at tidligere sivilisasjoner enn oss kan ha mye mere kunnskap enn hva vi har. Vi har ikke kommet langt i vår avanserte vitenskap (100-200 år). Og heller ikke følger skeptikerene med på hva som blir observert og publisert.
Vis hele sitatet...
Problemet er at Einsteins relativitetsteori forbyr informasjonsoverføring kjappare enn lyshastigheiten. Ingenting vi har funne tyder på at den er feil, og då er det ikkje snakk om meir kunnskap; det er enkelt og greit ei fundamental, fysisk, fartsgrense for kor fort informasjon kan overførast. Så vidt vi veit, kan ingen bryte den.
Sitat av xxxXxxx Vis innlegg
Er selv svært kritisk til det meste og vil ha bevis for det meste, men etter å ha fulgt med på hva som blir observert og hva som er dokumentert så vil jeg påstå at: Ja, vil blir besøkt, ingen vet ifra hvor..selv ikke USA. Nei, det er ikke Russland. Utenomjordisk: Ja, helt klart. Og nei, Jeg tror ikke på noen gud.. det er ikke annet enn sykt absurd i min tankegang.
Vis hele sitatet...
Så fullstendig uten argumentasjon og dokumentasjon slår du fast at vi blir besøkt. Seriøst. Du må hoste opp langt betre argumentasjon enn du har gjort her om det skal vere råd å ta dette seriøst. Slik det står no kan det enkelt og greit avfeiast utan meir diskusjon. What can be admissed...
Sitat av xxxXxxx Vis innlegg
Ja, jeg tror vi blir besøkt! Jeg oppfatter det jeg har studert som om vi blir observert og studert...muligens en slags turisme for dem ? Hvem vet.. Ikke du, og ikke jeg.
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke hva du har studert eller lest, siden du ikke oppgir noen
spesifikke kilder. Likevel, utfra alt det som fins på nettet av historier
om påståtte observasjoner og endog kontakt med såkalte UFO'er og
aliens, slår det meg at det mest interessante å studere her er disse
historiene satt i et kulturhistorisk og folkloristisk perspektiv.

Det kan være verd å merke seg at idéen om flygende tallerkner eller
andre typer romskip er av relativt ny dato - dvs. disse historiene og
påståtte observasjonene har kommet etter at menneskene selv
begynte å fly, og etterhvert også utforske verdensrommet.

Tidligere tilsvarende påståtte fenomener har for eksempel blitt
tilskrevet en antatt eksistens av forskjellige vesener, slik som
"de underjordiske" - noe man ved å lese gamle fortellinger kan
få inntrykk av var et nokså akseptert fenomen i tidligere århundrer.
Selv bestemoren til en god venninne av meg mente at hun hadde
sett Huldra. Påstår du noe tilsvarende i dag, vil nok folk sannsynligvis
trekke på smilebåndet.

Altså - selvsagt fins det fenomener og observasjoner som til dags
dato ikke lar seg forklare med vitenskap. Det som likevel er lettere
å forklare, er folks evne til å "fill in the blanks" basert på en blanding
av egen fantasi og kollektive forestillinger om utenom- eller underjordiske
vesener. Dette i seg selv er jo veldig interessant å studere, synes jeg.

Om man også er opptatt av psykologi, kan man jo forsøke å lese
Carl Gustav Jung sin bok "Flying Saucers: A Modern Myth of Things Seen
in the Sky", som først ble publisert i 1958. Jeg skal ikke påstå at den
gir de beste svarene, men er uansett et interessant tilskudd til UFO-
litteraturen. Alternativt kan man f.eks. lese Nyhetsspeilet, om ikke annet for
å få seg en hoderystende latter, men også for å se hvordan de "troende"
behandler og formidler sin "kunnskap" - eller snarere sin mytologi.