Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 5007
Hei

Jeg ønsker å jobbe natt, men sliter litt med å finne ut hvilke jobber som har nattarbeid. Det er jo helsevesenet, men har ikke tenkt til å jobbe innenfor helse og omsorg. Tenkte mer lager arbeid osv...Eller annet.

Har ikke annen utdanning utover fullført VGS+1 år på folkehøgskole. Er ikke klar for videre utdanning enda, så håper dere kan hjelpe meg her!
Sitat av RandomGuy Vis innlegg
Hei

Jeg ønsker å jobbe natt, men sliter litt med å finne ut hvilke jobber som har nattarbeid. Det er jo helsevesenet, men har ikke tenkt til å jobbe innenfor helse og omsorg. Tenkte mer lager arbeid osv...Eller annet.

Har ikke annen utdanning utover fullført VGS+1 år på folkehøgskole. Er ikke klar for videre utdanning enda, så håper dere kan hjelpe meg her!
Vis hele sitatet...
Dersom du har rullebladet i orden kan du bli vekter; der er det gode muligheter for turnusarbeid med mye natt.
Det er en del vekter arbeid på natt, stasjonært vakthold eller mobilt.

edit: ser jeg var 0.4 sekunder sein :P
Sist endret av gentt; 6. juli 2016 kl. 16:13.
Finner sikkert noe innen hotelldrift, de har jo gjerne døgnåpent
Flyplasser har også folk døgnet rundt (selv de småflyplassene som ikke er døgnåpne), fra alle mulige fagfelt. Brøyting, elektro, vektere, flygeledere, vaskepersonell, brann og redning, etc etc..
Du kan søke nattevakt på bensinstasjon? Om du ikke ønsker å flippe burgere hele natta, så finnes det også flere butikker/kiosker som har døgnåpent (Bunnpris. 7/11, Deli de Luca etc.). Flere mobile, nettbaserte firmaer som trenger kundebenhandlere som kan jobbe nattid så mulighetene er mange. Men såklart, bor du på et lite tettsted er det vanskelig, bor du i en storby er mulighetene mange
De trenger folk til å jobbe på annlegg. Alt ifra grøftearbeid til asfaltering. Mye nattarbeid innen den typen jobber også
Her er noen jobber du kan søke eller undersøke.
  • Taxi - vanligvis turnus men helt sikkert mulig å få jobbe kun natt.
  • Servitør - blir litt blanding kveld og natt
  • Dørvakt
  • Resepsjonist/nattevakt vanlig med turnus men kan fint være mulig å kun jobbe natt
  • Baker(gutt/assistent) - Kveld og natt typisk vakt feks 22-05 el 23-07
  • Pleieassistent/miljøarbeider - Om du tar vakter hos kommunal eldreomsorg el DPS eller liknende så kan du si at du kun kan gå natt.
  • Transportbransjen enten sjåfør el terminalarbeider

Er nok flere spesifikke jobber jeg ikke har tenkt på, dette blir litt generelt.
Felles for alle er at du ikke trenger spesialutdannelese, eller må være skoleflink. Feks taxi så må du bare ha et kurs. Ja om du alt har lappen that is.

Tror det blir enklere for deg om du undersøker lokalt hvilke type jobber som utføres natterstid - da det egentlig blir litt merkelig at vi kun ramser opp stilling som gir anledning til nattarbeid uten at vi vet om den muligheten eksisterer lokalt hos deg. Eller om dette er noe du kan tenke deg som jobb.

Flere av disse er normalt turnusjobber. Dvs si du skrives inn på en mer eller mindre fast rotasjon og går da alle vakter. Men enkelte plasser vil det likevel være mulig å kun jobbe natt fordi nattarbeid generelt ikke er det som frister folk mest.
  • Avisbud
  • Trubadur
  • Berginsbil - normalt turnus
  • Portør v/sykehus
  • Hvilende nattevakt institusjoner
  • Nattevakt helse & omsorg (tillkallingsvakt barnevernet/psykisk helse)
  • Forfatter
  • Oppdrettsanlegg/vaktmann - følger normalt turnus men verdt å sjekke
  • Renovatør/søppel
Sist endret av frtoretang; 7. juli 2016 kl. 10:04. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Avdanket livsnyter
ranman22's Avatar
Posten/Bring har mye lagerarbeid på nattestid. Samme har omlastningsentraler for fks langtransport trailere osv.
Av jobber som ikke er ramset opp nå, kommer jeg bare på fengselsbetjent og innbruddstyv.

Mange steder er det vanlig med stillinger som kun går på natt, da 3-delt turnus innebærer mye slitsom omstilling. Men ofte er det få eller bare en på natt, så i en del yrker er det nok ønsket at du har gått på dag først så du har litt erfaring i jobben.
Ser mange har svart, men ingen (som jeg så når jeg skumnet gjennom) har nevnt kundeservice. Mange banker og noen nettbutikker reklamerer med at de har åpent 24/7 - 365
Du kunne også arbeidet med å oversette tekster til og fra ulike språk nattestid.

Eller spilt poker; f.eks meldt deg på turneringer online som varer hele natten om du ender opp blant de lengst gjenværende spillerne i pengene... :-)
Coop har bygd Norges største lager på Gardermoen som er helt nytt. Der går det det døgnet rund med lagerarbeid/vakt, tror bare det er natt til søndag det er stengt. Det må jo være noe og sjekke opp ...mange om beinet sikket men tipset er gitt. Lykke til forresten!
Hva med noe fysisk i industrien / ISO fag ?
Stillasarbeider eller overflatebehandler er sikrest nå.

Fikser du deg reisejobb med 2 uker på jobb og 3-4uker fri..
Det er ofte det er nattskift hele turen og da får du på toppen av det hele natt tillegg

Kan bli fete lønninger om man gidder og gunne på med overtid etter 12timersdagen er over og for div tillegg på borteboer og etter hvilken jobb du er på

Kan fint komme på 40-55 000 i mnd om du gidder å jobbe så du nesten stuper om om morgenen etter skiftet er over.

Edit.
Du kan også spesifisere ønske om nattskift med koordinator så blir du spurt først om og reise på de turene..
Mange som hater nattskift og nesten regelrett nekter og dra utenom vanlige dagskift..
Sist endret av pillthrill; 9. juli 2016 kl. 01:18. Grunn: Glemte og spesifisere tilslutt