Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  171 15625
Kom til å tenke på dette da jeg akuratt så en film hvor en hoppa ut av senga sekundet etter han slo av vekkeklokka.

Personlig setter jeg på vekkeklokka 10 minutter før jeg må stå opp sånn at jeg rekker 1 snooze. Og da vet jeg når den ringer andre gangen at det er alvor. Tror aldri jeg hadde klart å hoppe rett opp av senga i det vekkeklokka ringer, men det sies jo at snooze bare er bortkasta uansett da man ikke får noe effektiv nyttig søvn de 9-10 minuttene.

Hvordan står du opp? Dusjer du om mårran eller kvelden før? Rekker du frokost før skole/jobb?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Vekkerklokke 1: 07:10, hører den, skrur den av, og ligger å ser i taket til vekkerklokke nr 2 ringer klokken 07:15, da har jeg "hvilt" nok til å klare å stå opp.

Så er trikset å unngå å slenge seg nedpå sofaen før jeg skal på jobb...
Jeg setter klokken på 7:00 - 6:55 - 6:45 - 6:30, for da blir jeg litt plaget
1. Legger mobilen på et sted jeg ikke når den
2. Setter på noe jævelskap av en alarm-lyd
3. Velger tidspunkt på alarmen, dette MÅ være grusomt tidlig
4. Sover
5. Hører alarmen
6. Står opp og skrur den av
7. Tar meg en halvtimes dusj
8. Drikker en halvliter kaffe
9. Spiser frokost (kanskje)
10. Good to go

Edit: Dette får meg opp kl 06:00 hver dag, og jeg legger meg stort sett rundt kl 23
Edit2: Jeg glemte å ta med diverse do-rutiner osv, men hvis du vil ha ting så nøyaktig kan vi sikkert ta det på pm
Sist endret av drittunge; 12. september 2010 kl. 21:28.
Har en dock til iPhonen rett ved senga, tilkoblet høytalere.

Har tre alarmer: 07.00, 07.15 og 07.30.

På den siste står jeg opp.
Dette har kanskje noe med at jeg har vært i Forsvaret det siste året, men jeg står opp når jeg vet at jeg må stå opp.
Hvis alarmen ringer før jeg må stå opp så snoozer jeg, hvis den ringer etter så har jeg allerede stått opp.

Jeg hiver på meg uniformen, hiver i meg det jeg skal av mat og piller før jeg dobbel-sjekker dagens agenda og spaserer ut.
Dusjingen foregår etter trening evt. på kvelden
Står opp klokken 7, går ned i stuen, tar 3 skiver med skinke og ost, drikker 1 liter vann i løpet av 15 minutter.
Deretter dusjer jeg, å når jeg er ferdig har jeg rundt 5-10 minutter før bussen min går så da chiller jeg max.
Ingenting er deiligere enn å bare sitte i godstolen tidlig på mårraen.
Jobber jeg morgenvakt og må opp f.eks kl 07:00 setter jeg på 3 klokker på telefon som skal ringe med 3 min mellomrom. F.eks: 06:50-06:53-06:56. Dette grunnet jeg har en lei uvane av å skru av vekkerklokka den første gangen...
Hvis jeg har kveldsvakt, setter jeg på klokka 2 ganger, og da gjerne med 15min mellomrom.. Jobber jeg kveld er jeg som oftest oppe til sent på natta og trenger dermed vekkerklokka selv om jeg skal opp kl 1-2.

Dusjer som regel på morran, rekker meget sjeldent frokost med mindre jeg jobber kveld, men tar meg uansett en pause etter 1 time arbeid for å kjøpe no mat hvis jeg ikke rakk frokosten hjemme.
Klokka går 06:15, den går fort av! Før alarm nr 2 kommer 06:20, da reiser eg meg ser litt rundt meg ( Og merk, tar ikkje på lyset! det er for skarpt!), tar på meg headsette, tar på musikk, og klær på meg! ^^ Tusler bort til PC og skrur den av ! Så er det ned skaffe seg noe mat, og ungå og sette seg ned! Da går det rett vest!
Jeg har mobilen på nattbordet, når den vekker meg klokka 7:15 grynter jeg og slår av alarmen.
Ligger i 5-10 min og manner meg opp før jeg dytter dyna ut av senga og er oppe så fort som mulig.
Er zombie på vei til badet, hvor jeg dusjer. Har god tid til frokost før bussen går klokka 8:20.
ringer en gang 10 på 7, og en klokka 7. da får jeg 10min til å gjøre meg klar til å stå opp
OFF-TOPIC ALLERT ! ! !

Off-topic: Det var en gang om morgenen hvor jeg halvsov ogsånt, trodde jeg var på ett show, og da måtte jo mobilen være sånn stemmeseddel, hvor jeg tasta over alarmen og satt på når jeg skulle på skolen, når skolen sluttet, og når jeg skulle på trening, kom forsent btw
Sist endret av Rain Man; 12. september 2010 kl. 21:33.
jeg pleier ikke og ha på alarm i det hele tatt, siden jeg våkner klokka 06:55-7:05 vær dag automatisk.
jeg står opp går i dusjen, ser på tv mens jeg spiser frokosten min

våkner autmatisk det klokke slettet viss jeg legger meg før 4.
aner ikke åssen jeg har fått det til, men hopper opp av senga vær dag det klokkeslettet.

legger jeg meg etter fire, går dette rett vest, og sover til 10 tia :P
Sist endret av First-Price; 12. september 2010 kl. 21:35.
Digital nomade
trippy's Avatar
setter alarmen til 6:50
Står opp
Går rett i dusjen og dusjer i 10-15min
Stikker opp og spiser 2 ostesmørbrød og 1 kopp mørk kaffe
Slækkern i 10-15 og så kjører jeg til skolen med moppa.
Aztec
Source's Avatar
Trådstarter
Fascinert av morgenrutinen din Drittunge. Virker også som du er den eneste foreløpig som ikke slumrer/snoozer.

EDit: nevermind..
Sist endret av Source; 12. september 2010 kl. 21:34.
Mobilen med under senga med kl. 06.00 - 06.30 - 07.00
Vekkerklokke ved nattbord 07.00
Får dama til å ringe og sjekke om jeg er våken 07.10 :P
Mamma vekker meg.
Sover aldri, jeg bare venter!
Første alarmen 0500.
Andre alarmen 0615.
0620 daglige dose av en boks Red Bull ( Fordrar ikke KaFfE)
0621 første sjekk av mailen.
0623 2 stk brød skiver, en med ost å en med dansk salami.
0630 tenner, ansikt, barbering.
0645 Hopper på Fishern å sykler til jobben.
Setter på vekkerklokka til 12:00 (jeg jobber ettermiddag/kveld), men står som regel opp rundt klokka 11:00. Så skrur jeg på pc og tv, lager meg mat, gjør litt husarbeid, spiser tidlig middag og reiser på jobb.
Jeg har aldri hatt problemer med å stå opp tidlig, så da jeg gikk på skole spratt jeg som regel opp av sengen på første vekkerklokke-ring
Vel morgenrutinen min varierer forferdelig.

Allt etter som hvordan døgnrytmen min er, eventuell ferie eller motivasjon.

Jeg er ett veldig strukturert menneske og er opptatt av effektivitet,
så jeg dusjer om kvelden for å spare tid om morgenen.
Når jeg har skikkelig døgnrytme så våkner jeg 07:58 akkurat.
står opp av sengen, så går jeg å kler på meg. ( hvor klærene er lagt fram kvelden før, gjerne med klærene i den rekkefølgen jeg skal ta de på)
så går jeg for å lage en enkel frokost og drikker litt kaffe med datamaskinen.
( hvor jeg går gjennom freak, aviser og diverse nettsteder.)
Så går jeg til bussen til skolen. hvis jeg ikke kjører.

så sånn går dagene.

Er jeg umotivert for å stå opp, noe jeg ofte er på grunn av diverse ting.

så har jeg en hel hau med alarmer på. helt fra 06:00 til 08:00.

huff. rotete. Men anyways
05:00 klokka ringer, jeg går å dusjer.
05:30 jeg har dusjet og kledd på meg, går å spiser.
05:40 går på badet, pusse tenna, går på dass.
06:00 går til bussen.
06:26 bussen går, jeg sover til:
07;20 vokner på bussen og går på skolen.
et mysterie at jeg i det hele tatt gidder.
Klokka ringer 05:40. Den ringer hvert 5. minutt. Jeg har låta Fuel av Metallica som vekketone, den er forferdelig å høre hver morgen, og jeg føler at jeg bare MÅ skru den av! Spesielt hvis jeg legger den litt vekk fra senga, da må jeg opp og gå.
Legger meg ca kl 01:00 sjekker at mobilen ligger vedsiden av meg i senga og at den lader.
kl 06:30 går alarmen av, våkner med en gang, så tusler jeg inn på badet dusjer i 10 min, så kler jeg meg og lager mat.
så er det og gå til bussen ca 07:00.
Legger meg som oftest rundt 00:00 og klokka ringer 06:20 så har jeg 10 min jeg ikke trenger og stresse, går ned og spiser og så dusjer jeg og pusser tenna og stikker til bussen som går 07:20
0600 - Alarmen ringer, sprett opp!
0610 - Ferdig med morgenrøyk&kaffe
0620 - Ferdig med frokost
0630 - Går til tbanen
0640 - Tbanen ankommer
0710 - Fremme til jobb
OTALARM
Jeg ville bare si jeg sitter her og ler !
Ikkeno liv FTW!
Virker som jeg er en av di som sover minst her?

Legger meg som regel mellom 00:00 og 02:00

06:00 Første alarm
06:05 Andre alarm
06:10 Tredje alarm
06:15 Fjerde alarm
06:20 Femte alarm - Jeg står opp, pusser tenner osv
06:25 Går til bussen

Noen ganger bruker jeg Sleep Cycle alarm på iPhone :P
Tar på 5 alarmer på mobilen min mellom 06:30 og 70:00.
Klarer ofte ikke stå opp i det hele tatt.
Går i dusjen og dusjer med øynene igjen i en slags søvntranse.
Kler på meg og lager mat til skolen. Spiser altfor sjeldent frokost.
laxzzi: den appen har jeg brukt i to dager nå, ikke hatt noen effekt på meg enda - del gjerne dine erfaringer på en PM!
05.00 : Første alarmen ringer.
05.15 : Står jeg opp.
05.20: Dusjer jeg å tar på meg klær.
05:30: Spiser og lager meg mat .
05.35: Kaffe eller no vann .
05.45: Sykler til jobb .

Starter 06:45, kjedelig tidlig
Jeg liker å ha ulogiske (dvs. ikke "runde") klokkeslett. Har vel ingenting å si for den "biologiske klokken", men føler at jeg våkner lettere av det.

Skal jeg på jobb (8.00), har jeg da alarm klokken 7.12, 7.17, 7.31, etc.
Sitat av Source Vis innlegg
Kom til å tenke på dette da jeg akuratt så en film hvor en hoppa ut av senga sekundet etter han slo av vekkeklokka.

Personlig setter jeg på vekkeklokka 10 minutter før jeg må stå opp sånn at jeg rekker 1 snooze. Og da vet jeg når den ringer andre gangen at det er alvor. Tror aldri jeg hadde klart å hoppe rett opp av senga i det vekkeklokka ringer, men det sies jo at snooze bare er bortkasta uansett da man ikke får noe effektiv nyttig søvn de 9-10 minuttene.

Hvordan står du opp? Dusjer du om mårran eller kvelden før? Rekker du frokost før skole/jobb?
Vis hele sitatet...
Eg gjør faktisk akkurat det samme som deg, fordi eg blir massivt mer våken!
Setter alarm på 06:00.
Slumrer til 06:30 med 5 min. mellomrom.
Hvis jeg er heldig klarer jeg å stå opp da, noe som fører til at jeg får spist frokost og lagd matpakke.
Hvis jeg ikke klarer det, men slumrer til 07:00, da går jeg sulten frem til klokka er 10:00 og kantina på skolen åpner.
0645 - Klokka ringer og jeg står opp
0649 - Driter, hvis jeg må det, også i dusjen.
0700 - Ut av dusjen, driter enda en gang hvis jeg må det, eller ikke dreit før jeg dusja, og starter tannpuss
0710 - Ferdig påkledd, og klar til å dra på jobb
0715 - Jeg kjører til jobb
Skal bli morsomt å se alle innleggene etter klokka passerer midnatt, jeg mener at det blir snedig å se hvor forskjellig svarene er på de første som skrev i denne tråden sammenlignet med de som liker natta :-D

Skøy lesning btw!
Sover alltid til jeg våkner av meg selv, fordi jeg enten skrur av alarmen i søvne, eller så hører jeg den ikke. De få gangene jeg faktisk våkner av alarmen min skrur jeg den som regel bare av og sovner igjen uansett.
Våkner helt av meg selv jegHar ikke brukt alarm på 4-5 år nå.
Sist endret av Eplegutten; 12. september 2010 kl. 22:38.
0645: Mobil med vekkerklokke som ligger ved hodet mitt.
0646: Radioklokke med en helt forjævlig pipelyd.
0650: Ny mobilalarm.
0700: Ny alarm på radioklokka
0701: Alarm på laptoppen.
0702 - 0738 : Dusjer, finner ut hva jeg skal ha på meg,pakker sekken, løper innom kjøkkenet og tar med meg matpakka mi før jeg vandrer ned til busstoppet.

Har alt for mange alarmer tett inntill hverandre siden jeg har en tendens til å sovne rimelig kjapt etter at alarmen har gått. Jeg sover heller ikke med vinduet oppe siden det blir svært kaldt på rommet mitt og det fører kun til at jeg legger meg ned igjen.
06.55: alarmen går
Ligger i senga til mamma/pappa kommer inn og maser kl. 07.00-ish
Dusjer og kler på meg til 07:20
Spiser en brødskive til 07.30
Tar i voks og pakker sekken til 07.40
Løper ned til 07.52 Bussen

Ganske nøyaktig slik er de fleste morgenene mine!
06.45 - Alarm 1
07.00 - Alarm 2
07.25 - Da går bussen
1. våkner av at ungen griner
2. skifter bleie
3. mater ungen.
4. setter ungen til å leke i grinda
5. setter på no metal eller en dvd med liveopptak fra metalkonserter e.l.
6. lager en solid frokost men venter med å helle frokostblanding i bollen.
7. bæsjer.
8. velger frokostblanding utifra hvor løs/hard bæsjen min var. f.eks: hard bæsj = fiberrik frokostblanding
9. spiser frokost.
10. lufter bikkja.
11. rydder og vasker stua og kjøkkenet.
12. rydder og vasker enten soverommet, badet, gangen eller rommet til ungen. spørs hva som er mest rotete.

SÅ er dagen igang... tar som oftest ungen ut på en trilletur på dette tidspunktet... hvis kona er våken gidder jeg ikke ta med ungen...
Aztec
Source's Avatar
Trådstarter
Sitat av Bayne666 Vis innlegg
1. våkner av at ungen griner
2. skifter bleie
3. mater ungen.
4. setter ungen til å leke i grinda
5. setter på no metal eller en dvd med liveopptak fra metalkonserter e.l.
6. lager en solid frokost men venter med å helle frokostblanding i bollen.
7. bæsjer.
8. velger frokostblanding utifra hvor løs/hard bæsjen min var. f.eks: hard bæsj = fiberrik frokostblanding
9. spiser frokost.
10. lufter bikkja.
11. rydder og vasker stua og kjøkkenet.
12. rydder og vasker enten soverommet, badet, gangen eller rommet til ungen. spørs hva som er mest rotete.

SÅ er dagen igang... tar som oftest ungen ut på en trilletur på dette tidspunktet... hvis kona er våken gidder jeg ikke ta med ungen...
Vis hele sitatet...
Haha, du VASKER på mårrakvisten? Det slo jo alle rekorder

Likte ideen med valget av frokostblanding, men jeg driter aldri om mårran så ville ikke fungert her.
Haha. Alarmen går, jeg står opp. Etter å ha våknet med jevne mellomrom den siste halvtimen før den ringer, fordi hjernen min vet at den må opp. Litt slitsomt. Jeg snoozer aldri alarmen, står opp klokka 06.45 de dagene jeg har forelesning 08.15. Jeg hygger med med havregrøt og God Morgen Norge og begraver føttene i det nye fuzzy teppet vårt, før jeg lager te som jeg tar med i den (GRATIS!) NTNU-termokoppen min. Denne drikker jeg på bussen, ofte stående, fordi den er så full. På forelesning spiser jeg yoghurt og dupper litt av.

Fin rutine.
06:00: alarmen går for første gang
06:09: alarmen går for andre gang
06:18: alarmen går for tredje gang
06:27: alarmen går for fjerde gang
06:36: alarmen går for femte gang
06:45: alarmen går for siste gang, og jeg tvinger meg selv opp av senga.
(alle ovenstående klokkeslett er forskjøvet 7 minutter fremover, slik at jeg har margin til å snooze én gang for mye.)

ekte tid fra nå av:
06:45: jeg er ferdig med å ta på meg klærne.
06:49: jeg går opp trappa for å gå på do, og pusse tennene.
av og til spiser jeg frokost etter dette, og hvis jeg er skikkelig trøtt så spiser jeg en appelsin. Det er lite som smaker værre på morrakvisten rett etter man har pusset tennene

07:00: jeg løper ned til bussen, som går 07:10 (siden jeg bor midt i skauen så er den alltid forsinket 3 minutter)
07:45: +/- 4 minutter: jeg ankommer skolen.
Valgfri brukertittel
Grimmy's Avatar
Tja... Morgenrytmen min starter kvelden før.. Legger fram alt jeg trenger til morgenen.. Klær osv, pakker sekken med rette bøker.. Legger fram alle viktige saker som mobil, kortholder, nøkler. Stiller den andre mobilen jeg bruker som alarm (den tåler litt mer, så jeg slipper å måtte kjøpe en ny mobil når jeg kaster den i veggen hver morra) på 06:31, 32, 33, 34.
Hopper i sengs.

06:31 går alarmen fra andre siden av rommet, jeg hoper meg bort til den og skrur den av. Og alle andre alarmene for den sakskyld. Setter klokka på 07:01, 02 osv osv..

06:50 våkner jeg og har glemt at jeg allerede har stilt inn klokka mi på nytt, så da tror jeg at jeg har forsovet meg. Spretter opp og sjekker mobilen. Blir utrolig letta når jeg ser at jeg fremdeles har god tid.

06:51 Skrur på dusjen, og mens jeg venter på varmtvann pusser jeg tenner.

06:53 Tannpuss ferdig, rett i dusjen.

07:00 Ferdig med dusj, går ut.. kler på meg, wax, deo, barberings

07:10 Legger viktige ting på sin respektive plass, derav mobil i lomma, kortholder i baklomma osv osv.

07:15 Pakker snusen under leppa og hvis ingenting har gått galt har jeg fremdeles 15-25 min igjen på meg (kommer ann på været egentlig.) til å sjekke diverse fora, facebook, vg

07:25-35 tar på meg sekken, roter meg ned trappa og setter meg på longboardet og ruller til skolen.
Hardt og brutalt. Setter klokka på 06:00 og når klokka ringer eksploderer klokka i flere biter så jeg må sette den sammen for å få alarmen til å stoppe... Deretter kler jeg på meg, sjekker nFF og er på toget til sandvika i kvart over sju tiden og er fremme ved kvart på åtte tiden.
Lager ny siden min ikke var så detaljert, og skal prøve den gamle rutinen min

06:13 - Alarmene starter
06:26
06:43
06:54 - Siste alarm

Står da opp Ca. kl. 07:00.

Dusjer

07:10 - ferdig å dusje, tørker meg, kler på meg og går opp.

07:20 - Har gått opp, og begyner med frokost. Havregryn med sukker og syltetøy og en banan. Et glass med eplejus også.
Setter meg forran pc'en og spiser samtidig som jeg surfer på nettet.

07:40 - Ferdig med etinga, nå skal det stelles og voksen skal i håret.
Pusser også tenna

07:55 - Sjekker omn det er noe jeg må ha med meg til skolen.
Hvis jeg ikke har gjort leksene gjør jeg dem med overmenneskilig(ish) fart.

08:10 - Løper for å rekke skolen som starter 08:20.

Lider meg gjennom skolen.

Nå er dagen starta
04:45 - Første larm
05:00 - Andre alarm
05:00-05:20 - Muring
05:20-05:35 Dusj og tannpus, to-i-en
05:35-05:45 Kle på seg, slafe i sofaen og tråkke de sju metra opp til bilen.
06:00-15:00 Jobb.. Klage over å være trøtt grunnet for lite søvn.

08:00-08:15 Frokost
Sist endret av Gesel; 12. september 2010 kl. 23:17.
Skjønner ikke hvordan folk kan la alarmen gå til snooze. Klokka ringer én gang 06:20 og da er det rett opp.
Lar jeg klokka gå til snooze så forsover jeg meg, klarer ikke holde følge med hvor mange ganger jeg har snooz'an hvis jeg først gjør det en gang. Nå har jeg flyttet klokka ut av rekkevide til armen så det hjelper litt.