Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Har du prøvd hasj?
JA 189 53,39%
NEI 165 46,61%
Stemmegivere: 354. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  91 7620
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Jeg spør av ren nyskjerrig het, fordi jeg selv mener at det er MANGE MANGE MANGE av ungdommene som har PRØVD hasj, og det sier jo litt om hvordan det er blitt i Norge nå.. Det spiller ingen rolle om du røyker fast, eller avogtil eller bare har prøvd en gang, er bare interisert i å vite hvor mange her på forumet..
Jeg er i millitæret nå, og det forbauset meg hvor mange som egentlig har prøvd hasj.. Vi er 50 stk på troppen, og 39 stykker har PRØVD hasj! men ingen av de bruker fast da, men alikevel det sier vel litt?!

(ikke post at du IKKE har prøvd hasj)

-sp3q
Jeg tror at så lenge hasj er ulovlig, vil folk se på det som en forbrytelse å bruke det. Har blitt sagt at hasj er mildere enn øl !? Vel, ettersom jeg hverken snuser, røyker, eller tygger tralllaladrops så kommer jeg ikke til å prøve hasj. Jeg liker ikke slikt som inntas på den måten. Leksjonen om naturlig rus kan dere selv...
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Trådstarter
Fint for deg og dere som IKKE har prøvd hasj! Verden blir en bedre plass å leve i, og du kommer sannsynligvis til himmelen, MEN det var IKKE det jeg spurte etter, og jeg ønsker ikke antirus propaganda i denne treaden her!

Enkelte skjønner det bare ikke!

-sp3q
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
har prøvd, alltid en stimulerende opplevelse, men jeg tror at mange ungdommer ikke sier sannheten i statistikk undersøkelser, for det prosentanntallet de kommer fram til der er forbausende lavt for de som har prøvd
Stemmte Ja
53.57% har stemmt ja og 46.43% har stemmt nei på pollen akkurat nu.
En undersøkelsesom viste at Hasj er mindre skadelig en både tobakk og alkohol ble feid under teppet for noen år siden.

Personlig er jeg for at hasj blir legalisert. Har ikke prøvd sjøl men hasj har en mye mer posotiv invirkning på folk en alkohol. Bortsett fra han tullingen som snøyt seg i senge tøyet mit!
0 takk til deg.
mongob0ffel's Avatar
hadde det vært opp til kristenfolket hadde alkohol sikkert vært ulovlig det oxo..

grunnen til at alkohol er lovlig er at det er så godt innbakt i kulturen vår lr no
Opprinnelig postet av dfs
jeg har og proevd det, funka ikke de foreste gangene. Noen som vet hvorfor?
Vis hele sitatet...
kanskje fordi du ikke gjorde det ordentlig? ikke nok?
*Proud toker of the sacred herb*

Ingenting ligner på å drukne i ens egne høytalere mens John Lennon slår opp telt inne i øyrene dine, og se røyken drive av pipa som en nylig avfyrt pistol i en eller annen gammel western-film ..
Opprinnelig postet av Exordium
Stemmte Ja
Vis hele sitatet...
Jeg finner ikke og prøve hash at det er noe og være stolt av.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av dfs
jeg har og proevd det, funka ikke de foreste gangene. Noen som vet hvorfor?
Vis hele sitatet...
De aller fleste funker ikke hasj de første gangene, men jeg har sett 2 tilfeller hvor det funker den første gangen, der han ene IKKE var redd for å trekke inn og sugde som en støvsuger, da funket det MEGET bra på han!

Det de fleste gjør feil når de prøver hasj første gangen er at de ikke tørr å innhalere skikkelig fordi det er noe oppi hodet som sier NEI, dette er ulovlig, dette er narkotika o.l da blir man automatisk redd og man blir forsiktig med å innhalere fullt så mye fordi det kanskje kan være farlig!
Det også mange gjør feil er å blande for lite hasj inn i tobakken, fordi de ikke vet blandings forholdene og sannsynligvis tror det er bra nok.
Husk Godt "Mekk" har MYE å si!

Hvis man ikke har prøvd hasj før vil jeg si: Hold deg borte fra det! like greit!

Men hvis du absolutt er innstilt på å prøve det: Ikke vær redd for å ta for store trekk,drag whatever.. Det funker bedre med store trekk og det er ikke noe mer farlig å ta store trekk enn å ta små trekk. Eneste man får ut av store trekk er effekt imotsetning til små! Jeg vet at lungene sannsynligvis vil si stopp til ett tidspunkt, men det er ett sjakktrekk å bare pushe lungene til det ytterste for optimal effekt!
Det jeg gjør før jeg skal røyke er å blåse GODT ut før jeg setter munnen mot pipa. (og selfølgelig ikke trekke inn igjen oxygen) Da klarer man å suge dobbelt så mye røyk i seg, og det sier jo seg selv at rusen blir bedre!


Husk: Det er ikke mulig å ta overdose på hasj, Uten om at man spyr eller sover. Men så skal det også LITT til!!

-sp3q
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
miracelix, ingen som har sagt at de er stolte over å ha prøvd hasj, men jeg går pokker ikke rundt og skammer meg heller hvis jeg tar en pipe samstundes
Jepp... Har testa det jeg...
Det var ikke noe virkning første gangen....
Men etter hvert så ble det bedre,,, Men jeg tenkte, "for ett liv".
Og siden det er ulovlig, så ga jeg faen.
Epleplukker
Opprinnelig postet av Zalderach
En undersøkelsesom viste at Hasj er mindre skadelig en både tobakk og alkohol ble feid under teppet for noen år siden.
Vis hele sitatet...
Det sies også at hasj er mindre farlig enn Kaffe
Opprinnelig postet av sp3q
Fint for deg og dere som IKKE har prøvd hasj! Verden blir en bedre plass å leve i, og du kommer sannsynligvis til himmelen, MEN det var IKKE det jeg spurte etter, og jeg ønsker ikke antirus propaganda i denne treaden her!

Enkelte skjønner det bare ikke!

-sp3q
Vis hele sitatet...
Har prøvd hasj jeg flere ganger og det ga ikke akuratt mersmak,
så i alle tilfeller så tror jeg ikke det gjør verden no bedre
En WHO forskningsrapport fra 1982 (!) konkluderte med at den største _fysiske_ bivirkningen ved å røyke hasj en gang iblant var lungekreft.
Men jeg tror ikke hasj er helt ufarlig ved større bruk, kjenner en som røyka daglig i nesten et år, har fått hjelp til å slutte nå, men har blitt helt apatisk og initiativløs, nesten umulig å snakke med engang!
Det skal sies at han røyka MYE, spesielt mot slutten, men det er ihvertfall ikke helt ufarlig. Men det finnes neppe noe rusmiddel som er ufarlig ved langvarig misbruk.
Men for å svare på spørsmålet så har jeg vært på roskilde, ja jeg har prøvd.
Men tror det tar noen år før det blir vanlig å møte venner og ta en blås, ikke like sosialt som å ta noen øl..
Og så blir man nesten like avhengig av hasj som av sjokolade... Dere vet hvordan det er: har du først smakt sjokolade en gang så er det vanskelig å ikke spise det igjen..
senest i går kveld....
ifølge norsk lov er alle som noengang har prøvd hasj narkomane. dvs. at jeg er narkoman. dough.
Opprinnelig postet av Kamuflash
ifølge norsk lov er alle som noengang har prøvd hasj narkomane. dvs. at jeg er narkoman. dough.
Vis hele sitatet...
Ifølge norsk lov er alle som har smakt alkohol som er over 60% også narkomane.
[komme ut av skapet]Ja, jeg har prøvd hasj[/komme ut av skapet]

Hei, jeg er manjakken og jeg er en narkoman.
Hei, jeg er manjakken og jeg er en narkoman.
Vis hele sitatet...
bra vi er flere da. Masse narkomane i denne klassen egentlig...=)
▼ ... noen uker senere ... ▼
Ja, men somla foerste gang. Andre gang var utrolig!.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Artig å lese her da.
Røyka vel fast i 9-10 måneder tror jeg, 3-4-5 ganger i uka, varierte. slutta offesielt for 6 uker siden etter krav fra foreldrene mine.

Du er faktisk ikke narkoman ifølge norsk lov hvis du har røyka hasj en gang, i og med at jeg tror ikke ordet "narkoman" står der, og narkoman er jo betegnelse på en som bruker tyngre rusmidler hver dag og er avhengig i ordets forstand.

Men jeg kan vel si at man blir psykisk avhengig av hasj hvis man røyker nok, men bare i den form at det suger å være nyktern og du savner å være fjern.
Du blir også tilslutt "innrøyka", det vil si at du blir ikke fjern på samme måte som tidligere og må røyke ganske mye.
Noe jeg ikke var da.

WazeD, det er rart det der, jeg syntes det var ganske sosialt at vi samla oss noen folk i leiligheta mi å røyka tjall. Til tider hadde vi jo det ganske artig. hehe.

Er forresten ikke bra for folk som har problemer med "hodet" å røyke hasj, hvis du er deppresiv fra før av vil det hjelpe å være fjern, men med en gang du er nyktern igjen..hehe.

Har forresten lite eller ingenting å si hvor mye du trekker inn hvert trekk, du blir like fjern til slutt, brukte selv å dele opp en tørrbonge i 3-4 trekk. (Og det sier jeg som var mest glad i "bøtta" fordi der kom alt på en gang)
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Trådstarter
Jo det har jo seff noe å si!

Du har røykt fast i 9-10 månder..
Jeg røykte fast fra 3-4 år!

Det er klart at det funker bedre når man tar alt i ett drag!
Du sier jo selv at du liker bøtta fordi da kommer alt på èn gang..Og bøtte fungerer bedre enn en tørrbonge som du tar 3-4 trekk av, netopp fordi man får alt i ett.

Så hvis man røyker vannpipe,tørrbonge eller div. andre bonger og man tar hele fyllinga i ett trekk, vil det fungere bedre!

Btw: du er fra harstad! noen bra sprit kontakter eller? har førstegangs tjenesten på trondenes! *urk*
det vil fungere bedre på den måten at alt slår på en gang, men om du deler alt opp vil du likevel bli like fjern. Og det er jo fordi mengden røyk du får i deg er like stor

Hehehe, har ikke noen ordentlige gode sprit-kontakter, dessverre, men tjall&speed kan jeg få tak i med litt stressing
L0rdMeL : enig med deg.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Trådstarter
ja!

L0rdmel: jeg mente ikke at hvis man tar 3-4 trekk av en pipe, vil det ikke fungere.. langt der ifra! men man vil få en mye mer akkutt rus, en hva man vil få hvis man tar 3-4.. da vil det komme mer sigende..
Men mengden man får i seg er jo like stor, så selfølgelig!
da var jo alle enige =) koslig.

lurer på en ting hva er folk vant til å betale for "jazz-tobaken" sin???

jeg pleier å få 6g for 500kr (det er blitt en standar ihgsd) og 6-6500 for en hg
da er seff kvaliteten på varene garantert superb.
The Rhymenocerous
polle's Avatar
har ikke prøvd det, men hvem vet hva fremtiden vil bringe. Åpen for forslag.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Trådstarter
paparoach:

Betaler 300 for 5g .. 600kr for 10..
5000kr Hg .. avogtil litt dyrere.. og ja. det er kvalitet!
jeg betalte 100 kr per gram jeg, kjøpte nesten aldri i større mengder, men ei 5'a lå jo på 500 kr da.var ikke noe rabatt ute å gikk.
ingenting som en feit joint med hasj og pot når du kommer hjem fra byen og er sliten. to trekk og du er wasted. jeg kjøper alltid fra danmark, afgan gold 00 er sweetness. svart som lakris, og myk som lakris, that shit is the shit :]
jepp jeg har prøvd hasj...
funka ikke, og jeg gir egentlig faen i hele greia.
Jeg har også prøvd. Første gangen fungerte det ikke, det var noe afghan søppelpot i joint, og kanskje hjernen min trengte den første gangen for å finne ut hva det var for noe... andre gangen var det white widow i en halvliters colabong, og den satt ja

Jeg røyker fortsatt "fast" men ikke så ofte (har ikke råd ) - så det blir sånn ca en gang i måneden at jeg kjøper for en 500 spenn eller.no, og røyker så lenge jeg har. Bare om kvelden/natta, og stort sett ikke kvelden før jeg skal på jobb.

Men tror ikke det gjør noe siden en av kollegene mine kom på jobb i dag tre kvarter for seint og sa til meg (stille) at han var så stein i går så han ble så trøtt

Visste ikke helt om han røyket eller ikke

Stort sett alle jeg kjenner røyker eller synes det er helt greit... modern vet jeg røyker og sier OK, min bror røyker, flere i familien gjør det, og maaaange venner. Og alle er "normale, streite" folk (note: anførselstegn for ikke å fornærme noen her)
Samme her Røyker lite i forhold til før, nå prøver jeg å holde meg streit i ukedagene. Det skjer vel omtrent fjerde uke omtrent
De aller fleste av vennene mine røyker, men mindre og mindre egentlig.
Men faktisk så har noen av de hatt litt problemer med det psykisk, men det er kun ett fåtall av jentene jeg kjenner... Derfor sier jeg at gutter tåler mer over lang tid når det gjelder fyring...
Sist endret av LurveLeif; 8. august 2002 kl. 20:29.
hum, jeg røyker ikke noe mindre nå enn for 10 år siden, og jeg har strengt tatt god økonomi.... så det blir noen gram i mnd ja.

Men anyway, jeg er selv imponert over hvor mange som røyker "bønne", det finner du i alle miljøer i dag her i norge.

Fra tid til annen så dukker det opp påstander om at det er så mye bruk av hasj/mariuana blandt foskjellige mijøer.
For en tid siden var det hocky-miljøet i norge som var stor røykere, og for ikke så lenge siden var det IT-miljøet (les mere om IT og hasj her) -> http://www.itavisen.no/art/1299216.html

Jeg er for legalisering av cannabis besøk www.normal.no for informasjon om legalisering og ellers fakta om cannabis.

Jeg sier bare... a joint a day, keeps the doctor away
Sist endret av JaRamOxO; 9. august 2002 kl. 02:32.
haha kunne ikke ha sagt det bedre selv
For en tid siden var det hocky-miljøet i norge som var stor røykere, og for ikke så lenge siden var det IT-miljøet (les mere om IT og hasj her) -> http://www.itavisen.no/art/1299216.html
Vis hele sitatet...
mao er det flest nerder som røyker hasj?
Jeg røyker når jeg får lyst/har råd, men i det siste har det vært MINST en gang i uken. Synes rusen man får er fin, du får liksom bedre kontakt med deg selv, og man kommer litt vekk fra den virkelige verden.
En fordel jeg har oppdaget med å røyke, er at man drikker mye mindre alkohol. Jeg drikker nesten ikke mer, og det passer meg utmerket, for jeg hater dagen derpå. Med hasj derimot er man nesten like opplagt dagen etter.

Men jeg lurer på følgende, dere som har røkt/røyker fast, hvilke bivirkninger merkert dere? Da tenker jeg ikke på dårligere økonomi

Når man ser på pollen til dette emnet, så er det veldig mange prosent av oss datanerder som røyker
Merket egentlig ingen spesielle bivirkninger bortsett fra at jeg ble et par hakk latere en jeg var før. Nå er det egentlig vanskelig og si om dette var hasjen eller det andre som gjorde, men folk reagerer forskjellig..
jeg har røykt hasj i en god del år, har ikke sluttet helt enda men har kuttet kraftig ned... jeg har ikke merket noen som helst alvorlige bivirkninger. så jeg kann angentli ikke fraråde noen det..
Det er en bivirkning som man ikke kan unngå, og det er at man blir TRØTT dagen etterpå. Personlig har det blitt verre og verre, og nå kan jeg ikke røyke etter kl. 2000 hvis jeg ikke skal ha noe mer enn normale problemer med å stå opp for å komme meg på jobb (stå opp litt før kl.0700).
Og jo. Litt mer glemsk blir man, men teflonhjerne er vel bare søtt?

Jeg begynte å røyke når jeg var 15 slutta når jeg ble 25 ble for mye pes med knips,cola,speed.syre ja you name it
Har vert clean et år nå! (nesten) 3 fyringer er alt.
Opprinnelig postet av Nexor
Jeg begynte å røyke når jeg var 15 slutta når jeg ble 25 ble for mye pes med knips,cola,speed.syre ja you name it
Har vert clean et år nå! (nesten) 3 fyringer er alt.
Vis hele sitatet...
meneh, du sier det ble for mye pez med knips, cola, speed, syre osv. det er jo et inntak av masse anna DRITT som bryter deg ned istendenfor. Enn får ikke mye pez med bønne og røyke hver dag hvist enn innstiller seg, det er nå ivertfall sikkert.

Men du sier du sluttet for at det ble for mye pez med alt det andre, skjønner ikke helt.... måtte du bruke det oxo ?
sef måtte jeg ikke bruke alt det andre ,men det ble bare sånn.
Ellers så kan jeg si meg enig i at det går ann å røyke ei fyring om dagen og fungere normalt, men jeg har ikke karakter nok til å bare holde meg til den ene fyringa pr dag
Deror holder jeg meg unna....
ærlig og greit svar :P

Jeg har også vært innom det meste, men holder meg langt unna det per d.d..... er bare bønne som det går ann å ruse seg på over lengere tid uten å få noen seriøse problemer.
noob killer
elukS's Avatar
Amen
Fyrte opp en rev i går kveld for første gang kun for å poste i denne tråden

Folk sier at den første gangen som oftest ikke funker så bra.
Det funket. Ikke bra, men det funket. Hadde kanskje noe med at jeg rullet en ujevn kembojoint som brente opp på sekundet. Og så var det noe utrolig seig tjall som nesten ikke kunne mikse sammen tobakken. Tørr munn, munchies :P, slapp, sløv. Mild hasjrus, mao. Menmen.. får vel prøve igjen en gang, og da kanskje med flaskebongen

Det smakte som granbar.