Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  42 3725
Har dere noen bra sanger/grupper som kan brukes når jeg leser til prøver ol.? Tenker på tekster som er fin bakgrunnsmusikk og ikke har distraherende tekst. De jeg har tenkt på er:

RAlph meyers
(Matrix?) - Clubbed to death
LOTR musikk.

Trenger mer, men ikke noe techno
RAlph meyers?
Hvilket band er det?
Det heter Ralph Myerz & The Jack Herren Band..
Jeg synes det er behagelig å høre på Him eller Kanye West når jeg sitter å gjør lekser i timen.
Opprinnelig postet av Pantoliano
RAlph meyers?
Hvilket band er det?
Det heter Ralph Myerz & The Jack Herren Band..
Vis hele sitatet...
sånt er faen meg provoserende...ingen trenger slike kommentarer. Du skjønte godt hva hen mente!
Du er min venn
niigu's Avatar
Slenger meg faktisk på Anarcho_Defect der, selv om jeg misliker slike utbrudd. Men om du vil ha lesemusikk så kan jeg anbefale en CD:

Jan Ove Ottesen - Francis´ Lonely Nights
The list - Paper and wine <3
ikke for og være slem, men min sånn her post ble lukka..(spurte om party låter som tar helt av..) pga, listetråd...
Johann Pachelbel hjelper når jeg skal lese iallefall.
Da anbefaler jeg Myrkskog. Eventuelle tekster er udistingverbare.
Da anbefaler jeg Myrkskog.
Vis hele sitatet...
Å høre på ekstremmetall når man skal gjøre skolearbeid hørtes ikke ut som den beste måten å få konsentrert seg på.

Ville kanskje anbefalt noe rolig Radiohead, eventuellt noe Pink Floyd, hvis det er din kopp med te da.
Sorry for min forrige post på dette emnet. Ikke meninga å liksom ha et utbrudd mitt på natta på en sånn post som denne.
Men jeg synes du burde høre på:
Kings of Convenience og The Natinoal Bank eller Thomas Dydhal.
Hvis man absolutt skal høre på musikk når man leser (noe jeg ikke klarer), burde vel være Brian Eno være noe? Eller hva med Air ?

..ja, forresten Cenomorph, jeg synes det var urettferdig at din tråd ble slettet. Jeg skulle gjerne likt å vite hvilke låter som tar av!

Sist endret av Tone; 16. desember 2004 kl. 16:22.
Kings of Convenience og Neil Young fremmer konsentrasjon. Egentlig, så lenge det er noe musikk du liker, så hjelper det.
Syns jeg kan huske noe som at hard-metal funker bra som lese-musikk på grunn av at man ikke trenger å konsentrere seg for å høre på det. Noen andre som har hørt dette?
Opprinnelig postet av Gilgamesj
Da anbefaler jeg Myrkskog. Eventuelle tekster er udistingverbare.
Vis hele sitatet...
Agreed. Eventuelt tidlig Burzum, lange, gode sanger...

Edit: Ulver! Alt fra Bergtatt albumet passer inn her...
Sist endret av NattNissen; 16. desember 2004 kl. 16:46.
Badly drawn boy,
pink floyd?
Ingen har nevnt Sigur Rós. Hør på ( ). Det er et fantastisk album som egner seg meget godt til slike stunder. Jeg pleier å sovne til den, blant annet. Vakkert, veldig melankolskt, rolig, avbalansert og stemningsfullt. Og veldig anonymt. Jeg elsker det.
Det meste uten tekst funker for meg. anbefaler klassisk
Opprinnelig postet av Pantoliano
RAlph meyers?
Hvilket band er det?
Det heter Ralph Myerz & The Jack Herren Band..
Jeg synes det er behagelig å høre på Him eller Kanye West når jeg sitter å gjør lekser i timen.
Vis hele sitatet...
pirk pirk...skjerp deg..du visste hvilket band han snakket om...

Enya er fin lese musikk..
Mer hardcore musikk er faktisk det folk jobber best i. Vi hadde forsøk i 7'ende der vi testa ut forskjellige musikktyper, der vant rock over klassisk. Var bedre resultat da de hørte på rock enn klassisk.
Hm, har lest at klassisk musikk, og spesielt Mozart, er den beste musikken. Men det er vel høyst individuelt.
a perfect circle - wake the dead...er en rolig og digg sang
Opprinnelig postet av Polmen
Mer hardcore musikk er faktisk det folk jobber best i. Vi hadde forsøk i 7'ende der vi testa ut forskjellige musikktyper, der vant rock over klassisk. Var bedre resultat da de hørte på rock enn klassisk.
Vis hele sitatet...
Det jeg tenkte på, ja
Hva med noen gode gamle klassikere:

Jean-Michel Jarre - Oxygene, Equinoxe, Magnetic Fields
Pete Bardens - Seen One Earth

kan sikker uppe hvis noen vil.
Mye av soundtracks er bra å høre på. Anbefaler The Last Samurai, Matrix og Gladiator soundtracket.
Opprinnelig postet av Polmen
The list - Paper and wine <3
Vis hele sitatet...
og The List - bringer of silence. EVEN better!

Hjerneforskerens hovedargument var nemlig at man jobber best i omgivelser og med lyder man er vant til. Er eleven vant til å høre på hip hop under lekselesing, jobber han eller hun kanskje best med dette også i klasserommet.
Vis hele sitatet...
http://www.budstikka.no/redaksjonelt...ticleID=166656
Rolig trance er bra lesemusikk. Og noe her og der, f.eks promoe.
Personlig anbefaler jeg enya
Jævlig avslappende musikk å høre på, og man holder konsentrasjonen oppe ( jeg i alle fall )
Opprinnelig postet av Unreal143
Personlig anbefaler jeg enya
Jævlig avslappende musikk å høre på, og man holder konsentrasjonen oppe ( jeg i alle fall )
Vis hele sitatet...
mhm

muligens the cure accoustic....men egentlig så skal man jo ikke lese og høre på musikk samtidig..
Slipknot - circle

Ikkeno "vrælsang" som noen kaller det!
Vet ikke med dere, men med meg funker i hvertfall The Doors bra.

Og; (ja tro det eller ei) klassisk musikk. Beethoven og Mozart.
Jason Becker - Air
Johann Pachelbel - Canon
Og filmmusikk, eks Crimson Tide theme.
Du er min venn
niigu's Avatar
Gospel er evig bra å lese til, faktisk(for eksempel: Kirk Franklin)!
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Hører gjerne på Pink Floyd, Metallica, Iron Maiden eller Dream Theater når jeg leser/gjør lekser etc..

Tipper det kommer litt an på musikksmaken til folk hva som egner seg å høre på under lesing etc..
simon&garfunkel og Nirvana funker konge for meg.
AIR er ikke så værst å høre på. Og som sikkert noen av dere har nevnt, Neil Young Greatest Hits + TOOL
Opprinnelig postet av r33l
Neil Young Greatest Hits
Vis hele sitatet...
hehe, snålt... Neil Young er fet, men hvorfor akkurat greatest hits? Jaja, vær til sin smak. On the beach eier-

Instrumental musikk er vel kanskje best? Men hva vet nå jeg?
Om du takler electronica så er Mylo - Destriy Rock and Roll et utrolig godt valg.

(Og, hvorfor kan man ikke forkorte til Ralph Myerz? Jeg forkorter alltid Death Cab for Cutie til Death Cab)

EDIT:

Musikken skal være der for å holde andre forstyrrende elemter ute, og det er da ganske essensielt at man ikke begynner å synge med på det man hører på...
Enya
Instrumental Trance

syns det er best
▼ ... over en uke senere ... ▼
Opprinnelig postet av r33l
[B Neil Young Greatest Hits [/b]
Vis hele sitatet...
decade, on the beach, after the gold rush, everybody knows this is nowhere, harvest og harvest moon som er noe! greatest hits er tull, spesielt når neil young har hatt 3 singler som kan kallest "hits". samleplate med young: decade.

musikk som buena vista social club-cden er bra å lese til, forstår jo ikkje teksten
Mew, Radiohead, Kent, Metallica med Turn The Page og Enter Sandman, Portishead, Led Zeppelin, Scissor Sister, J.S. Bach, div. psykedelisk acid rock, Depeche Mode, Era, Vangelis og filmmusikk fra gamle Disneyfilmer