Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1176
Linken funker ikke for meg.
Trådstarter
Sitat av Iluwu Vis innlegg
Linken funker ikke for meg.
Vis hele sitatet...
Den funker her. Prøvde å logge ut og trykke linken og.
Sangen heter iallfall "SteenRNS - A lucid dream" viss linken ikke funker.
Fjern hashtagen i linken, så fungerer den

link for latsabber
Chill og fin melodi, liker variasjonen du har på midten godt

Kicken var litt feil for min del, den er vel det enste som gjør at du kan kalle dette elektronika, samt noen av synthene mot slutten.
Selve introen høres veldig programmert ut, muligens en ide og bruke noen pads/strings å fade in før trommene begynner?

Keep it up
High Magus
10100's Avatar
Meh. Føler jeg har hørt mye av det før
Trådstarter
Sitat av BarBeats Vis innlegg
Chill og fin melodi, liker variasjonen du har på midten godt

Kicken var litt feil for min del, den er vel det enste som gjør at du kan kalle dette elektronika, samt noen av synthene mot slutten.
Selve introen høres veldig programmert ut, muligens en ide og bruke noen pads/strings å fade in før trommene begynner?

Keep it up
Vis hele sitatet...
Ingen dårlig ide egentlig. Når du sier det så kunne jeg kansje byttet ut kicken med en annen en. Er egentlig en kick ment for trance visstnok.
Sliter litt med å vite hvem sjanger mye av det jeg lager egentlig er innenfor
Mye forskjellig elektronika så prøvde egentlig bare å sikre meg der.

Sitat av 10100 Vis innlegg
Meh. Føler jeg har hørt mye av det før
Vis hele sitatet...
Introen er ekstremt standard. Syntes egentlig det blei litt utenom det vanlige når jeg la på en SAW lyd over ett piano.
Var vel ikke så revolusjonerende som jeg trodde da.
Ingen som syntes melodien var fin?
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
SKIFT NAVN! Neida, jeg bare tuller med deg. Jeg liker dette mye bedre enn trancen du lager. Fortsett slik. Det er noe jeg ikke greier å sette fingeren på som jeg føler mangler, kan bare være at jeg hørte det på dårlige ipadhøyttalere.
Trådstarter
Sitat av Olympic Vis innlegg
SKIFT NAVN! Neida, jeg bare tuller med deg. Jeg liker dette mye bedre enn trancen du lager. Fortsett slik. Det er noe jeg ikke greier å sette fingeren på som jeg føler mangler, kan bare være at jeg hørte det på dårlige ipadhøyttalere.
Vis hele sitatet...
NEI!!
Er ett ganske simpelt lydbilde ,så kan være det egentlig.
Veldig basic sang med en fin melodi. (syns iallfall jeg da)
Kunne sikkert lagt inn no fancy FX lyder langt baki der for å bygge opp
Du har en fin melodi her, og du har noen fine harmonier osv.. men lydbilde er veldig oppbrukt vil jeg si, snaren høres for eksempel ut som 80 tallet, kicket høres ut som 90-tallet. Pianoet kunne du gjort så veldig mye med (resampling, amper, saturation, reverse) synthene også vil jeg si er av den mindre interessante typen, veldig digitale, prøv å aim for den analoge sounden.

I det hele tatt, er det lydbilde som i størst grad definerer hvor interessant mye av dagens elektronika er. Lydbilde ditt er utdatert, udefinert og tamt. Som sagt er det musikalske helt klart på stell, så du burde absolutt fortsette, men helt klart sette deg litt inn i forskjellige sounds, og mixing og lydbilde generelt.

Prøv å tenk at du skal inkludere lys og skygge, høyt og lavt, lyst og mørkt, høyre og venstre, og en fin dose melodier og stemninger! Nå ble dette mye lengre enn jeg hadde tenkt, men dette er ting jeg ville jobbet med hadde jeg vært deg, stå på!
Trådstarter
Sitat av amfibiguruen Vis innlegg
Du har en fin melodi her, og du har noen fine harmonier osv.. men lydbilde er veldig oppbrukt vil jeg si, snaren høres for eksempel ut som 80 tallet, kicket høres ut som 90-tallet. Pianoet kunne du gjort så veldig mye med (resampling, amper, saturation, reverse) synthene også vil jeg si er av den mindre interessante typen, veldig digitale, prøv å aim for den analoge sounden.

I det hele tatt, er det lydbilde som i størst grad definerer hvor interessant mye av dagens elektronika er. Lydbilde ditt er utdatert, udefinert og tamt. Som sagt er det musikalske helt klart på stell, så du burde absolutt fortsette, men helt klart sette deg litt inn i forskjellige sounds, og mixing og lydbilde generelt.

Prøv å tenk at du skal inkludere lys og skygge, høyt og lavt, lyst og mørkt, høyre og venstre, og en fin dose melodier og stemninger! Nå ble dette mye lengre enn jeg hadde tenkt, men dette er ting jeg ville jobbet med hadde jeg vært deg, stå på!
Vis hele sitatet...
Takker for tilbakemeldinga. Kjekt med innspill.

Vurderer å bruke ett triks jeg har hørt av en fyr. Anlegget mitt er i mellomklassen. Jeg mikser lyd på relativt høyt lydnivå.
Trikset jeg har hørt er å mikse lyd på ett "dårlig" anlegg. For eksempel en bærbar pc. Prøve å få lyden til å høres relativt bra ut der og deretter kjøre det på hovedanlegget for å finpusse.
Andre som har prøvd det her før?

Prøv å hør på musikken min med høy lyd eller øretelefoner.
Siden jeg har miksa med høyt lydnivå skal det faktisk ha noe å si.
At det kansje er lyder man ikke hører på en bærbar pc for eksempel fordi det er miksa med stort anlegg i tankene. Jeg har jo en diger subwoofer også.

Hos meg høres ting bra ut på høyt lydnivå. På lavere nivåer høres det ikke like bra ut. Derfor ideen om å mikse med dårligere anlegg.
Det er en del som gjør dette, ja.. Du kan jo godt prøve det, men jeg vil si du har et bedre utgangspunkt om du bare ikke har det så høyt, det optimale lydnivå mener jeg ligger på 80 - 90 db. Har du det høyere enn dette vil øre begynne å tilpasse lydene og du vil få et ujevnt bilde av musikken (EQmessig), øre blir akkurat som en liten kompressor, noe som er veldig lite bra om man har lyst å høre hva man holder på med.

Nei, skru heller ned anlegget ditt et par hakk, og prøv å legg merke til hvordan forskjellig musikk høres ut. Sett deg inn i lydteknikk. Sounden du har her er rockpop elns, uansett veldig langt i fra noe elektronisk av noe slag. At det høres bedre ut med høy lyd, gjelder all musikk. Man oppfatter det rett og slett som mer mektig.
Trådstarter
Sitat av amfibiguruen Vis innlegg
Det er en del som gjør dette, ja.. Du kan jo godt prøve det, men jeg vil si du har et bedre utgangspunkt om du bare ikke har det så høyt, det optimale lydnivå mener jeg ligger på 80 - 90 db. Har du det høyere enn dette vil øre begynne å tilpasse lydene og du vil få et ujevnt bilde av musikken (EQmessig), øre blir akkurat som en liten kompressor, noe som er veldig lite bra om man har lyst å høre hva man holder på med.

Nei, skru heller ned anlegget ditt et par hakk, og prøv å legg merke til hvordan forskjellig musikk høres ut. Sett deg inn i lydteknikk. Sounden du har her er rockpop elns, uansett veldig langt i fra noe elektronisk av noe slag. At det høres bedre ut med høy lyd, gjelder all musikk. Man oppfatter det rett og slett som mer mektig.
Vis hele sitatet...
På høyere lydnivå kan man også høre flere detaljer. Men forsåvidt enig.
Skal prøve å mikse på lavt lydnivå på neste sang. Viss jeg får lyden bra på lavt nivå bør den være ENDA bedre på høyt nivå. Iallfall i huet mitt
Indeed. Høres det bra ut på lav db, høres det som regel konge ut med noen db opp. Bruker selv og guffe volumet med intervaller til tider om låtene krever det. Men bare ikke mix kontinuerlig på høyt volum.