Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 726
Hei!
I det siste har jeg fått ett problem med usb-portene. De skrur seg på en måte helt av. Lysene i musa og på tastaturet lyser fortsatt, men de fungerer ikke. Hovedkortet mitt er ASUS P8 P67 Pro og jeg har Windows 7 Ultimate x64. En restart er det som skal til for å midlertidig fikse problemet (15-30min). Jeg formaterte pcen, men jeg har fortsatt det samme problemet. Og som sagt etter jeg har restartet pcen funker musa og tastaturet igjen. Setter STOR pris på svar!
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Og hvilke porter bruker du ? Onboard porter ? Kabinettporter ? Noen USB-huber ?
Har du sjekket om det noe som ligger inne i USB-portene? Mulig det ligger noe rusk der som forårsaker problemet ditt.
Har du lagt inn drivere?

My two cents.
Newb
Trådstarter
8 0
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Og hvilke porter bruker du ? Onboard porter ? Kabinettporter ? Noen USB-huber ?
Vis hele sitatet...
Onboard-porter.
Usannsynlig at det er rusk som er problemet ettersom at en restart reparerer problemet. (i noen minutter)
Sitat av Okneez Vis innlegg
Onboard-porter.
Usannsynlig at det er rusk som er problemet ettersom at en restart reparerer problemet. (i noen minutter)
Vis hele sitatet...
Greit nok, men er de nyeste driverne installert for evnt. USB controller og mus/tastatur?
Newb
Trådstarter
8 0
Sitat av Trollsauen Vis innlegg
Greit nok, men er de nyeste driverne installert for evnt. USB controller og mus/tastatur?
Vis hele sitatet...
Det går ikke.. Når jeg setter dem inn i pcen står det at windows ikke klarte å innstallere driverne. Men de fungerer fortsatt.
Sitat av Okneez Vis innlegg
Det går ikke.. Når jeg setter dem inn i pcen står det at windows ikke klarte å innstallere driverne. Men de fungerer fortsatt.
Vis hele sitatet...
Last ned driverne fra produsentens hjemmeside. Jeg vil nok tro at du har grunnen der
Newb
Trådstarter
8 0
Sitat av Trollsauen Vis innlegg
Last ned driverne fra produsentens hjemmeside. Jeg vil nok tro at du har grunnen der
Vis hele sitatet...
Hmm.. Fungerer fortsatt ikke.
Har vert borti noe av det samma, Hadde for mange usb ting så de ikke fikk nok strøm. Prøv å nappe ut alt utenom tastatur og mus å se hvor lenge det varer før dem slutter å fungere da.
Newb
Trådstarter
8 0
Sitat av cyclops Vis innlegg
Har vert borti noe av det samma, Hadde for mange usb ting så de ikke fikk nok strøm. Prøv å nappe ut alt utenom tastatur og mus å se hvor lenge det varer før dem slutter å fungere da.
Vis hele sitatet...
Da oppstår det et nytt problem for meg. Jeg har et USB-Headset. Hadde vært kjekt å høre noe
Gå inn i enhetsbehandling og resintaller driverene som er der.
Newb
Trådstarter
8 0
Sitat av R0flcopter Vis innlegg
Gå inn i enhetsbehandling og resintaller driverene som er der.
Vis hele sitatet...
Finner ingen drivere for både musa og tastatured. Setpoint funker heller ikke.
Nå var det faktisk headsett som tok mye av tilgjengelig strøm på pcn min også.
Problemet løste seg da jeg kjøpte en Usb hub med power adapter.

Edit: Det er egentlig bare å teste, napp ut headsett og ALT annet uten om mus og tastatur for se om alt fungerer normalt. Hvis ikke så er det noe annet.
Sist endret av cyclops; 7. mai 2012 kl. 15:32.
Newb
Trådstarter
8 0
Sitat av cyclops Vis innlegg
Nå var det faktisk headsett som tok mye av tilgjengelig strøm på pcn min også.
Problemet løste seg da jeg kjøpte en Usb hub med power adapter.

Edit: Det er egentlig bare å teste, napp ut headsett og ALT annet uten om mus og tastatur for se om alt fungerer normalt. Hvis ikke så er det noe annet.
Vis hele sitatet...
Vell... Ser ut som om det er headsettet som suger ut all strømmen.. Noen måte og gi mer strøm til USB-portene ellerno sånt?
Jepp som jeg nevnte i den forige posten så kjøp en usb hub med strøm forsyning.
For eksempel denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=330171
det finnes MAAAANGE å velge mellom, sjekk www.dealextreme.com for eksempel.
Bare pass på at det er MED STRØMFORSYNING
Newb
Trådstarter
8 0
Sitat av cyclops Vis innlegg
Jepp som jeg nevnte i den forige posten så kjøp en usb hub med strøm forsyning.
For eksempel denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=330171
det finnes MAAAANGE å velge mellom, sjekk www.dealextreme.com for eksempel.
Bare pass på at det er MED STRØMFORSYNING
Vis hele sitatet...
Tusen takk! Tror jeg bestiller en med en gang. Konfirmasjon igår. Har litt penger til overs.