Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  41 4503
Hulloo!

Jeg driver å skal søke meg jobb, og etter flere sendte søknader til forskjellige butikker (matvare, kiosk, bensinstasjon, musikksjappe, spillsjappe, osv) uten svar så tenker jeg at en eller annen fast food sjappe må være siste løsninga for meg, siden jeg er bare 16 år.

Derfor lurer jeg på hvordan arbeidstidene er, lønna er osv hos fast food sjapper som McDonalds og Jafs (jeg tror faktisk ikke byen min har flere fast food sjapper enn de to. Bor på Hamar hvis det har noen betydning.)

Jeg har hørt at sjapper som McDonalds utnytter arbeiderne deres helt brutalt blandt andre ting. Så jeg vil høre hva folk mener selv, og høre folks egne erfaringer med arbeidsplasser som det.
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Folk som jobber på slike plasser blir sett ned på, kraftig.
Sitat av Spankyboii Vis innlegg
Folk som jobber på slike plasser blir sett ned på, kraftig.
Vis hele sitatet...
Det er jeg kraftig uenig i. Hvorfor skal man se ned på ungdommer som tar ansvar for egen økonomi ved å tjene seg noen penger etter skoletid og i helger? Jeg ser heller opp til folk som gjør det.
Tfan's Avatar
Trådstarter
Jeg er ikke enig i at de blir sett ned på. Som Ginnungagap sier, ser jeg heller opp til dem.

Bør vel legge til at jeg ønsker å jobbe mer enn "etter skoletid". Jeg skal slutte på min nåværende studielinje for så å starte på en annen en til høsten, så jeg vil ha noe annet som tar opp en del av tiden min (men ikke altfor mye). Rett og slett noe jeg kan gjøre. Tenkte jeg skulle legge det til i tilfelle det har noen betydning.


Takker for alle saklige svar som jeg enn måtte få!
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Sitat av Ginnungagap Vis innlegg
Det er jeg kraftig uenig i. Hvorfor skal man se ned på ungdommer som tar ansvar for egen økonomi ved å tjene seg noen penger etter skoletid og i helger? Jeg ser heller opp til folk som gjør det.
Vis hele sitatet...
Fordi hvis de først skal ta ansvar for egen økonomi kan de finne seg en jobb som ikke er for shetiser.
Jobb på Macdonalds er siste utvei for folk. Da tenker vi andre "herregud, jobber han her, jaja, har ikke fått jobb noen andre steder han da stakkars"

Slik er det hos meg og mine bekjente.
Vil vel tro at du kan ordne deg en jobb hos McDonalds. Slik jeg selv tenker er det mer forsvarlig å søke jobb i større butikkkjeder enn små franchise-steder. Dette fordi man ikke nødvendigvis er sikret mot at en liten bedrift legger ned, enn at en stor gjør det. Lønnsvilkårene til McDonalds vet jeg lite om, men kan se for meg at det ligger rundt 80-90kr siden du er under 18 år. Arbeidstider får du vel litt etter hvor stor prosentstilling du har
Sitat av Spankyboii Vis innlegg
Fordi hvis de først skal ta ansvar for egen økonomi kan de finne seg en jobb som ikke er for shetiser.
Jobb på Macdonalds er siste utvei for folk. Da tenker vi andre "herregud, jobber han her, jaja, har ikke fått jobb noen andre steder han da stakkars"

Slik er det hos meg og mine bekjente.
Vis hele sitatet...
Tro det eller ei, men på McDonalds får man godt betalt. Bedre å skaffe seg jobb på et sted og kunne tjene en del penger istedet for å sitte hjemme og ikke gjøre en skit, hm?
Om voksne personer jobber i en slik sjappe kan jeg kanskje tenke litt i din bane. Vil derimot ikke se ned på en normal ungdom som jobber på et slikt sted. Det er svært vanskelig å få seg jobb for mindreårige med mindre du har gode kontakter innen en bedrift, så det er jo slettes ikke nedvergende å jobbe på feks Burger King. Hadde alle gått rundt å sett ned på folk bare fordi di jobber en spesiell plass, tror jeg mange ville slitt med å funnet seg jobber de ville søke på fordi di er redde for å bli sett ned på.
Sitat av Spankyboii Vis innlegg
Fordi hvis de først skal ta ansvar for egen økonomi kan de finne seg en jobb som ikke er for shetiser.
Jobb på Macdonalds er siste utvei for folk. Da tenker vi andre "herregud, jobber han her, jaja, har ikke fått jobb noen andre steder han da stakkars"

Slik er det hos meg og mine bekjente.
Vis hele sitatet...
For meg så spiller det liten rolle hvor man jobber som 16-åring ved siden av skolegang, da man selv vet at dette er en jobb man ikke har så lenge. Det er i tillegg lettere å få jobb på arbeidsplasser som McDonalds grunnet for eksempel åpningstider.

EDIT:
Mongotryne og Machintorsk har gode poeng.
Sist endret av Ginnungagap; 24. januar 2011 kl. 20:11.
Folk som ser ned på folk som jobber på fastfoodsteder blir vel sett mer ned på.
Det er jo bare bra at ungdom tar seg jobb der de kan, da det faktisk ikke er lett å finne seg jobb som 16 åring.
Syns det er kjempebra at du virkelig prøver å få jobb!

Lykke til og stå på!
Istedefor å slutte på den linjen du går på nå, for å jobbe for mildt sagt luselønn på en arbeidsplass som mcdonalds (no offense, men det er vell ikke akkurat drømmejobben?), ville jeg heller anbefale å fullføre det studiet du tar nå, oppnå gode karakterer i allmenfagene (norsk, engelsk, matte etc), så kan du søke om fritak fra de fagene på den nye linjen, og ha mer fritid.
Evt ha mulighet til å forbedre et av almennfagene om du ikke skulle være fornøyd.

Skjønner at pengene frister, men personlig tror jeg du vil ha bedre nytte av gode karakterer senere i livet enn 6 mnd'r full stilling på mcdonalds e.l.
Jeg har jo faktisk ikke svart på det jeg kan bidra med til trådstarter da.. Dumme meg.
Ei jeg kjenner jobba på Burger King, og det eneste hun klaget på var at hun alltid luktet burger. Tror hun fikk rundt 115kr timen, og var selvfølgelig med på å bestemme sin egen arbeidstid da hun gikk på skole. Nå er eierne av sjappa nå fornuftige folk, så tror ikke det var mye å vende seg inn på. Hvordan styret av sjappene er hos deg er jo vanskelig å si, men tror ikke det skal være noe ille. Her må du værtfall være 15 for å få jobb, og det henger jobbskjema i butikken. Tror du skal få deg en ok, men kanskje litt travel jobb Kos deg med litt ekstra penger i lomma.
Tfan's Avatar
Trådstarter
Mange gode poeng her...

OnklD: Jeg går elektrofag og skal starte på studiespesialisering til høsten. Jeg får ingen nytte av allmennfaga engang siden jeg har 5 og 6 i alle allmenfag og jeg kan ikke få fritak fra de neste år (5 i matte, 6 i engelsk, 5 i norsk, 5 i naturfag). Skjønner veldig godt at du mener jeg bør bli, men jeg har ikke motivasjonen til å dra meg på skolen bare for noe jeg ikke har nytte av.

Jeg tror ikke McDonalds er SÅ ille, og jeg tror ikke lønnen er så ille heller, men det er alltids greit å forhøre seg litt! Jeg forventer å jobbe en del, og jeg forventer ingen stor lønn. Regner med at jeg hadde fått rundt 100 kr/timen. Tipper jeg i alle fall.

Hva med andre ting, som hygiene, arbeidsvilkår, miljø? Noen som har personlig erfaring rundt det hele?

@0bs - Takk!

Edit:

@Mongotryne - Hehe, det kan jeg tenke meg ja. Lukter nok litt burger når man kommer ut fra en dags arbeid på et slikt sted! Jeg forventer å jobbe en del - har egentlig lyst på en jobb hvor jeg faktisk har en del å gjøre. Og 115 kr er ganske rettferdig, synes jeg. Styret er nok ganske varierende... det er vel bare å krysse fingra på at de er fornuftige folk!
Sist endret av Tfan; 24. januar 2011 kl. 20:24.
Sitat av Tfan Vis innlegg
Mange gode poeng her...

OnklD: Jeg går elektrofag og skal starte på studiespesialisering til høsten. Jeg får ingen nytte av allmennfaga engang siden jeg har 5 og 6 i alle allmenfag og jeg kan ikke få fritak fra de neste år (5 i matte, 6 i engelsk, 5 i norsk, 5 i naturfag). Skjønner veldig godt at du mener jeg bør bli, men jeg har ikke motivasjonen til å dra meg på skolen bare for noe jeg ikke har nytte av.
Vis hele sitatet...
Hva med å bruke tiden frem til skolestart med å ta noen fag som privatist? Vet ikke om dette er mulig, men sjekk det ut.
Skjønner Tfan, å gå fra yrkesrettet til studiespesialiserende hjelper ikke det mye.

Har en kompis som jobber på noe lignende, det han stort sett klager på er kundene, at du kommer hjem å lukter frityr.
Arbeidsforholdene burde jo være bra i.o.m at du skal jobbe med mat.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Jeg vil tro det er mye tryggere å jobbe på McDonalds eller Burgerking i forhold til lokale gatekjøkken og mindre butikker.
De har faste rutiner og opplegg. Når du starter der er det regler for absolutt alt og de tør ikke snyte deg for kravene dine.
De jeg kjenner som har jobba på McDonalds har virka veldig fornøyde. Slitne men fornøyde.
Å se ned på folk som flipper burgere er jævlig teit. Noen må servere mat, og det er ikke flust med "jobber av høyere verdighet" for studenter og folk uten utdanning etter vgs.
Vær hyggelig mot de som håndterer maten din
Sist endret av Bothrops; 24. januar 2011 kl. 20:39.
Tfan's Avatar
Trådstarter
@Ginnungagap Det må jeg sjekke ut! Tviler på at det er mulig, men det skal jeg jammen meg forhøre meg om!

@OnklD Hehe, japp. Litt dumt.

@bothrops Ja, det er nok sant. Tusen takk for innvendingene dine! Tror jeg jammen meg skal gå inn for å skrive en søknad i morgen.
Ja, noen må gjøre "dritt" jobbene. Slik er verden
Vil bare understreke det som Bothrops nevner, om du kødder med en som lager maten din vet du aldri hva du kan få.
Bare fordi man har en "dritt-jobb" betyr det ikke at man er helt uten makt.
Sitat av Spankyboii Vis innlegg
Fordi hvis de først skal ta ansvar for egen økonomi kan de finne seg en jobb som ikke er for shetiser.
Vis hele sitatet...
Eh, wat? Kan du forklare bruken av dette "fiffige" moteordet?
Ikke for å rakke ned på noen, men min oppfatning av McDonalds arbeidere er ikke så bra. De er enten tards, eller stokk dumme, med et unntak som jeg kommer på. Vil ikke si at jeg ser ned på de, men jeg kan ikke forstå at noen over 18 faktisk vil jobbe der.
Sitat av petterdass Vis innlegg
Ikke for å rakke ned på noen, men min oppfatning av McDonalds arbeidere er ikke så bra. De er enten tards, eller stokk dumme, med et unntak som jeg kommer på. Vil ikke si at jeg ser ned på de, men jeg kan ikke forstå at noen over 18 faktisk vil jobbe der.
Vis hele sitatet...
Er det noe verre å jobbe på McDonalds enn å jobbe i kassa på Rimi? Det er jo knall med 16-åringer som tar seg jobb, uavhengig av hvor det er. De kommer til å sitte med et fett glis når de snapper opp jobber foran nesen på sine medstudenter en gang i fremtiden hvis eneste erfaring med arbeidslivet er et par dager Operasjon Dagsverk hjemme hos bestemor.
Sitat av petterdass Vis innlegg
Ikke for å rakke ned på noen, men min oppfatning av McDonalds arbeidere er ikke så bra. De er enten tards, eller stokk dumme, med et unntak som jeg kommer på. Vil ikke si at jeg ser ned på de, men jeg kan ikke forstå at noen over 18 faktisk vil jobbe der.
Vis hele sitatet...
Det er ikke snakk om å ha lyst til å jobbe der, men å faktisk må ta til takke med en drittjobb istedet for å gå hjemme hele dagen? Ikke alle har det så luksus at de kan velge å vrake i jobber.

Enig med Marken over, hva er det som er så spesielt med akkurat mcdonalds/burger king? Hvorfor ser folk ned på disse? Er jo like mye en drittjobb å kjøre søppel.
Sist endret av ClosetotheEdge; 25. januar 2011 kl. 12:11.
Mcdonald, im lugging it!

Sitat av ClosetotheEdge Vis innlegg
Det er ikke snakk om å ha lyst til å jobbe der, men å faktisk må ta til takke med en drittjobb istedet for å gå hjemme hele dagen? Ikke alle har det så luksus at de kan velge å vrake i jobber.

Enig med Marken over, hva er det som er så spesielt med akkurat mcdonalds/burger king? Hvorfor ser folk ned på disse? Er jo like mye en drittjobb å kjøre søppel.
Vis hele sitatet...
Grunnen til at folk ser ned på slike jobber er fordi, det ofte er det siste man søker på, aka drit jobber ingen vil ha.

Hvem i helvete vil stå å lage hamburgere 24/7?
Ingen av de ansatte på McDonalds står å lager hamburgere 24 timer i døgnet...
Med din logikk; hvem i all verden vil sitte i en kasse på rema å slå inn varer "24/7" da? Eller stå bak disken i en klesbutikk for den saks skyld?

Det er jo ikke snakk om at han vil begynne å jobbe der fordi han synes det høres så jævla fristende ut å stå å flippe burgere som tidsfordriv, men er 16 år gammal og søker en inntektskilde...
Som jeg sa, JEG forstår ikke at noen vil jobbe der. Det unntaket jeg snakket om valgte også å slutte etter to måneder, nettopp fordi han synes det var kjedelig.
For all del, kjempeflott at folk velger å ta seg jobb, men jeg forstår ikke at folk har vanskelig med å finne seg jobb.

Har hatt to jobber konstant selv, fra jeg var 14 år, og har aldri hatt noe problem med det. Enkleste måten å finne jobb på i ung alder er å gå gjennom bekjente, og miljøer man allerede er i. Første jobben min var Turn instruktør, nettopp fordi jeg hadde holdt på med turn en stund og visste hva jeg drev med. Samtidig gikk jeg med aviser på Søndager og hadde til sammen mellom 4 og 5.000 i måneden. Med en gang jeg hadde hatt et par jobber og fått meg litt erfaring var det mye enklere, og jeg har aldri levert inn en søknad uten å få jobben. Nå skal det også sies at jeg tenker godt gjennom hvor jeg vil jobbe, og setter trivsel samt kompetanse øverst på lista.

Edit: Med min logikk? Jobb har ikke med logikk å gjøre, men hva man trives med, og hva man har erfaring med. Jobber selv i dagligvare butikk og trives med det, men jeg kan garantere deg at vi ikke sitter å piper varer 24/7.

Makan til firkanta folk.
Sist endret av petterdass; 25. januar 2011 kl. 12:49.
Som FRasch sier så står ingen av de ansatte på McDonalds og lager hamburgere 24 timer i døgnet. Mc donalds har mange varierte arbeidsoppgaver, det er en veldig fleksibel jobb, og godt arbeidsmiljø.

Jeg har jobbet på McDonalds i snart 3 år. Startet når jeg var 16 år, og da lå lønnen på 86,40 kroner i timen. Per dags dato ligger lønnen for en 16 åring på 96,80 kroner timen. Jeg som nå er 18 år tjener 134 kroner timen, pluss godt betalt helgetillegg og kveldstillegg. Såklart blir man lei av jobben på McDonalds når man har jobbet der en stund, men jobber man på en travel plass går tiden kjempefort! Som sagt er arbeidsmiljøet kjempe godt, og vi har ofte samlinger etter jobb, går på kino/bowling, personalmøter og Mccen fester (som det så fint heter).

Det er sant at man ofte kan bli sett ned på, men det kommer selvfølgelig også ann på din egen holdning til jobben. Jeg smiler og er imøtekommende mot alle kunder, som igjen smitter over på meg. Vi har jo ansatte som lyser ut "jeg hater jobben min" og det går også utover kundene.

Å ha McDonalds på CVen viser at du kan håndtere stress, du har jobbet med mange ulike arbeidsoppgaver og har mye relevant erfaring videre til andre jobber.

Jeg anbefaler deg ihvertfall å søke på McDonalds, og hvis du har mulighet til å jobbe på en Drive in restaurant burde du gjøre det, for det er virkelig gøy, stressende, og du mottar ikke like mye negativ kritikk.

Ønsker deg masse lykke til
Sitat av elkcoc Vis innlegg
Det er sant at man ofte kan bli sett ned på, men det kommer selvfølgelig også ann på din egen holdning til jobben. Jeg smiler og er imøtekommende mot alle kunder, som igjen smitter over på meg. Vi har jo ansatte som lyser ut "jeg hater jobben min" og det går også utover kundene.
Vis hele sitatet...
Dette er et meget godt poeng. Holdning har mye å si når det kommer til trivsel. Ser du positivt på jobben din og gjør ditt beste blir det med en gang mye kjekkere. Greie medansatte og overordnede er også et viktig punkt når det gjelder trivsel på jobb.
Tfan's Avatar
Trådstarter
Oisann! Trodde denne tråden var død jeg.

Kjempefine svar! Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor folk skal gjenta det med at det er en dritt jobb og at man blir sett ned på, når flesteparten fortsetter å si det ikke er sånn og kommer med knusende argumenter mot det. Slutt å kveruler!

@elkcoc - det høres jo virkelig ikke dårlig ut! Det var sånn jeg håpet på at det er. Skal definitivt søke! Veldig sant at det ser bra ut på CV-en når man skal søke jobb senere. Jo mer jobb erfaring, jo bedre!

Skjønner ikke hvorfor det liksom skal være så ille å jobbe på steder som McDonalds. Greit nok at det er ei fast food sjappe, men likevel. En jobb er en jobb. Tror du jeg likte å stå opp 9 på en søndag for å gå med aviser i 3-4 timer eller? I enden så er en jobb en jobb; en inntektskilde. Sånn er livet.
Sitat av petterdass Vis innlegg
Første jobben min var Turn instruktør, nettopp fordi jeg hadde holdt på med turn en stund og visste hva jeg drev med. Samtidig gikk jeg med aviser på Søndager og hadde til sammen mellom 4 og 5.000 i måneden.
Vis hele sitatet...
Hehe, turninstruktør og gå med aviser, for 5000 i måneden.. Hadde jeg aldri giddet.
Nå er jo valget begrenset om hva man klarer å få seg jobb som når man er under 18. Selv tjener jeg bare 58kr i timen og tjener mellom 3000-6000 i mnd, spørs hvor mye jeg jobber. Så lenge man har riktig holdning og ikke mistrives så har det jo ikke noe å si hva man jobber med.
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Hehe, turninstruktør og gå med aviser, for 5000 i måneden.. Hadde jeg aldri giddet.
Vis hele sitatet...
Du lever opp til signaturen din, bra jobba !

Hadde heller aldri giddet det idag, men når jeg var 14 funket det bra . For ikke å nevne at det var noe jeg trivdes med.
Å rakke ned på noen som har en jobb i det heletatt, er etter min mening idioti.
Tenker du deg litt om, så skjønner du kanskje at du har behov for mange, av disse såkalte "idiotene" i ditt daglige liv.
At noen faktisk gidder å ta "møkkajobbene" er et kjempe pluss i margen min ihvertfall.
Jeg hadde ikke hatt guts til å tømme septiktanken selv.
Sitat av FarmerJoe Vis innlegg
Å rakke ned på noen som har en jobb i det heletatt, er etter min mening idioti.
Tenker du deg litt om, så skjønner du kanskje at du har behov for mange, av disse såkalte "idiotene" i ditt daglige liv.
At noen faktisk gidder å ta "møkkajobbene" er et kjempe pluss i margen min ihvertfall.
Jeg hadde ikke hatt guts til å tømme septiktanken selv.
Vis hele sitatet...
Ment som svar til meg? I så fall, hadde du lest innlegget mitt så hadde du gjerne fått med deg at jeg IKKE rakket ned på noen.
Uansett, jeg er helt enig med deg, noen på ta på seg de jobbene folk flest synes er kjedelig. Poenget mitt her var at da må man trives med det. Det nytter ikke i lengden å ha en jobb man ikke liker, og her kommer ens holdning inn i bildet.
Sist endret av petterdass; 25. januar 2011 kl. 13:57.
Sitat av Tfan Vis innlegg
Hulloo!
Jeg har hørt at sjapper som McDonalds utnytter arbeiderne deres helt brutalt blandt andre ting. Så jeg vil høre hva folk mener selv, og høre folks egne erfaringer med arbeidsplasser som det.
Vis hele sitatet...
Da har du nok hørt feil. Jeg har en kompis som jobber på McDo', og han koser seg på jobben han. Etter det jeg kan huske, så tjener han 96 kr i timen. Søk på McDo, du!
Sitat av Spankyboii Vis innlegg
Fordi hvis de først skal ta ansvar for egen økonomi kan de finne seg en jobb som ikke er for shetiser.
Jobb på Macdonalds er siste utvei for folk. Da tenker vi andre "herregud, jobber han her, jaja, har ikke fått jobb noen andre steder han da stakkars"

Slik er det hos meg og mine bekjente.
Vis hele sitatet...
Voksne mener ungdommen bare sitter å later seg, men når de kommer seg ut og prøver å komme i litt arbeid for og faktisk jobbe for pengene sine, skal sånne som deg komme å se ned på de?

- Sånne som deg, putter jeg under kategorien "sære folk".

Angående jobbe på McDonalds osv, tenker jeg bare mer:
"Det må være jævli stressende noenganger når det er stor pågang og holde styr på alt sammen".

Angående lønn aner jeg ikke, men tror det vil være positivt og ha på CVen at du takler stress og vet hvordan det er å være utsatt for det.
Sitat av petterdass Vis innlegg
Ment som svar til meg? I så fall, hadde du lest innlegget mitt så hadde du gjerne fått med deg at jeg IKKE rakket ned på noen.
Uansett, jeg er helt enig med deg, noen på ta på seg de jobbene folk flest synes er kjedelig. Poenget mitt her var at da må man trives med det. Det nytter ikke i lengden å ha en jobb man ikke liker, og her kommer ens holdning inn i bildet.
Vis hele sitatet...
Nei, det var ikke ment til deg.
Det er vel bedre og ha en jobb og tjene en ærlig lønn enn å gå på trygd.
Jeg ser ned på folk som kan få seg jobb men som heller går på trygd fordi de skammer seg over å jobbe på kiwi.
Sånne folk ser jeg på som "losere".
Sitat av Spankyboii Vis innlegg
Fordi hvis de først skal ta ansvar for egen økonomi kan de finne seg en jobb som ikke er for shetiser.
Jobb på Macdonalds er siste utvei for folk. Da tenker vi andre "herregud, jobber han her, jaja, har ikke fått jobb noen andre steder han da stakkars"

Slik er det hos meg og mine bekjente.
Vis hele sitatet...
men så er det ikke at en ungdom på 16 år har gått utdaning som flyger / doktor osv..
dine bekjente er vel kolegar får bedriften din som tjener gull?
du er rett å slett en idiot nu
Sitat av petterdass Vis innlegg
Du lever opp til signaturen din, bra jobba !

Hadde heller aldri giddet det idag, men når jeg var 14 funket det bra . For ikke å nevne at det var noe jeg trivdes med.
Vis hele sitatet...
Jeg kunne lett gjort det nå i dag. Jeg er 17... 5000 kr er bedre enn 1700 i stipend..
Sitat av Spankyboii Vis innlegg
Fordi hvis de først skal ta ansvar for egen økonomi kan de finne seg en jobb som ikke er for shetiser.
Jobb på Macdonalds er siste utvei for folk. Da tenker vi andre "herregud, jobber han her, jaja, har ikke fått jobb noen andre steder han da stakkars"

Slik er det hos meg og mine bekjente.
Vis hele sitatet...
Man har ikke veldig mange valg som 16 åring vettu, tenk litt da...

Men prøv avisbud om natta om du har moped eller lignende. Hadde en slik jobb når jeg var 16-17 år. jobba 2-3 timer om natta, hadde vel rundt 8000 i månan etter skatt så vidt jeg husker
Sist endret av horrouddibuddi; 25. januar 2011 kl. 18:25.
Sitat av Ginnungagap Vis innlegg
Hva med å bruke tiden frem til skolestart med å ta noen fag som privatist? Vet ikke om dette er mulig, men sjekk det ut.
Vis hele sitatet...
Vinduet for å gjøre dette er dessverre stengt.
Til TS: Skulle gjerne gjort noe av det samme, yrkesfaglig-linje er noe herk. Hadde jeg bare taklet det å gå sammen med 95-kullet skulle jeg også gjerne gjort det.
Tfan's Avatar
Trådstarter
Sitat av gitarhenrik Vis innlegg
Vinduet for å gjøre dette er dessverre stengt.
Til TS: Skulle gjerne gjort noe av det samme, yrkesfaglig-linje er noe herk. Hadde jeg bare taklet det å gå sammen med 95-kullet skulle jeg også gjerne gjort det.
Vis hele sitatet...
Hehe, ja... menne, det går bra. Får trøste meg med at jeg tross alt er eldre enn de "drittungene" jeg kommer til å komme i klasse med.

Anyways, driver å prøve å skrive søknad, men det har stoppet helt opp, så jeg gir meg for i dag! Takk for alle svar angående Mcdonalds; vært til STOR hjelp!

@horro - Jeg kjører faktisk scooter. Hvem måtte jeg kontaktet for en slik jobb?