Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  416 71421
Ok, www.erowid.org er en fin side til alt av narkotikarelatert informasjon. Står temmelig mye om salvia divinorum der

Men jeg anbefaler deg å bestille 10x eller maks 20x første gang. Ikke kjøp flavoured men kjøp organic extract (om det står noe om det), det er ofte sånn at 40x flavoured er det samme som 10x med organic. IKKE kjøp ferdigrulla jointer, og ikke røyk det i joint
Sitat av Underground
Bestilte Doves på everybodydoesit.com.
Det står ingen plasser hva de EGENTLIGE inneholder.
det som står på pakken er dette "Ketones, Dicalcium Phosphate, Magnesium Sterate"
Har tatt de noen ganger og liker de egentlig veldig.
Men denne helgen så fant en venninne av meg en Urinprøve hjemme hos henne ( Pga foreldrene kjøper mangen om gangen) og når hun testet så viste den amfetamin, metamf, og benzo.
har ikke fått sjekket noen andre, så lurer på om noen her vet hva de andre Egentlig inneholder ?
Vis hele sitatet...
Jeg nesten garantere at det inneholder Mephedrone,
Mephedrone er en keton..
▼ ... over en uke senere ... ▼
er det noen som har testet det fra kratom.dk?er det verd 300 kr?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av KEMiButiken
Jeg nesten garantere at det inneholder Mephedrone,
Mephedrone er en keton..
Vis hele sitatet...
SWIM kan garantere att det ikke innholder mephedrone. SWIM tok 2 stykk av disse doves å fikk en dårlig stimulerende effekt. Denne var LITE euforisk. SWIM ville satset på att det var butylone eller noe i den duren.
SWIM prøvde mephedrone og fant effekten svært euforisk.
Er det noen her som vet om Salvinorin A (ikke plante matriale) er lovlig å innføre til norge? (96% Salvinorin A )
Slik som jeg forstår det, er det salvia planten som ikke kan innførest.
Neppe lov å innføre. Du for nok ingen straff, men finner tollerne det sender de det garantert i retur.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Salvinorin A er ikke oppført i narkotikalisten eller legemiddelisten, den går heller ikke under derivatparagrafen i narkotikalovgivningen.

Men den kommer vel under "legemiddel" ettersom paragrafen om definisjon av legemiddel er så bred at teknisk sett er vanlig vann et legemiddel ifølge loven.
mentalmelt's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Salvia Divinorum er oppført i Urtelisten som et reseptpliktig legemiddel, og 96% Salvinorin A vil nok bare bli sett på som en ekstrakt av denne planten.


Alle urter og deres ekstrakter er forøvrig å regne som legemidler her til lands med mindre de er spesifikt oppført som handelsvare (H) i Urtelisten. Dette gjelder merkelig nok også alle verdens urter som ikke en gang er nevnt i listen.
Sist endret av mentalmelt; 29. oktober 2008 kl. 20:51. Grunn: lok i teksten
▼ ... over en uke senere ... ▼
Bor sånn til at jeg ikke får tak i skikkelig jazztobakk. Er glad røyker gjennom mange år.

Heldigvis har nettet reddet meg, og jeg har siden sommeren røyket meg gjennom store mengder med såkalte "legal highs" eller "herbal highs".

Mesteparten kommer rett inn i Norge om ikke pakka er for stor. Lønner seg å bestille mange små pakker.

Har testet ett nytt produkt som heter Yucatan Fire og som selges i 2g poser.
Jeg anbefaler det over hele spice-rangen.

Prøv også en blend som heter "smoke", den er god.

Venter på Zohai RX og Zohai MX da lillebroren Zohai SX var ganske bra.
Sist endret av utidetfri; 12. november 2008 kl. 11:28.
Fikk nettopp en 3 g pose Spice Gold i posten. Hvor mye må jeg regne med å røyke for å evt. bli høy? Er det best å blande det ut med tobakk eller røyke rent?
Røyk rent, prøv deg frem med litt og litt

cirka 0,2-0,4g ellernoe, en hel joint alene kan bli litt mye på noen men andre vil ikke få effekt av det i det heletatt.
Sist endret av Defqon; 18. november 2008 kl. 22:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Røyka nettopp ~0,3 gram og kjenner ingenting, bortsett fra noe som kan minne om en kraftig dose nikotin... Jaja, prøver igjen i morgen, er sånn passe forkjøla og føler ikke for å misbruke halsen min til de så altfor store grader
Prøv og røyk spicen på bong viss du har.Funker mye bedre enn joint.
Men er visst endel personer som ikke får noe særlig funk av spice gold.
Tok resten av grammet på bong i natt og fikk absolutt funk av det, en rus som til forveksling var *veldig* like hasj (bare at den varte lengre - ende opp med å sovne før nedturen, noe som var litt kjedelig)
noen som har erfaring med bestillinger fra http://www.londonunderground.co.nz/ , vil det komme gjennom tollen? Og er siden seriøs? har bestillt legal highs fra andre sider og fått det tilsendt i brev, aldri blitt stoppet i toll , men dette nettstedet har jeg ingen erfaringer med.
Iogmed at london underground highs er en av de største legalhigh forhandlere på markedet tror jeg det er temmelig seriøst (Hvis det faktisk er deres hjemmeside, det vet jeg ikke).
▼ ... over en uke senere ... ▼
noen som har linken til den danske siden som selger spice?finner bare kratom.dk som selger krypton å kratom
hmm noen som har testa Spice diamond? de stedene som selger den påstår den er 2 ganger så sterk som spice gold. Noen som veit om dette er sant?
har testa det.funker llitt bedre enn vanlig gold.men det har kommet ny spice

http://www.everyonedoesit.com/online...ProductID=6149
▼ ... over en uke senere ... ▼
Håper jeg poster dette på rett plass, hvis ikke så må jeg bare beklage

Jeg forstår det sånn etter å ha lest gjennom hele tråden at et lovlig alternativ til cannabis (mary,j plante form og ikke hasj form om det gir noen mening)

Alternativene jeg har prøvd å finne ut om, men er meget forvirret over på grunn av veldig forskjellige meninger her:

Spice Gold
Spice Gold (extra strong)
Spice Silver
Spice Diamond
P.E.P Spice - Twisted (Cinnamon)
P.E.P Spice - Original (Spearmint
P.E.P. Spice X (Blueberry)
P.E.P. Spice Love (Strawberry)

Noen som kan forklare/bekrefte virkning/effekt av disse i forhold til cannabis i planteform.
Er ikke noe særlig erfaren med annet enn mary.j en sjelden gang i ny og ne

Takk for et glimrende forum

Burde også sagt at grunnen for i det hele tatt å skrive innlegget er at jeg vil vite mer om lovlige midler som hjekper for depresjon og angst...

Noe cannabis utvilsomt gjør (min mening selfølgelig)
Sist endret av LeFTy; 15. desember 2008 kl. 00:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Spice Diamond er det eneste produktet her jeg har erfaring med.
Det er det sterkeste ekstraktet av Spice serien.

Effektene har meget mye til felles med helt ok hasj, men den er etter min mening enda mer sløvende enn hasj, kontra hva hasj ofte er i forhold til pot.
Jeg merket ingen særlig form for high annet en den litt drømmende følelsen man får av vanlig hasj. Effektene ligner altså mer på hasj enn pot, generelt sett.

Det litt kraftigere aspektet av rusen er hvor sløvende og søvndyssende den er. Joda, i starten fikk jeg både munchies og lættis, deretter lettere bodyload, men det gikk snart over i fase som nermest presset meg ned i søvn.

Når jeg våknet 8 timer senere var jeg fremdels fjern som en sky, og trøtt som et lite helvette. Med andre ord: dette virker mye lengre enn cannabis. Jeg var våken i nesten 3 timer og hadde en helt ok opplevelse, ganske sammenlignbar med med standard hasj, men jeg klarte ikke å holde meg våken lengre. Det må nevnes at jeg var noe trøtt i forveien. Effektene var ikke helt borte før ca. 13 timer etter inntak - ikke i form av den mer inntense rusen, men i form av fjernhet.

Konklusjon: et ok erstatningsmiddel for hasj, vil ikke sammenligne det med pot.
Det er dog mindre euforisk og mer søvndyssende en din standard bønne.
Dessuten er den store sammlingen av urter litt mer luguber enn cannabis..

Beklager lengden, håper det var til hjelp

Edit: og med hensyn til det du sier om de antideppresive virkningene: rusen er som sagt ikke like euforisk som cannabis, og føles generelt litt mer fysisk og kanskje psykisk slitsomt. Jeg vil personlig annbefale cannabis fremfor spice - men hey; prøv selv og se hva din erfaring blir.
Sist endret av Joachimsen; 15. desember 2008 kl. 00:52.
Sitat av LeFTy Vis innlegg
Håper jeg poster dette på rett plass, hvis ikke så må jeg bare beklage

Jeg forstår det sånn etter å ha lest gjennom hele tråden at et lovlig alternativ til cannabis (mary,j plante form og ikke hasj form om det gir noen mening)

Alternativene jeg har prøvd å finne ut om, men er meget forvirret over på grunn av veldig forskjellige meninger her:

Spice Gold
Spice Gold (extra strong)
Spice Silver
Spice Diamond
P.E.P Spice - Twisted (Cinnamon)
P.E.P Spice - Original (Spearmint
P.E.P. Spice X (Blueberry)
P.E.P. Spice Love (Strawberry)

Noen som kan forklare/bekrefte virkning/effekt av disse i forhold til cannabis i planteform.
Er ikke noe særlig erfaren med annet enn mary.j en sjelden gang i ny og ne

Takk for et glimrende forum

Burde også sagt at grunnen for i det hele tatt å skrive innlegget er at jeg vil vite mer om lovlige midler som hjekper for depresjon og angst...

Noe cannabis utvilsomt gjør (min mening selfølgelig)
Vis hele sitatet...
Spice Gold og Diamond funker veldig bra, gold er en litt mer body high enn diamond og diamond er nok litt kraftigere enn gold. Men hvis du vil ha noe som likner mest på mary j så ville jeg gått for London Underground Dream, den gir en mer heady high enn spice produktene. Noe som også skal funke veldig bra, men som jeg ikke har røyka selv, er; Sence Blend, Smoke og Ex-Ses, alle fås kjøpt hos edit Må vel også sies at alle disse produktene ikke kan sammenliknes med mary j, det føles bare ikke riktig, men man blir fjern som en ape, det kan jeg skrive under på.
takk for gode svar

ikke lett å finne en erstatning tydligvis
Å bli fjern som en ape er en ting, men angst og depresjon blir utrolig bra dempet av mary.j og det er jo en veldig viktig del..

håper det er flere erfarene folk som har en mening
Sist endret av mentalmelt; 15. desember 2008 kl. 01:40. Grunn: offtopic
Sitat av LeFTy Vis innlegg
takk for gode svar

ikke lett å finne en erstatning tydligvis
Å bli fjern som en ape er en ting, men angst og depresjon blir utrolig bra dempet av mary.j og det er jo en veldig viktig del..

håper det er flere erfarene folk som har en mening
Vis hele sitatet...
Vil ikke si at disse produktene demper angst og depresjon noe spesielt, men du får prøve, kan godt hende det har den virkningen på deg. Har hørt at kanna (Sceletium tortuosum) har en god effekt hvis du sliter med angst, ville heller prøvd det hvis jeg var deg. Sjekk ut http://en.wikipedia.org/wiki/Sceletium_tortuosum for mer info, evnt. send en PM hvis du er interessert i hvor du kan få tak i bra kanna
Har ikke lest noe mer enn de siste 5 innleggene her, men dette var interresant.
Vet selv hvor jeg får tak i Spice Gold og det der, men har hørt mye forskjellig når det gjelder loven. Er det lov, eller er det ikke? Er det noen som kan svare sikkert? Kan jeg gå på edit, bestille noen jointer, og få de lovlig levert i postkassa? Og hvis ikke det er lovlig, hva er det verste som kan skje? Om steroider blir tatt sender de brev til deg om at de har tatt varene, de gjør ikke noe mer. Gjelder dette også for legal highs?
Håper det er lov, vil i så fall prøve noen forskjellige typer, da jeg er veldig spent på hvordan det her fungerer.

Håper noen kan svare på dette.
Sitat av LeFTy Vis innlegg
takk for gode svar

ikke lett å finne en erstatning tydligvis
Å bli fjern som en ape er en ting, men angst og depresjon blir utrolig bra dempet av mary.j og det er jo en veldig viktig del..

håper det er flere erfarene folk som har en mening
Vis hele sitatet...
Av disse blandingene du nevner har jeg kun erfaring med Spice Gold, som forøvrig er den beste LH jeg har prøvd så langt. Det er også den som gir en rus mest lik ekte vare

Jeg har ellers prøvd Ex-Ses og Yucatan Fire, hvor jeg ville plassert sistnevnte på en 2. plass. Yucatan Fire gir en mykere og mer oppkvikkende rus enn Spice Gold. Ex-Ses vil jeg ikke anbefale hvis du sliter med angst, den har en tendens til å gjøre meg jævlig paranoid og har ellers lite å tilby.
Sitat av Prophet. Vis innlegg
Har ikke lest noe mer enn de siste 5 innleggene her, men dette var interresant.
Vet selv hvor jeg får tak i Spice Gold og det der, men har hørt mye forskjellig når det gjelder loven. Er det lov, eller er det ikke? Er det noen som kan svare sikkert? Kan jeg gå på edit, bestille noen jointer, og få de lovlig levert i postkassa? Og hvis ikke det er lovlig, hva er det verste som kan skje? Om steroider blir tatt sender de brev til deg om at de har tatt varene, de gjør ikke noe mer. Gjelder dette også for legal highs?
Håper det er lov, vil i så fall prøve noen forskjellige typer, da jeg er veldig spent på hvordan det her fungerer.

Håper noen kan svare på dette.
Vis hele sitatet...
Spice Gold er ikke ulovlig iht norsk lov, så hvis det blir stoppet i tollen har de egentlig ikke lov til å holde det tilbake, men hvis du har tidligere erfaringer med den norske tollen så vet du sikkert at de ikke er så altfor lette å snakke fornuft med.. De har en tendens til å gjøre som de selv vil. Det er uansett ikke noe problem, de sender det i retur etter en viss periode og da vil de du bestilte det av sannsynligvis gi deg muligheten til å få tilbake penga eller prøve å sende på nytt. BTW, det finnes en tolltråd en plass på dette forumet, søk
Sitat av kontra Vis innlegg
Spice Gold er ikke ulovlig iht norsk lov, så hvis det blir stoppet i tollen har de egentlig ikke lov til å holde det tilbake, men hvis du har tidligere erfaringer med den norske tollen så vet du sikkert at de ikke er så altfor lette å snakke fornuft med.. De har en tendens til å gjøre som de selv vil. Det er uansett ikke noe problem, de sender det i retur etter en viss periode og da vil de du bestilte det av sannsynligvis gi deg muligheten til å få tilbake penga eller prøve å sende på nytt. BTW, det finnes en tolltråd en plass på dette forumet, søk
Vis hele sitatet...
Det stemmer ikke helt. Spice inneholder Dwarf Scullcap, som ligger på urtelisten under klassifikasjonen "reseptpliktig legemiddel". Det verste som kan skje er uansett at de sender pakken din i retur (evt. destruerer den), men isåfall ha de nok loven på sin side
Sitat av raveonette Vis innlegg
Det stemmer ikke helt. Spice inneholder Dwarf Scullcap, som ligger på urtelisten under klassifikasjonen "reseptpliktig legemiddel". Det verste som kan skje er uansett at de sender pakken din i retur (evt. destruerer den), men isåfall ha de nok loven på sin side
Vis hele sitatet...
De har nok ikke det, http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=82621.. Se på den tråden så vil du få litt info om toll og innførsel av legemidler fra utlandet
Med mindre man kan legge frem resept på Scullcap, har de da rett til å tilbakeholde pakken..? Eller har jeg misforstått noe vesentlig her?

Innførsel av postpakker og andre forsendelser av legemidler til eget bruk er tillatt når det dreier seg om legemidler som er lovlig ervervet i et EØS-land. Unntatt fra dette er legemidler med innhold av narkotika m.v. (1) og legemidler som anses som dopingmidler (2) i Norge. Mengden av det enkelte legemiddel skal ikke overskride tre måneders forbruk. Det må kunne dokumenteres overfor Tollvesenet at varen er lovlig innkjøpt. Dokumentasjon kan for eksempel være kvittering fra apotek/utsalgssted eller resept med påtegning fra apoteket. Dersom disse betingelser er oppfylt, kan pakken utleveres fra tollstedet/poststedet direkte til adressaten.
Vis hele sitatet...
Sist endret av raveonette; 15. desember 2008 kl. 03:59.
Takk for mye bra svar..

London Underground Dream høres innteresant ut men er den en legal high som kan importeres på lik linje med spice ?

Skal også være sagt at angst er noe jeg har overvunnet bra, men depresjon er vel det jeg sliter mest med og mary.j har vært til fantastisk hjelp her (hasj har ikke hjulpet særlig hmm)

Også er det noen som forstår hva disse P.E.P Spice produktene er og/eller har prøvd dem ?

Skal nok finne min mary.jish legal high til slutt )
Jeg vil fortsatt anbefale kanna hvis du vil ha en legal high som hjelper mot angst og depresjon. LU Dream kan importeres på lik linje med Spice ja, men hvis det blir stoppet i tollen er det liten sjans for at de sender det igjennom, men det er som sagt ikke noe stort problem. P.E.P Spice produktene har jeg hørt litt om og de er ikke noe å anbefale, skal visst ikke være noe tess. Det er også dyrt i forhold til andre produkter som virker bedre

Sitat av raveonette Vis innlegg
Med mindre man kan legge frem resept på Scullcap, har de da rett til å tilbakeholde pakken..? Eller har jeg misforstått noe vesentlig her?
Vis hele sitatet...
Iht norsk lov skal kvittering være god nok dokumentasjon slik jeg tolker det, men det blir vel kanskje et spørsmål om hvordan man tolker det.. Uansett destruerer de ikke noe som blir stoppet, de sender det bare i retur
Sist endret av kontra; 16. desember 2008 kl. 01:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sånn jeg forsto loven, har de full rett til å tilbakeholde pakken så lenge man ikke kan vise resept. Klart man kan ha flaks, men hvis ikke så tilbakeholder de trolig pakken, ja.
Alle varer som koster mindre enn 200kr slipper tollen, så det skal gå greit. Har bestilt batonger og balisonger osv på nett, blir ikke tatt så lenge prisen er under 200kr.
Var en liten fugl som visket til meg at Dutch Haze Blend eller dutch green var meeeeget bra....

Noen som kjenner til det ??

Har lest sykt mye om spice på nettet nå og det ser ut til å være noe i dette

bekymrer meg litt at så mange snakker om at de er høye i 7-8 timer og er fremdeles ikke nede dagen etterpå
Det er vel det store ankepunktet mitt akkurat nå siden jeg rett og slett ikke har tid og mulighet til å være høy så lenge...
Sist endret av LeFTy; 17. desember 2008 kl. 00:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Prophet. Vis innlegg
Sånn jeg forsto loven, har de full rett til å tilbakeholde pakken så lenge man ikke kan vise resept. Klart man kan ha flaks, men hvis ikke så tilbakeholder de trolig pakken, ja.
Alle varer som koster mindre enn 200kr slipper tollen, så det skal gå greit. Har bestilt batonger og balisonger osv på nett, blir ikke tatt så lenge prisen er under 200kr.
Vis hele sitatet...
Nja, min pakke med salvia som kostet under 200 inkl. frakt ble stoppet i tollen, så det er nok ikke en regel at de slipper gjennom absolutt alt på under 200.
Sitat av LeFTy Vis innlegg
Var en liten fugl som visket til meg at Dutch Haze Blend eller dutch green var meeeeget bra....

Noen som kjenner til det ??

Har lest sykt mye om spice på nettet nå og det ser ut til å være noe i dette

bekymrer meg litt at så mange snakker om at de er høye i 7-8 timer og er fremdeles ikke nede dagen etterpå
Det er vel det store ankepunktet mitt akkurat nå siden jeg rett og slett ikke har tid og mulighet til å være høy så lenge...
Vis hele sitatet...
Aldri hørt om dutch haze blend, så kan ikke uttale meg om det. Men du bør ikke være noe bekymra for å bli noe spesielt redusert dagen derpå, føler ikke jeg blir noe mer redusert av Spice kontra mary j, du vil kanskje være litt mer trøtt men det går fort over

Sitat av Oppslagsverk Vis innlegg
Nja, min pakke med salvia som kostet under 200 inkl. frakt ble stoppet i tollen, så det er nok ikke en regel at de slipper gjennom absolutt alt på under 200.
Vis hele sitatet...
De tar stikkprøver på det som koster under 200 kr også ja, men slik jeg har forstått det fra samtaler med posten/tollvesenet er sjansen større for at de stopper pakker som har litt størrelse. Altså vil de (vanligvis)ikke sjekke vanlige konvolutter ol.
takk kontra, begynner å få de svarene jeg ser etter nå

Nå begynner det å ligne noe her

spice diamond er utsolgt på EDIT så jeg gikk for disse

Spice Gold
London undergrond dream
Dutch Haze Blend

Så nå er det bare og vente forhåpentligvis

Dutch Haze is a blend of aromatic herbs and extracts from Holland, which combine into a smooth fragrant aroma with a ‘chilled out’ sensation.

It contains Wild Dagga extract which grows wild in the South African bush.


--------------------------------------------------------------------------------

Ingredients:
Leonurus sibiricus, Canavalla, Baybean, Nymphaea caerulea & Alba, Nelumbo nucifera, Leonurus, Mitragyna speciaosa
Sist endret av LeFTy; 18. desember 2008 kl. 00:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Fins det en oppkvikkende legal high som er relativt lett å få tak i? Trenger det for å holde meg relativt våken i en ganske lang periode. Vil ha noe som har mer funk enn den vanlige sterke kaffen.
Har prøvd ritalin, og det fungerer ganske bra, men det er jo ikke like lett å få tak i hele tiden.
Ang spice; jf. http://www.erowid.org/chemicals/spice_product/
Sitat av erowid
Spice is sold as a legal herb-based alternative to cannabis. Though the ingredients list does not identify any cannabinoid constituents, it very likely contains a synthetic cannabinoid because it is unlikely that the listed plant ingredients would produce its reported effects. On Dec 15, 2008, the city of Frankfurt, Germany, announced the results of analysis they sponsored and reported that the Spice product they tested contained JWH-018.
Vis hele sitatet...
Da har er det altså mer eller mindre bekreftet at spice inneholder et syntetisk cannabinoid. Jeg vil påstå dette er positivt, da folk som røyker spice nå i alle fall vet hva de får i seg av rusmidler.

Tar meg den frihet å kryssposte dette i både legal highs-tråden og spice-tråden, så vi får ut infoen.
Sitat av LeFTy Vis innlegg
takk kontra, begynner å få de svarene jeg ser etter nå

Nå begynner det å ligne noe her

spice diamond er utsolgt på EDIT så jeg gikk for disse

Spice Gold
London undergrond dream
Dutch Haze Blend

Så nå er det bare og vente forhåpentligvis

Dutch Haze is a blend of aromatic herbs and extracts from Holland, which combine into a smooth fragrant aroma with a ‘chilled out’ sensation.

It contains Wild Dagga extract which grows wild in the South African bush.


--------------------------------------------------------------------------------

Ingredients:
Leonurus sibiricus, Canavalla, Baybean, Nymphaea caerulea & Alba, Nelumbo nucifera, Leonurus, Mitragyna speciaosa
Vis hele sitatet...
Det forholder seg slik at tollen har en tendens til å stoppe pakker med litt størrelse, så hvis det ikke kommer igjennom denne gangen vil jeg anbefale å bestille produktene hver for seg slik at de blir sendt i separate og mindre pakker, helst vanlige brev

Du får skrive en liten rapport på åssn den Dutch Haze blend røyken funker, har ikke hørt noe særlig om den før.
Sitat av kontra Vis innlegg
Det forholder seg slik at tollen har en tendens til å stoppe pakker med litt størrelse, så hvis det ikke kommer igjennom denne gangen vil jeg anbefale å bestille produktene hver for seg slik at de blir sendt i separate og mindre pakker, helst vanlige brev

Du får skrive en liten rapport på åssn den Dutch Haze blend røyken funker, har ikke hørt noe særlig om den før.
Vis hele sitatet...
Joda jeg bestillte selfølgelig alt hver for seg

Måtte bare bestille den haze greia siden jeg har lest og hørt mye bra om det til sammenligning med mary.j

skal gi en rapport på om det er noe tess så fort jeg får testet dette

spice diamond er også på lager igjen så jeg bestillte det også
Sist endret av LeFTy; 21. desember 2008 kl. 18:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Har nettopp bestilt meg x3 gram spice gold på nett, og det ligger under ''legal highs''.
Men har fått med meg at noen av stoffene i det er ulovlig i Norge, er det noen som kan bekrefte at dette er sant?
Sjekker tollen hver og en pakke de får, eller kun om de har mistanker?

Også har jeg bestilt meg Hemp Lollypop og Hemp Sigarettpapir, lurer på om dette og kanskje er en smule ulovlig. Dette smaker tydeligvis hasj, men tviler vel på at dette er ulovlig?
Spice is sold as a legal herb-based alternative to cannabis. Though the ingredients list does not identify any cannabinoid constituents, it very likely contains a synthetic cannabinoid because it is unlikely that the listed plant ingredients would produce its reported effects. On Dec 15, 2008, the city of Frankfurt, Germany, announced the results of analysis they sponsored and reported that the Spice product they tested contained JWH-018.


Tror nok dessverre det er ulovlig i Norge.
(Correct me if I'm wrong?)
Sist endret av Apu; 13. januar 2009 kl. 01:41.
Sitat av Carynn Vis innlegg
Har nettopp bestilt meg x3 gram spice gold på nett, og det ligger under ''legal highs''.
Men har fått med meg at noen av stoffene i det er ulovlig i Norge, er det noen som kan bekrefte at dette er sant?
Sjekker tollen hver og en pakke de får, eller kun om de har mistanker?

Også har jeg bestilt meg Hemp Lollypop og Hemp Sigarettpapir, lurer på om dette og kanskje er en smule ulovlig. Dette smaker tydeligvis hasj, men tviler vel på at dette er ulovlig?
Vis hele sitatet...
Ingrediensene i Spice er ikke eksplisitt ulovlige, men havner muligens i kategorien "derivativer av narkotiske stoffer" eller noe slikt, som isåfall betyr at det er ulovlig (avhengig av definisjon). Allikevel, er ingrediensene lite kjent tar de sjelden bryet med å finne ut hva de faktisk inneholder, ofte sendes bare pakken i retur uten videre konsekvenser.

Tollen sjekker ikke hver og en pakke, kun pakker som ser mistenkelige ut (ofte pakker av litt større omfang), og i tillegg tar de stikkprøver (åpner tilfeldige pakker). Jeg har bestilt Spice o.l. mange ganger, og har aldri opplevd at pakken har blitt åpnet i tollen.

Hemp-produkter er ikke ulovlige, da de ikke inneholder noen aktive stoffer.
Ah, ok. Takk for svar! Sjekket nettopp hvor pakken min er, og den har kommet seg forbi tollen og er på vei til Norge! Jippi, gleder meg. Hvor lang tid kan dette ta sånn ca?
Avhengig av hvor du er- 1-5 dager
▼ ... over en uke senere ... ▼
Er det noen her som har gode nok kunnskaper i kjemi og farmakologi og kan si om JWH-018 er lov I norge?
Jeg har sett det mange steder at JWH-018 står oppført som en av de lovlige - selv i USA. "Aminoalkylindolene"

Hvis det ikke rammes av derivat møkkaregelen så er det jo bare å hamstre før forbudet kommer
Det er stor sannsynlughet for at dette vil kunne regnes som et derivat av cannabis, og dermed som narkotika.
I så tilfelle er det ikke noe poeng i å hamstre Spice, da man like godt kan kjøpe cannabis (og slippe den kvalmende
vanilla-coke smaken), med mindre man kan snike seg unna rettslige konsekvenser ved å hevde at man ikke visste
produktet var ulovlig og her stiller man med et sterkt argument; ingredienslisten inneholder ingen ulovlige stoffer.
Jeg tenkte mer på å hamstre selve jwh-018 enn denne ekle urteblandinga, men da hører dette kanskje mer i RC tråden.
Stoffet er lov i bl.a. singapore og thailand, hvor det selges store mengder fra. Er det lov i de strenge landene så burde det vel være lov her
Sist endret av halla; 24. januar 2009 kl. 17:16.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Som sinister sa, så går dette under derivatloven, jeg siterer lovdata.no
Som narkotika m.v. regnes også salter og derivater av de oppførte stoffer eller droger og mulige isomere, estere og etere av stoffene eller deres salter.
Vis hele sitatet...
I følge wikipedia så har flere land allerede hatt saker der stoffet har endt opp med å gå under derivatlover som vår egen.
At stoffet er lov i Singapore har da ingen ting med om det er lovlig i Norge?