Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1377
Det er lørdag, helgehandlen står for tur. Selv om dette er en av de to dagene i uken man har mulighet til å dra deg i sengen litt lengre enn til klokken 7 forsøker man å stå opp tidlig, for å komme før det store rushet. Man pakker kone og unger i bilen og setter kursen for det lokale stormarkedet (kiwi holder rett og slett ikke på lørdager, en gang i uken ønsker man seg noe som ikke er fra gilde/tine/prior).

Når man kommer frem ser man at parkeringsplassen nesten er tom. Perfekt! Vi klarte det denne gangen også! På mirakuløst vis, og etter litt nærvøs roting i lommer og vesker og under setet i bilen finner man det påkrevde handlevogntieren. Dette går strålende!

Vi går inn og hva møter oss? En butikk full av rullatorer og skravlende pensjonister. De står over alt, i små grupper og store gjenger. De færreste har mer enn en pakke potetmel eller kokekaffe i kurven sin. Det er nesten umulig å komme frem mellom hyllene, for de er over alt. Og her snakker vi tross alt om OBS! som har minst dobbelt så god plass mellom hyllene som andre butikker.

Når vi endelig kommer oss til kassen er det selvfølgelig lang kø. Pensjonistene bruker tiden de trenger, skal selvfølgelig betale med småmynt (som de ikke klarer å telle riktig før på tredje forsøk), og må diskutere hvorfor den stakkars gutten i kassen ikke vil ta imot ti-øringene deres (eller femøringene med elg på).


Hvorfor må de hersens pensjonistene absolutt handle på lørdager, som er den eneste dagen vi vanlige arbeidsfolk har mulighet til å gå i butikken? De har jo for #$%& ikke annet å gjøre hele uken enn å gå i butikker og skravle med naboer!

La oss handle i fred på lørdager!
Sist endret av Fritz; 7. oktober 2007 kl. 09:59.
hahahahaha
jojo, ka kan man si :P
De må ha noen for for sosialisering de også, grunnen til at det er på Lørdager er sikkert en gammel vane om at på lørdag drar man ut med venner
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Haha, ja, kan jo ikke nekte våre geriatriske venner å handle ^^
Det finnes ikke noe mer irriterende enn pensjonister som skal betale en vongn med mat verdt godt over 2 lapper med småmynt. Da de har kommet til rundt 1500 med å telle tiere og 20-kroninger, finner de plutselig ut at de ikke har i smått, og begynner å fikle med bankkortet, som de selvfølgelig ikke husker koden på, og må enten ned i veska å leite etter lappen de skrev den på, eller ringe til ektefellen sin. Gaah!
Syns det nesten er litt søtt jeg
Men grunnen er jo at lørdag er den "offisielle" dagen og mye av poenget med å gå rundt er å se på andre mennesker også, dermer er lørdag beste dagen.
Hvis du virkelig vil vite det gjetter jeg at pensjonistene har lite sosialt samvær med alt for mange. På lørdag ser de for seg at det er mange folk på handlesenterene, og dermed en sjangs til å møte noen folk, kanskje til og med noen kjente.

Selv om gamle mennesker kan være trege og irriterende for deg kan du tenke på den dagen du blir gammel. Tror du at du blir den mest populære, omsvermede gæmlisen i gata og må sende ungdommen på dør fordi det kommer så mange av dem?

Jeg synes alle som har så lite til overs for gamle skal tenke seg om to ganger. Hvorfor tror dere alle gamle er slik? Tror dere også kanskje alle gamle er født gamle? Gamle var en gang som oss; unge. Vi blir en gang som dem; gamle. Selv om ikke alle får 50-øre-mani og rullator, vil neste generasjons ungdommer finne noe å irritere seg over ved oss.

Nei, den der er litt vel brukt. Slutt å hasselere gamle fordi de ikke er raske, glir inn i mengden og kan alt om mobiltelefoner.
Nei, nå er det på tide med en liten krig, litt sultkatastrofe eller i alle fall en liten epedemi eller noe i dette landet. Folk har det faen så godt her, og så skal den ene etter den andre syte og klage på alt fra bæreposer, til at det faktisk er andre kunder i butikkene.

Ta dere et stev, se dere om i verden og hold kjeft!
Personlig tar jeg med alle gamle mennesker jeg finner og lar dem bo i kjelleren min, hvor jeg mater dem med fiskehoder og hører på historier fra krigen. Jeg har alltid 6 i historie og formgivning (Brynhilde og Tutta er heklingkunstens geriatriske picassoer!)

Men sånn helt revolver så er de gamle faktisk gutta som har lært deg (enten direkte eller via dine foreldre) hva verden er og hvordan den kanskje burde ha vært, og hadde vi hørt litt på de eldre, som har hatt god tid til å innse sine feilgrep og hvordan de kunne vært unngått , kunne vi kanskje unngå å gjøre de samme om igjen....
Hehe er enig med trådstarter at det er irriterende, men jeg har ingenting imot at de er der.

Jeg blir ofte skikkelig irritert over at de tar all plass og surrer og styrer, men det hadde ikke vært lørdags stemningen på kjøpesenteret om gamlingene ikke var der.
Jeg registrerer at du ikke er ute i butikkene tidlig noen andre dager. De eldre er nemlig ute og handler tidlig hver eneste dag. Og de handler maks 2-3 ting, fordi at etter en uke vil de da ha handlet opp til 18 ting. Dermed har de så det holder i akuratt en uke.
Trodde alle Obs-butikker hadde myntteller.

Hvis de gamle plager deg, får du kontakte daglig leder slik at han kan sette opp faste tider som disse pensjonistene (og evt. andre folk du ikke liker) får lov til å handle i butikken deres. Så kan de ansette ekstra dørvakter som kan hive ut evt. frekkinger som presterer å komme og ødelegge lørdagshandlingen din.
Ey!
Du kan bli superstjerne!
Så stenger de hele butikken for deg, slik at du kan handle alene med familien din!

Det som er skikkelig surt på store supermarkeder er at de ikke er tilpasset for rullestol, og er så svære at man er nødt til å bruke rullestolen sin når man er dårlig til beins.

Når pokker meg ikke opp til brusen, og ikke lenger enn til gullerøttene, når jeg egentlig vil ha kålhode!
Og ikke når man opp til den fantastiske mynttelleren heller, eller kortautomaten.
Kan si at det er faen så irriterende for kassafolk når det kommer gamlinger som skal betale med femtiøringer og
Det som VIRKELIG VIRKELIG er irriterende er at folk skal klage hele tida på ting som bare er sånn det er. gamlinger handler ofte og gjerne tidlig, hvis du har problemer med det så kan du finne deg en annen plass å handle. OG for all del, aldri gå i butikken når du selv blir gammel, det kan jo hende det irriterer de yngre som har RETT til å være uhindret på kjøpesenteret ifølge deg.
Hva er dette for et "butikkklagingsutbrudd" på nFF for tiden da? Først masse klager på at poser ikke er gratis og deretter skal vi klage på at gamlinger handler på en lørdag? Noen her bør få seg en dame..