Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 708
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Hei! Er det noen som eier en Acer Aspire og har noe å melde om temperaturene? Selv har jeg vært vitne til at 3 Acer Aspire laptops bokstavelig talt har smeltet sammen, men det er to-tre år siden nå. Har Acer kvittet seg med temperaturproblemene i Aspire-modellene sine, eller begynner de fremdeles å koke etter en halvtime Wow?

Aspire-modellene er jo som oftest utstyrt med et over gjennomsnittlig godt skjermkort, noe som selvfølgelig skaper mye varme. Likevel er Aspire-serien et rimelig valg for folk som vil spille litt. Så har Acer tatt hintet og ordnet bedre ventilasjon på de senere modellene?
Har ikke brukt min Acer Aspier 5920G til mye spilling, men etter spill som krever litt grafikkytelse over en lengre periode, blir maskinen varm, slik at det er umulig å ha den på fanget.

Men aldri opplevd noe så ekstremt som smelting.
Har også en aspire 5920g. den blir så varm at etter en stund med spilling må jeg ganske enkelt ta en paue fordi jeg er redd for at den skal smelte. Det gjelder forsåvidt alt som gir pc'n litt jobb.
Fattern har en Acer Aspire. Når jeg ikke badde pcen min hær, så satt jeg oppe noen netter
å spilte wow på den uten noe varme problemer.
jeg kjenner også en "ikke-gamer" som har samme laptopen, som tok kveld pga varme.

du kan jo skaffe deg ensåkalt Cooling pad ? : )
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Trådstarter
Ok takk gutter. Blir ingen Aspire på meg i nærmeste fremtid iallfall.

Sixpounder: Neeh. Vil si cooling pads er for lettere retarderte mennesker.
Jeg ville på alle måter, uansett hva, unngått acer. Jeg har ekstremt dårlig erfaring med acer både personlig og gjennom venner. Dårlige drivere, elendig kjøling, dårlig byggekvalitet og elendig support!
har hatt 2 stk , begge har slitt med vifteproblemer..
kanskje fordi vifta ligger rett under det typiske "wasd" spille grepet ..
hjalp litt og skru opp og tømme vifta og blåse den rein..
men ikke nok
Jeg har en Æser den funker fett, blir litt varm av og til når jeg gamer, men det går greit. kjøpte cooling pad som jeg bare setter under uten å slå på, hjelper litt det og...beste måte å bli kvitt hybelkaniner på er å sette pc'n på gulvet i 10 min. VOILA *rent*