Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 2245
Anonym bruker
"Ferdig Narhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei folkenz

Jeg har plantet noen auto-strains som er ferdig om få uker. Har noen erfaring med å tørke weed i slike «bær og sopp tørkere» fra JULA? Funker det eller kan jeg risikere at weeden blir ødelagt?
Anonym bruker
"Taktløs Håbrann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvis du hurtigtørker weed i en slik maskin så vil det smake dritt.
Det er viktig for smaken at du lar budsene lufttørke sakte og over tid. Tørkingen tar gjerne 8-10 dager, deretter anbefaler jeg å legge dem på glass. Gamle norgesglass er perfekte. Etter at du har puttet dem i glass så lufter du glassene en gang i døgnet.
Alt dette er kun for smaken. Hvis du ikke bryr deg om at poten lukter og smaker gammelt gress så kan du hurtigtørke den...
Anonym bruker
"Ferdig Narhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for tips

Grunnen til at jeg vil gjøre det raskest mulig er pga naboer, lukt, besøk osv.

Men de er ferdig på forskjellige tidspunkt ser det ut som og jeg kan ta en og en i et skap på soverommet.

To av de har vært i blomst lenge nå uten at de ser ut til å være ferdig på en stund enda selvom det er auto. Begynner å bli utålmodig.. liker ikke å ha de ute på verandaen og risikere at noen oppdager dem. Jeg har sann andre planter rundt og verandaen ligger høyt så det har ikke vært noe problem hitttil. Men i takt med at de blir større øker paranoiaen
Anonym bruker
"Ferdig Narhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg legger ut bilder av dem i kveld så kanskje noen kan hjelpe og se innse kanskje er klare til å tørkes snart, et par av dem hvertfall
Anonym bruker
"Ferdig Narhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Og denim de kanskje er klare, skulle det stå
Anonym bruker
"Ferdig Narhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Helvetes stavekontroll.. sorry

OM DE KANSKJE ER KLARE SNART skulle det stå
Anonym bruker
"Ferdig Narhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Et annet spørsmål: kan jeg gjøre noe for å få de fortest mulig ferdig i blomst? Mindre lys?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Et annet spørsmål: kan jeg gjøre noe for å få de fortest mulig ferdig i blomst? Mindre lys?
Vis hele sitatet...
Det tar den tiden det tar, er ikke noe du kan gjøre for å framskynde prosessen.
Men plantene har høyest konsentrasjon av THC og andre cannabinoider rett før lyset kommer på, ikke klipp de etter endt lysperiode. Om du har mulighet bør de stå i totalt mørke 48-72 timer før du klipper de.
Anonym bruker
"Ekstravagant Kentaur"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Om du vil vite når de skal høstes så tar du en liten blomst, hurtigtørker den og smaker (pga hurtigrøtkingen smaker det ikke kjempe digg og effekten blir litt mindre).
Da vil du vite når de er klare, for rusen endrer seg fra uke til uke.

Tar du de for tidlig blir det laber effekt og en form for urolig rus.

Tar du de for sent så blir du klistret i sofaen.

Jeg liker å bli høy og for meg er riktig tid når trikomene er: 1/4 gjennomsiktige 2/4 melkehvite og 1/4 brune/oransje, det beste er jo om ingen er gjennomsiktige og det er en 3/4 og 1/4 fordeling mellom hvite og brune trikomer men det er jo helt opp til planten hvor fort de skifter farge.
Som regel er det et vindu på en drøy uke for å treffe perfekt etter min smak.

Om du ikke har godt nok førstørrelseglass eller mikroskop så kan du se på de hvite hårene, når halvparten av disse har skiftet farge så er det en indikator på at høsting er rett rundt hjørne.
Disse hårene er ikke en veldig nøyaktig indikasjon (spesielt for autoer) derfor bør du kun bruke det som en pekepinn.
Anonym bruker
"Taktløs Håbrann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Den eneste sikre måten å se om de er klare for høsting er å se på trikomene med en lupe.
"Arbeidende Bergnebb" har forklart godt hvordan de skal se ut over her.
Anonym bruker
"Ferdig Narhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Plante nr 1:




Plante nr 2:

[img]
https://imma.gr/91755xc05fc.jpg[/img]



Plante nr 3:


Plante nr 4:


Plante nr 4:





Plante nr 5:


Plante nr 6:

Litt nærmere bilde av plante 6:





Som dere ser er de fire første en god del større og det er lenger til jeg kan ta de enn de to siste. Den aller siste har snart halvparten av «hårene» mørke. Har ikke verdens beste forstørrelsesglass, men jeg kan se at de som var gjennomsiktig er blitt mer hvite, men bare litt..

De har noe gult på bladene jeg ikke vet hva kommer av. Skal jeg klippe det av når jeg skal tørke de? Er det farlig å røyke?
Jeg brukte litt næring de første par månedene, men ikke mye. Sluttet helt med dette for et par uker siden
Anonym bruker
"Taktløs Håbrann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Plante 6 ser ut som den nærmer seg noe, kanskje et 2-3 uker til før den er klar.
De andre plantene ser ut til å ha lang tid igjen før de er ferdige. Vanskelig å si noe om hvor lenge til de må stå, men det kan fort være snakk om 5-6 uker til..
Bladene klipper du av før du tørker budsen, uansett om de er gule eller ikke. Det er budsen du vil røyke, ikke bladene.

Gjødsel bør du bruke til det gjenstår 8-10 dager til du skal høste.
Anonym bruker
"Ferdig Narhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for svar, men jeg trodde man skulle tørke hele planten? Henge den opp-ned i et mørkt og tørt rom?
Har også fått tips om at auto-strains blomstrer kortere enn vanlige strains og at auto-strains skal ha minimalt med næring.. flere innspill fra dere om dette?

Takker forøvrig for svarene over bildene her også! Nyttig info jeg har notert meg. Har ikke dyrket tidligere så jeg er nybegynner på dette
Anonym bruker
"Ferdig Narhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Et spørsmål til: hva vil dere tro straffen ville blitt om jeg ble tatt for disse plantene? Om noen oppdaget dem og sladret til snuten?
Kommer an på omstendighetene. Har sett alt fra 65 timer samfunnsstraff til noen måneder fengsel, avhengig av %THC eller hvor mange gram røykbart materiale per plante retten anser som sannsynlig.
Bot og samfunnsstraff om du er tidligere ustraffet og ikke treffer helt feil dommer.

De største plantene er nok 1mnd fra ferdige. Vil anbefale å få tak i lupe og sjekke trikomer. Går du etter brune hår kan du bomme endel.
Anonym bruker
"Ferdig Narhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takker for svar!
Anonym bruker
"Flygende Jinn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Flotte jenter.!
Har du vurdert 'kamuflasje'?
Dyrk opp eller kjøp tomatplanter og plasser sammen med jentene dine
eller få tak i plast frukt/blomster og dander rundt.(ikke bananer...)

Jeg ville fjernet 1/3 av bladene nedenifra så de bruker energi på å lage buds og ikke busk.
Kanskje bundet de ytterste grenene til potta/stang så planta får mer spredning og slipper inn mer lys og luft.
Perfekt timing å gjøre det nå.
Finnes masse bra vids på YT om emmnet, anbefaler Kyle Kushman på det varmeste, han har svar på det meste du lurer på.
https://www.youtube.com/watch?v=Mk4VDddxmpo
Anonym bruker
"Ferdig Narhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Nærbilde av planten som nærmer seg ferdig:




Noen innspill?
Anonym bruker
"Ferdig Narhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk tilbudet som skrev over bildet! God idé ;-)

Hvor skal jeg klippe bladene? Nærme stammen?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
ø
Jeg ville fjernet 1/3 av bladene nedenifra så de bruker energi på å lage buds og ikke busk.
Kanskje bundet de ytterste grenene til potta/stang så planta får mer spredning og slipper inn mer lys og luft.
Perfekt timing å gjøre det nå.
Vis hele sitatet...
Ville ikke klipt av bladene. Er jo en grunn til at dem er der, tror du ikke det? Hva mener du med "lage busk"? Planta er jo godt inn i blomstring og da er det uansett hovedsakelig buds som vokser, ikke blader.
Plantene ser kjempefine ut, hvorfor fucke med dem?
Og angående binding så vil jeg bare påpeke at dette er små autoer som sikkert er 40cm høye maks, så tviler på det har så mye for seg mtp. lys.
Anonym bruker
"Oppmerksom Rotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bladene i en plante har vel en funksjon, men er jo tull at plantene skal kaste bort energi på vekst og vedlikehold av blader når du gror det for buds. jeg vet ikke om du skal klippe eller ikke, men det er ganske vanelig med andre planter å klippe bort slike ting for å få mer ønsket vekst
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
På større busker kan man gjerne klippe vekk "undervekstene", altså bladene som blir i skyggen pga de øverste bladene og budsene, men det her er jo en knøttliten auto-flower plante med veldig få blader totalt: La de være, jeg vil gå så langt at det er skadelig å klippe de av, planten trenger de for å lage større buds. Som Trippyking sier er det ikke slik at flere blader vokser frem nå i blomstringen, så den trenger de få den har for å øke budsene.
Anonym bruker
"Flygende Jinn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
He he jah.. Ser det nå. De var ganske små ja.
Kanskje lurt å la de være.
Har ingen erfaring med autoflower.
Men har gode erfaringer med å prune normale damene på , veldig gøy faktisk.
En ser resultater ganske fort,å konesentre energi til budsa isteden for til bladverket, tror det er en ganske vanlig metode sånn ellers i landbruket.
Jo, det er helt jævlig å klippe vekk store deler av planta som man har degget og stelt med, de første gangene måtte jeg drikke meg full for å tørre. Men så går det en uke og planta har vokst seg opp igjen, bare større og bedre, det er helt fantastisk.(750 w bulb/billig jord/stoor potte) Topping og lage avstand mellom potte og undersiden av busken skjer under vekst.
Under blomstringa tar jeg stort sett vekk blader som er på hånd størrelse og blader som dekker buds, samt holder stammen ren.
Tar også vekk alle små greiner som har popcorn og strekker/binder opp de største greinene til siden i 4 punkter, da kommer lyset rett ned på budsa.
Etterhvert må en binde budsa nedover/til siden så de ikke går opp i taket eller lampa, da får småbudsa en kjangs til å bli store. Blader fjernes fortløpende hver uke, men aldri mer en en tredjedel. De er veldig hardføre, har greid å knekke stammer men har teipet de sammen med gaffa og minispjelk, 3-4 dager senere er stammen grodd og er sterkere enn den var før, litt som et beinbrudd på et mennske.
Se den Kyleman videoen jeg postet ovenfor 'det er du som bestemmer hvordan planta skal vokse, ikke omvendt', hærlig kar..
You Tube er gull for hjemmedyrkere.
Anonym bruker
"Blind Dåhjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har brukt sopptørker fra Jula i nøden. Det fungerte, men merket _STOR_ forskjell på den weeden og det jeg lot tørke vanlig og la på glass for curing. Tar ca en uke å få det tørt i en pappeske, så noen dager på glass, vel verdt ventinga.
Anonym bruker
"Ekstravagant Kentaur"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvis du skal klippe noen blader så bør det heller være et par som skygger for andre buds eller budsites.

Jeg trimmer alltid litt på toppen og sjeldent nederst på plantene.

Bladene er jo også et lager med næringsstoffer så du burde ikke fjerne for mange av dem.

Jeg støtter å binde ned autoer, både for å slippe til mer lys til grener lavere på planten pluss at du får spredt lyset mer jevnt over planten og dermed får større deler av planten lys med høyere intensitet.

Jeg synes også det blir flere og større buds når du binder ned toppskuddet.