Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 3991
Tjohei!

Skal prøve å få sotet baklyktene på bilen min, og samtidig få det til å se ut som ordentlige folk har utført dette.

Kjøpte en sotefilm fra Foliatech som virker veldig grei. Standard såpevann klister type film, men ettersom baklyktene er kurvet rundt hjørnet på bilen og i tillegg har litt morsomme kanter iht kurvene på bilen så blei det litt krøll.

Noen gode tips her inne på å legge sotefilm på lykter med kurver og artige vinkler? Eller må jeg oppsøke proffene og betale deretter?
Griseulovlig og ren idioti - si hei til ingen EU-godkjenning og stopping av politi.
Etter min mening ser det virkelig ikke noe fint ut heller.
Det er ikke noe fett å sette seg selv og medtrafikanter i fare bare for å ha en mer harry bil.

Du skal ha det til å se ut som det er utført av proffer / ordentlige folk - ordentlige folk vil forhåpentligvis ikke ta på seg slike dusteoppdrag.
Sitat av SpiritLion Vis innlegg
Griseulovlig og ren idioti - si hei til ingen EU-godkjenning og stopping av politi.
Etter min mening ser det virkelig ikke noe fint ut heller.
Det er ikke noe fett å sette seg selv og medtrafikanter i fare bare for å ha en mer harry bil.

Du skal ha det til å se ut som det er utført av proffer / ordentlige folk - ordentlige folk vil forhåpentligvis ikke ta på seg slike dusteoppdrag.
Vis hele sitatet...
Takk for dine 50ører

Har ikke tenkt å sote dem møkk svarte, så både rødfargen i glassa synes og refleksene gjør fortsatt jobben sin. Det er heller ikke nødvendigvis snakk om harrystyling av bilen, mer for at bilen skal få et bedre 2 toners preg av Perlemorhvit og svart.

Eu kontrollen er jeg klar over, men det er fortsatt 3 år til den skal inn og jeg ønsker å bruke film og ikke spray slik at det kan fjernes ved et eventuelt pålegg.

Ikke værre en detta

https://imma.gr/89371xf081c
Sist endret av Toreokjeks; 9. april 2020 kl. 16:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Den vogna trenger film på bakruten, og siderutene bak B stolpen.
Du får vel bare fjerne filmen på baklysene og forsøke igjen? Mer vann og såpe og ta deg mer tid. Kanskje du kan forsøke varmepistol? Vet ikke om det hjelper på denne typen film, men det hjelper veldig på foliering når det er rare vinkler etc.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Den vogna trenger film på bakruten, og siderutene bak B stolpen.
Du får vel bare fjerne filmen på baklysene og forsøke igjen? Mer vann og såpe og ta deg mer tid. Kanskje du kan forsøke varmepistol? Vet ikke om det hjelper på denne typen film, men det hjelper veldig på foliering når det er rare vinkler etc.
Vis hele sitatet...
Siderutene bak B er 80% fra fabrikk, bakruta tror jeg er 50 el 60% fra fabrikk, kunne godt vært 80 den også det er jeg enig på

Jeg prøvde på side 2 med hårføner og det hjalp noe, men som du sa er ikke sikkert denna filmen er så mye mer omgjengelig med varme.
Sotefilm blir som regel for stivt å legge på lykter, må nok ty til spray. Har heller ikke vært borti sotefilm som kan varmes. Spray kan du fjerne med barberblad/tapetkniv blad, skrape.