Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 4210
Har slitt med angst og depresjon dem siste 3-4 årene, har brukt 15mg Escitalopram i 3 år nå med en grei effekt, går også til psykolog. Har i tillegg også slitt endel med søvnen så jeg fikk foreskrevet Remeron som jeg tar på kvelden (15mg) noe som har fungert veldig godt, sover veldig bra nå. Var litt skeptisk til Remeron da jeg har hørt at di gir masse forferdelige bivirkninger som vektøkning, økt appetitt....osv, har ikke opplevd noen av disse, muligens fordi jeg tar laveste dose da. Hva er erfaringen til dere som bruker Remeron?.
Remeron gjør en ekstremt trøtt, og fungerer ikke helt likt som vanlig SSRI. Noen hater den, mens noen liker at den spesielt fordi den hjelpre dem å sove. Med en gang man kommer over kneiken hvor man er trøtt hver dag, som kan være veldig kjip. Om du ikke har opplevd disse bivirkningene, og ikke føler at du kraver carbs mye mer enn nå, så burde du bare vurdere effekten den har på deg uten å tenke for mye om hva som er skrevet på nettet.

Husk at mange av de som skriver komments er folk som sliter psyksisk selv, og ofte opplever bivirkninger veldig sterkt, og skriver gjerne om de har hatt ekstremt negative eller positive opplevelser.

Jeg har selv brukt remeron, men føler at Escitalopram fungerer bede for min del.

Øker du dosen på remeron så vil oppleve at den er mer stimulerende. Det kan være positivt eller negativt. For noen er det "the sweet spot", for noen så er effekten bedre på 15 - iallefall om søvn er formålet.
Har sluttet funket greit på søvn i starten. Men i litt større doser fikk jeg søvnparalyse, våknet kunne ikke røre meg og hallusinerte. Opplevde også exploding headsyndrome en gang + restless legs. Alt forsvant når jeg sluttet på dem. Men ikke sikkert det skjer med deg, og funket bra i starten på mindre doser når jeg virkelig trengte det. Lykke til
HEL
Trådstarter
Er det slik at jo høyere dose man tar så er Remeron mindre sedativ? Mere stimulerende, på hva slags måte tenker du da? Takker ellers så mye for et fint svar.
Sist endret av HEL; 19. mars 2020 kl. 15:00.
Korrekt. En høyere dose remeron vil være mindre sedativ. Mer stimulerende. Effekten av 15mg vs 30mg er ganske forskjellig. Uten å sjekke opp regner jeg med at den antihistamine effekten er mer markant ved 15mg, mens man ved 30mg kjenner mer til effekten på norepinephrine nivåer. En høyere dose kan likevel gjøre deg søvnig, men av og til sover du ikke like lenge, og føler deg mere stimulert på dagen.

Dette er derimot veldig individuelt som med alt annet. Det eneste man kan gjøre er å prøve seg frem.
"Øko-Terrorist"
Har gått på 45mg i 6 år nå, brukte ett år på å trappe opp til den dosen. Merker lite til bivirkninger annet en at jeg blir litt sulten om jeg sitter oppe for lenge etter å ha tatt dem. Har også problemer med innsoving men kombinerer med Circadin(Melatonin depottablett) og det funker knall.
HEL
Trådstarter
Hvor mye Melatonin tar du?
▼ ... over en uke senere ... ▼
"Øko-Terrorist"
Sitat av HEL Vis innlegg
Hvor mye Melatonin tar du?
Vis hele sitatet...
Beklager sent svar, tar 2mg Circadin depot til vanlig, har jeg ikke Circadin(som er dyrt) tar jeg 2x 1mg som du får reseptfritt fra helsekost.
Sist endret av tr80r; 2. april 2020 kl. 21:48.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Gammel tråd men prøver. Har testo seroquel, sarotex, vallergan i den rekkefølgen for søvn. Ingen som biter på. Fikk remeron idag som skulle hjelpe på søvn, men det er jo også anti depressiva (slik som sarotex) så er litt skeptisk. Gidder ikke 24t til.

Kan å legge til at jeg prøvde 25mg seroquel, 5mg vival å 6er hjemmebrygg uten å sove. Stort sett har seroquel vært nok til å slå meg ut i 12-16 timer, men nå er den helt død. Og da hadde jeg ikke brukt seroquel på 3 år ca.
Sist endret av NokErNok; 2. september 2020 kl. 12:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hadde litt vektøkning på remeron fordi jeg fikk munchies om jeg ikke gikk å la meg når virkningen kicka inn.