Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2088
Kan banken si opp kundeforhold/sperre konto om man svindler penger Selge ting , ikke sende det?
Sitat av Sassawes Vis innlegg
Kan banken si opp kundeforhold/sperre konto om man svindler penger Selge ting , ikke sende det?
Vis hele sitatet...
Ja
Her er et utdrag fra DNB - Generelle vilkår for innskudd og betalingstjenester – forbrukerforhold

33. Ulovlig bruk av kontoen. Heving av avtalen

Banken har etter hvitvaskingsregelverket en vid undersøkelsesplikt om kundeforholdet og bruk av kontoen. Kontohaver
skal hvis banken krever det, opplyse om sin eller andres bruk av kontoen.

Dersom kontohaver ikke gir tilfredsstillende opplysninger eller banken har begrunnet mistanke om at kontohaver
benytter kontoen eller bankens tjenester på ulovlig måte eller til ulovlig formål, kan banken heve kontoavtalen med
øyeblikkelig virkning.
Det samme gjelder hvis banken får kjennskap til eller har begrunnet mistanke om at kontohaver
har latt andre benytte kontoen på slik måte.
Vis hele sitatet...
Sist endret av sudo; 25. februar 2020 kl. 09:02.
Om du driver med svindel, fortjener du både smekk på pung og stengte kontoer.
Hadde ei venninne som «lånte» et visa kort. Dnb endte med å sperre hele kontoen hennes
Jupp mista 50k som var på dnb kontoen min engang, bare «15000» var lovlig og på spare konto men ribba alt
Sitat av Metylfenidat Vis innlegg
Jupp mista 50k som var på dnb kontoen min engang, bare «15000» var lovlig og på spare konto men ribba alt
Vis hele sitatet...
DNB er slanger , de hater meg
"Øko-Terrorist"
Sitat av Sassawes Vis innlegg
DNB er slanger , de hater meg
Vis hele sitatet...
DNB gjør det loven krever av dem. Tror nok kanskje heller det er du som er slangen her.
Sitat av Metylfenidat Vis innlegg
Jupp mista 50k som var på dnb kontoen min engang, bare «15000» var lovlig og på spare konto men ribba alt
Vis hele sitatet...
Hvorfor mista du dem og kan du utdype saken litt?
Sitat av celtseus Vis innlegg
Hvorfor mista du dem og kan du utdype saken litt?
Vis hele sitatet...
Kan ikke utdype meg alt for mye men fikk kreditt kort svindlet meg penger via en app å hadde mulighet til å cashe ut rett til bank kontoen min Siste "dagen" når jeg en kompis hadde overført rundt 30k i flere transaksjoner sånn alt kom den dagen så tok dnb og sperra kontoen. Brukte en del av cash flowen jeg fikk i btc på den tiden så prøvde meg med det som unnskyldning men gikk ikke så bra i retten eller til dnb det gitt

note: hadde heller ingen jobb og var mindreårig på den tiden så var kanskje litt sketchy med en del transaksjoner på en del tusen om dagen :P
Sist endret av Metylfenidat; 25. februar 2020 kl. 20:26.