Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 4419
Hvorfor velger egentlig noen å bruke cola istedenfor amfetamin?

Har aldri skjønt meg helt på dette..

Amfetamin varer jo mange, mange ganger lenger.

Er det noen som kan fortelle meg forskjellen på bruk og hvorfor en foretrekker den ene istedenfor det andre??

Cola er jo jævelig dyrt å bruke/gå på?

He he, ha ha, er på speed akkurat nå, alltid elsket den rusen.

Gi dere et tips a.... Jeg tok Lyrica i morges og fartet på den, etter 4 timer spiste jeg en middag og tok ei stripe. Blir alvorlig rått lydbilde på dette. Ikke ta Lyricaen samens med speed eller under speedrus. Gå deg inn på Lyrica noen timer...også.... ei stripe!! Topp topp.
Anbefaler ikke dette, jeg er en erfaren bruker for å si det slik og alle ruser krever at du kontrollerer osv.

Snx!! Take Care!!!
Anonym bruker
"Løpende Hippogriff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er ikke samme stoff rett og slett. Pluss at jeg liker å kunne spise, sove og dra på jobb neste morgen.
Hele innlegget ditt er vel en slags forklaring på hvorfor enkelte ikke liker å gå på speed i allefall OP.
Anonym bruker
"Lei Troll"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det kommer jo helt an på bruken, for min del vil kvalitetscola alltid være bedre enn kvalitetspepper.

Er på pepper selv nå faktisk, men hadde jeg hatt tilgang på den samme brusen nå som på nyåret så hadde jeg jeg heller svidd av 1 tusen lapp som kan vare i ei uke, hvis man bruker på jobb etc. Hadde også med en grammer med god cola på fest, med masse doseringer så varte 1 gram fordelt på 5 ganske rusglade ungdommer en hel natt, hadde tilogmed litt med hjem igjen.

Ellers kan jeg spise 3-5g speed på en kveld :P
Anonym bruker
"Målløs Lindorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Cola er myeee mer euforisk enn speed. Speed ble ett skittent stoff etter man ble glad i cola
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Cola er myeee mer euforisk enn speed. Speed ble ett skittent stoff etter man ble glad i cola
Vis hele sitatet...
Helt enig, ingenting slår en god cola rus, men da bør den være over 80% ren også helst opptil 95
Anonym bruker
"Flirende Sirene"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av 420master Vis innlegg
Helt enig, ingenting slår en god cola rus, men da bør den være over 80% ren også helst opptil 95
Vis hele sitatet...
Akkurat, da blir plutselig kvalitets speed bedre. Tilnærmet all coke i Norge er søppel, å på meg virker det som folk kjøper coke bare for status symbol. Har prøvd Uber coke, oppunder 90%. Ikke i Norge såklart. Men uansett, skikkelig kvalitetsmakka er mye bedre på alle måter! Bare ha noe å sov på samt spis mat. All cola over 70% er ekstremt euforisk, som varer 20 min. Men bra makka er like euforisk, og varer i timesvis. Kokain dere liksom, HAHA!
Anonym bruker
"Flirende Sirene"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Cola er myeee mer euforisk enn speed. Speed ble ett skittent stoff etter man ble glad i cola
Vis hele sitatet...
Spar meg da, du er en banditt!
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Akkurat, da blir plutselig kvalitets speed bedre. Tilnærmet all coke i Norge er søppel, å på meg virker det som folk kjøper coke bare for status symbol. Har prøvd Uber coke, oppunder 90%. Ikke i Norge såklart. Men uansett, skikkelig kvalitetsmakka er mye bedre på alle måter! Bare ha noe å sov på samt spis mat. All cola over 70% er ekstremt euforisk, som varer 20 min. Men bra makka er like euforisk, og varer i timesvis. Kokain dere liksom, HAHA!
Vis hele sitatet...
Vært på lenge nå eller? Sa jo nettopp at cola rusen er bedre! Speed er skittent, og faen så ubrukelig man blir etterpå! haha


Hvor har du det fra at du ikke får kvalitetscola i norge?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Akkurat, da blir plutselig kvalitets speed bedre. Tilnærmet all coke i Norge er søppel, å på meg virker det som folk kjøper coke bare for status symbol. Har prøvd Uber coke, oppunder 90%. Ikke i Norge såklart. Men uansett, skikkelig kvalitetsmakka er mye bedre på alle måter! Bare ha noe å sov på samt spis mat. All cola over 70% er ekstremt euforisk, som varer 20 min. Men bra makka er like euforisk, og varer i timesvis. Kokain dere liksom, HAHA!
Vis hele sitatet...
«Jeg finner ikke god coke i min krets, derfor gjør ingen andre det heller siden jeg er så sjukt G at jeg tror jeg vet alt om markeder i Norge» -idiot
Anonym bruker
"Målløs Lindorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Gjennomsnitt ligger på 70% iflg Kripos
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Gjennomsnitt ligger på 70% iflg Kripos
Vis hele sitatet...
"Kokain – økt styrkegrad
Kokainbeslagene er, med ca. 85 kg fordelt på ca. 1 230 beslag, på samme nivå som de siste par årene. Kokain er det stoffet som beslaglegges
fjerde hyppigst, etter cannabis, amfetaminer og benzodiazepiner.
Det er gjort mange relativt store beslag av stoff med høy renhet, og gjennomsnittlig styrkegrad har økt betydelig de siste årene.
Foreløpige tall viser en gjennomsnittlig styrke på 54 %, mot 47 % i fjor og 31–34 % de foregående fem årene."

https://www.politiet.no/globalassets...ripos-2017.pdf
Anonym bruker
"Løpende Hippogriff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva snakker dere om 90% osv.. Ferdig produserte bricks er gjennomsnittlig 87% ren. Hva tror dere at den har steget i prosent på vei til Norge?

Kilde bluelight
Anonym bruker
"Redd Esel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det har faktisk blitt beslaglagt 92%+ ren kokain i Norge. Det sagt tror jeg ikke noen i tråden her har smakt noe i nærheten av det.
Min erfaring er at colaen i Norge generelt har blitt bedre det siste året, ihvertfall i Trondheim
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det har faktisk blitt beslaglagt 92%+ ren kokain i Norge. Det sagt tror jeg ikke noen i tråden her har smakt noe i nærheten av det.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig har det det, det kommer inn ganske rent, maks 90% kanskje, inn til Norge. Så skal det mange, mange steg nedover.

Det du får på gata er maks 15% sterkt her i hovedstaden. Kjøper man større kvanta til billig penger får du kanskje noe opp mot 30% hvis en er heldig.

Med mindre du har veldig, veldig mye penger og kjenner store gutter får du ikke tak i mer enn maks 40-50% her i Norge. Og allerede for å få tak i det I Norge skal du være veldig, veldig heldig.

Hilsen en som har sett gjennom papirer på et beslag av en kvart kilo som jo selvfølgelig er blitt undersøkt og vist deg være 15%.

TL;DR, sannsynligvis har ingen her i tråden eller forumet i det hele tatt smakt noe som helst bedre enn 30% rent her i landet. Alle påstår jo at 'denne er 40-50-60% ren kompis'
Sist endret av Darkbull; 13. april 2018 kl. 13:41.
Sitat av Darkbull Vis innlegg
Selvfølgelig har det det, det kommer inn ganske rent, maks 90% kanskje, inn til Norge. Så skal det mange, mange steg nedover.

Det du får på gata er maks 15% sterkt her i hovedstaden. Kjøper man større kvanta til billig penger får du kanskje noe opp mot 30% hvis en er heldig.

Med mindre du har veldig, veldig mye penger og kjenner store gutter får du ikke tak i mer enn maks 40-50% her i Norge. Og allerede for å få tak i det I Norge skal du være veldig, veldig heldig.

Hilsen en som har sett gjennom papirer på et beslag av en kvart kilo som jo selvfølgelig er blitt undersøkt og vist deg være 15%.

TL;DR, sannsynligvis har ingen her i tråden eller forumet i det hele tatt smakt noe som helst bedre enn 30% rent her i landet. Alle påstår jo at 'denne er 40-50-60% ren kompis'
Vis hele sitatet...
Ingen på freakforum har testet kokain som er renere en 30% i Norge? Tror du virkelig på det selv?

Har selv kommet over kokain som "glinser", døver bort halve ansiktet og gir en meget fin funk av en liten keybump for ikke så alt for lenge siden. Denne kom riktignok ikke fra en random kar på gata, og kostet 1500 grammet. Den ble riktignok ikke testet for renhetsgrad, men at denne var under 30% ja det tviler jeg sterkt på. Ville heller tippet på 60-70%.
Samme diskusjon i hver eneste tråd om kokain. "kolaen min er bedre enn kolaen din".

The ego inflation is real!

Går forøvrig helt fint å sove, spise og gå på jobb med amfetamin som ikke er spiket med meth. I alle fall for en litt mer erfaren bruker.

Man vil da ikke stuke rundt til man blir psykotisk. Utvilsomt mer bang for buck med amf, men hver sin smak.

Man foretrekker gjerne det man har mest erfaring med - akkurat som med mat, det.

Kan man ikke bare akseptere at ulike folk liker ulike ting?
Stortsett alle er enige om at bra cola er kult og bra speed er kult.

Men å sammenligne de to syns jeg personlig er bitte litt rart. Ja, de er begge sentralstimulerende, og ja, man blir mer pigg av begge to. Det føler jeg er likheten, i hvertfall psykisk. Tennene og tunga kan løpe litt løpsk av begge deler, og man kan kanskje få en hvis rastløshet eller ekstra energi om du vil av begge to.

Ulikhetene derimot syns jeg er flere: ( jeg ser bort i fra store og heroiske doser, dette har jeg liten erfaring med)

Speed:
-du har plutselig drukket hundre kaffekopper (noen ganger føles det som om du har gjort akkurat det), men det er ikke alltid det kommer med ubehageligheter. Man kan faktisk bruke speeden til noe nyttig! Her er dosering, redosering, komboer og generel mental helse faktorer som man må ta hensyn til og ha selvdisiplin og forståelse nok av, til å dra nytte av godene.

-man har lettere for å utagere, om det bare skulle være å åpne seg litt mer opp og hilse på folk, eller å bli et voldelig og utrivelig rasshøl.(kan hende «utagere» var et feil ordvalg, men poenget er at det påvirker sinnsstemningen din/min og hvis man mangler disiplin og selvkontroll så kan speed ødelegge folk).

-hvis du ikke er i mental balanse, er psykisk sterk eller om du har dårlig samvittighet for noe, generelt litt noia eller lignende.. så kan dette stoffet være en utfordring, spesielt når det skal ut av kroppen.

-man kan begynne å skravle en del, dele ting med folk som man egentlig ikke behøver å dele noe med. Etterfulgt, ofte, av noia..

-hvis man drikker alkohol og blir full, så blir man plutselig «edru» igjen. Men man blir IKKE det, det føles veldig sånn, men man er fortsatt pære. Denne tilstanden fører ofte til noia etter man har sovet.

-jeg er ganske sikker på at det er mye mer jeg kunne sagt om speed, men jeg skriver på tlf og har sikkert skrevet sjukt mye tykk leif allerede, så jeg avslutter her.

Kokain:
-man blir kvikk og bedøvd på samme tid=kul.
Dette kan være skummelt hvis man ikke er vant til å være litt kul. Kan føre til noia etter endt kveld.

-justeringen for å finne den perfekte formen er umulig. En øl/dram til betyr en stripe til. Veldig ond og skummel sirkel. Ender sjeldent godt. Ofte noen svarte hull i hukommelsen og våkner i senga midt på dagen, fullt påkledd.

-den generelle noiaen dagen derpå kan være mildere enn speednoia, jeg vil understreke KAN. Her spiller justeringer, dosering og generell selvkontroll og styrke inn.

-hvis man har gjort det meste riktig, kan både speed og cola gi en nydelig after glow dagen etter, dette forekommer sjeldent og kan virke tilfeldig, men det er ikke nødvendigvis det.

-hvis man føler man blir edru igjen av speed(når man drikker alkohol selvfølgelig), så skjer ikke helt det samme med kokain. I riktige og forsvarlige mengder går alkohol og kokain sammen som kukk og suppe, altså helt nydelig!

-når man har nytt kokain så skal man være relativt trygg på at stoffet er ute sv kroppen dagen derpå, med speed er det ikke helt sånn( spesielt ikke hvis man er ivrig bruker og har feil pH i systemet sitt).

-kokain er sykt dyrt, man kan lure på om det er verdt det. Men man ender ofte med å kjøpe eller ta det igjen. Speed kan ha samme effekt, men personlig så føler jeg at man oftere tenker «det her var faen meg siste gangen, sånn gidder jeg ikke ha det mer»!! Og den tanken kan faktisk bli stuck en stund..

-man våkner opp trøttere av kokain enn speed. Men kan ha sovet mye lengre.

-jeg får ikke noe særlig ut av kokain uten alkohol, merker jo selvfølgelig at ting ikke er helt normalt, men komboen med alkohol er på en måte et must.

Kunne skrevet lengre, men det her har sikkert tatt meg en time.
Og antagelig ny personlig rekord i lengde og engasjement på nFF. Var nok kanskje mer engasjert i tråden jeg lagde om mus i hus når jeg tenker meg om! Hau og hau for ei jul det var..

Som ofte ellers så vil jeg benytte anledningen til å ønske dere alle en fin kveld og ei riktig god helg. Til dere som ikke liker lange innlegg: «nå har du kommet igjennom og kan begynne å irritere deg over at du brukte tid på det her, og ikke bretta klær(noe som kanskje var både mer nødvendig og givende i retrospektiv).

PS. Skål!
Sitat av Darkbull Vis innlegg
Selvfølgelig har det det, det kommer inn ganske rent, maks 90% kanskje, inn til Norge. Så skal det mange, mange steg nedover.

Det du får på gata er maks 15% sterkt her i hovedstaden. Kjøper man større kvanta til billig penger får du kanskje noe opp mot 30% hvis en er heldig.

Med mindre du har veldig, veldig mye penger og kjenner store gutter får du ikke tak i mer enn maks 40-50% her i Norge. Og allerede for å få tak i det I Norge skal du være veldig, veldig heldig.

Hilsen en som har sett gjennom papirer på et beslag av en kvart kilo som jo selvfølgelig er blitt undersøkt og vist deg være 15%.

TL;DR, sannsynligvis har ingen her i tråden eller forumet i det hele tatt smakt noe som helst bedre enn 30% rent her i landet. Alle påstår jo at 'denne er 40-50-60% ren kompis'
Vis hele sitatet...
Når EZ-testen gir mørkeblått utslag, så er den rimelig potent. Også ikke coke man skal kødde med.