Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  104 47096
Sitat av applekongen Vis innlegg
Hva med norske seriemordere? Finnes det noen i det hele tatt?
Vis hele sitatet...
Rett her, har bare ikke drept noen enda.
Sitat av applekongen Vis innlegg
Var da svært lite info om ham på Wikipedia
Vis hele sitatet...

http://www.nrk.no/programmer/radio/n...0/2944962.html
▼ ... flere år senere ... ▼
Noen som kan anbefale noen nye dokumentarer som handler om serie mordere?
Sitat av Mia123 Vis innlegg
Noen som kan anbefale noen nye dokumentarer som handler om serie mordere?
Vis hele sitatet...
Ny serie om den norske seriemorderen Arnfinn Nesset har premiere denne uka på TV2.
https://sumo.tv2.no/programmer/fakta...eren-i-orkdal/
▼ ... over en uke senere ... ▼
Uten å lese annet en første innlegg så kan jeg si at seriemordere oftest finnes i krimbøker og de som hadde vært det i virkeligheten er massemordere oftere. En sånn seriemorder som de skrives om av norske krim forfattere er sjelden tror jeg. Ikke så mangen av de her til lands hvertfall er jeg ganske sikker på, men i usa finner du alle sorter mennesker og noen dyr. Psykopater, sosiopater, osv. De er kalde og manipulerende og ofte godt likt, men får det som de vil seksuelt og dreper lettere en andre folk som gjør det mest av hevn grunner.

Jeg pleide å lese serien om den alkoholiserte politimannen harry hole, før jeg sluttet helt å lese bøker, som tar for seg flere seriemordere i bøkene, og de er jævlig godt detaljert skrevet. Anbefales på det sterkeste som lesestoff for krim entusiaster. Husker ikke navnet på forfatter, jo vist, jo nesbø! Han er god på krim. Jeg må ta opp igjen lesingen en dag jeg har overskudd. Må bare finne en lettlest bok å begynne med bare.

Ellers er det mye rart på youtube om slike folk. Jeg syns det er litt spennende og litt skkremmende å se de forklare det som driver dem til å drepe osv. Det virker så viktig for dem liksom, som deres sex- eller rusopplevelser bare enda mer drivende og farlig det behovet de har.

Jeg er glad jeg har en noenlunde grei sjel, er ikke egnet til vold eller drap jeg, ikke av et dyr engang. Jeg er også alltid grei når jeg tar rusmidler, i mosetning til de fleste andre rusere jeg kjenner. De har alle en ting(et stoff, eller en mix av to stoff) som kan vippe dem av pinnen så de blir ekle og frekke. Helst når folk blander piller og mye alkohol. Jeg får stadig høre hvor flink jeg er å oppføre meg i ruset tilstand.

Men om noen hadde voldtatt eller føkket med meg eller min bror feks hadde jeg blitt en veldig farlig mann for vedkommende. Alle kan drepe i rette omstendigheter, så det gjelder bare å holde seg i gode omgivelser med gode folk og ikke drikke seg møkkings og gjøre noe jævlig dumt. Hadde jeg skulle skade noen hadde jeg drukket meg full først og tatt speed rett før jeg skulle slå, da kunne jeg gjort mye harde ting om noen virkelig fortjener det. Har derfor ikke drukket på femten år, som rusmisbruker sparer jeg meg for mange overdoser pga alkohol blandet med stoff og medisiner....

s