Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2069
Heisann.

Dette er mitt første innlegg så litt bakgrunn kreves for kontekst.

Jeg var lenge en hardtsatsende idrettsutøver før jeg gikk på en smell for et par år siden og ble diagnostisert med overtreningssyndrom, en slags selvforskyldt versjon av ME som medfører kronisk utmattelse og en svært nedgradert allmenntilstand. Latterlige treningsmengder, konstant underskudd på kalorier og en rekke andre eksterne stressfaktorer gjorde sitt med meg, så her sitter jeg. Har nå vært sykemeldt i ett år, ettersom jeg greide å jobbe det første året med sykdom selv om jeg måtte kutte trening. Men det var en kamp, og hver dag var ganske brutal.

Etter jeg sykemeldte meg begynte jeg å utforske hvordan jeg kunne finne en indre ro for å restituere best mulig slik at jeg blir frisk etterhvert. Prøvd alt mulig av konvensjonell behandling som psykologi, meditasjon etc. Jeg skjønte at jeg måtte bryte ned kontolljaget mitt og et helvetes altoppslukenhet etter å alltid pushe.

Oktober 2019 ble jeg bevisstgjort på psykedelika og potensialet det kan ha for å bryte ned egoillusjon og endre perspektivet på livet, så jeg bestemte meg for å skrive bok om situasjonen min, psykedelika generelt og de to kombinert som en slags reise i meg selv for å komme på dypest mulig indre nivå. Jeg ble ekstremt fascinert over det og tenkte at det kunne ha noe for seg for meg. Boken er forøvrig kanskje halvannet år unna å være ferdig.

Uten å gjøre dette for langt, utelukket jeg MDMA pga dens sentralstimulerende egenskaper, og siden psyken min har vært stabil og positiv gjennom denne perioden følte jeg ikke at det var der skoa trykka for meg. Jeg landet på LSD ettersom det ikke var soppsesong.

I februar tok jeg 100ug LSD, men lite skjedde. Noen forsterkede sanser og litt større refleksjon, men det minnet om en mikrodose. Ikke det jeg så for meg.

I april økte jeg til omtrent 150ug, men det var ikke noen fullverdig trip det heller. Mye av det samme som sist, men musikk og de nevnte sansene var skarpe og interessante.

Så i går: bestemte jeg meg for å hoppe ut i det. Jeg tok 225 ug med en booster på 25 en time senere, så totalt 250. Jeg ble litt vimsete, ekstremt pratsom og når jeg lukket øynene som var det bare sporadiske farger som skinte forbi, men ingenting vedvarende, og jeg var bevisst på at jeg alltid var bevisst, så det var litt som å få noen fine, svake farger flashet i trynet men på en diffus måte. Veldig vagt og i beste fall en forsterkning av sansene, som sist. Etter et par timer lagde jeg mat, og følte meg lettere beruset. Jeg la meg i sofaen igjen og konverserte med guiden min, som lo av at jeg konstant gjentok meg og bablet om totalt merkelige ting. God stemning og mye latter, men jeg var klar over at jeg var glemsk og at jeg ikke klarte å huske det jeg nettopp hadde sagt. Men igjen: de såkalte "visualsene" uteble, og den glemselsfulle sekvensen var på kun en time. 4-5 timer etter jeg tok lappene så var jeg "normal" og kunne snakke om alt mulig uten å virke rar. Jeg hadde en slags hodepine under det hele, som kjentes mest i nakken. Jeg var usikker på hvordan jeg var oppi det hele mtp utmattelsen, og følte meg forvirret med hva jeg egentlig sleit med. Det var som om utmattelsen var som en knute dypt i meg som bare lot seg forsterke som en slags svulst, og jeg hadde litt hodepine etterpå. Har avklart med helsepersonell at det ikke skal ha noe å si for ME/OTS/CFS om man tar psykedelika siden det kun virker på serotonin og ikke er sentralstimulerende, men det var rart.

Det jeg så for meg i forkant var å ligge stille i sofaen, med bånd for øynene og drifte av sted i møte med en mystisk underverden med nye inntrykk som i en fargerik og ekstremt forsterket drøm. Det var ingen visuals å spore, annet enn at farger og lyder var gode og fine. Jeg vet at en LSD-trip varer i alt fra 8-12 timer, så at jeg var back to normal etter mer enn halve den tiden, var for meg rart. Å ha en banebrytende opplevelse med interessante oppdagelser var håpet, selv om jeg gikk inn i det uten forventninger om hva jeg skulle se eller føle; bare et håp om at det skulle skje noe interessant og annerledes.

Siden det var tredje gang jeg prøver greiene, uten at LSD'en kommer fra samme batch hver gang, er jeg veldig forbauset over at jeg har reagert på svakt på ganske potente doser. Hørt om folk som er "immune", men har jo fått en effekt, jeg har bare ikke trippet i ordets rette forstand. Kan det ha sammenheng med en kjemisk, hormonell ubalanse i kroppen som følge av sykdommen? Men igjen, da burde jeg kanskje ikke merket noe overhodet. Jeg prøvde å søke innover, men visuals skal jo oppstå uansett om man vil det eller ei. Jeg sliter med å finne lignende opplevelser, og er i tvil om jeg bør prøve en fjerde gang (ikke på et par måneder uansett), eller eventuelt prøve flein først.

Hva tenker folk om situasjonen min, og hva kan jeg eventuelt gjøre for å få en heftig trip med nye inntrykk? Jeg har jo ikke hatt noen ekle eller negative følelse på noen av forsøkene ennå, bortsett fra noe nakkevondt i går. Jeg vil ikke gunne på og ta 400ug og risikere en katastrofe før jeg vet hva som evt ligger til grunn her. Og ja, LSD'en er testet og kommet ut som den skal hver gang.
Hørt at en del LSD kan være underdosert og ofte er 70-80 ug istedenfor de oppgitte 100 ug. Vil uansett bare anbefale deg å øke dosen en gang til, jeg har hatt stor glede av 300 ug for en mer heavy trip som det virker som du etterspør, da får jeg visuals og tankekjør fra en annen verden og virkelig drifter vekk fra "virkeligheten". Og du må for all del huske at den ekstra dosen du tok ikke nødvendigvis gir samme effekten som om du hadde tatt alt samtidig. Denne feilen gjorde jeg ved at jeg min første gang droppa 150 ug men synes effekten var så dårlig at jeg droppa 150 ug til noen timer ut i trippen. Ble en syk tur, men den neste gangen når jeg droppa 300 ug samlet så fikk jeg en mye raskere og hardere peak, krevde ganske mye mer av meg enn den første turen. Så vær forsiktig med neste økning, ikke mist hodet helt siden du har hatt lite effekt så langt.
En redose av LSD vil ikke ta deg høyere, det vil bare forlenge turen din. Så vet du det til neste gang.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Høres ut som du fikk ganske svak effekt. For meg så har lsd knapt 4-5 timer med god effekt, så 8-12 ville jeg tatt med en klype salt.

"The average LSD content per square in the year 2000 was between 20 and 80mg (Nelson and Foltz, 1992)

https://books.google.no/books?id=kJs...square&f=false

Andre tall jeg har lest var nedi 80 ug per lapp når de testet dem.

Det er en fin heuristikk å anta at lappene er svakere enn det blir oppgitt.
Sist endret av meaculpaUIO; 10. mai 2020 kl. 21:21.
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Høres ut som du fikk ganske svak effekt. For meg så har lsd knapt 4-5 timer med god effekt, så 8-12 ville jeg tatt med en klype salt.
Vis hele sitatet...
Det er veldig individuelt. Jeg har klinkesvarte pupiller og er i lsdrus i opp til 16t etter dosering.
Varer kort + svak virkning = underdosert syre. De aller fleste som ikke selger til hardbarka freaks selger svak syre, av flere grunner.

- Mange/de fleste takler ikke å se hvem de egentlig er. Når de får problemer med å få virkeligheten/seg selv i trynet, så retter de aggresjonen sin mot dealeren. "Han ga meg bad trip"/"solgte dårlig syre" etc. Når noen friker ut og så friker ut foreldrene sine når de forteller om det, hva kommer de til å gjøre med det? Si at jaja, her er det nok et problem som skyldes gener og omgivelser, eller si at "fæl mann ga meg LSD"? Alt er jo bedre enn å bare innse at problemet ligger hos dem selv, ikke sant?

- Syre har en relativt lav pris, og du får ikke 5 ganger så mye for en lapp med 5 ganger så mye syre i. Så det er bedre for dealeren om de som ønsker en skikkelig tripp kjøper 5 lapper, så tjener han både mer penger og slipper at halvparten av kundene hans blir sure fordi de ikke takler rusen.

Og ja, LSD'en er testet og kommet ut som den skal hver gang.
Vis hele sitatet...
Tipper du bare har testet for innhold og ikke mengde? Om du kan teste mengde, kjøp en strips neste gang og send en bit til analyse. Da vet du hvor mye de inneholder. Så kan du heller spare resten til en annen trip eller gi dem til en kamerat/venninne. :-)

Ellers ville jeg prøvd flein eller andre typer magic mushrooms. Der er det verre å underdosere, og de er veldig like i virkningen. Jeg merker ingen forskjell når jeg bruker dem, annet enn at man kan bli litt (mer) urolig i magen (det varer litt over halvparten så lenge også).
Anonym bruker
"Lystig Torsk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kanskje du faktisk kjøpte inn frimerker og ikke "frimerker"?
Om du vil vite hvor mye LSD du faktisk tar, må du sende en prøve til en lab.
Det du kjøper er aldri så mye som det er reklamert for.
200ug reklamert i dag er kanskje 90ug? Ta en større dose.
Det med vondt i nakken ser ut til å være ganske vanlig på LSD, og så er det også forksjellig bodyload med ulike batcher LSD. Jeg skulle teste en liten dose, ca 40-50ug av en batch, og ble noe helt latterlig utmattet, bodyloaden var verre enn 5g psilocybin sopp.

Jeg er forresten ikke spesielt glad i LSD på grunn av slike ting, tar heller ketamin+cannabis hvis jeg vil ture hardt.

Jeg skal dog prøve LSD/sopp ute i naturen, jeg tror det vil kunne hjelpe en del, setting har mye å si.
Sist endret av Hans Høyhet; 17. mai 2020 kl. 19:53.
Jeg er ikke helsepersonell og bør egentlig ikke taes seriøst angående noe som helst.

I går diskuterte jeg og dama ME. Jeg vet ikke så utrolig mye om lidelsen, men da vi var ferdige satt jeg med en liten idé om et eksperiment.

Attentin (Amfetamin) fåes i tabletter som inneholder henholdsvis 5, 10 og 20 milligram Deksamfetaminsulfat. Dette er et stimulerende stoff og gir utrolige mengder energi og motivasjon i riktige doser.

Kan det tenkes at Attentin, 15-30mg/dag f.eks, kan gis til mennesker med utmattelsessyndrom (kanskje høyere doser om dette funker og er nødvendig) og gi dem nok energi til å i begynnelsen utføre enkle fysiske øvelser som husarbeid og korte gåturer? Viktig å starte gradvis og rolig tenker jeg.
Deretter, over lang tid, kan pasienten gjøre mer og mer slitsomme aktiviteteter slik at h*n venner seg til dette. Jeg tenker at Attentinen vil gjøre dette mulig, og til slutt vil man være på et normalt aktivitetsnivå. Når man har stabilisert seg der kan man meget sakte trappe ned på medisinbruken - her snakker vi et enkelt eller et par milligram av gangen for å gjøre det så gradvis som mulig - og sakte slutte med medisinen samtidig som man forsøker å opprettholde aktivitetsnivået.

Under denne lange perioden med medisinering og aktivisering er det høyst nødvendig at pasienten får nok søvn(!), spiser godt, sunt og litt mer enn nok. Dette for at kroppen skal være best mulig rustet for påkjenningen det vil bli, da man jo faktisk sliter med utmattelse.

Det var som sagt bare en idé, og jeg vet ikke om man har forsøkt med stimulerende medisiner mot ME tidligere. Jeg blir overrasket om man ikke har det for å være ærlig.

Uansett ønsker jeg alt det beste for deg TS, og alle andre som lider av ME og andre tilstander som suger balle!

PS! LSD er vel stimulerende så vidt jeg har fått med meg? Har hvertfall hørt at det er vanskelig/umulig å sove når man er påvirket. Pupillene blir også større, noe som går igjen av effekter man får av stimulanter.
Sist endret av krystallkongen; 17. mai 2020 kl. 20:56.
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Bruker du SSRI eller andre lignende preparater? SSRI er kjent for å bidra til at både LSD, Molly mm. ikke har noen effekt. Psylocibine derimot fungerer i de fleste tilfeller godt.

Nå vet jeg ikke hvor du kjøper LSD, men det er sjeldent med underdosering av nevneverdig grad om man kjøper fra en etablert vendor på DN. Needlepoint, Swizz bliss mm. er eksempler på høykvalitets LSD. Lappene no om dagen er analysert til å være sterkere dosert enn da forrige generasjon drev med eksperimentering.

Bedre laboratorium og bedre utstyr kan være grunner til dette.
Anonym bruker
"Tom Pigghå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av 83leo Vis innlegg
Bruker du SSRI eller andre lignende preparater? SSRI er kjent for å bidra til at både LSD, Molly mm. ikke har noen effekt. Psylocibine derimot fungerer i de fleste tilfeller godt.

Nå vet jeg ikke hvor du kjøper LSD, men det er sjeldent med underdosering av nevneverdig grad om man kjøper fra en etablert vendor på DN. Needlepoint, Swizz bliss mm. er eksempler på høykvalitets LSD. Lappene no om dagen er analysert til å være sterkere dosert enn da forrige generasjon drev med eksperimentering.

Bedre laboratorium og bedre utstyr kan være grunner til dette.
Vis hele sitatet...
SSRI blokkerer psilocin (den psykoaktive metabolitten av psilocybin) som bare det. Ellers enig, kvaliteten på syrelapper, spesielt fra kjente produsenter, har vært/er meget god.
Anonym bruker
"God Mårhund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan det være at du kanskje egentlig har vært mer trippa en noen gang, men at syra lurer deg til å tro noe annet? Jeg har opplevd å føle meg helt «normal» på trippen, helt til jeg plutselig innså at jeg faktisk er grisetrippa. Kanskje syra prøver å kommunisere noe til deg?
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Jeg er ikke helsepersonell og bør egentlig ikke taes seriøst angående noe som helst.

I går diskuterte jeg og dama ME. Jeg vet ikke så utrolig mye om lidelsen, men da vi var ferdige satt jeg med en liten idé om et eksperiment.

Attentin (Amfetamin) fåes i tabletter som inneholder henholdsvis 5, 10 og 20 milligram Deksamfetaminsulfat. Dette er et stimulerende stoff og gir utrolige mengder energi og motivasjon i riktige doser.

Kan det tenkes at Attentin, 15-30mg/dag f.eks, kan gis til mennesker med utmattelsessyndrom (kanskje høyere doser om dette funker og er nødvendig) og gi dem nok energi til å i begynnelsen utføre enkle fysiske øvelser som husarbeid og korte gåturer? Viktig å starte gradvis og rolig tenker jeg.
Deretter, over lang tid, kan pasienten gjøre mer og mer slitsomme aktiviteteter slik at h*n venner seg til dette. Jeg tenker at Attentinen vil gjøre dette mulig, og til slutt vil man være på et normalt aktivitetsnivå. Når man har stabilisert seg der kan man meget sakte trappe ned på medisinbruken - her snakker vi et enkelt eller et par milligram av gangen for å gjøre det så gradvis som mulig - og sakte slutte med medisinen samtidig som man forsøker å opprettholde aktivitetsnivået.

Under denne lange perioden med medisinering og aktivisering er det høyst nødvendig at pasienten får nok søvn(!), spiser godt, sunt og litt mer enn nok. Dette for at kroppen skal være best mulig rustet for påkjenningen det vil bli, da man jo faktisk sliter med utmattelse.

Det var som sagt bare en idé, og jeg vet ikke om man har forsøkt med stimulerende medisiner mot ME tidligere. Jeg blir overrasket om man ikke har det for å være ærlig.

Uansett ønsker jeg alt det beste for deg TS, og alle andre som lider av ME og andre tilstander som suger balle!

PS! LSD er vel stimulerende så vidt jeg har fått med meg? Har hvertfall hørt at det er vanskelig/umulig å sove når man er påvirket. Pupillene blir også større, noe som går igjen av effekter man får av stimulanter.
Vis hele sitatet...
Dekstroamfetamin brukes allerede i utlandet mot CFS/ME, men kunnskapen til å gjøre det i Norge mangler.
Ofte er LSD blottere svært underdoserte så det er viktig å være kritisk til kildene sine. Sånn sett så er nok sopp mye bedre da du ser hva du har å gjøre med. Personlig så tror jeg sopp egner seg bedre til formålet ditt også, men det blir mer en personlig mening. Jeg hadde gitt sopp ett forsøk, kanskje det fungerer bedre

Går du på noe medisiner? Anti dep eller noe? I såfall kan det være synderen
Sist endret av Alge; 18. mai 2020 kl. 17:19.