Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 4260
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Jeg har en bunch med Asaklitt 6-pack oppbevaringsposer. De har ca. teksturen til teltduk. Klær, sengetøy, m.m. puttes oppi etter type: Alle T-skjorter i én, alle dynetrekk i en annen, osv.

Men de er svart polyester alle sammen. Og jeg vil jo ikke rote gjennom dem hver gang for å finne den riktige.

Først tenkte jeg å ha en liten labelmaker-lapp hengende på hver. Enten fra snora eller glidelåsen. Men da må den fortsatt peke riktig vei.

«Hva med en svææær lapp?» Eh. Blir så uhåndterlig.

Farger kunne vært en greie. Men det er notorisk vanskelig å farge polyester. Og jeg måtte gjort det mange ganger fordi forskjellige farger. Og å starte med svart er antagelig den verste fargen. Og jeg ville ha striper og prikker og blomster og fugler.

Søren.

Så hva gjør jeg?

Klistremerker? Jeg leser "polyester stickers" og "polyester labels" her og der, og vet fortsatt ikke om selve merkene er laget av polyester, om man skal putte dem på polyester, eller begge.

Nå tenker jeg på å henge alle på veggen, og ha skilt under. Men tror ikke engang jeg takler så mye svart på hvitt. Blir for emo.

Må jeg hive Collektionen på dør og skaffe nye polyesterposer som allerede har farger?

Jeg liker de forskjellige størrelsene og utformingene veldig godt, og en rask googling gir meg bare svære kvanta av helfarget og én stil.

Tror ikke duftmarkering funker for mitt formål heller.

Edit: Kanskje ideelt: «T-skjorte T-skjorte T-skjorte» over hele posen.

What do?
Sist endret av Jonta; 20. september 2016 kl. 04:25.
Jeg ville utvilsomt ha sydd på store labels med symaskin. En på hver side av sekken hvis mulig, og litt stive lapper, så de ikke krøller/bretter seg.
Kanskje disse kan hjelpe deg?
http://www.ikastetikett.no/navnemerk...Fev3cgodI0IOmg
Sy/lim på en bit hvit borrelås, skriv innhold på en tilsvarende bit og fest på. Da kan du lett bytte lapp hvis innholdet endrer seg.
Hva med å klistre på små NFC tags å lese av med mobilen?
Sy fast en liten dært farget sytråd. Slik merket foreldra sokkene våre når vi var barn. Skal ikke mye til.
Bytte ut strammesnorene med fargede typer.
En annen måte er å bleke alle sammen med litt differensiering i bleketid, så blir de forskjellige.
Eller så bleker du alle til helvete og farger de etterpå.
Sist endret av Grimdoc; 24. september 2016 kl. 15:40.
▼ ... flere år senere ... ▼
Queen of Blades
Jonta's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Tror jeg ville prøvd en kombinasjon av luni og Pope sitt forslag, 5cm * 20 hvert fall. Men mye jobb

Grimdoc sin er lettere, og GalFisk sin enda mer så, om enn mindre tydelig

Tenag: NFC regner jeg med tar altfor lang tid

I et par år nå har jeg brukt IKEA sin PAPPIS (pappeske med lokk, brun, 25x34x26 cm), med labelmaker-lapp (maskinskrevet er helt latterlig mye lettere å lese enn håndskrevet) på alle 5 sider (ikke bunnen), og faste plasseringer i skapet.

(T-)skjortene på hver sin kleshenger, på stanga i skapet

Boksene:
- Dynetrekk
- Strekklaken
- Håndduk
- Shorts