Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  40 7901
Anonym bruker
"Arbeidende Bergnebb"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva er greia med stonere og konspirasjonsteorier?
Kommer sikkert til å tråkke noen på tærne her, men uansett. Har inntrykk av stonere liker alt som har med konspirasjonsteorier. Prøver jeg å si at alle stonere gjør det? Nei, men jeg vil tro andelen stonere som er opptatt av det er større enn i samfunnet generelt.
Har en kompis som er velfungerende på alle måter, jobb, hobbyer etc, men er periodevis stoner. Og er i en sånn periode nå. Så nå går hver kveld med til å studere YouTube-«dokumentarer» etc. Ikke bare om Big Pharma og hvordan de har lurt samfunnet til å tro at cannabis er farlig, så de kan få solgt sine giftige medisiner. Men også pedo-ringer i det hvite hus, aliens, etc.

Kan noen forklare?
cannabis for folk til å tenke mye mer, ofte for mye (el kanskje ikke?)..

det sagt så er det ikke tvil om at legemiddelindustrien går over moralske grenser for å utvikle og selge produktene sine.
aliens.. det må da finnes? vi kan umulig være den eneste planeten med liv i hele universet?
pedo-ringer i det hvite hus har jeg 0 formening om, men kan tenke meg at om de som sitter på makta finner ut at de har noen der (pedo i dette tilfellet) som vil være en skandale for dem politisk så vil de nok sikkert prøve dekke over det..
Det er definitivt en morsom stereotyp.

Jeg har en teori som ligner litt på hva du nevnte; om at mange av dem er veldig stolte av seg selv fordi de har funnet ut at hasjsprøyter ikke er så farlig som propagandaen skulle ha det til, som igjen skyter dem av gårde for å nøste opp flere garn.

Må le, jeg tok mitt første bongtrekk til denne sangen selv https://www.youtube.com/watch?v=2frJ3e0hxPE ( Vinnie Paz - End of Days )

Jeg var aldri en stoner og er mer eller mindre totalt nykter i dag, men jeg tror både "aliens" og pedoringer i høysamfunnet er høyest reelt. Come at me, brah!
Et av svarene kan nok være at cannabis fort gjør brukeren mer paranoid enn vanlig. Det trenger ikke være spesielt angstfylt eller ubehagelig, men mer en subtil paranoia og generell mistro. Kombiner dette med at du er mindre kritisk i en slik tåkete rus, at noe av effekten kan minne om enkelte svake symptomer på psykose og en generell lavere terskel for tankekjør, så er ikke veien lang til å begynne å underholde konspirasjonsteorier. Dette er de akutte effektene av å innta cannabis, og de akkumulerer seg selvsagt over tid og med gjentagende, hyppig bruk.

En annen faktor kan være det faktum at hyppige brukere av cannabis gjør seg selv kriminelle og må delta i et miljø av folk som vanker litt på utsiden, og blir dermed på et vis isolert fra det øvrige samfunnet. Brukere kan begynne å mislike "systemet" fordi det ulovliggjør deres aktivitet og bringer en følelse av isolasjon, samt at de fleste aktiviteter mer edruelig mennesker og samfunnet forøvrig holder på med ikke er så veldig kompatibelt med å trekke fra jointen hele tiden. Konspirasjonsteorier er en perfekt måte å "ta igjen" på, og gir en slags rettferdiggjøring av at man er litt, delvis eller veldig på utsiden av samfunnet og er sur, misfornøyd eller skeptisk uten å kunne sette fingeren på noe konkret. Det blir litt som en person som i utgangspunktet gjerne ville være inkludert i en vennegjeng, men falt utenfor og føler seg litt isolert og kanskje fremdeles har lyst til å være inne i varmen, men kommer ikke inn. Dersom det nå viste seg at denne vennegjengen er fylt med slibrige, løgnaktige og usympatiske folk som konspirerer og utnytter andre, så har man plutselig en veldig god grunn til å holde seg unna. Det er rett og slett selvhevdende.

Kombiner da effektene av cannabis i seg selv med det ovenstående, så virker det ikke så vanskelig å forestille seg hvordan man kan lulles inn i alt fra konspirasjonsteorier til pseudovitenskap og alskens tøysete gobbligokk. Måten mange av disse konspirasjonsteoriene fremstilles på krever heller ikke så mye intellektuell kapasitet, bare en liten thriller-aktig youtube video man underholder seg selv med, og det passer jo godt når man sitter i hasjtåka med litt subtil paranoia og/eller angst og en mindre våken og kritisk tankegang.
Sist endret av Sky; 24. september 2019 kl. 13:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Tilfreds Håkjerring"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hehehehe ex-stoner her og innser som rusfri og normalisert hjernen igjen hvor fucka konspirasjonshekten min har fremstått for andre. Jeg posta ting som at terrorangrep (ikke bare 9/11 som flertallet er enige om ikke er helt som vi har blitt fortalt) var skuespill og de skada man så bilder av var innleide skuespillere, alien presidenter, osv. Innser hvor respektløst og langt ute det var å insistere på det.
Vet ikke hvorfor jeg ble interessert i konspirasjonsteorier men fikk en sterk dragning mot å finne "sannheten" og meningen med livet og begynte å dekode koder og gå ganske langt inn i det. Der hvor det kanskje var en sammenheng mellom fire ting dro jeg inn sammenhenger med tjue andre ting.

Hadde ganske mange venner og bekjente som var "klar over" de samme tingene og det styrka jo følelsen av at jeg hadde rett.

Er seks år siden jeg slutta å røyke nå og er overhodet ikke interessert i konspirasjonsteorier på samme måten som før, men er allikevel bevisst på at syke ting skjer, og eksempelet du nevner med pedoringer med tilknytninger til det hvite hus er jo et av de som faktisk eksisterer. Se på Epstein som nettopp tok livet av seg fordi det kom fram så mange anklager om trafficking av jentebarn til sexfester, han er tidligere dømt for dette også. Trump har deltatt på mange av de festene og i følge jentene selv vært med å ta del i sex med de. At han bruker prostituerte veit jo alle, men han har også utnyttet jentebarn. Han gikk fra å kalle Epstein er nær venn han hadde hatt det mye gøy med, til å nekte for at de hadde vært venner , så fort Epstein ble dømt. Epstein ble også innled av Trump for å skaffe jenter til private fester på trumps nattklubb, og minst et tilfelle det var et lukket selskap for bare epstein og trump og en gjeng med mindreårige jenter. Denne type trafficking er vanlig men kamuflert som selskapsevent, jentene blir lovet en godt betalt servitør jobb, dansejobb, flyer utdeler jobb, flydd til byen/landet det gjelder, så fratatt pass, penger osv så de blir avhengig av sjefen og tvunget til å gjøre som han sier.

Det er også ganske godt bevist andre kjendiser som har deltatt i slike pedonettverk.

Jeg forholder meg ikke til hjemmesnekra youtube videoer lenger lagd av en i psykose, men god journalistikk og rettsdokumenter om anmeldelser og vitneutsagn. Det at Trump ikke er en alien betyr ikke at han ikke har misbrukt mindreårige jenter. Det har flere av de rundt han også.
Anonym bruker
"Arbeidende Bergnebb"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Hey! Jeg trur på aliens sjøl jeg! Men er ikke helt der at jeg tror myndighetene holder dem skjult og innesperra. Og jeg trur også at legemiddelindustriene er en gjeng med grådige kapitalister, på linje med alle internasjonale firmaer, men når folk trur at den kommunalt ansatte sykepleieren i rus/psykiatritjenesten er betalt av Big Pharma for å snakke dritt om medisinsk cannabis, da henger jeg ikke helt med.

Husker fra den tida jeg røyka litt sjøl at det var alltid kult å fordype seg i ting, enten det var musikk, film eller andre ting, og at det alltid var et lite kick når plottet i filmen eller meninga med sangteksten gikk opp for meg, den der «ahhh! Det er sånn det er ja!» Er det det kicket der stonere vil ha kanskje.
Jeg er selv stoner og for min del handler det om ting som det ligger fakta på. Jeg tror på mange konspirasjoner som flere her, men da ligger det så mye info ute at det sier seg selv.

Hjemmesnekkra youtube videoer skjønner man er piss, Det handler mer om å gidder å undersøke en ting før man tar en besluttning, ikke peke finger mot folk å si alt de tror på er oppspinn.

Verdens er ikke perfekt som på film, det er mye ondskap i den, og ingen har alltid rett.
Kan jo bare snakke fra mitt eget perspektiv.

En av årsakene her tenker jeg henger litt sammen med at en god del stonere tyr til å åpne opp for alternativ underholdning. Litt sånn mindre FIFA mere Bøker som ett eksempel. Det blei litt sånn for meg etter at jeg begynte å fyre. Så ikke på TV så noe på film bare. Før nettet og smartphon generasjonen tok helt over, så jeg tydde til bøker. Det blei fort et oppheng, som gjennom tiden med merd youtube og tilgang så streifa jeg forbi konspirasjonsteorier, var stuck dypt i det rotet et års tid før jeg la deg bak meg og dro videre. Tror mange kommer gjennom slike perioder, og noen kommer seg aldri videre.

Personlig kom jeg ut av det med samtalematerialer om jeg skulle møte sånne mennesker, som er en av flere årsaker til at jeg leser mye variert stoff
Jeg aner ikke hva som gjør det, men når jeg selv var storøyker av THC produkter hadde jeg en tendens til å lettere bli dradd inn i alternative virkelighetsoppfatninger.I etterkant mange år etterpå så har jeg ledd meg i hel av stereotypiske konspihoder, og sett med et langt mer alvorlig blikk på mennesker som har klynget seg fast til folk som David Icke med reptilteoriene sine. Dette helt til jeg selv drakk en del Ayahuascha og møtte disse reptilene. Og jeg kødder ikke, til tross for at jeg er usikker på om det er et produkt av hjernen eller faktisk kan være reelt.
Anonym bruker
"Tilfreds Håkjerring"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
, men når folk trur at den kommunalt ansatte sykepleieren i rus/psykiatritjenesten er betalt av Big Pharma for å snakke dritt om medisinsk cannabis, da henger jeg ikke helt med.
.
Vis hele sitatet...
Tjaaa det kan vel ses på forskjellige måter. Lærebøker og fagbøker utelater mye vesentlig kunnskap, historie og forskning. Det gjelder helt fra barneskolen til vgs og videre utdannelse. Noen har jo bestemt hva som skal læres/spres og hva som skal skjules. Både vesentlige deler av historien, og andre dybdeemner. Helsefaget utelater mye viktig. Hvem har bestemt det? Vet ikke konkret, men det er faktisk en stor mulighet at de som har bestemt det har hatt økonomiske interesser av å ha det på den måten. Dette ser vi helt fra slavetida hvor slavene ikke fikk lov til å lese aviser for da hadde herrene mere makt over de siden de kontrollerte innsikten deres.

Så selvom sykepleiern ikke får direkte hemmelig betalt og bevisst er med på en agenda om å være mot cannabis (en gratis plante) og for legemidler (verdens rikeste industri etter olje) så kan man godt se det på den måten at de gjennom studietpensumet sitt er formet etter Big Pharmas fordel.
Anonym bruker
"Tilfreds Håkjerring"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av pipestilk Vis innlegg
Jeg aner ikke hva som gjør det, men når jeg selv var storøyker av THC produkter hadde jeg en tendens til å lettere bli dradd inn i alternative virkelighetsoppfatninger.I etterkant mange år etterpå så har jeg ledd meg i hel av stereotypiske konspihoder, og sett med et langt mer alvorlig blikk på mennesker som har klynget seg fast til folk som David Icke med reptilteoriene sine. Dette helt til jeg selv drakk en del Ayahuascha og møtte disse reptilene. Og jeg kødder ikke, til tross for at jeg er usikker på om det er et produkt av hjernen eller faktisk kan være reelt.
Vis hele sitatet...
Utdyp gjerne i egen tripp rapport tråd
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hehehehe ex-stoner her og innser som rusfri og normalisert hjernen igjen hvor fucka konspirasjonshekten min har fremstått for andre. Jeg posta ting som at terrorangrep (ikke bare 9/11 som flertallet er enige om ikke er helt som vi har blitt fortalt) var skuespill og de skada man så bilder av var innleide skuespillere, alien presidenter, osv. Innser hvor respektløst og langt ute det var å insistere på det.
Vet ikke hvorfor jeg ble interessert i konspirasjonsteorier men fikk en sterk dragning mot å finne "sannheten" og meningen med livet og begynte å dekode koder og gå ganske langt inn i det. Der hvor det kanskje var en sammenheng mellom fire ting dro jeg inn sammenhenger med tjue andre ting.

Hadde ganske mange venner og bekjente som var "klar over" de samme tingene og det styrka jo følelsen av at jeg hadde rett.

Er seks år siden jeg slutta å røyke nå og er overhodet ikke interessert i konspirasjonsteorier på samme måten som før, men er allikevel bevisst på at syke ting skjer, og eksempelet du nevner med pedoringer med tilknytninger til det hvite hus er jo et av de som faktisk eksisterer. Se på Epstein som nettopp tok livet av seg fordi det kom fram så mange anklager om trafficking av jentebarn til sexfester, han er tidligere dømt for dette også. Trump har deltatt på mange av de festene og i følge jentene selv vært med å ta del i sex med de. At han bruker prostituerte veit jo alle, men han har også utnyttet jentebarn. Han gikk fra å kalle Epstein er nær venn han hadde hatt det mye gøy med, til å nekte for at de hadde vært venner , så fort Epstein ble dømt. Epstein ble også innled av Trump for å skaffe jenter til private fester på trumps nattklubb, og minst et tilfelle det var et lukket selskap for bare epstein og trump og en gjeng med mindreårige jenter. Denne type trafficking er vanlig men kamuflert som selskapsevent, jentene blir lovet en godt betalt servitør jobb, dansejobb, flyer utdeler jobb, flydd til byen/landet det gjelder, så fratatt pass, penger osv så de blir avhengig av sjefen og tvunget til å gjøre som han sier.

Det er også ganske godt bevist andre kjendiser som har deltatt i slike pedonettverk.

Jeg forholder meg ikke til hjemmesnekra youtube videoer lenger lagd av en i psykose, men god journalistikk og rettsdokumenter om anmeldelser og vitneutsagn. Det at Trump ikke er en alien betyr ikke at han ikke har misbrukt mindreårige jenter. Det har flere av de rundt han også.
Vis hele sitatet...
Jeg liker ikke Trump, men har ikke fått med meg at det er dokumentert at han besøkte denne pedo øya. Selv om han var en venn av Epstein betyr det ikke at har forgrepet seg på mindreårige. Da hadde nok demokratene brukt det for alt det var verdt mot han i valgkampen 2016. Det er bare tatt bilder av de sammen på fester der det ikke har vært mindreårige. Bill Clinton derimot hadde vært med på flere reiser til denne øya i Epstein's fly. Mener å huske at Kevin Spacey også var passasjer da, og han er som kjent dømt for overgrep.

Politiet gjorde også noen mildt sagt bisarre funn i Epstein's boligkompleks. Blant annet et maleri av Bill Clinton i en blå kjole, uten at det nødvendigvis har en sammenheng med reisene, men indikasjonen er vel der.

Og i denne artikkelen står det ganske mye om flere merkelige ting som var funnet i Epstein's hus, blant annet øyeepler som han fikk innrammet i en vegg.
Link: https://www.nettavisen.no/livsstil/1...423833544.html
Som tilfreds håkekjerring sier tror jeg det ofte kan handle om
.Vet ikke hvorfor jeg ble interessert i konspirasjonsteorier men fikk en sterk dragning mot å finne "sannheten"
Vis hele sitatet...
.

Det er en slags åndelig lengsel hvor konspirasjonsteorier blir religionen. Type flat earhers og David Icke tilhengere er den religiøse og mytologiske undertoner spesielt fremtredende. Også tror jeg man får et enormt kick av å avsløre at den etablerte sannheten er feil. Man føler seg spesiell og eksklusiv som har skjønt greia. Som type åndelig søken er det dog som regel et stort feilspor. Hva betyr det for ditt liv at jøder, britiske krona, sentralbanken, reptiler etc. styrer verden med usynlige hender? Å forbedre eget liv er jo likevel meget mulig. - men det er lettere å se utover og få kick av å ha funnet "sannheten".

Ellers støtter jeg meg på mckennas tanker om konspirasjonsteorier som på mange områder er on point

https://www.youtube.com/watch?v=FI5CFXEB_VA

Linken over var feil (men fin den au). Det var denne snutten jeg sikta til

https://www.youtube.com/watch?v=U5-cf779Tew
Sist endret av Bearass; 24. september 2019 kl. 22:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Tilfreds Håkjerring"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av DorulInisse Vis innlegg
Jeg liker ikke Trump, men har ikke fått med meg at det er dokumentert at han besøkte denne pedo øya. Selv om han var en venn av Epstein betyr det ikke at har forgrepet seg på mindreårige. Da hadde nok demokratene brukt det for alt det var verdt mot han i valgkampen 2016. Det er bare tatt bilder av de sammen på fester der det ikke har vært mindreårige. Bill Clinton derimot hadde vært med på flere reiser til denne øya i Epstein's fly. Mener å huske at Kevin Spacey også var passasjer da, og han er som kjent dømt for overgrep.

Politiet gjorde også noen mildt sagt bisarre funn i Epstein's boligkompleks. Blant annet et maleri av Bill Clinton i en blå kjole, uten at det nødvendigvis har en sammenheng med reisene, men indikasjonen er vel der.

Og i denne artikkelen står det ganske mye om flere merkelige ting som var funnet i Epstein's hus, blant annet øyeepler som han fikk innrammet i en vegg.
Link: https://www.nettavisen.no/livsstil/1...423833544.html
Vis hele sitatet...
Det jeg skrev om handler ikke om øya. Men om at flere av jentene som vitnet mot Epstein i rettsaken han ble dømt i og selv sa seg skyldig i, også vitner mot Trump. Det rår ingen tvil om at Trump har vært til stede på flere av festene Epstein fløy inn mindreårige(barn under 16 år) traffickingofre til. George Huaraney har fortalt at Trump leide Epstein for å arrangere en "calendar girl" fest på Trumps nattklubb Mar-A-Lago hvor de to skulle være de eneste mennene tilstede.
Flere jenter sa de så Trump med andre jenter, en av de mindreårige jentene har anmeldt Trump for at han voldtok og utnyttet henne på disse festene, men anmeldelsen ble trukket kort tid etter pga frykt for represalier og hevn fra verdens mektigste mann. Dette blir så klart hysjet for all kraft, men det gjør det ikke mindre sant, bare fordi jentene ikke tør å stå fram med bilde i avisen og bli saksøkt for millioner slik Stormy Daniels gjorde for å fortelle sannheten. Å gå mot Trump kan ødelegge og ruinere ens liv så det er ikke vanskelig å forstå at anmeldelser blir trukket, at folk som har info blir betalt og får et velstående liv resten av livet for å holde kjeft (som vi veit han gjør med flere sektorer) Det at Trump går fra å hylle Epstein som en god og nær venn og si om festene og Epstein "Ive known Jeff for fifteen years, he is a terrific guy. We've had a lot of fun. He likes beautiful women as much as I do, and many of them on the younger side. No doubt about it, Jeff enjoys his social life" til å si at han ikke kjenner Jeffrey Epstein så fort han selv sa seg skyldig, det sier jo også litt... Dette her er fakta , men for å dra litt konspirasjon inn i det kan man jo også lure på hvordan Epstein kunne ta livet sitt på cella når han fikk vite at hans "sorte bok" med sexkundene han formidla til var funnet og det ble ny rettsak mot han. Han var bevokta og overvåka men dagene før selvmordet var han tilfeldigvis ikke det pga svikt i systemet. Noen konspirerer da på om han ble drept, på bestilling av hvem kan være Trump eller andre mektige menn som har nok myndighet til å få komme på uregistrert besøk. Obduksjonen viste et eller annet med tunga til Epstein som kommer på ofre som har blitt kvelt. Sklir ganske ut av tråden nå men om du ønsker å sette deg inn i det og finne kilder finner du det ved litt googling. Har forresten ikke noe med om jeg liker Trump eller ikke å gjøre dette her men jeg satt meg ganske inn i akuratt den saken
Tillater meg å vise til en post jeg skrev for en stund tilbake om psykologisk forskning på mennesker som tror på konspirasjonsteorier.
Den gir en ganske kjapp innføring i hovedmotivene som går igjen for hvorfor folk tror på konspirasjonsteorier.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Tjaaa det kan vel ses på forskjellige måter. Lærebøker og fagbøker utelater mye vesentlig kunnskap, historie og forskning. Det gjelder helt fra barneskolen til vgs og videre utdannelse. Noen har jo bestemt hva som skal læres/spres og hva som skal skjules. Både vesentlige deler av historien, og andre dybdeemner. Helsefaget utelater mye viktig. Hvem har bestemt det? Vet ikke konkret, men det er faktisk en stor mulighet at de som har bestemt det har hatt økonomiske interesser av å ha det på den måten. Dette ser vi helt fra slavetida hvor slavene ikke fikk lov til å lese aviser for da hadde herrene mere makt over de siden de kontrollerte innsikten deres.

Så selvom sykepleiern ikke får direkte hemmelig betalt og bevisst er med på en agenda om å være mot cannabis (en gratis plante) og for legemidler (verdens rikeste industri etter olje) så kan man godt se det på den måten at de gjennom studietpensumet sitt er formet etter Big Pharmas fordel.
Vis hele sitatet...
Du påstår mykje rart her, inkludert at vesentleg kunnskap er med vilje utelatt frå lærebøker. Kva er den vesentlege kunnskapen som er utelatt, og korleis veit du det?

Såpass oppsiktsvekkande påstander bør du argumentere for, eller ha ei god kjelde.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det er mye i forklaringene her, cannabis er jo mildt psykedelisk og kan få tankene til å fare av sted, man ser koblinger mellom ting som kanskje ikke har det etc. Og så er det disse som desverre ikke helt forstår all forskningen de leser og mener cannabis kan kurere alt fra kreft til magetrøbbel.
For disse er det umulig å tenkes at kanskje, bare kanskje, så er det den generelle avholdsmentaliteten som er skyld i det? Folk flest har aldri rørt stoffet, eller sett virkningene av det. Er det virkelig så vanskelig å forstå at folk generelt er ganske skeptisk til å introdusere enda et rusmiddel?

Men, jeg ser jo de samme vrangforestillingene hos alternativ-medisin folkene, de er like overbevist om at det er "krefter i myndighetene" som holder folk fra sannheten om det ene og det andre. Jeg ble sittende å høre på en sint fyr som klagde over hvorfor politiet ikke brukte klarsynte i alle forsvinningssaker, jeg nevnte James Randi sin million dollar challenge for overnaturlige fenomener og han holdt faktisk kjeft etterpå, men jeg lurer på om det kom mer av sjokket av å bli motsagt enn innholdet mitt for til og med de andre healerne styrte unna denne gubben mye av kvelden.

Enda et fenomen er jo basert på missforståelser, slik den Anonyme brukeren over er et eksempel på: Ja det er ting som er utelatt fra skolebøker. Først og fremst fordi grunnskole/ungdomsskole/videregående ikke er fordypende emner og man har rett å slett ikke plass i pensum til å få med alle detaljene.
Men, utsagnet "historien er skrevet av vinnerne" finnes det flere eksempler av, bl.a. Japans fornektelse av Nanjing massakren, at Amerikanerne selv skapte en av sine mest beryktede seriemordere:Ted Kaczynskiv ar en glimrende student med en lysende fremtid, men ved å utsette han for psykisk tortur, også kjent som Project MKUltra knakk han sammen og brukte tiden sin på disse jævlige tingene. Problemet er at visse folk drar dette alt for langt og uten noe slags bevis begynner å postulere alskens konspirasjoner.
Det slår meg at de har lettere for å falle inn i såkalte Ekkokamre, og tro på chemtrails, at jorda er flat og at vi aldri dro til Månen. jeg har hatt mer enn nok av denne typen diskusjon med dem.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det jeg skrev om handler ikke om øya. Men om at flere av jentene som vitnet mot Epstein i rettsaken han ble dømt i og selv sa seg skyldig i, også vitner mot Trump. Det rår ingen tvil om at Trump har vært til stede på flere av festene Epstein fløy inn mindreårige(barn under 16 år) traffickingofre til. George Huaraney har fortalt at Trump leide Epstein for å arrangere en "calendar girl" fest på Trumps nattklubb Mar-A-Lago hvor de to skulle være de eneste mennene tilstede.
Flere jenter sa de så Trump med andre jenter, en av de mindreårige jentene har anmeldt Trump for at han voldtok og utnyttet henne på disse festene, men anmeldelsen ble trukket kort tid etter pga frykt for represalier og hevn fra verdens mektigste mann. Dette blir så klart hysjet for all kraft, men det gjør det ikke mindre sant, bare fordi jentene ikke tør å stå fram med bilde i avisen og bli saksøkt for millioner slik Stormy Daniels gjorde for å fortelle sannheten. Å gå mot Trump kan ødelegge og ruinere ens liv så det er ikke vanskelig å forstå at anmeldelser blir trukket, at folk som har info blir betalt og får et velstående liv resten av livet for å holde kjeft (som vi veit han gjør med flere sektorer) Det at Trump går fra å hylle Epstein som en god og nær venn og si om festene og Epstein "Ive known Jeff for fifteen years, he is a terrific guy. We've had a lot of fun. He likes beautiful women as much as I do, and many of them on the younger side. No doubt about it, Jeff enjoys his social life" til å si at han ikke kjenner Jeffrey Epstein så fort han selv sa seg skyldig, det sier jo også litt... Dette her er fakta , men for å dra litt konspirasjon inn i det kan man jo også lure på hvordan Epstein kunne ta livet sitt på cella når han fikk vite at hans "sorte bok" med sexkundene han formidla til var funnet og det ble ny rettsak mot han. Han var bevokta og overvåka men dagene før selvmordet var han tilfeldigvis ikke det pga svikt i systemet. Noen konspirerer da på om han ble drept, på bestilling av hvem kan være Trump eller andre mektige menn som har nok myndighet til å få komme på uregistrert besøk. Obduksjonen viste et eller annet med tunga til Epstein som kommer på ofre som har blitt kvelt. Sklir ganske ut av tråden nå men om du ønsker å sette deg inn i det og finne kilder finner du det ved litt googling. Har forresten ikke noe med om jeg liker Trump eller ikke å gjøre dette her men jeg satt meg ganske inn i akuratt den saken
Vis hele sitatet...
Støtter deg i uttalelsen om at det er veldig lite sannsynlig at han tok sitt eget liv.

Her er et utdrag fra Washington post: "Among the bones broken in Epstein’s neck was the hyoid bone, which in men is near the Adam’s apple. Such breaks can occur in those who hang themselves, particularly if they are older, according to forensics experts and studies on the subject. But they are more common in victims of homicide by strangulation, the experts said."


"In a larger study of suicidal hangings of young adults and middle-aged people in India, conducted from 2010 to 2013, hyoid damage was found in just 16 of 264 cases, or 6 percent.

Det er mye som skurrer rundt dette "selvmordet". Det viktigste argumentet for at han ble drept, var at han satt på så mye info om veldig mange menn i maktposisjoner. Og "alle" visste hva som kom til å skje når han ble arrestert.

Når det gjelder Trump tolker jeg uttalelsen: "He likes beautiful women as much as I do, and many of them on the younger side." dithen at han liker unge kvinner - ikke mindreårige - når women betyr kvinner, og ikke barn.

På den annen side ville han vel neppe sagt: "I like girls, and many on the younger side" heller. Det hadde blitt veldig åpenlyst og han er vel neppe så dum.

For meg er det ikke helt usannsynlig at han har gjort det. Men synes disse uttalelsene ikke helt støtter opp påstanden at han er en overgriper.

Tror jeg han kan være kapabel til det? Absolutt. Han fremstår som ekstremt narsissistisk, skyr ingen midler, og har mangelfulle evne til å bry seg om andre. Bortsett fra seg selv såklart.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av DorulInisse Vis innlegg
Støtter deg i uttalelsen om at det er veldig lite sannsynlig at han tok sitt eget liv.

Her er et utdrag fra Washington post: "Among the bones broken in Epstein’s neck was the hyoid bone, which in men is near the Adam’s apple. Such breaks can occur in those who hang themselves, particularly if they are older, according to forensics experts and studies on the subject. But they are more common in victims of homicide by strangulation, the experts said."
Vis hele sitatet...
Ut fra det du siterer er jo det ein skade som kan skje ved henging, og spesielt hos eldre. Epstein var vel ikkje direkte ung (66 år).

Det er mao. ein skade som eksplisitt ikkje utelukker sjølvmord, og ergo irrelevant for argumentet ditt.
For meg virker det som om de fleste som er interessert i konspirasjonsteorier, i utgangspunktet bruker det som
underholdning - det er jo helt klart spennende å lese om CIA, UFOer, hemmelige brorskap etc. Uansett har de
fleste jeg kjenner som har hatt en viss interesse for dette stoffet, mistet interessen på grunn av alt tøvet som
påstås - jfr. David Icke og "reptilene", og f.eks. Alex Jones drøye kampanjer mot de etterlatte etter Sandy Hook.

Selv om mange av disse er/var "stonere", tror jeg den største effekten av røykinga helst er at de lett blir sittende
inne foran skjermen i timesvis, ikke nødvendigvis fordi cannabis gjør dem mer "mottagelig" for sprøyt.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Ut fra det du siterer er jo det ein skade som kan skje ved henging, og spesielt hos eldre. Epstein var vel ikkje direkte ung (66 år).

Det er mao. ein skade som eksplisitt ikkje utelukker sjølvmord, og ergo irrelevant for argumentet ditt.
Vis hele sitatet...
Irrelevant? Du må finne frem ordboka skjønner jeg, for det er på ingen måte irrelevant.

Taket på cella hans var ikke høyt nok til å henge seg på vanlig vis.

Han hengte seg altså ved å feste lakenet til senga for så å lene seg mot gulvet.

Ved å henge seg på det viset er det svært usannsynlig at det oppstår flere beinbrudd i nakken. Det skjer til og med sjeldent ved 'tradisjonell' henging, selv når man er gammel.

Hadde det skjedd i fritt fall derimot ville det vært mer sannsynlig - HVIS det var høyt nok. Noe det som sagt ikke var.

Det utelukker ikke selvmord som du sier, men det er høyst usannsynlig at det skjedde hvis man tar i betraktning måten det ble gjort på, og at han fikk flere beinbrudd i nakken.

Sitat av vidarlo Vis innlegg
Det er mao. ein skade som eksplisitt ikkje utelukker sjølvmord, og ergo irrelevant for argumentet ditt.
Vis hele sitatet...
Vil også tillegge at du her trikser med ord og hva jeg har uttalt. Vennligst siter meg på hvor jeg har fastslått at han tok sitt liv. For det har jeg aldri sagt.

Så du kan roe ned med stråmennene dine nå. Det er en uredelig måte å diskutere på. Og spesielt for deg, som stadig vekk peker på at andre bruker stråmenn. Ganske så dobbelmoralsk egentlig.
Sist endret av DorulInisse; 27. september 2019 kl. 15:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av DorulInisse Vis innlegg
Taket på cella hans var ikke høyt nok til å henge seg på vanlig vis.

Han hengte seg altså ved å feste lakenet til senga for så å lene seg mot gulvet.

Ved å henge seg på det viset er det svært usannsynlig at det oppstår flere beinbrudd i nakken. Det skjer til og med sjeldent ved 'tradisjonell' henging, selv når man er gammel.
Vis hele sitatet...
For det første tilfører du her ny informasjon, som ikkje var med i forrige innlegg. Det er heller ikkje direkte relatert til sitatet. Det sitatet seier er at skaden kan forekomme ved henging, spesielt hos eldre. Det utelukker på ingen måte sjølvmord.

At det er observert i 6% i ein studie indikerer at det er såpass vanleg at du ikkje kan bruke det til å konkludere mot sjølvmord. Du kan samtidig sei at det er eit svært godt argument for å etterforske det ekstra grundig, men du kan ikkje bruke det for å utelukke sjølvmord, slik du forsøker.
Sitat av DorulInisse Vis innlegg
Vil også tillegge at du her trikser med ord og hva jeg har uttalt. Vennligst siter meg på hvor jeg har fastslått at han tok sitt liv. For det har jeg aldri sagt.

Så du kan roe ned med stråmennene dine nå. Det er en uredelig måte å diskutere på. Og spesielt for deg, som stadig vekk peker på at andre bruker stråmenn. Ganske så dobbelmoralsk egentlig.
Vis hele sitatet...
Eg trur du skal lese både ditt eige og mitt innlegg ein gong til om du meiner eg skreiv det.
Jeg vil bare skyte inn her at jeg elsker konspirasjoner og er på ingen måte noen stoner.

Det er artig underholdning og spennende, det kan få en til å dykke dypere inn i forskjellige hendelser eller teorier.

Det at jeg liker konspirasjoner betyr ikke at jeg tror på alle, men det er kult å se hva folk kan få for seg!
Sitat av vidarlo Vis innlegg
At det er observert i 6% i ein studie indikerer at det er såpass vanleg at du ikkje kan bruke det til å konkludere mot sjølvmord.
Vis hele sitatet...
Du mener altså 6% sannsynlighet er ganske vanlig? Det virker ikke helt gjennomtenkt spør du meg. Det skal være høyde (noe det ikke var på cella) for å brekke tungebenet i nakken som han gjorde. Og kan du da tenke deg hvor liten sjanse det er for at det skal skje når han bruker et sengelaken festet til sengen? Eller mener du at det sannsynligvis var selvmord?

Hvem tror du oftest hadde truffet blink dersom jeg hadde 94 kuler og du 6 kuler hvis vi var like gode skyttere? Sannsynligvis ikke du, eller?

Sitat av Taxidriver Vis innlegg
Jeg vil bare skyte inn her at jeg elsker konspirasjoner og er på ingen måte noen stoner.

Det er artig underholdning og spennende, det kan få en til å dykke dypere inn i forskjellige hendelser eller teorier.

Det at jeg liker konspirasjoner betyr ikke at jeg tror på alle, men det er kult å se hva folk kan få for seg!
Vis hele sitatet...
Enig i at det er spennende og fascinerende med litt konspirasjonsteorier.

Men enkelte teorier går litt over grensa og kan virke absurd, noe du virker å være enig i. Som f.eks pizzagate, homofile frosker og den forferdelige sandy hook massakren, der Alex Jones mente alt var iscenesatt. Slike ting blir litt for sprøtt spør du meg.
Sist endret av DorulInisse; 27. september 2019 kl. 18:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av DorulInisse Vis innlegg
Du mener altså 6% sannsynlighet er ganske vanlig? Det virker ikke helt gjennomtenkt spør du meg. Det skal være høyde (noe det ikke var på cella) for å brekke tungebenet i nakken som han gjorde.
Vis hele sitatet...
Det er eit par poeng her. For det første er 6% sånn eg les det totalen, og studien påpeikar vistnok (stadig ifølgje ditt sitat) at det hovudsakleg gjeld eldre. Altså kan vi anta at det vil skje i meir enn 6% av tilfella for eldre. Nøyaktig tal veit vi ikkje, ettersom du (eller di kjelde) ikkje lenker til studien.

Viare: 6% er vanleg nok til at du ikkje kan bruke det til å konkludere. Dvs. at i eit av seksten legitime sjølvmord vil du sjå det. Det er mao. vanleg nok blant sjølvmord til at det kan vere ein grunn til å etterforske det meir grundig, men uansett ikkje så uvanleg at du kan bruke det til å utelukke sjølvmord.
Sitat av DorulInisse Vis innlegg
Og kan du da tenke deg hvor liten sjanse det er for at det skal skje når han bruker et sengelaken festet til sengen? Eller mener du at det sannsynligvis var selvmord?
Vis hele sitatet...
Her dreg du atter inn ny kunnskap; ingenting i sitatet ditt sa noko om forma for henging. Eg har ikkje medisinsk komeptanse nok til å uttale meg om sannsynet for å skade det spesifikke beinet ut frå ulike måter å henge seg på. Om du har det, må du gjerne opplyse meg.
Sitat av DorulInisse Vis innlegg
Hvem tror du oftest hadde truffet blink dersom jeg hadde 94 kuler og du 6 kuler hvis vi var like gode skyttere? Sannsynligvis ikke du, eller?
Vis hele sitatet...
Det er misforstått bruk av statistikk. Les litt meir statistikk før du prøver å anvende det på den måten du gjer her.
Da jeg røykte, kokte jeg alltid sammen noen litt drøye teorier. Jeg mener bestemt det ikke er cannabisen i seg selv som gjorde det, men den forsterket mine egne paranoide tendenser. Cannabis er en https://en.wikipedia.org/wiki/Iago som hvisker løgner i øret ditt som passer med dine egne mistanker. Sopp er derimot er din venn som du kan stole 100% på.
Blir matt i huet av å hørre når stereotypiske stonere begynner å plappre i vei om alle slags syke teorier, for all del noen av dem kan stemme men mange blir jo helt ekstreme, også dem som absolutt må sitte å gnåle om at cannabis er så jævla Sunt, kurerer kreft, aids og gudene vet hva, dette er slikt dem ofte lirer utav seg når de røyker og som for meg bare blir slitsomt å høre på, røyker mye selv men har liksom ikke et sykt behov for å fortelle alle om hver minste mening og tanke jeg har
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Det er eit par poeng her. For det første er 6% sånn eg les det totalen, og studien påpeikar vistnok (stadig ifølgje ditt sitat) at det hovudsakleg gjeld eldre. Altså kan vi anta at det vil skje i meir enn 6% av tilfella for eldre. Nøyaktig tal veit vi ikkje, ettersom du (eller di kjelde) ikkje lenker til studien.
Vis hele sitatet...
Her en linken https://www.washingtonpost.com/polit...f08_story.html

Sitat av vidarlo Vis innlegg
Viare: 6% er vanleg nok til at du ikkje kan bruke det til å konkludere. Dvs. at i eit av seksten legitime sjølvmord vil du sjå det. Det er mao. vanleg nok blant sjølvmord til at det kan vere ein grunn til å etterforske det meir grundig, men uansett ikkje så uvanleg at du kan bruke det til å utelukke sjølvmord.
Vis hele sitatet...
Enig der. Kan ikke fastslå at det ikke selvmord. Men at det er grunnlag for etterforskning, som du sier, hersker det vel liten tvil om.


Sitat av vidarlo Vis innlegg
Her dreg du atter inn ny kunnskap; ingenting i sitatet ditt sa noko om forma for henging. Eg har ikkje medisinsk komeptanse nok til å uttale meg om sannsynet for å skade det spesifikke beinet ut frå ulike måter å henge seg på. Om du har det, må du gjerne opplyse meg.
Vis hele sitatet...
Jeg ville frem til at et av benene som brakk ved nakken (hyoid bone = tungebein) så krever det en viss høyde før at det vil brekke slig jeg forstår obduksjonsrapporten. Og det som regel i fritt fall etter hva jeg har lest. Så måten han gjorde det på ved å henge seg med lakenet og bøye seg ned mot gulvet vil ikke vært tilstrekkelig kraft til at det skulle skjedd. Vil tillegge at dette ikke er informasjon jeg på forhånd var klar over, så kan ikke brått påstå hvor nøyaktig dette er med disse benene. Men det er også andre ting ved denne saken som er ganske kontroversiell, som andre har skrevet om i denne tråden. Tviler på det skjer men hendelseb burde vært grundig etterforsket.

Sitat av vidarlo Vis innlegg
Det er misforstått bruk av statistikk. Les litt meir statistikk før du prøver å anvende det på den måten du gjer her.
Vis hele sitatet...
Joa, det var et litt banalt eksempel på statistikk og kunne sikkert kommet med et bedre eksempel.
Vil påstå at jeg er mer kritisk til konspirasjonsteorier når jeg er stein en nykter men er vell ikke noe stoner lenger da jeg kanskje tar en j eller to i løpet av måneden.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Anonym bruker
"Forferdet Karybdis"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er jo ikke suspekt dette... lol.

https://www.washingtonpost.com/natio...rosecutors-say

En må være ganske naiv om en ikke skjønner hva som har skjedd her..
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Fellesnevneren er opposisjon, kanskje.
Ordet konspirasjonsteori har blitt fullstendig ødelagt.
Folk konspirerer hele tiden! Ola nordmann, regjeringen, de på jobben. Om det de konspirerer om er positivt eller negativt vil selvfølgelig variere, men jeg er lei av at folk som drar alle teorier under EN KAM og kaller dem konspirasjonsteorier.
Det er UTALLIGE bekrefta teorier gjennom historien - det betyr i seg selv selvfølgelig ikke at alt er sant, men ikke gå i generaliseringsfella og slutt å still spørsmål folkens.

Folk/vi vil alltid konspirere for å få det vi tror vi trenger og vil ha, være seg kjærlighet, en ny bil eller maktskifte til en retning VI mener er riktig.

Er det noe vi vet godt etter at internett kom på banen, er at verden er fantastisk og fucka på samme tid, og folk er i stand til de sykeste og meste utrolige ting.
Ari Behn fikset Epstein.



Så lenge du ikke tar steget over til David Icke, som er heroin i konspirasjonssirkler, burde det vel gå bra.

Ikke at konspirasjoner ikke eksisterer, det gjør de. Men konspirasjonsteoretikere lager et helvets rot ut av det. Konspirasjonteorier blir som en religion, livssyn, tenkemåte osv. Og dette er bare latterlig og dumt.

Jeg tror at grunnen til at Trump ble valg i stor grad var på grunn av folk slik som Alex Jones, og deres tilhørere. Det bare viser hvor dumt dette blir.

Hva hvis David Icke ble valgt som president? skulle vi hatt en heksejakt etter reptiler? og jeg gjentar heksejakt, dette er samme metafysisk tullete tenking som de geistlige og de hjernedøde tydde til når de brant hekser rundt om i Europa. Det finnes ingen hekser, så de brant uskyldige kvinner som hadde litt peiling på skogsvekster.

Hvis du har en virkelig interesse for konspirasjon, så blir du gravejournalist e.l. og lærer deg å gjøre skikkelig research.
Sist endret av Hans Høyhet; 10. januar 2020 kl. 21:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Forferdet Havmunk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Konspirasjoner finnes selvfølgelig, men som regel er de begrenset i omfang og varighet. Å lage sikkerhetsprotokoller som forhindrer etterforskning har eksistert lenge, hvor den mest kjente og effektive er at konspireringen kun foregår muntlig, selvfølgelig utenfor rekkevidde av elektroniske duppedingser. Et så enkelt grep gjør all "teoretisering" i etterkant totalt inefektivt, selv om det sikkert er en gøy hobby. Eller religion for de som faktisk tror på dem; alle liker enkle forklaringer i en kaotisk verden. Det nyeste eksempelet jeg kom over som fremstod relativt troverdig var den siste dokumentaren til Mads Brügger: Cold Case Hammarskjöld. Anbefaler forøvrig hele filmografien hans, selv om de ikke handler om konspirasjoner.
En sak som er interessant nå er hvorvidt USA faktisk har rettferdiggjørende beviser som viser hvorfor de valgte å likvidere den iranske generalen. Foreløpelig ser jeg ingen beviser som rettferdiggjør handlingen, og da kan en jo lure på hvorfor denne operasjonen tok sted. Jeg vil kalle det normal kritisk tenking å stille dette spørsmålet. Men jeg forventer ikke noe svar på det, hvis de har hatt uærlige hensikter vil dette skjules og være nærmest umulig å finne ut av, med mindre det begåes feil. Med mindre f.eks. Wikileaks får tilgang til klassifiserte dokumenter vet en ikke hvorfor. Konspirasjonsteoretikere har allerede et bestemt verdensbilde, og måten de som regel går fram på er at de prøver å få denne hendelsen til å passe inn i deres eksisterende verdensbilde. En opplever en viss form for kontroll hvis en kan forklare noe. Realiteten er jo at alt dette bare er gjetting, helt til en faktisk har håndfaste bevis for noe.

Sitat av SpiritLion Vis innlegg
jeg tror både "aliens" og pedoringer i høysamfunnet er høyest reelt. Come at me, brah!
Vis hele sitatet...

Pedoringer ja, aliens, nei. Jeg har ikke sett noe som får meg til å tro at det eksisterer aliens i verden. Ja, du har programmer som "Ancient Aliens" og det høres logisk ut, helt til du studerer "bevisene" deres nærmere, og ser at dette bare er tull.

Dette sagt, så tror jeg aliens eksisterer, men ikke i denne verden. Jeg tror at disse skyggene som går rundt med lommelykter når jeg røyker, eksisterer i en overlappende dimensjon som jeg peiler meg inn på når jeg røyker.

Dette er langt mer rasjonelt, og høres ikke galt ut i det hele tatt.
Sist endret av Hans Høyhet; 10. januar 2020 kl. 22:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Forferdet Havmunk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Apropos aliens synes jeg dette er den gøyeste teorien/hoaxen.
Sitat av Hans Høyhet Vis innlegg

Så lenge du ikke tar steget over til David Icke, som er heroin i konspirasjonssirkler, burde det vel gå bra.

Ikke at konspirasjoner ikke eksisterer, det gjør de. Men konspirasjonsteoretikere lager et helvets rot ut av det. Konspirasjonteorier blir som en religion, livssyn, tenkemåte osv. Og dette er bare latterlig og dumt.

Jeg tror at grunnen til at Trump ble valg i stor grad var på grunn av folk slik som Alex Jones, og deres tilhørere. Det bare viser hvor dumt dette blir.

Hva hvis David Icke ble valgt som president? skulle vi hatt en heksejakt etter reptiler? og jeg gjentar heksejakt, dette er samme metafysisk tullete tenking som de geistlige og de hjernedøde tydde til når de brant hekser rundt om i Europa. Det finnes ingen hekser, så de brant uskyldige kvinner som hadde litt peiling på skogsvekster.

Hvis du har en virkelig interesse for konspirasjon, så blir du gravejournalist e.l. og lærer deg å gjøre skikkelig research.
Vis hele sitatet...
Du er litt av en kis.
Må jeg minne deg på at du lagde en tråd for litt siden hvor du påstod du hadde sett skyggevesener fra en annen dimensjon?

Edit; så nå at du hadde laget et innlegg til hvor du faktisk adresserer dette. Og ja, jeg er enig i hva du sier angående at man kan "skifte frekvens" og peile seg inn på "dimensjoner" eller hva enn som egentlig er rundt oss hele tiden.

Disse vesenene som du refererer til går mer eller mindre under hva jeg refererer til som aliens. Se jeg skrev "aliens" i gåsetegn i det opprinnelige innlegget.
Sist endret av SpiritLion; 10. januar 2020 kl. 22:52.
Sitat av SpiritLion Vis innlegg
Du er litt av en kis.
Må jeg minne deg på at du lagde en tråd for litt siden hvor du påstod du hadde sett skyggevesener fra en annen dimensjon?

Edit; så nå at du hadde laget et innlegg til hvor du faktisk adresserer dette. Og ja, jeg er enig i hva du sier angående at man kan "skifte frekvens" og peile seg inn på "dimensjoner" eller hva enn som egentlig er rundt oss hele tiden.

Disse vesenene som du refererer til går mer eller mindre under hva jeg refererer til som aliens. Se jeg skrev "aliens" i gåsetegn i det opprinnelige innlegget.
Vis hele sitatet...
Ja, skyggevesner som går rundt å lyser i leiligheten min med lommelykt. Men forskjellen er at disse eksisterer ikke i verden, og du vil heller ikke finne noe som helst bevis for at disse eksister. De eksisterer ikke i verden. De er utenfor verden. I et annet "head space", eller dimensjon.

Jeg nevner det bare for gøy, og er fult ut klar over at slikt ikke kan tales om slik jeg gjør her, det høres bare tullete ut.

Men når det skjer er det veldig interessant, jeg har alltid svært gode turer når disse lommelyktvaiende skyggevesene aliene besøker meg.

Selfølgelig, hva det egentlig er, hvem bryr seg? det er følelsen som viktig, ikke hva det er, men at det er.

En person som sitter fast i det rasjonalistiske vitenskapelige verdensbilde, der empiri (den håndfaste erfaringen) er alt som betyr noe, vil si til meg: "disse skyggevesene, Hans Høyhet, er noe du inbiller deg, fordi du blir gal når du røyker hasj"

Mitt svar er dette: jeg har selv vært en slik type, en vitenskapens mann, og grunnen til at jeg nå har kontakt med disse lommelyktvaiende vesesene er at jeg har sett at alle verdensforståelser er noe en selv forfekter. Det vitenskapelige verdensbildet blir selv metafysisk når det sier slikt som "dette er noe du inbiller deg", da går det utover dets grenser. Hva det vitenskapelige verdensbildet kan snakke om er erfaringen i dens innsnevrede manifestasjon, og dette kaller jeg verden. Verden er "hoderommet" du normalt sett beveger deg innenfor. Utenfor verden er det mystiske, og for å trenge inn i det mystiske må en gjennom en renselsesprosses der en kvitter seg med metafysiske fordommer, slik som det vitenskapelige verdensbildet når det beveger seg utenfor sine grenser.
Sist endret av Hans Høyhet; 10. januar 2020 kl. 23:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
bruh, metafysiske skyggevesener fra andre dimensjoner som eksisterer rundt oss høres ut som plottet fra From Beyond av HP Lovecraft. Vær forsiktig før du får for mye innsikt dude, det er ikke sikkert alle disse skapningene har gode intensjoner.