Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 570
Anonym bruker
"Sprudlende Brosme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg hadde planer om å studere høsten 2018. Jeg mangler to karakterer for å nå studiekompetanse, og har planer om å disse to eksamenene denne våren.

Søknadsfristen for å søke seg inn på høyere utdanning er 15.april. Vår-eksamene er jo etter 15 april. Betyr det at om man har eksamener på vårparten..ikke får søkt seg inn på studier for høsten 2018(???).

-Har jeg mulighet til å søke høyere utdanning uten studiekompetanse,for så å ettersende dokumenter på at jeg har oppnådd studiekompetanse etter endt eksamen?

Fant faktisk ikke svar på dette gjennom google!
Det står i klartekst på sidene til samordna opptak, så hvor dårlig du er til å google inponerer. Siste frist for ettersending er 1.juli
Anonym bruker
"Sprudlende Brosme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av liasis Vis innlegg
Det står i klartekst på sidene til samordna opptak, så hvor dårlig du er til å google inponerer. Siste frist for ettersending er 1.juli
Vis hele sitatet...
Står jo ingen informasjon om tilfellet er at du ikke har studiekompetanse? Står ingen info om du må ha studiekompetanse i øyeblikket du søker. Dette jeg lurer på.
Passordstøtte
Bill_Gates's Avatar
Alle som går i 3. klasse på VGS og søker nå til våren har jo faktisk ikke studiekompetanse. De får denne først når de består eksamaen/får standpunktkarakterer. Ellers måtte alle vgs-elever vente ett år, noe som ville vært idiotisk.
Sist endret av Bill_Gates; 18. januar 2018 kl. 21:23.