Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  74 14355
Hei, jeg var akkurat å kjøpte meg en boks general løs. Til min store forskrekkelse da jeg åpna boksen, så var det noe nasty greier oppi.




Lurer på om jeg kan sende inn en klage å få masse snus elns? Kjøpt på rema 1000

Eller er det bare å gå ned på rema og få en ny boks hvis jeg tar med kviteringen?

Mvh Bavar
Klag til produsent så får du garantert penger tilbake++
Æsj, hadde jeg fått det i snusen min hadde jeg begynt å grine! ser ut som fisk, haha..
ja, send inn til produsenten, så får du sikkert noen bokser tilbake
Sitat av AirBlaster Vis innlegg
Æsj, hadde jeg fått det i snusen min hadde jeg begynt å grine! ser ut som fisk, haha..
ja, send inn til produsenten, så får du sikkert noen bokser tilbake
Vis hele sitatet...
Tror ikke det er lov å sende tobakk i posten..
Tror det svarte greiene der er en form for soppvekst. Sikkert dødelig. Kast det vekk. Ring til produsent og hør.
Sist endret av Glenni; 26. september 2011 kl. 20:23.
Sitat av oppned5 Vis innlegg
Tror ikke det er lov å sende tobakk i posten..
Vis hele sitatet...
nei men noen gjør det allikevel hvis ikke får trådstarter gavekort/penger til ny
Send bilde inn til produsenten.
Jeg syns det ligner på voksen som brukes som belegg på innsiden eller muligens re-krystallisert salt.
Hadde en boks som jeg la brukt snus i, blandt annet mye løs snus, fant boksen senere lenge etterpå, da så den slik ut, holdt på og spy.
Som sagt, IKKE snus dette, ring opp, klag send bilde, gjerne true dem med media hehe får du sikkert en pølse med snus eller mere
Sitat av Tihi Vis innlegg
Jeg syns det ligner på voksen som brukes som belegg på innsiden eller muligens re-krystallisert salt.
Vis hele sitatet...
Make no sence. Jeg tror fortsatt det er fisk
Sitat av oppned5 Vis innlegg
Tror ikke det er lov å sende tobakk i posten..
Vis hele sitatet...
Jeg har klaget til skruf en gang før, sendte inn boks og alt. Fikk 15 bokser tilbake
Sitat av loord Vis innlegg
Jeg har klaget til skruf en gang før, sendte inn boks og alt. Fikk 15 bokser tilbake
Vis hele sitatet...
hva som var galt med skruf boksen du sendte inn? spør av nysgjerrighet
Ser ut som et lite fuglefoster. Nasty shit.
Sitat av skukketrure Vis innlegg
eremittkreps ??
Vis hele sitatet...
Fordi den har tatt bolig i snusen hans eller at det ligner på en eremittkreps?
Sitat av 1337Wince Vis innlegg
Fordi den har tatt bolig i snusen hans eller at det ligner på en eremittkreps?
Vis hele sitatet...
fordi det ligner
Digital nomade
trippy's Avatar
Bare send mail til swedish match, har selv gjort det med en skruf boks som luktet rottent, og smakte helt jævlig. Fikk bare 3 bokser da, menmen ^^
Det er nok bare en større klatt av den voksen som blir brukt på innsiden av snusboksen, for at pappen ikke skal bli fuktig og falle fra hverandre. Neppe farlig da snusen uansett har et lag av den rundt seg, men jeg ville nok ikke presset den oppunder overleppa.
Hva lukter det ?
Ser ut som fisk! hahah, kjør VG STYLE! Detta er godt sladder for dem
Trådstarter
Hei igjen, nå har jeg akkurat sendt en klage. Så får jeg håpe på noen resultater

Nei, jeg vet a faen hva det er for noe. Det er faktisk ganske hardt, men jeg tror at hvis jeg hadde klemt med litt makt så hadde jeg nok endret form på det. Litt vanskelig å si hva det lukter, men det lukter snus, som resten av boksen :P Og nei, jeg kommer ikke til å smake på det!
Sitat av Mcmak Vis innlegg
Det er nok bare en større klatt av den voksen som blir brukt på innsiden av snusboksen, for at pappen ikke skal bli fuktig og falle fra hverandre. Neppe farlig da snusen uansett har et lag av den rundt seg, men jeg ville nok ikke presset den oppunder overleppa.
Vis hele sitatet...
Men... snusbokser er laget av plast, er de ikke? Eller har jeg gått glipp av noe?
Fått sånt ganske ofte, spesielt hvite prikker på vanlig snus i det siste med 06 (2/4 bokser på 1-2 uker!)... burde ha klagd! :/
Sitat av Dimergon Vis innlegg
Men... snusbokser er laget av plast, er de ikke? Eller har jeg gått glipp av noe?
Vis hele sitatet...
I løsboksene er det ett belegg med voks i bånn av boksen.

Hadde jeg vært deg så hadde jeg gjort innkjøp av noen bokser fra forskjellige produsenter, for så og putte dingsen i andre bokser. Så klage flere ganger, det var tross alt traumatisk, right?
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
I løsboksene er det ett belegg med voks i bånn av boksen.
Vis hele sitatet...
Aha, da skjønner jeg. Takk.

Er det noen som har prøvd å legge noe inni en boks med snus for så å sende den inn?
Næsty! glad jeg aldri har fått noen rare snusbokser
Sitat av Mcmak Vis innlegg
Det er nok bare en større klatt av den voksen som blir brukt på innsiden av snusboksen, for at pappen ikke skal bli fuktig og falle fra hverandre. Neppe farlig da snusen uansett har et lag av den rundt seg, men jeg ville nok ikke presset den oppunder overleppa.
Vis hele sitatet...
Det samme tenkte jeg. Kan du ikke bare være litt nysgjerrig, lukte, smake og kjenne på det? Hvis du blir forgiftet får du sikkert en enda mer penger som du er så interessert i.
Det er nok bare papp, dette pleide å være mer vanlig i "gamle dager" før man gikk over til plast (aner ikke hvorfor de slutta med løs general i plast, men men). Lønner seg å klage direkte til produsent, som flere her nevner, faren min gjorde det for lenge siden og da fikk han en snusdåse i rustfritt stål elns, av tiedemann's tobakk, samt en pølse snus som "plaster på såret" og som takk for at de gjorde produsenten oppmerksom på denne feilen.
Trådstarter
Jeg har sett litt nøyere på det, men jeg vet ikke helt hva det er. Det er mulig å brekke de i mindre biter, fargen er det samme inni og utenfor. Lukter ikke noe spesielt. Så jeg tror jeg konkluderer det med at det enten er noe form for lim/voks, eller plast.

Tror dere at jeg må sende inn snusboksen, eller holder det kun med bilder? Jeg sendte over tre bilder og en forklaring. Men jeg har ennå ikke fått noe svar.

Bavar
Sitat av Bavar Vis innlegg
Jeg har sett litt nøyere på det, men jeg vet ikke helt hva det er. Det er mulig å brekke de i mindre biter, fargen er det samme inni og utenfor. Lukter ikke noe spesielt. Så jeg tror jeg konkluderer det med at det enten er noe form for lim/voks, eller plast.

Tror dere at jeg må sende inn snusboksen, eller holder det kun med bilder? Jeg sendte over tre bilder og en forklaring. Men jeg har ennå ikke fått noe svar.

Bavar
Vis hele sitatet...
Du må regne med å vente en liten stund, de får sikkert flust med e-poster.
Vent gjerne er par dager før du blir utålmodig.

For mine del, ser det ut som voks. Forsåvidt ikke noe farlig.
toppidrettsutøver
toffer125's Avatar
Hvis du får svar, oppdater tråden med hva du fikk til svar da :-)
stearin sikkert, som brukes i innsiden. jeg selv hadde nok ikke tatt snusen under leppa.. men kanskje du får mange bokser tilbake? det hadde vært noe
Det er mest sannsynligvis lim, eller Voks som sitter på innsiden av snuseken. Jeg bruker å få litt overdoser i snuseskene mine med sånne ting, men har aldri vært slik som dette. Om det lukter snus, og har en .. Mellom-myk konsistens og er sekretfritt er det garantert noe i fra snuseskeproduksjonen.

Ufarlig er det også.

edit: ser at noen allerde har svart dette.
Sist endret av RandomiZed; 27. september 2011 kl. 00:49.
To millioner svenske svømmere!
Sitat av Dimergon Vis innlegg
Men... snusbokser er laget av plast, er de ikke? Eller har jeg gått glipp av noe?
Vis hele sitatet...
Ikke general løs, den er av papp med et voksbelegg på innsiden.
Sendte mail til Swedish Match for en stund siden. Var dette jeg fikk til svar, så du må nok gjøre noe av det samme.

Vi har mottagit din reklamation och beklagar det inträffade. För att vi ska kunna analysera produkten och fastställa orsaken till felet ber vi dig skicka in hela dosan med kvarvarande innehåll till oss. Vänligen bifoga namn, adress, telefonnummer, reklamationsorsak samt ange om du är över 18 år, så kommer vi med ersättning för dina utlägg.

Om du fortfarande undrar över någonting är du välkommen att kontakta oss via e-post eller telefon.

Swedish Match Division Nordeuropa
Konsumentkontakt
Box 77
40121 Göteborg
Tel: 0200-113114
Vis hele sitatet...
Trådstarter
Sitat av toffer125 Vis innlegg
Hvis du får svar, oppdater tråden med hva du fikk til svar da :-)
Vis hele sitatet...
fikk nå svar da

"Tack för att du kontaktat oss.

Vi beklagar att du fått en produkt som inte motsvarar dina förväntningar. Som tack för att du gjort oss uppmärksamma och låtit oss ta del av dina iakttagelse översänder vi några dosor snus till dig.

Vänligen mejla din adress,vilken sort du använder samt ange om du är över 18 år så återkommer vi med ersättning.

Om du skulle uppleva detta problem igen vilket vi inte hoppas, ber vi dig skicka in dosan med kvarvarande innehåll till adressen nedan för att vi skall kunna fastställa felorsaken. Vänligen bifoga namn, adress, telefonnummer, reklamationsorsak samt ange om du är över 18 år, så kommer vi med ersättning för dina utlägg."
Sitat av Bavar Vis innlegg
fikk nå svar da

"Tack för att du kontaktat oss.

Vi beklagar att du fått en produkt som inte motsvarar dina förväntningar. Som tack för att du gjort oss uppmärksamma och låtit oss ta del av dina iakttagelse översänder vi några dosor snus till dig.

Vänligen mejla din adress,vilken sort du använder samt ange om du är över 18 år så återkommer vi med ersättning.

Om du skulle uppleva detta problem igen vilket vi inte hoppas, ber vi dig skicka in dosan med kvarvarande innehåll till adressen nedan för att vi skall kunna fastställa felorsaken. Vänligen bifoga namn, adress, telefonnummer, reklamationsorsak samt ange om du är över 18 år, så kommer vi med ersättning för dina utlägg."
Vis hele sitatet...
og hvordan måtte man bekrefte alder? kanskje jeg skal tukle litt med en ny boks, klage og få fem-ti i retur?
Trådstarter
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
og hvordan måtte man bekrefte alder? kanskje jeg skal tukle litt med en ny boks, klage og få fem-ti i retur?
Vis hele sitatet...
scannet bare inn et id kort (studentkortet) og la det som vedlegg i mailen
Sitat av Bavar Vis innlegg
scannet bare inn et id kort (studentkortet) og la det som vedlegg i mailen
Vis hele sitatet...
so, photoshop? eller kontrollerer de på noen måte?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
TS er nok myndig.

Uansett; Dokumentforfalsking for å lure til seg et par snusbokser er jo bare lavmål og tragisk.(spesielt om det ikke er noe galt med snusen i utgangspunktet.)
Sist endret av Fleff; 27. september 2011 kl. 18:35.
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
so, photoshop? eller kontrollerer de på noen måte?
Vis hele sitatet...
Da er det bedre å stikke på en litt snuskete kiosk og prøve seg fram. Works every time for me
Sitat av Eplegutten Vis innlegg
Da er det bedre å stikke på en litt snuskete kiosk og prøve seg fram. Works every time for me
Vis hele sitatet...
Ihvertfall i oslo... kiosken over skolen min får folk helt ned i 12års alderen kjøpt(ikke bra)
ja haha, herregud, tips vg xD
Sitat av Pyromanic Vis innlegg
Ihvertfall i oslo... kiosken over skolen min får folk helt ned i 12års alderen kjøpt(ikke bra)
Vis hele sitatet...
Sålenge du ikke har moped/melkebart, monobryn, er <1,40 m høy, lys stemme og heter Jens Jørgen så er det ganske mange som selger slikt under disken ja...
Sitat av trippy Vis innlegg
Bare send mail til swedish match, har selv gjort det med en skruf boks som luktet rottent, og smakte helt jævlig. Fikk bare 3 bokser da, menmen ^^
Vis hele sitatet...
Hvorfor hendvendte du deg til Swedish Match når du hadde problem med en skrufboks? Skruf er ikke Swedish Match.
Avdanket livsnyter
ranman22's Avatar
Smak på det, ser ut som kylling.
Jeg hadde sendt inn det å krevd 1 års forbruk snus for denne tabben.

-coz
Jeg må bare spørre, hvilken snus er det?
Er det General ?
Sitat av Echodius Vis innlegg
Jeg må bare spørre, hvilken snus er det?
Er det General ?
Vis hele sitatet...
Ja. TS sa det i starten av tråden