Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1407
Hei,

har en taser her....ligner litt på denne http://ep.yimg.com/ca/I/yhst-2658716...6_2180_6232216 ...prøvde den men det ene "krysset" var løst, så åpna den og lodda den tilbake ledningen som kom fra kondensatoren. Prøvde den men ser liksom overslaget mellom de to punktene....jeg hører en sånn "lade" lyd...høres "vondt" ut på en måte, men ser ingen ting.....noen som vet hva det kan være? kondensatoren? har kjøpt helt nytt batteri

oi skrivefeil her....jeg SER ikke lysbuen....er det bare på film det alltid skal være en lysbue der? kan det hende den fungerer selv om jeg ikke ser lysbuen?
Cheez Doodles
Osteper's Avatar
Kan være kondensatoren ja.

Du ser lysbuen mye lettere i virkligheten enn på film
Trådstarter
hmmmm kanskje jeg skal prøve å bytte den da....hører en sånn lyd som du hører når dem lader opp hjertestartere på film....men burde vel sett en lysbue?
sånne tasere trenger vel ikke å lade seg opp??

Eller tar jeg feil?
Trådstarter
det skal gå ganske så kjapt fra du trykker til man ser lysbuen....men tenkte å prøve å bytte kondensatoren, så får vi se!
Sitat av Awareness Vis innlegg
sånne tasere trenger vel ikke å lade seg opp??

Eller tar jeg feil?
Vis hele sitatet...
Kondensatorere kan brukes for å stabilisere spenningen også.
Ikke alle tasere har synlig lysbue nei, det skal visstnok være en gimmick på dyrere tasere har jeg hørt! Du får prøve å sette den inntill huden din og trykke på knappen
Ridder av 1. klasse
Sitat av wanna-b Vis innlegg
Ikke alle tasere har synlig lysbue nei, det skal visstnok være en gimmick på dyrere tasere har jeg hørt! Du får prøve å sette den inntill huden din og trykke på knappen
Vis hele sitatet...
tror heller eg ville brukt et måleinstrumen... er jo litt kjedelig å få hjerteflimmer
Sitat av Mchjort Vis innlegg
tror heller eg ville brukt et måleinstrumen... er jo litt kjedelig å få hjerteflimmer
Vis hele sitatet...
... Derfor politiet i USA bruker taser, for å skape hjerteflimmer?

Nei. Strømmen gjennom taseren er minimal.
Sitat av Glenni Vis innlegg
... Derfor politiet i USA bruker taser, for å skape hjerteflimmer?

Nei. Strømmen gjennom taseren er minimal.
Vis hele sitatet...
Ja, så minimal at folk har blitt drept av dem.
Trådstarter
strømmen er minimal, men hvis man er veldig uheldig kan må få problemer med hjerte tror jeg....blir vel ca det samme som en megger

update: viser seg at da jeg bytta batteri, bytta jeg egentlig ikke! jeg tok det gamle igjen...men, har bytta nå, og lysbuen kom på plass! skumle greier, men gøy prosjekt...valgte å dele den opp i småbiter og studere den, før jeg kastet delene i søppla..tror ikke det er så lurt å gå rundt med en sånn! :P

så takk for hjelp folkens! det neste blir vel å bygge sin egen! noen gode guider her på forumet? har søkt men finner ikke noe