Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2453
Hei, jeg ble tatt i tollen med 10 ampuler av testo 1ml 250mg. Altså til eget medisinsk forbruk, og ikke til boling. Kan få legeattest, men det mente de var for sent nå.

Hva er normal prosedyre nå? Jeg skrev ikke under på beslaget, og ble heller ikke spurt om det. Så ingen bekreftelse fra min side. Det de sa, var at jeg kunne vente en skrifteig henvendese fra poitiet når jeg fikk gå. Thats it.

Så lurer jeg på som jeg skrev over, hva skjer nå? Noen andre her som har opplevd det samme?
tipper du får et forelegg på ca 5 tusen i posten iløpet av noen uker.
Pal
Trådstarter
6 0
Sitat av DrPerception Vis innlegg
tipper du får et forelegg på ca 5 tusen i posten iløpet av noen uker.
Vis hele sitatet...
Det selv uten at jeg skrev under på beslaget?
Tatt i tollen på flyplassen? Jeg havna til slutt i tingretten etter å ha blitt tatt 10 ganger tror jeg det var. Testosteron hcg og legemidler. Jeg begrunnet det med forbruksgjeld på rundt millionen og dyre priser i Norge. Jeg hadde resept på testosteron jeg viste dommeren, fikk 10000 i bot bare. Tror dommeren fikk godt inntrykk av meg faktisk, absolutt ikke til boling i mitt tilfelle heller

Tatt for ulovlig import fra utlandet btw
Sist endret av Mrsprettball; 9. mars 2019 kl. 11:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Pal
Trådstarter
6 0
Sitat av Mrsprettball Vis innlegg

Tatt for ulovlig import fra utlandet btw
Vis hele sitatet...
Men, måtte du skrive under på beslaget hos tolleren?

Jeg fikk bare gå etter at de hadde ransaket meg, og tatt kopi av id.

Hos politiet ved kjøring for fort, så må du jo bekrefte at du er stoppet i det minste, og eller om du vedtar boten eller ikke.
Ah, beklager. Jeg bestilte over Internett. Eneste jeg skrev under på er papirene fra tingretten
Du får nok en bot i posten snart ja, så kan du vedta den eller la vær.
Om du har skrevet under på beslag eller ikke har null betydning, du vet at du er stoppet og tollerne vet det, så er det politiets jobb å ta saken videre.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Pal Vis innlegg
Det selv uten at jeg skrev under på beslaget?
Vis hele sitatet...
Kvifor trur du det er relevant? Strafferetten er jo utforma mtp. at sikta kan finne på å nekte sjølv om det finst mengder av bevis...
Damer får kastet østrogen etter seg, mens menn blir straffet for å ta mannlige hormoner. Likestillingens land...fantastisk.
Sist endret av TommyL; 9. mars 2019 kl. 13:38.
Sitat av TommyL Vis innlegg
Damer får kastet østrogen etter seg, mens menn blir straffet for å ta mannlige hormoner. Likestillingens land...fantastisk.
Vis hele sitatet...
Idiotpåstand. Menn med medisinsk behov får testosteron på samme måte som kvinner får østrogen. Legemidler er ulovlig å innføre uavhengig av kjønn.
Pal
Trådstarter
6 0
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Kvifor trur du det er relevant? Strafferetten er jo utforma mtp. at sikta kan finne på å nekte sjølv om det finst mengder av bevis...
Vis hele sitatet...
Jeg har jo ikke erkjent at beslaget fant sted, og de lot meg gå uten videre. Er det ingen som finner det merkelig?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Pal Vis innlegg
Jeg har jo ikke erkjent at beslaget fant sted, og de lot meg gå uten videre. Er det ingen som finner det merkelig?
Vis hele sitatet...
Nei.

Dei har dokumentert at dei tok deg med det aktuelle stoffet i bagasjen, og det er det. Kvifor skulle du måtte erkjenne det for at det skulle vere gyldig?

Den einaste situasjonen det er aktuelt i er i mindre saker med alkohol og tobakk, der forenkla forelegg vert gitt.
Pal
Trådstarter
6 0
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Nei.

Dei har dokumentert at dei tok deg med det aktuelle stoffet i bagasjen, og det er det. Kvifor skulle du måtte erkjenne det for at det skulle vere gyldig?

Den einaste situasjonen det er aktuelt i er i mindre saker med alkohol og tobakk, der forenkla forelegg vert gitt.
Vis hele sitatet...
Jeg finner det merkelig, og hva er egentlig prosedyren når man blir tatt med respeptpliktig medisin?

Har flere ganger hatt med mag noen få tabletter av opiater og slikt, og ville trodd jeg i det minste måtte skrive under på ett papir.
Sitat av BAN Vis innlegg
Idiotpåstand. Menn med medisinsk behov får testosteron på samme måte som kvinner får østrogen. Legemidler er ulovlig å innføre uavhengig av kjønn.
Vis hele sitatet...
Jeg har vært på tilskudd i noen år, og det har vært en kamp, så jeg vet hva jeg snakker om. Du? Damer får det kastet etter seg, menn må sloss om det. Det er fakta.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Pal
Trådstarter
6 0
Fikk 9 600,- i bot, men fradrag/strafferabbatt om jeg godkjente innen 5 dager, som var svarfristen. Om ikke, så trussel om fysisk besøk av politiet.

Var jo selvfølgelig ikke hjemme, men fikk nå sendt det avgårde med kopi av resept. Ganske så brutal håndtering, for så lite, men slik er det vel bare.