Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1526
Hei. Kjøpte en iphone fra Ebay som tittel forsåvidt sier... Da jeg fikk den for vell 2 dager siden virket at alt fint, stappet telenor sim kortet i og kunne ringe/motta/sende meldinger, mobildata osv.

Da jeg Nullstillte den for å føre over innhold fra min iphone 5 brukte jeg icloud som selger sa var fullt mulig. Da jeg stapped sim kortet i etter icloud så får jeg opp at: "Sim kort støttes ikke" jeg har sjekket på telenor>Mine sider og skrevet inn IMEI nummeret på den nye mobilen og den er ikke operatør låst. Jeg er ikke noe veldig mobil/data Kyndig så jeg er veldig usikker.

Legger ved litt info fra selger om det kan være til nytte.

Fra Selger

1) Software Unlocked and Compatible with any GSM Carrier WorldWide!
Not Compatible with CDMA Carriers like Sprint or Verizon!

2)
OS: iOS

Chipset: Apple A9

CPU: Dual-core 1.84 GHz Twister

GPU: PowerVR GT7600 (six-core graphics)

Jeg setter stor pris på all hjelp!

Mvh John
Prøv å deaktivere pinkoden på simkortet og prøv igjen.

Evt så kan du prøve å sette den opp nytt via iTunes.

Hvorfor tok du ut simkortet?
Har du sjekket at det er fritt for skitt og støv og satt inn korrekt?
Hør med selger. Telenor kan kun fortelle deg om den er operatørlåst hos dem om jeg ikke tar helt feil. Hva står det på mobilen spesifikt? Kommer du inn på den uten SIM eller får du ikke aktivert uten SIM?
Quamme
Trådstarter
2 0
Sitat av Rosander Vis innlegg
Prøv å deaktivere pinkoden på simkortet og prøv igjen.

Evt så kan du prøve å sette den opp nytt via iTunes.

Hvorfor tok du ut simkortet?
Har du sjekket at det er fritt for skitt og støv og satt inn korrekt?
Vis hele sitatet...
Tusen Takk for hurtig svar har prøvd allt du nevner uten hell. Jeg tok ut sim kortet for det stod i "veiledning" for "how to use icloud"

Sitat av Conflicted Vis innlegg
Hør med selger. Telenor kan kun fortelle deg om den er operatørlåst hos dem om jeg ikke tar helt feil. Hva står det på mobilen spesifikt? Kommer du inn på den uten SIM eller får du ikke aktivert uten SIM?
Vis hele sitatet...
Ok Takk, Har kontaktet selger så satser på at det ordner seg ellers får jeg bare sende den i retur i morgen (Mandag)

Telefonen er fullt åpen bare ikke sim kort. Kan laste ned apps, bruke internett alle funksjoner utenom Sim kort, som er jo forsåvidt hele poenget med Telefon da

Tok et skjerm bilde av Feil mld.

https://imgur.com/a/o9foGGu
Sist endret av Snikendepumpe; 11. november 2018 kl. 16:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.