Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 994
Anonym bruker
"Ergerlig Rein"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Prøver å ikke skrive veldig rart her, men jeg er fortsatt på vei ned fra en ketamintur som ble veldig rar. Og selv om jeg elsker ketamin, har jeg et problem med at de ofte sklir ut og ikke går den veien jeg ønsket. Det er noen ting som gjentar seg nesten hver trip, som avbryter hele flyten og som ofte får hele turen til å gå fra euforisk til kaotisk.

Det jeg kan notere ned først, som jeg lærte i dag, er at ketamin med allergisymptomer som rennende nese og slimete hals, ikke virker som en veldig god kombinasjon. Det førte til uvanlig mye drypp, og sensasjonen av å renne i nese/ha slim i halsen ble utrolig merkelig.

Med det ute av veien kan jeg da ta opp det som har blitt et gjengående problem for meg. Hovedproblemet er nok kvalme. De første gangene jeg prøvde ketamin visste jeg ingenting om det. Jeg skulle henge med noen kompiser, og ble med de til pluggen for å kjøpe gress, og så skulle de ha noe pulver i tillegg. Ketamin. Måtte prøves sa de. Dette er gode folk, så jeg stolte på det de fortalte meg om stoffet, og det var kjempemoro. Jeg måtte da selvsagt lese mer selv, og først da jeg begynte å lese meg opp fant jeg ut at kvalme kan være et problem. Siden den gang har jeg ikke klart å ta ketamin uten å kjenne på frykten for kvalme. Jeg har nok en grad av emetofobi, og tanken på å kaste opp gjør meg veldig stressa. Jeg blir ekstremt bevisst på at nå er det fare for at jeg kan bli kvalm, og så ender det opp med at jeg holder igjen.

Det andre som ofte skjer er at jeg må tisse. Nå tar jeg ikke ketamin slik som jeg gjor de første gangene lenger. Formålet mitt med å ta ketamin nå er delvis selvmedisinering, og jeg tar det utelukkende alene i senga, med musikk på ørene, i håp om å nå en dyp meditativ tilstand. Jeg ønsker å forsvinne inn i mitt indre, være der en stund, og så våkne opp igjen. Når jeg begynner å nærme meg det stadiet hender det veldig ofte at jeg må tisse, og så blir jeg igjen dratt ut av den gode flyten jeg er på vei inn i. Det er liksom ikke bare å stikke på dass og så gå å legge seg i senga igjen midt i en ketamintur. Hele greia blir en veldig rar opplevelse, hver eneste gang det skjer.

Så var det formålet med å lage en tråd om dette. Jeg ønsker jo ikke bare å fyre løs om hvordan jeg opplever ketamin. Det jeg lurer på er om noen her inne har noen faste rutiner for å gjøre seg klar til en ketamintur, slik at man i størst mulig grad kan unngå avbrytelser, og heller bare gi slipp en stund.

Jeg har allerede lest meg opp på noen gode triks for å motvirke noe av det jeg opplever. For eksempel tar jeg reisesyketabeletter ca. en time før inntak, i håp om at jeg skal slippe kvalme. Jeg tror også at det egentlig fungerer, for jeg tror ikke jeg faktisk blir noe særlig kvalm, jeg blir bare redd for å bli kvalm. Utenom det så prøver jeg å time det slik at jeg spiser og drikker litt et par timer før inntak, men den timingen klaffer sjelden slik jeg ønsker. Jeg ønsker jo da å unngå at jeg plutselig må på do når det passer minst, men dessverre er det ofte akkurat det som skjer.

Hvordan bør man forberede seg før turen? Kanskje det vil være bedre å drikke litt rett før turen, istedenfor et par timer før turen? Og hvor reelt er kvalmeproblemet? Vil reisesyketabeletter motvirke kvalmen så mye at jeg ikke burde trenge å tenke på det?
Psykedelisk bakverk
Som du selv foreslår, ville jeg nok heller prøvd å drikke like før turen enn noen timer før. Naturligvis forutsatt at du da allerede er nogenlunde hydrert, så det ikke blir et problem den veien. For min del holder det med en tekopp med ingefær mot kvalme, både på sopp og ketamin.

Skal sies at jeg riktignok synes det høres ut som problemet sitter mest psykisk. Kinkig problem det der, men tipper det hadde løst seg i fremtidige turer bare du får til den ene, første turen uten disse tankene som fører til plager..
Lykke til, håper det løser seg!
Anonym bruker
"Stinn Bison"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg fikk også en tur ødelagt av pissetrang. Bare å holde seg unna all drikke 2 timer før.
Fikk kvalmestillende i armen så det er ganske vanlig å bli kvalm ja.

Veldig viktig med ekstremt rolig musikk også, sånn bare for å nevne det. Intens musikk ødelegger for meg
Noen feite startlisser. Riktig spilleliste på øra, lukk øynene og enjoy the ride. Det som er så fint med ket, er at man kan redosere så mye man vil til man treffer kosepunktet. Jeg pleide å høre mye på shpongle og den slags trippy musikk. Tok meg med på rare turer. En gjenganger hos meg var enten at jeg satt på et tog og kjørte og så på landskapene, eller at jeg fløy over tropiske øyer. Konge stoff, lite bivirkninger og et gram er nok til å fly i mange timer. Yeehaw
Anonym bruker
"Ergerlig Rein"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Skal prøve ingefær, og forhåpentligvis få til timingen så jeg slipper å gå på do...
Jeg har en fast artist jeg setter på hver eneste gang, som passer ubegripelig bra til ketaminturer for min del. Musikken er alfa&omega, og feil musikk eller å plutselig bytte musikk underveis er aldri lurt.

En god ketamintur er rett og slett fantastisk! Det har hjulpet meg gjennom mye, og jeg får litt av den samme effekten selv om turen ikke blir perfekt, som er grunnen til at jeg fortsatt tar det once in a while. Hadde vært så mye bedre å få det som behandling enn å drive med et selvmedisineringsprosjekt, men er dessverre ikke et reelt alternativ for min del.