Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2287
Anonym bruker
"Fri Knølhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har et middels stort beløp stående på nett og eneste overføringsmulighet er Skrill og Cosmopayment. Vet at de tjenestene må ha full ID og det er greit for pengene stammer ikke fra noe ulovlig, men er det noen måte å få penger til disse kontoene uten at banken min eller skatteetaten får fulgt med?
Både Skrill og Cosmopayment har prepaid mastercard tjeneste vil det si at jeg kan bruke dems prepaid kort med pengene mine uten at banken og skatteetaten får beskjed om innskudd på kortet eller får de beskjed som hvis pengene kom på et norsk vanlig kort og jeg blir skattepliktig innskuddene?

Skrill har et alternativ om å bruke pengene fra skrill kontoen til å kjøpe bitcoin, vil det isåfall holde pengene mine unna skatteetaten? Hvor lett er det å selge bitcoinsa for cash og holdes anonym?
Anonym bruker
"Ivrig Kerberos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Uten at jeg kjenner de aktuelle selskapene så må jeg ta forbehold om at de ikke har bankkonsesjon, for har de det så er det pliktig til å rapportere alt til norske myndigheter. Og de risikerer å miste konsesjonen om de unnlater å følge reglene.

Har de ikke bankkonsesjon i EU kan vel strengt tatt bare bruke deres pre paid card? Cluet for at du skal gå under radareren til skatteuvesenet er at du aldri kan benytte kortet i Norge, eller på norske nettsider. Bruker du pengene på ferie eller reiser utenlands og gjør uttak så er det trygt i forhold til valutaregisteret. Pass på mengden cash du tar med tilbake til landet at det ikke er uvanlig høyt.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har et middels stort beløp stående på nett og eneste overføringsmulighet er Skrill og Cosmopayment. Vet at de tjenestene må ha full ID og det er greit for pengene stammer ikke fra noe ulovlig, men er det noen måte å få penger til disse kontoene uten at banken min eller skatteetaten får fulgt med?
Både Skrill og Cosmopayment har prepaid mastercard tjeneste vil det si at jeg kan bruke dems prepaid kort med pengene mine uten at banken og skatteetaten får beskjed om innskudd på kortet eller får de beskjed som hvis pengene kom på et norsk vanlig kort og jeg blir skattepliktig innskuddene?

Skrill har et alternativ om å bruke pengene fra skrill kontoen til å kjøpe bitcoin, vil det isåfall holde pengene mine unna skatteetaten? Hvor lett er det å selge bitcoinsa for cash og holdes anonym?
Vis hele sitatet...

Veldig lett , men dersom du må spør her så etterlater du garantert spor som kan brukes i mot deg . Om du blir tatt av Skatteetaten avhenger av beløpet og hvordan du behandler pengene videre. Men er det under 100.000 så trenger du ikke tenke over det.
Sist endret av Moneyking; 10. oktober 2021 kl. 03:30.
Sitat av Moneyking Vis innlegg
Veldig lett , men dersom du må spør her så etterlater du garantert spor som kan brukes i mot deg . Om du blir tatt av Skatteetaten avhenger av beløpet og hvordan du behandler pengene videre. Men er det under 100.000 så trenger du ikke tenke over det.
Vis hele sitatet...
Kan du utdype hva du mener med, "ikke tenke på det"? Mener å ha hørt at kontantsummer over 10000 blir rapportert
Anonym bruker
"Opptatt Mus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Om alt over 10k skal rapporteres så ville de ha vært stuck for alltid.