Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 3651
Hei.
I følge USPS, så kom pakken min, 2 februar, til Oslo(via fly).
Men når jeg søker på Posten sin webside, får jeg ikke noe status.
Bare at det er rekommandert brev fra utlandet.
Det er helsekost jeg har kjøpt, fra Amerika.
Under 350 kr.

Hva burde jeg gjøre?
Ringe Posten?


Sist endret av meitemark; 22. februar 2019 kl. 01:59. Grunn: lenkefix på bilder
Er den ankommet Norge, eller er den bare sendt fra USA? Kan ta opptil en uke fra den er registrert ut av USA til den faktisk er på flyet til Norge. Den kan jo også ha blitt stoppet av Tollvesenet på Gardermoen før Posten har fått ankomst-skannet pakken. Dessverre er det ofte at Tollvesenet setter på en norsk strekkode slik at en mister sporingen i Norge. Det hender også at jeg ikke får noen status før pakken min ligger på postkontoret. Men det skader ikke å ringe Posten og spørre hvorfer det tar så lang tid. Er det tabletter, regner jeg med at Tollvesenet blir veldig nysgjerrig.
Hei ivar_oslo.
Pakken er i Norge.
Sist endret av davidentotre; 21. februar 2019 kl. 23:14.
Ringer du Posten så får du beskjed om at de
1. Ikke kan gjøre noe, fordi det ikke har gått uvanlig lang tid
Når du da naturligvis spør hvor lenge det skal gå før Postens kundeservice kan eller gidder å gjøre noe;
2. Et slikt tidsestimat er ikke noe de kan gi ut, uansett hvor lenge det går så må du bare vente lenger

Dette skjer ofte. Se bare på sakene her på freak.no om dette, og alle i de sakene som forteller lignende/identiske historier. I de fleste sakene kommer pakkene frem til slutt, men å vente flere måneder er ikke uvanlig
Ble det ikke ulovlig å bestille helsekost varer fra utlandet for noen år siden?
Sitat av Opteryx Vis innlegg
Ble det ikke ulovlig å bestille helsekost varer fra utlandet for noen år siden?
Vis hele sitatet...
Riktig det..

https://www.toll.no/no/varer/legemid...dd/netthandel/
Sitat av Opteryx Vis innlegg
Ble det ikke ulovlig å bestille helsekost varer fra utlandet for noen år siden?
Vis hele sitatet...
Bestiller slikt nesten hver uke fra alle slags land uten problemer. Kun et par ganger ca. 2013 et magnesium tilskudd kom aldri og den andre av samme type kom eventuelt etter noen måneder.
Sporingen for Rekommandert brev fra utlandet blir vanligvis ikke oppdatert etter den kommer kommer til Norge.
Posten kan forøvrig gi deg en pekepinn på om den er til tollbehandling eller lignende.

Sist jeg fikk rekommandert brev fra Sverige stoppet sporingen på flyplassen i Stockholm og oppdaterte seg en uke etterpå når den kom til postkontoret.

Post i butikk kontoret var ikke klar over at dette var vanlig mens kundeservice på posten.no sa at dette var vanlig.
Sist endret av random105675; 22. februar 2019 kl. 08:57.
Uvaksinert 👍
helsekost som inneholder ting som er på medisin lista er forbudt. Mange sier også helsekost når de snakker om rene mineraler og vitaminer og dette er IKKE forbudt. Det er lov å bestille vitaminer og mineraler med unntak av jod. Det er ingen begrensing på styrken men tror det er begrensing på maks 3 mnd forbruk ut fra hva som står på boksen/esken. Det er heller ikke krav til norsk tekst på vitaminer og mineraler. Men vær forsiktig med multivitaminer og slikt for kan ofte inneholde noe som er forbudt, en liten urt f.eks kan gjøre så det er forbudt.
Beklager, ser nå at regjeringen snudde på det forbudet. Husker bare det sirkuset som var med hele alternativbransjen i offerrollen.
Når jeg får rekomandert pakke fra USA, Kypros eller Kina så pleier pakken og miste sporing etter ankomst Norge. Da det plutselig får nytt sporing nr fra Posten ved ankomst og videresending. Har ikke fått noe godt svar fra Posten på hvorfor de gjør det. Så kan vær noe sånt som har skjedd hos deg også
Sitat av ex-adrin Vis innlegg
Når jeg får rekomandert pakke fra USA, Kypros eller Kina så pleier pakken og miste sporing etter ankomst Norge. Da det plutselig får nytt sporing nr fra Posten ved ankomst og videresending. Har ikke fått noe godt svar fra Posten på hvorfor de gjør det. Så kan vær noe sånt som har skjedd hos deg også
Vis hele sitatet...
Det er mulig dette er for å standardisere sporingsnummerene da ikke alle selskaper/land bruker likt format. Når jeg bestiller fra Sverige endres ikke sporingsnummeret men pakken får allikevel ikke oppdatert status mellom arlanda i sverige og postkontoret i Norge selv om samme sporingsnummer er aktivt i begge land.
Sitat av Opteryx Vis innlegg
Ble det ikke ulovlig å bestille helsekost varer fra utlandet for noen år siden?
Vis hele sitatet...
Sitat av daffe Vis innlegg
helsekost som inneholder ting som er på medisin lista er forbudt. Mange sier også helsekost når de snakker om rene mineraler og vitaminer og dette er IKKE forbudt. Det er lov å bestille vitaminer og mineraler med unntak av jod. Det er ingen begrensing på styrken men tror det er begrensing på maks 3 mnd forbruk ut fra hva som står på boksen/esken. Det er heller ikke krav til norsk tekst på vitaminer og mineraler. Men vær forsiktig med multivitaminer og slikt for kan ofte inneholde noe som er forbudt, en liten urt f.eks kan gjøre så det er forbudt.
Vis hele sitatet...
Bestilte kraftig jod i august (Lugol's iodine) fra UK uten problem, selvsagt ikke alt av illegals blir stoppet