Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 8023
Why so serious?
Så plutslig at det kravlet 200-300 maur rundt på rommet, inne i et hjørne. Hvordan fjerne dem? Hårspray + lighter?
To tråder som kan hjelpe deg på vei: fjærne maur effektivt? og Maurproblem i hybelen.
Jeg ville ha ringt en skadedyrutrydder, det er nok mest effektivt.
Fun Light skal visst fungere, nevnt i en annen tråd og i flere nettaviser. Det kunstige søtningsmidlet er dødelig i store doser, for oss så er Fun Light ufarlig, men for små maur så er det dødelig.
Sist endret av SemiColon; 31. juli 2011 kl. 00:38.
Finn kilden -> legg ut maurgift (Selges på vanlig daglivare). Klarer du å finne ut hvor de kommer ifra på utsiden er det best å legge det der, men inne funker fint og.

Fjern også alle sukkerholdige ting som er ute i det fri som fks tomme brusbokser.
Sist endret av Source; 31. juli 2011 kl. 00:39.
Why so serious?
Trådstarter
Er mur vegg, med panel uten på, så lurer på hvordan dem har kommet dit..
Sitat av ExoticSamie1 Vis innlegg
Er mur vegg, med panel uten på, så lurer på hvordan dem har kommet dit..
Vis hele sitatet...
Går det rør eller elektriske ledninger der?
Hvis du ikke vet hvor de holder til hen, kan du kjøpe no maurgift som de tar med seg til tua. Hvis du får tak i en liten tube med gift som heter "nippon" så er dette veldig greit, legg ut noen klumper av det. Fåes kjøpt på Malia. Hvertfall så har Malia-butikken jeg jobber i det. Gammel vare, dyrt, men veldig effektivt. Hvis ikke er jo fun-light en mulighet
Jeg hadde masse maur på badet mitt. Spraya ned hele rommet med radar maurspray. I dørlister, alle sprekker jeg så. Maurene har aldri vist seg igjen
Why so serious?
Trådstarter
Sitat av meitemark Vis innlegg
Går det rør eller elektriske ledninger der?
Vis hele sitatet...
Jepp.

Har strødd potetmel der, ettersom folk sier det dreper maur. Men ser ikke flere nå, tror jeg grilla de fleste.
My life for Aiur!
LesPaul's Avatar
Blue flame hellions
Neida, det beste vil vel være å først fjerne de som er der, (hårspray + lighter funker nok fjell om det er murvegg) deretter prøve å finne ut hvorde kommer fra og utrydde tua?
Why so serious?
Trådstarter
Var et hull i veggen, jeg sprayet noe insekts spray inn der for 15min siden, har ikke sett mer maur nå

Funka fjell å brenne dem! Akkurat som å knerte Zerglings på sc2 med blueflame-hellions
Sist endret av ExoticSamie1; 31. juli 2011 kl. 00:56.
Sitat av LesPaul Vis innlegg
Blue flame hellions
Vis hele sitatet...
Sitat av ExoticSamie1 Vis innlegg
Funka fjell å brenne dem! Akkurat som å knerte Zerglings på sc2 med blueflame-hellions
Vis hele sitatet...
Hahahaha GG
Hei ExoticSamie1.
Kjøpte noe maur-gift fra Jernia. Det funket bra
Why so serious?
Trådstarter
Sitat av davidentotre Vis innlegg
Hei ExoticSamie1.
Kjøpte noe maur-gift fra Jernia. Det funket bra
Vis hele sitatet...
Skal strø på noe maur-gift i morgen for sikkerhets skyld.
Sitat av ExoticSamie1 Vis innlegg
Skal strø på noe maur-gift i morgen for sikkerhets skyld.
Vis hele sitatet...
Du kunne ikke prøvd Fun Light? Hadde vært morsomt å fått bekreftet dette skikkelig, er jo billig så skader ikke å prøve