Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 920
Hei, har for noen dager siden bestilt denne laderen http://www.hobbyking.com/hobbyking/s..._GENUINE_.html og er nå på vei får å bestille dette batteriet http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...y_Battery.html . men tittet litt på tekninsk data på laderen min og der står det 2-20v . er det pr celle eller det sånn at det batteriet jeg ser på 22.2v ikke kan lades med dennne laderen ?
Redd for at du kanskje vil få et problem her ja. På spesifikasjonene til laderen oppgis jo maks spenning til 20V og batteriet ditt 22,2V.. Du må jo ha en ladespenning som er over batterispenningen!
Sist endret av woff; 15. august 2013 kl. 18:34.
faan steike , det var jo typisk. jeg skal bruke disse batteriene i serie (110v) så må uansett lodde en del å sette på hurtigkoblinger her og der, noen som vet hvordan det er å splitte opp disse pakkene, å gjøre de om til en haug ,18, volts pakker. hvordan blir det da med bms. blir det noe jeg må bytte/kjøpe i tillegg ? eller blir det bare noen timer med loddebolten ? grunnen til at jeg ikke heller kjøper noen med litt lavere spenning er at det er prisen på akkurat disse pakkene som gjør at de hadde kommet guntig ut
Har du ikke mulighet til å avbestille laderen og bestille en som leverer det du trenger?
Sitat av woff Vis innlegg
Redd for at du kanskje vil få et problem her ja. På spesifikasjonene til laderen oppgis jo maks spenning til 20V og batteriet ditt 22,2V.. Du må jo ha en ladespenning som er over batterispenningen!
Vis hele sitatet...
Over batterispenningen? Da svir du vel batteriet.. dersom det er godt over da altså.
Sitat av Dimergon Vis innlegg
Har du ikke mulighet til å avbestille laderen og bestille en som leverer det du trenger?
Vis hele sitatet...
nei den er snart fremme desverre, men er ikke disse pakkene uten noen "egen" bms i pakka? er de ikke laget slik at det bare er lagt opp ledningene dit de skal så er det laderen som tar seg av balanseringen? isåfall så er det jo bare å kjøpe med en haug av kontakter til 18v pakke å lodde til den store gullmedaljen
Sitat av woff Vis innlegg
Redd for at du kanskje vil få et problem her ja. På spesifikasjonene til laderen oppgis jo maks spenning til 20V og batteriet ditt 22,2V.. Du må jo ha en ladespenning som er over batterispenningen!
Vis hele sitatet...
De mener maks spenning for lading av blybatterier. For lipobatterier er det maks 6S, som er det TS har.
Pb battery voltage: 2~20v
Vis hele sitatet...
Li-ion/Poly cells: 1~6
Vis hele sitatet...
Sist endret av Fekillix; 15. august 2013 kl. 19:10.
Hvis du skal dele opp batteriene (med forbehold om at det lar seg gjøre) så er det ikke så stort problem lenger! Laderen din vil fungere greit med en batterispenning på 18V.
@ Legevakten: Kanskje du bør vite hva du uttaler deg skråsikkert om? Spenningen er ikke hovedsaken her så lenge den er større enn batterispenningen. Det som evt svir av batterier er for høy ladestrøm..
Sitat av woff Vis innlegg
Hvis du skal dele opp batteriene (med forbehold om at det lar seg gjøre) så er det ikke så stort problem lenger! Laderen din vil fungere greit med en batterispenning på 18V.
@ Legevakten: Kanskje du bør vite hva du uttaler deg skråsikkert om? Spenningen er ikke hovedsaken her så lenge den er større enn batterispenningen. Det som evt svir av batterier er for høy ladestrøm..
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke noen ekspert nei, men det var det jeg trodde..
Vet jo at div ting går til helvete dersom jeg kobler 230v likestrøm på noe som skal ha 12v likestrøm. Dette skjer vel uavhengig av ampere tenker jeg.

Har jeg misforstått, eller..? Lys opp litt for meg
takk for beroligende svar Fekillix . pustet lettet ut her nå