Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1706
Hadde noen problemer sist jeg oppdaterte win 7, der det sto "failure configuring windows updates reverting changes" Også havnet maskin i en evig loop av restart.

Jeg er avhengig i datamaskin til video og bilde arbeid, har nylig installert nye disker som ssd og lagringsdisker. Måtte også da få nytt OS på maskin.
Problemet er at jeg tør ikke å oppdatere maskin igjen, har ny installert OS uten oppdatert, så spørsmålet er.
Hva skjer om jeg aldri oppdatere? Og det viktigste av alt, vil ytelsen reduseres på noen som helst måte?

Kunne selvsagt søke på google, men har jobb nå om 5 minutter til langt utpå kvelden. Så har dessverre ikke tid
Finn ut hvilken oppdateringer det gjelder,

Det står ofte:
Update for Windows 8.1 and Windows 7 (KB3090045)

Locale: All
Deployment: Recommended/Automatic Updates
Classification: Updates, Non-Security
Target platforms: Windows 8.1 and Windows 7
Approximate file sizes:

Windows 8.1 update: ~ 219KB
Windows 8.1 x64 update: ~ 273KB
Windows 7 x64 update: ~ 270KB
Windows 7 update: ~ 216KB

I selve windows update, så søk på KB nummeret i google, så finner du kanskje mere.

Tviler på du får tregere SSD eller harddisk ved å ikke installere oppdateringer, sikkerhetsoppdatering kan være viktig, særlig fjerning av skadlig programvare om du ikke har antivirus eller brannmur på pc fra før av.
Sannsynligvis vil det gå helt greit, du vil riktignok være mer utsatt for sikkerhetsproblemer. Rent ytelsemessig vil du neppe få problemer heller. Nå er riktinok feil i forbindelse med oppdatering av windows veldig sjelden med mindre du oppdaterer drivere gjennom det, så generelt sett burde du oppdatere.

Hvis maskinen er så viktig burde du heller se på andre løsninger enn å skippe oppdateringer. Eksempler er; lagre alt av ting du vil ta vare på andre steder enn disken med OS på. NAS er en fin løsning. Lage image av OS-disk jevnlig slik at om noe skjer så tar det kortere tid enn en komplett reinstalasjon for å få alt opp igjen.
Sitat av lumbricus Vis innlegg
Sannsynligvis vil det gå helt greit, du vil riktignok være mer utsatt for sikkerhetsproblemer. Rent ytelsemessig vil du neppe få problemer heller. Nå er riktinok feil i forbindelse med oppdatering av windows veldig sjelden med mindre du oppdaterer drivere gjennom det, så generelt sett burde du oppdatere.

Hvis maskinen er så viktig burde du heller se på andre løsninger enn å skippe oppdateringer. Eksempler er; lagre alt av ting du vil ta vare på andre steder enn disken med OS på. NAS er en fin løsning. Lage image av OS-disk jevnlig slik at om noe skjer så tar det kortere tid enn en komplett reinstalasjon for å få alt opp igjen.
Vis hele sitatet...
Ja forstår, lagre ingenting på samme disk som os, kjøre os seperat å alt annet på ekstra disker i maskin.
Sist installerte jeg 188 oppdateringer som tok 3timer, også failed den.. Sist manglet jeg skjermdriver før jeg oppdaterte, kan det ha noe å si?
Etter min erfaring, så takler ikke windows så mange oppdateringer på en gang. Hvis man derimot installerer noen få av gangen, så kommer man seg til slutt gjennom alle. Derfor greit å ha på automatiske oppdateringer, så slipper man å plutselig sitte der med 200 stykk.
Sist endret av mentalmelt; 1. oktober 2015 kl. 12:35.
Driver for skjerm eller skjermkort? Skjerm-drivere er som regel bare for å korrekte farger og de er helt greie å få fra MS. Skjermkort-driver bør man aller helst hente fra produsentens hjemmeside. Likevel er det utrolig sjelden jeg har sett at oppdateringer gjør det du beskriver, og ihvertfall ikke flere ganger på rad. Jeg ville for sikkerhets skyld kjørt memtest på maskinen. Et annet alternativ kan være å bare kjøre ~30 oppdateringer per gang.
Sitat av lumbricus Vis innlegg
Nå er riktinok feil i forbindelse med oppdatering av windows veldig sjelden med mindre du oppdaterer drivere gjennom det, så generelt sett burde du oppdatere.
Vis hele sitatet...
Har du kilde på dette?

Jeg har en annen: http://www.dataporten.net/darlig-oppdatering/ Nå fant jeg ikke så mange av disse men vet av egne erfaringer windows 7 er problemet større en windows 8.1 og windows 10.
Vet ikke det har med prioriteringer og for å få flere til å oppgradere til windows 10.
Hvordan kan jeg installere noen få? Når maskin finner oppdateringer så laster den ned alle de 188..
Du haker av i windows update hvilke oppdateringer du vil installere.
Sitat av lmh1 Vis innlegg
Har du kilde på dette?
Vis hele sitatet...
Ingen direkte kilder, men jeg har opplevd det selv få ganger på noen hundre forskjellige W7 maskiner jeg har satt opp eller reparert. Dessuten, hvis dette var et markant problem ville det blitt nevnt oftere på it-nettsteder enn det gjør i dag. Jeg kan tenke meg at MS ikke liker at slikt skjer, så de prøver nok å unngå det.

Hvis man er så redd for at dette skal skje, så er det to praktiske alternativer om man fortsatt vil ha oppdateringer. 1) Ghosting av maskin slik at man kan rulle tilbake ved behov, 2) Utsette oppdateringene inntil man føler seg sikker nok på at de har blitt testet av andre.

Kain: Bruk programmet til Windows Update (søk i startmenyen på "update") og velg derfra, da har du bedre kontroll enn via det automatiske systemet.
The truth about Windows 7 and 8.1 'spy patches' KB 3068708, 3022345, 3075249, 3080149
http://www.infoworld.com/article/298...d-3080149.html

Microsoft Releases Updates To Spy On Windows 7, 8 and 8.1 Users
https://www.hackread.com/microsoft-u...dows7-8-users/
Sitat av lumbricus Vis innlegg
Driver for skjerm eller skjermkort? Skjerm-drivere er som regel bare for å korrekte farger og de er helt greie å få fra MS. Skjermkort-driver bør man aller helst hente fra produsentens hjemmeside. Likevel er det utrolig sjelden jeg har sett at oppdateringer gjør det du beskriver, og ihvertfall ikke flere ganger på rad. Jeg ville for sikkerhets skyld kjørt memtest på maskinen. Et annet alternativ kan være å bare kjøre ~30 oppdateringer per gang.
Vis hele sitatet...
Har Geforce GTX 460, har installert skjermkortet nå. Det gjorde jeg ikke første gang jeg oppdaterte OS'n.
Har nylig installert windows 7, har selvsagt ikke aktivert den ennå. Aktivere aldri før alt er i orden! Vil ikke kaste bort 1000,- på tull. Så kan reformatere maskin så mye jeg vil, bare jeg har maskin i orden før helgen.

Har litt tid i kveld å prøve

Edit, har kun huket av netframe oppdateringer, skal prøve å oppdatere litt og litt, så nå har jeg 42 updates.
Krysser fingern, etter jeg har oppdatert så avslutter jeg! Bruker bare å oppdatere i startfasen, også stopper jeg.. Har opplevd oppdateringer har tullet med programvarer osv.. Like ikke det
Sist endret av justastonedhuman; 1. oktober 2015 kl. 21:12.