Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 2496
Det har seg sånn at Nvidia nå "recaller" Shield tablets som ble solgt i perioden Juli 2014 - Juli 2015 grunnet brannfarlig batteri.

Da man mottar den nye, vil den gamle tablet'n "låse seg". Det jeg lurer på er om det er mulighet for å forhindre dette, så jeg fremdeles kan bruke den gamle etter å ha mottatt den nye? Isåfall, hvordan?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Det er allerede en tråd om dette her

Ser ikke ut som noen har mottatt sine enda, en bekjent av meg fikk beskjed om at han ville få sin i slutten av måneden.
Er nok bare å vente og se, er mest sannsynlig flere som vil prøve dette. Men mitt forslag er iallefall å få rootet den.
Hører med Fleff, MULIG det fungerer å roote den, men tror det sikreste vil være å sørge for at den ikke er koblet til nett på noen måte, inntil en stund etter at folk har fått sine nye, da kanskje noen har funnet en løsning. Tviler på at det finnes definitive svar på dette pr idag.
Uvaksinert 👍
På utenlandske forum så nevnes det jo at man må returnere den. De trenger dem for å reparere dem og sende dem ut igjen, det er jo ikke nye det som blir levert ut, mange har fått beskjed om at det er såkalte refurbished som blir sendt ut.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Nå skriver jeg fra den nye tableten! Definitivt flunk NY.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Uvaksinert 👍
Hei, har lagt inn BlissPop ROM på den gamle før jeg aktiverte den nye. Vil den fortsatt bli blokkert når jeg aktiverer den nye? Ser at man skal lete etter noen filer under system/app og slette dem, men finner ikke app mappe eller de filene man skal lete etter for å slette dem, ja har kjørt filemanager inne fra TWRP recovery så den finner alle mappene som system mappa, men som sagt så dukker ikke app mappa opp.
Har også fått ny tablet i posten og installerte som daffe BlissPop på min gamle tablet.

Det jeg kom fram til når jeg flashet er at det ikke er nødvendig å slette noen andre filer når du flasher hele greia, du må derimot det om du vil bruke originalt OS.

Quote fra: XDA-Developers.com
"If you're not on stock, you're probably safe"

Har ikke hatt noe problem med bruk av min gamle tablet selv om den nye er aktivert

Forsåvidt har jeg lest/hørt om folk som har fått feil batteri i den tablet'en de fikk som erstatning så kan være greit å sjekke om den nye tablet'en dere har fått sitter med feil batteritype "Y01"
Uvaksinert 👍
Har nok fulgt samme oppskrift, har også lest "If you're not on stock, you're probably safe" men det betyr jo bare trolig og er ingen garanti på at det vil virke. Mange sier at det er bootloader som kan hente info om brettet skal låses og bootloaderen er vel ikke byttet ut, den er jo bare låst opp så man kan installere egen recovery?
Mulig det, jeg installerte CWM på min tablet om da så vidt jeg har forstått det overskriver den gamle bootloaderen - så forhåpentligvis er jeg trygg fra å bricke min gamle

denne siden kan du sjekke om oppdateringen som "bricker" tablet'en din er sendt ut eller ikke - det krever seriel nummeret fra din gamle tablet for å sjekke - Ser at min er sendt ut men den funker ennå
Uvaksinert 👍
Har vært inne og sjekket på http://shield.bogdacutu.me/ og ser nå at i dag så har neste OTA dukket opp, så hvis jeg nå slår på brettet så vil jeg vel fort finne ut om det går galt eller ikke.

Shield Tablet OTA Check
Serial number: 0413214401205000xxxx
Next OTA: ST - yy (urgent)
Jepp, samme beskjed som jeg har fått for min tablet - har derimot hatt den i bruk i rundt en uke uten problemer så tror det er trygt såfremst du har flashet bootloader + rom.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Trådstarter
3 0
Jeg har nå mottatt min nye tablet, men sliter veldig med å få flasha bootloaderen.. Har prøvd forskjellige guider, både fra XDA, youtube og andre steder.. Er det noen som kan hjelpe til med å lage en step-by-step guide som er lett å komme over, og med lenker til forskjellige sider for nedlastning av diverse nødvendige filer/programmer? Hadde vært kjempeflott, da jeg virkelig ikke vil begrave min gamle SHIELD, da det er veldig lettvint for meg å ha en hjemme og en på jobben..

På forhånd, takk!
En kompis av meg har nylig gjort dette med flere enheter som skulle vært destruert.

Han har lagt flashet om rom´en til blisspop og shielden fungerer utmerket etter dette.
Trådstarter
3 0
Sitat av stnistad Vis innlegg
En kompis av meg har nylig gjort dette med flere enheter som skulle vært destruert.

Han har lagt flashet om rom´en til blisspop og shielden fungerer utmerket etter dette.
Vis hele sitatet...
Har du mulighet for å spørre hva han gjorde, steg-for-steg? Henger litt etter da det gjelder rooting, flashing o.l. så jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre.. :P

Som sagt så har jeg fulgt guides fra xda, wwjoshdew sin YouTube kanal og rotet litt rundt andre steder..

Er det så simpelt som å gjøre som i denne videoen? https://www.youtube.com/watch?v=NcgpsJ7tifQ
Isåfall så tror jeg at jeg gir opp livet. Mange timer i sinne uten å ha fått til noe som helst, totalt unødvendig tidsforbruk, haha!
Sist endret av kenzou; 13. oktober 2015 kl. 12:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Uvaksinert 👍
Jeg fulgte denne for å roote den, så la jeg inn Blisspop. Gikk veldig greit.
http://forum.xda-developers.com/shie...lipop-t2972316

Det er også noe om en killswitch, men det er vel bare nødvendig hvis man har hatt brettet på nett etter at man startet det nye, tror jeg.
det angående killswitch bortfaller om du installer custom ROM, står en guide for hvordan man kan fjerne killswitch og enda bruke originalt "OS" men det virket for meg som om det er mer risky enn å flashe hele greia.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Min kompis fikk sin recallet og fikk en ny. Det vi gjorde med den gamle var da å roote den, og for å være sikker lastet vi ned root firewall for å blokere updates fra nvidia aka killswitch. Nå kjører vi multirom med android og ubuntu linux med kali packages. Fungerer strålende!