Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 895
hei så jeg har vel tukla litt rundt med dataen og nå sier den plutselig BOOTMGR is missing så jeg har ikke noe annet valg enn å kjøre en clean install.

men, jeg har formatert en 32gb sandisk usb pinne og lagt inn en win10 .iso på den og putta den først i boot priority, men jeg får fortsatt bare opp at bootmgr is missing.

jeg har forsøkt å disable begge HDDene men da sier den bare noe greier om at jeg må putte inn en gyldig disk og restarte.

noen som veit hva jeg kan gjøre?

takker
Har du i det hele laget USBen bootable?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Kva gjorde du med minnepinnen? Kopierte du ISOen til den?

Bruk https://www.microsoft.com/en-us/down...-download-tool til å lage minnepinnen.
Ja nei altså jeg har jo formatert den, jeg trodde ikke man måtte gjøre noe mer enn det? det står jo i den guiden at det skal være nok og eller?

altså, jeg formaterte minnepinnen og kopierte isoen over på den

Ok så jeg har ikke gjort den bootable da. hehe. prøver det nå.
Sist endret av HellToPay; 26. oktober 2017 kl. 19:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Du må brule tools som vidarlo never for å gjøre den bootable, det er også mulig du må inn i bios for å endre boot sekvensen, altså fra hvilken enhet den forsøker å boote fra.

Mulig den vil boote direkte fra usb uten endringer, men hvis ikke så finnner du hvordan endre boot sekvens ang hvilket hovedkort du har.
Hvis du eventuelt får USB-en til å bli bootable og kommer deg inn på den, så kan det funke å bare «reparere» Windows, har hvert fall opplevd dette ved tidligere versjoner.

Står litt om fremgangsmåten her.
Sist endret av Viva la Opium; 27. oktober 2017 kl. 10:14.
Det funka fint, er noen år siden jeg har reformatert treskverket så jeg hadde glemt at det var litt mer prosess enn å bare kopiere over isoen. takk for hjelpa!