Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 3641
Hei,

Kjøpte noe på nett av verdi 22.000kr. Jeg betalte med VISA og pengene ble trekt.

En uke etterpå fikk jeg varen, og pengene kom plutselig tilbake på konto, selv etter jeg hadde hentet pakken hos posten?

Dette har skjedd meg før, men da ble de trekt igjen neste virkedag, og jeg har hatt pengene på konto i 2 uker nå.


Har de gjort en feil?
Limited edition
Moff's Avatar
Det var ikke så mye konkret informasjon her, men jeg tror ikke det er noen tvil om at noen har gjort en feil. I og med at beløpet er såppass høyt, så vil jeg anta at du kommer til å få et krav om betaling neste gang selskapet gjennomgår fakturaene sine. Dette skjer typisk én gang i måneden eller hvert kvartal.

Juridisk sett så kan de kreve at du betaler så lenge du beholder produktet du har kjøpt. Men jeg antar også at svaret du egentlig leter etter er "ikke si noe til noen, og se om det dukker opp et krav". Personlig ville jeg bare kontaktet dem og gjort opp for meg, ettersom dette er penger du uansett ikke kan bruke på hvertfall et års tid i frykt for at betalingskravet skulle dukke opp.
m0en's Avatar
Trådstarter
18 2
Sitat av Moff Vis innlegg
Det var ikke så mye konkret informasjon her, men jeg tror ikke det er noen tvil om at noen har gjort en feil. I og med at beløpet er såppass høyt, så vil jeg anta at du kommer til å få et krav om betaling neste gang selskapet gjennomgår fakturaene sine. Dette skjer typisk én gang i måneden eller hvert kvartal.

Juridisk sett så kan de kreve at du betaler så lenge du beholder produktet du har kjøpt. Men jeg antar også at svaret du egentlig leter etter er "ikke si noe til noen, og se om det dukker opp et krav". Personlig ville jeg bare kontaktet dem og gjort opp for meg, ettersom dette er penger du uansett ikke kan bruke på hvertfall et års tid i frykt for at betalingskravet skulle dukke opp.
Vis hele sitatet...
Har allerede kontaktet de men hadde jo vært superfint å få varen gratis da
Regner med at beløpet bare var reservert og ikke belastet. Så har firmaet vært sein med å belaste kjøpet slik at reservasjonen gikk ut på dato. Før eller siden vil firmaet belaste regninga så da bør du ha beløpet klar på konto.
Anonym bruker
"Forbannet Tumler"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du har ikke bare fått noen ferie penger på konto da dagen etter kjøpet? :-)
Hvilken butikk gjelder det?