Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  60 4754
Var ute og syklet her en dag og kommer over mange rare planter som jeg tror er hasj planter eller hva det nå enn heter så det jeg lurer på er hvordan man finner ut om det er 100% sikkert for jeg tok med meg et bilde av en hasj plante ut i skogen og det var ganske likt etter min mening, så er det noen som vet hvordan jeg finner det ut og hva jeg skal gjøre med det (ikke snuten)

Håper på ordentlige svar!

MoA
Her i Norge er det ikke klima utendørs til å gro hasjplanter så vidt jeg vet, så jeg tror nok du har tatt feil.

Hvis det mot formodning skulle være hasjplanter laster du ned en høstingsguide og sender det i posten til undertegnende på oppkrav.
Rører du plantene mine så kommer jeg og fjerner tennene dine med avbiter..

Men det er sikkert industrihamp. Med andre ord, ikke noe rusgivende. Er svært få strains som det er vits og dyrke ute i Norge. Pga av dem ikke blir ferdig før høsten kommer og tar livet av dem.
Det vokste Hasj planter utenfor Politistationen i harstad for noen år siden.
Så det er mulig, men da må det nesten være noen som har planetet dem. Tror ikke de har kommet naturlig i norges natur.
MoA
Trådstarter
78 0
Det så ut som om dem var nyplantet, men kan jeg tjene no spenn på industri hamp?
Magnus: Dem vokser ikke naturlig på våre breddegrader..
Nei, det var vel det jeg sa? var det ikke?
Sitat av Magnus
Det vokste Hasj planter utenfor Politistationen i harstad for noen år siden.
Så det er mulig, men da må det nesten være noen som har planetet dem. Tror ikke de har kommet naturlig i norges natur.
Vis hele sitatet...
Man skal vite

Sitat av MoA
Det så ut som om dem var nyplantet, men kan jeg tjene no spenn på industri hamp?
Vis hele sitatet...
Ikke viss du ikke en hel farm.
Kan jo hende noen som prøver seg utendørs da. Hvem vet. Jeg vet ikke hvordan du ser forskjellen.
Skal du tjene penger på pot må du uansett legge endel arbeid i det.
Sist endret av InTrance; 18. juni 2005 kl. 18:20.
MoA
Trådstarter
78 0
Det gidder jeg ikke siden jeg bor hjemme så er det litt vanskelig

ps. det var ca. 100-150 planter
Sist endret av MoA; 18. juni 2005 kl. 18:22.
Du kan jo lese litt på norcan.org.
De har et bra forum. Når det gjelder dyrking har de en guide om utendøsdyrking.
Ville ikke anbefale deg å stjele andre sine planter. Hadde det vært mine planter og jeg hadde funnet en uten uniform gravende. Jeg hadde nok sparket personen halveis til døde. Alt arbeidet. så kommer en frekk jævel og skal stjele dem..
MoA
Trådstarter
78 0
Tror du jeg kan bruke det som et pressmiddel for å få en jobb innenfor det svarte markedet?
Jeg tror du bør rake dine egne saker før du får ræva di fylt med betong og blir hevet i Akerselva. Har skjedd mye ukoselig med folk som har lagt hendene på andre sin shit her, vet jeg

To hint er startkabler og munn.
Sist endret av Loeve; 18. juni 2005 kl. 18:37.
Pressemiddel? Nja. ville ikke satset på den veien. Hvofor ikke bare knuse nesen på deg og du blir så skrekkslagen og redd at du garantert vill gi dem plantene tilbake..
Vil ikke legge ut en Guide om hvordan bli dealer her.
Du kan dyrke selv. Men det er lurt og ha et sosialt nettverk rundt seg. Som både komsumerer og kjenner folk, og selger selv.
Dermed får du ting avgårde.
Problemet med slike miljøer er at det kommer mye problemer med.
Kommer også veldig ann på hvor gammel du er.
MoA
Trådstarter
78 0
Bare tullet da, men kanskje jeg kunne presse meg inn til en sommerjobb?
Har du ikke bekjente som holder på da? Mye bedre og ordne slik den veien.
Ta inn et hg med hasj. Så kjøper du inn mer når du er tom.
MoA
Trådstarter
78 0
Har ingen sånne venner, men ideen din var god
Er vel nokså basic.
Men når du ikke har noen slik venner er vel det litt værre og få solgt ting ut.
Du kan jo altids rekegatelangs, men risken er større. Pluss at mange ikke kjøper av slike. pga av de er kjent for dårlig kvalitet og bøff..
MoA
Trådstarter
78 0
Du selger igjennom et nettverk skjønner jeg
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Uff, dette dealepreiket InTrance... kul'an med det altså. :-/. Vi dropper slikt folkens, eller?

Men, hmm, ikke bare du som tuller deg og så var det faktisk brennenesle eller noe annet lignende da, MoA?
Min munn er forseglet. Sa jeg ikke ville lage noe guide. Så fant ut det vare like greit og stoppe.
En måte å finne ut hva det er, er å røyke litt av det.... MEN jeg oppfordrer ingen til å bryte loven... Men ta noen bilder. Om det er 100-150 planter er det jo sykt mye. kan godt hende at de ikke er ferdige enda, men du kan jo ta en avlegger...
MoA
Trådstarter
78 0
Jeg tok på plantene og hadde merket det hvis det var brennesle, har dessverre ikke noen digitale kameraer(ikke le) så jeg får ikke tatt noen bilder
Om du ikke får fiksa noen bilder er det veldig vanskelig for oss og si. Sjekk ut plantebilder på www.erowid.org eller lignende...
MoA
Trådstarter
78 0
Fant et bilde av noe som jeg tror er det samme, men vet ikke helt hvordan jeg legger ut et bilde, men håper det går. Bildet har jeg tatt fra et annet sted
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Mja, da er det nok ikke helt utenkelig at det er det det er. Men hvor så du disse plantene? Hvis det var langt, langt inne i skogen så er det jo ikke utenkelig at det er noen som driver litt gerilliadyrking, men hvis det var rett ved veien eller noe så tror jeg nok det bare er noen som har bedrevet litt aktivisme med industrihamp.
MoA
Trådstarter
78 0
Sånn ca. 1km fra nærmeste hus, men det går en "offroad" løype inn til området og et par 100 meter fra den ligger området med tykk skog rundt
da kan det nok være cannabis ja
Vel, er det noen som dyrker der, så la dem og plantene være i fred. Du kan evt gå innom og plukke ett par buds på høsten, men noe mer enn det hadde ikke vært fair mot de som planta.
...man skal ikke stjele ..Bare litt^^
jeg hadde nok ikke klart å holde meg til det som er moralsk rett om jeg hadde funnet så mye pot
Kansje dra tilbake, og vente på dem som eier plantene, og be om å få kjøpe litt til kameratpris når de kommer tilbake? Eller få prøveteste varene? Uansett ville jeg ikke tatt uendelig mye av det du fant, ettersom langere ofte blir lett sint.
Tror ikke det er så uvanlig å finne hasjplanter i Norge nei. Freaker som dere importerer jo tonnevis med frø og de som ikke er gamle nok eller ikke tør å ha det hjemme bare planter det utenfor.
hasjplanter, hasjplanter, hasjplanter
må bare elske ordet. hvis det er cannabis som gir en rus tviler jeg virkelig på at noen gidder å lage hasj av det :P

med tanke på mengden så hadde jeg, hadde jeg vært i dine sko, gravd opp 2-3 planter, funnet meg en fin lysning i skogen og ventet på høsten.
Cannabis finnes i den Norske floraen. Den reproduserer seg vanligvis ikke her i Norge, med unntak av spessielle strains, men det finnes cannabisplanter i Norge hvert år.

MoA: Det finnes en del lookalikes i Norsk natur, men ingen som er så like at en kyndig person tar feil.
Hvis du ikke selv er kyndig eller kjenner noen som er det må du bare pent vente til høsten. Personlig synes jeg det virker meget usannsynlig at noen skulle dyrke slike kvanta ute her i Norge. Strains som blomstrer uten kunstige netter her i Norge koster jo ca. 50 spenn per frø, så det blir fort dyrt.
Sitat av MoA
Bare tullet da, men kanskje jeg kunne presse meg inn til en sommerjobb?
Vis hele sitatet...
Jeg lover deg du har ikke lyst på en sånn sommer jobb...
Sitat av felix_poker
Strains som blomstrer uten kunstige netter her i Norge koster jo ca. 50 spenn per frø, så det blir fort dyrt.
Vis hele sitatet...
det er derfor du lager frø i første omgang...
OT: Er ikke frø lov i Norge a'?
Tilbake til topic. Cannabis ruderalis finnes jo rundt om i Europa og blandt annet i Russland. Den har riktignok lite potensial som røykeweed, men hybrider med sativa eller indica kan man ha for at de skal kunne plantes i nordlige land...
o shit waddup
Norske jordbær, norske poteter og nå norsk hasj.

Blir det like dyrt og jævlig det og er det trolig ikke verdt det, selv om jeg ikke har noe kunnskap på området.
Fant ut enda noe nytt...
"The hop belongs to the hemp family."(- http://leda.lycaeum.org/?ID=16265 )(hop=humle)

Hvis man blander no' real sticky icky med ruderalis, blir det jo ok weed da...
adrian nor: Ja humle ligger i familien, men man blir vel ikke akuratt høy av øl, gjør man vel?
Sitat av okaminaru
adrian nor: Ja humle ligger i familien, men man blir vel ikke akuratt høy av øl, gjør man vel?
Vis hele sitatet...
Nei, men beruset blir man

Uansett, så tror jeg Adrian Nor mente at man kunne kansje skape en slags blanding mellom de to plantene, slik at den ble levedyktig i norsk jord, og klima. Humle takler det jo flott, og som han sa, ligger i familien, altså blir det lettere å lage en blandingsplante.
Sitat av pinnsvinet
Nei, men beruset blir man

Uansett, så tror jeg Adrian Nor mente at man kunne kansje skape en slags blanding mellom de to plantene, slik at den ble levedyktig i norsk jord, og klima. Humle takler det jo flott, og som han sa, ligger i familien, altså blir det lettere å lage en blandingsplante.
Vis hele sitatet...
Det skal visstnok gå an å kappe en hasjplante ved stilken og skjøte den til humle, da får man thc produserende humle... er en del som gjør dette tror jeg..
det tror ikke jeg, har du noen gang sjøta en plante? neppe
Sist endret av Sub_sic; 25. juni 2005 kl. 01:29.
http://www.cannabis-seeds.co.uk/prod...product_id/480
Denne planta er vistnok den eneste kjente som det virkelig går bra å plante ute i norge.
Sitat av lanze
http://www.cannabis-seeds.co.uk/prod...product_id/480
Denne planta er vistnok den eneste kjente som det virkelig går bra å plante ute i norge.
Vis hele sitatet...
Og går jeg forbi så snapper jeg den med meg.
Veldig interesangt dette, noen som kan svare om det faktisk er mulig å gro rusgivende hasj/cannabis ute i Norge?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Ja, helt klart mulig, men sansynligvis med varierende resultat.
Dersom de plantes nå i de varme solfulle somertider?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Tror du burde plantet de litt før, men du kan jo lese litt rundt på norcan.org hvis du er interessert, utendørsdyrking dekkes vel forsåvidt nokså greit der
Ser bare her inne det står september http://www.cannabis-seeds.co.uk/prod...product_id/480
Men vet ikke jeg, skal ta en titt på norcan jeg


Edit: Akk, fikk mesten tårer i øynene mine Ble rørt av guiden deres, dette MÅ testes
Link til utendørs guide: http://www.norcan.org/guide/utend%F8rs/index.htm
Sist endret av møkk; 27. juni 2005 kl. 01:45.