Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 3472
[CENTER][COLOR=Red]nedtur[/COLOR][/CENTER]

noen som har noen råd mot macca nedtur?? eller hvordan man sovner lettere... (hvis man ikke har hasj, ell.lg)
Prøve å spise litt, høre på rolig musikk. bare ligge i sengen. eller på sofaen.
Tro på deg selv å syk deg opp til å sove... Ver 100% sikker på att en teskje jordbær klarer å få deg til å sovne så funker det. Dumt eksempel men anyway..Har selv sovnet etter å vert ganske så speeda... Men jeg kjenner hodet mitt =)
Deffiner ganske speeda? Har opplevd lignende selv. Men vet ikke helt. timene flyr og når jeg "våkner" igjen er timene flydd. Men vill ikke kalle det søvn egentlig.-
Jeg brukte å bare legge meg ned i senga under dyna å ligge der å høre på radio til jeg sovna, selv om det ofte kunne ta 3-4 timer. Men du sovner til slutt hvis du bare ligger i ro.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
har prøvd selv siden 06.00 i sta og sove jeg ga opp nå.. Faen er sliten.
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
Få i deg masse mat, alt mulig av vitaminer. Lag deg en kopp varm te. Sett på noe rolig musikk i bakgrunnen. Tenn noe røkelse, dimme ned litt på lyset ikke ha det alt for mørkt. Når du føler at du har fått en avslappende setting, setter du deg i god stolen og leser en kjedlig bok, mens du drikker din te. Når du har drukket opp teen din, legger du ned boken. Prøv å mediter litt, tøm deg selv for tanker, og bare gli inn i den sedative verdenen. *gjeeesp*
Mat er ikke alltid så veldig godt når man har nedtur da. Men vitaminer ordner seg, men hjelper bare psykisk btw: pepper er no dritt
Sist endret av Lunar; 11. juni 2005 kl. 12:48.
Prøv å drikke melk, det inneholder endel tryptophan som kroppen din omdanner til Serotonin og Melatonin, kan kanskje funke.
Har du ikke hørt mottoet: "Kan hvile når jeg er dau" ?
Neida, lesson for life; hold deg vekke fra det hvis du ikke er villig til å betale prisen !
Du kan jo begynne å rydde, det har en tendens til å bale på seg.. og før du vet det har du rydda hele kåken, 7 timer er gått, og ikke minst du er ganske klar for søvn.

Te er ikke noe å drikk efør en legger seg, det er bare en myte.

-papa
Lese litt, spise en banan og drikke ett glass melk har alltid funket for meg når jeg ikke har fått sove ihvertfall
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
If you can't handle the drug..

Personlig har jeg aldri hatt noen nedtur fremkallet av rusmidler, så jeg har vanskelig med å å forstå problemet ditt. Men bare for å spørre; hva forventer du egentlig når du tar amfetamin? Det er jo ikke akkurat et søvndyssende stoff.

paparoach: Neihei, det å drikke te før en legger seg er jo håpløst om det inneholder koffein. Men varmen av teen kan få musklene i kroppen til å slappe av og da er det enklere å sove.
z0p det er nesten det samme som å spøre hva man forventer av å ta alkohol? man foventer jo opptur, men man kan bli dårlig/lei. man kan aldri vite hva som skjer.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Joda, men opptur og nedtur er bare noe i ditt eget lille hode. Det er det jeg vil frem til..
Ha sex! Enten man er alene eller flere får jo netopp denne aktiviteten oss gutta til å slukne så snart vi er ferdige Hvis man klarer å få den opp når man er på pepper da...
Sitat av Deadkid
[CENTER][COLOR=Red]nedtur[/COLOR][/CENTER]

noen som har noen råd mot macca nedtur?? eller hvordan man sovner lettere... (hvis man ikke har hasj, ell.lg)
Vis hele sitatet...
Spis deg _veldig_ mett -> Drikk en kopp te -> Les noe som ikke er så veldig interessant -> Legg deg på senga å slapp av til noe chill musikk.

God oppskrift!

Sitat av paparoach
Du kan jo begynne å rydde, det har en tendens til å bale på seg.. og før du vet det har du rydda hele kåken, 7 timer er gått, og ikke minst du er ganske klar for søvn.

Te er ikke noe å drikk efør en legger seg, det er bare en myte.

-papa
Vis hele sitatet...

Jeg tror ikke det har noe med teen å gjøre.. Tror det er følelsen av noe varmt innvendig som får deg til å slappe av
soetnos@dANI: Te inneholder vel et stoff som er ganske likt koffein (ikke vet jeg, men kanskje det er det samme), men det er ikke like kraftig, og det er mindre av det.
Sist endret av TEHb; 12. juni 2005 kl. 14:16. Grunn: Skrivefeil
En varm og god urte-te? Det gjør garantert susen.. Jeg trodde ikke det var koffein te!?
Hvis du har noen prøver så funker det alltid å prøve å øve til de, hvis ikke så bare les en skolebok eller noe lignende... Finnes ingen bedre sovemedisin enn å prøve å lese en skolebok.....
hehe.. dagene derpå er alltid gode..

ikke stress, ikke tenk.. hvertfall ikke stresse med å sove... en film, tv og annet passivt hjernefor er også bra..
Bestem deg for at du skal kose deg, kjøp noe mat, noe feitende mat.. hold hodet rent, og vit at det bare er en illusjon av en tilværelse, som snart går over, selv om det føles ut som et nullpunkt
Ikke gjør noe, eller utfør noen oppgaver, som kan resultere i skuffelse, eller utmattelse...

Ser det er ikke helt likt hva andre her anbefaler, men det fungerer for meg... et tankefritt hode og en film med feit mat i sofaen, så vil du treffe noen minutter med søvn i ny og ne.
Er det krise så kan du jo sjekke medisinskapet etter benzopreparater, selv hvor skittent det egentlig er..
Det trenger jo ikke være noe negativt med nedtur. Nedtur betyr jo bare "tur ned," etter oppturen. Alt som går opp må jo komme ned.. Men jeg kan forstå at det kan bli litt kjedelig å ikke få sove mange timer etter at rusen har gått over. I slike tilfeller pleier jeg å prøve å ringe noen kjente og se om det kan røykes et par morningser et sted, ellers bare sitter jeg og sløver foran tv'en til jeg blir trøtt nok til å legge meg ned.. evt. drikke noe alkohol hvis man har det tilgjenglig.
▼ ... over en uke senere ... ▼
1 stk Somadril tre ganger i løpet av dagen, 1 stk 10mg Valium tre ganger utover dagen og 2 Imovane, Mogadon eller Flunipam mot kvelden. Det skulle døvyve det meste av den akutte nedturen.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Joda, det gjør det helt klart.. om du har lyst å ende opp som et pilletryne. Det å døyve "smertene" etter et stoff med et annet stoff vel ikke den beste løsningen.
Mens man snakker om te, det finnes noe som heter "God natt te" som ikke inneholder koffein eller hva det nå er. Og det er veldig beroligende.
Mener at te av valerian(baldrian) er svært søvndyssende
Tja, jeg støtter felix der.
Få'n opp og i gang. Så sovner du rett etterpå med en god følelse av at du har oppnådd noe :-)
Sitat av q_Werty
Mens man snakker om te, det finnes noe som heter "God natt te" som ikke inneholder koffein eller hva det nå er. Og det er veldig beroligende.
Vis hele sitatet...
God natt te er en urtete som inneholder endel melisse som visstnok skal være beroligene. "Vanlig te" (altså te fra camellia sinensis), inneholder koffein, men i mindre mengder enn f.eks. kaffe.
De fleste urteteer er forresten koffeinfrie.. (som melisse, rooibos osv)
Eller om ingenting annet funker for deg: Gå å kjøp deg mer amf !!!
(Dette er ingen oppfordring, kun ett forslag)
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
Hvorfor skulle han kjøpe mer amf? Får jo ikke sove da, fjerner den anspenten i kroppen for en liten stund, men når nedturen blir jo bare verre igjen.
Nå er jo denne posten ifra 27. februar, er han ikke kommet seg til nå så vet ikke jeg...
Sist endret av Scha; 24. juni 2005 kl. 13:26.
You never know !