Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  66 5144
Jaja, tviler jeg prøver det mens jeg er på byn. Får ta det hos en kompis en gang... om jeg kommer til å gjøre det.

Hvor får man kjøpt slikt egentlig?
Røkte helt opp i en femmer om dagen i en periode frem til for noen uker siden, og må inrømme at det ble ganske slitsomt til slutt. Pluss at når jeg røyka fordi jeg følte et behov for å røyke mer enn lyst til å røyke sa jeg stopp. Er jo så mye mer morro også om det går en stund mellom hver gang. Får liksom så mye mer utav det da.
InTrance: Jeg har ingen pålitlige kilder å vise til.
Jeg mener å ha lest det, men jeg synes uansett det er en logisk sluttning. Jeg mener, hvordan kan hjernen få hvilt seg når den arbeider på spreng med en rus?
Søvn man får når man er påvirket av alkohol er i hvert fall no good. Det kan jeg sikkert finne kilder på også, hvis det skulle oppstå tvil.
Sist endret av felix_poker; 21. desember 2004 kl. 16:29.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Jeg hadde blitt litt smådumm av å røyke hver dag.
Greit nokk ett par ganger i året verfall. Kjenner folk som røyker hver dag, samme for meg hva de gjør.
necro: var ingen som sa at du hemmer den psykiske utviklingen hver gang du røyker en bønne.
Men når du røyker hver dag over tid, og sitter med de samme gamle kompisene og spiller box/ps2/ser film og røyker dag ut, dag in. så kommer du deg ikke videre psykisk.legg og merke til forskjellen på ordet "hemmer" og "stopper".

en jevngammel person som aldri røyker og er flink og går på skole hver dag, og får seg en utdannelse som statsviter eller elektriker eller whatever, har en bedre psykisk fremgang, enn han som sitter på hybelen sin å røyker hver dag

Var vel heller ingen som sa ay korttidsminne blir ødelagt av å røyke en bønne. Men det er da hevet over enhver tvil at røyking over tid hemmer hukkomelsen i forhold til en nøktern person(generelt sett, det finnes alltid untak begge veier)


edit: med hverdags røyking menes ikke å kun røyke nattings. Man mener å røyke fra morgen til kveld. dag ut og dag inn over lengre tid(måneder-år)
Sist endret av technot; 20. desember 2004 kl. 20:20.
Enig med technot, det er ikke sånn at daglig røyking automatisk gjør deg "dum". Sitter du hjemme og sløver dagen lang, året rundt og røyker, så er det klart at du blir "dum" siden hjernen ikke stimuleres noe særlig. (Kjenner forresten folk som gjør dette, men ikke røyker, som har blitt like sløve som hasjrøykerne.) Jeg veit om folk som helt uten problemer greier å kombinere full jobb/skole/studier/foreldreroller med daglig røyking. Så dette blir hva du gjør det til - hasjen er ikke noe hinder for et aktivt liv.

Jeg har røyka omtrent hver dag i snart et år nå. Blir vel en fjone eller tre med kompiser etter jobb. Er ikke avhengig av nattings for å sove og har heller ikke utvikla toleranse, jeg røyker like stor dose nå som da jeg røyka for første gang for 6 år sida.
folk med litt vett i hodet skjønner jo at du ikke blir smart i lengden av å hverdags røyke. Man glemmer fortere ting. Rutine blir en vane. Blir daff. Tar alt med en klype salt .. men ei av og til? Helt ok spør du meg.
Opprinnelig postet av Mc-weed
folk med litt vett i hodet skjønner jo at du ikke blir smart i lengden av å hverdags røyke. Man glemmer fortere ting. Rutine blir en vane. Blir daff. Tar alt med en klype salt .. men ei av og til? Helt ok spør du meg.
Vis hele sitatet...
vel.. jeg er uenig.
man blir ikke "smart i lengden" av å sitte å spille playstation og sture. men det er ikke alle som gjør det selv om de røyker hasj hver dag. man blir kanskje daff når man er skækk, men før man har røyka den første bønna er man da ganske fresk.

det er forskjell på hverdagsrøyking og konstant røyking. jeg røyker hver dag, men kun på kvelden, da jeg har skole + jobb. kan ikke si jeg føler meg usmart. og det er heller ingen andre som oppfatter meg som dum eller sløv.
Sist endret av Sindre; 22. desember 2004 kl. 00:53.
▼ ... over en uke senere ... ▼
en fakta er uansett at du blir mer sløv av å røyke hasj. En av grunnene er at thc bedøver hjerneceller. Jeg vil også tro at kapasiteten på hjernecellene.. Din lokale minne i hodet reduseres.. Men som et "eneste" rusmiddel i norge ville hasj vært: sehr gut !
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Mc-weed
en fakta er uansett at du blir mer sløv av å røyke hasj. En av grunnene er at thc bedøver hjerneceller.
Men enig med deg sindre !

Som et "eneste" rusmiddel i norge ville hasj vært: sehr gut !
Vis hele sitatet...
Få vekk alkoholen ! Løsemiddel deluxe
Noen som har merket noen positive langtidseffekter (i likhet med/forhold til hallusinogener)?
Bare et halvår gammel post da!
Sitat av felix_poker
InTrance: Jeg har ingen pålitlige kilder å vise til.
Jeg mener å ha lest det, men jeg synes uansett det er en logisk sluttning. Jeg mener, hvordan kan hjernen få hvilt seg når den arbeider på spreng med en rus?
Søvn man får når man er påvirket av alkohol er i hvert fall no good. Det kan jeg sikkert finne kilder på også, hvis det skulle oppstå tvil.
Vis hele sitatet...
nå har det seg sånn at hjernen jobber like mye når du sover som når du er våken, den jobber bare på en anen måte. sorterer tanker og inntrykk du har fått i løpet av dagen.
!alex!: I drømmemodus ja, men ikke i dyp søvn.
!alex!: okaminaru har helt rett. Det er kun deler av en natts søvn at hjernen drømmer. Det er selfvfølgelig alltid en viss aktivitet (åndedrett o.l.), men ikke noe som kan sammeliknes med den aktiviterten som oppstår under påvirkning av f. eks. THC.
Sitat av felix_poker
!alex!: okaminaru har helt rett. Det er kun deler av en natts søvn at hjernen drømmer. Det er selfvfølgelig alltid en viss aktivitet (åndedrett o.l.), men ikke noe som kan sammeliknes med den aktiviterten som oppstår under påvirkning av f. eks. THC.
Vis hele sitatet...
Ok, nå er ikke jeg noen hjernekirurg eller noe så korriger meg hvis jeg tar feil. Sånn jeg har forstått det så er hjerneaktiviteten relativt sett like høy ved søvn som i våken tilstand, men hjernen jobber med en lavere frekvens og høyere amplitude (untatt ved innslag av rem søvn) selv når man ikke drømmer. Det er som når du sitter i en stol og ser på tv, hjernen jobber like mye da, som når du sitter å gjøre matteleksene, men forskjellige deler av hjernen er mer aktive enn andre.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av !alex!
Ok, nå er ikke jeg noen hjernekirurg eller noe så korriger meg hvis jeg tar feil. Sånn jeg har forstått det så er hjerneaktiviteten relativt sett like høy ved søvn som i våken tilstand, men hjernen jobber med en lavere frekvens og høyere amplitude (untatt ved innslag av rem søvn) selv når man ikke drømmer. Det er som når du sitter i en stol og ser på tv, hjernen jobber like mye da, som når du sitter å gjøre matteleksene, men forskjellige deler av hjernen er mer aktive enn andre.
Vis hele sitatet...
Her har vi beviset for at røyking gjør deg dum, folkens!
Våken: 4/4 høy aktivitet
drømming/rem-søvn: 3/4 litt lavere enn i våken tillstand
Ikke drømmende søvn: 1-2/4 Forholdsvis lav og oppbyggende
Dvale/koma: 0,1-0,9/4 DYYYP søvn!
Hjernedødhet/død: 0/4 inaktivitet

B.T.W. opium er digg