Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  66 5139
Lurer på hvor mange her som røyker seg ett mekk eller ti hver dag, røyker selv hver dag når jeg har gromsakene.

Og dere som kommer for å si at, "å nei, cannabis er farlige saker!"
vennligst gi totalt faen
Cannabis er jo farlige saker .










Neida. Men jeg røyker ikke daglig lenger. Er bedre å røyke engang iblandt. synes ikke noe om å gå skev hele tiden. Men andre som liker det må gjerne få lov.
røyker en joint annenhverdag
har ik fåt noen bivirkninger
RiZk's Avatar
Trådstarter
53 0
Det finnes såklart dårlige sider ved å røyke hver dag, f.eks. høyere toleranse
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Nei, det gjør jeg ikke. Dvs. hvis jeg har mye fri og lange kvelder for meg selv så kan det jo hende over en viss periode, men til vanlig så ser jeg ikke helt nytten i det. Står opp seks hver eneste dag og er desverre ikke så veldig påpasselig med å legge meg til "riktig tid", så å røyke i hverdagen er bare nødt til å resultere i søvn uansett.
Det samme hos meg. Ville rett og slett vært for ape..
Jeg har fått på sånn give or take daglig de siste ukene, og merker det såvidt. Hadde egentlig tenkt til å ta pause før eksamenene, men det gikk shite. Blir vel pause hvis jeg begynner på skolen igjen etter nyttår.

Nå skal det også sies at jeg svært sjelden røyker alene, maks en gang eller to i månden.
Er digg å slenge seg på sofaen en kveld. med pipen og film, faen er så digg at det ikke finnes ord.
[offtopic]
Er digg å slenge seg på sofaen en kveld. med pipen og film, faen er så digg at det ikke finnes ord
Vis hele sitatet...
Så vittig det er... Jeg og kameratene har akkurat samme forhold te snus. Såklart er vi "redde" for at vi blir nicotin slaver, men det er så jævla digg. Bare så lenge man bare gjør det får å belønne seg selv, og ikke gjør det hele tiden... Snus altså
ja det er det samme xylo..
Jeg har ett litt annet forhold til snus da.. hehe, det er ikke en belønning men noe som må til får å komme igjennom dagen
Opprinnelig postet av Xylo
[offtopic]
Så vittig det er... Jeg og kameratene har akkurat samme forhold te snus. Såklart er vi "redde" for at vi blir nicotin slaver, men det er så jævla digg. Bare så lenge man bare gjør det får å belønne seg selv, og ikke gjør det hele tiden... Snus altså
Vis hele sitatet...
Kan vel ikke sammenlignes?
Snus gir jo ikke rus. Men uansett. Selve ritualet og kansje hva det betyr for den enkelte kan vel ligne.
Opprinnelig postet av InTrance
Snus gir jo ikke rus. Men uansett. Selve ritualet og kansje hva det betyr for den enkelte kan vel ligne.
Vis hele sitatet...
Nikotin gir en form for rus.
Man blir småsvimmel og man blir roligere! Men dette er bare de første gangene man prøver dette. Kroppen skaper toleranse for stoffet veeeeldig fort!
Sant. Men snus brukes ikke til den hensikt å få rus.
Jeg har snuset i 5 år nå, og hver dag med en prille under leppa hver morgen etter frokost er som heaven det er digg!
jeg har røykt i tilsammen 10 år. noen av årene har vært daglig røyking andre har ikke.

å røyke hver eneste dag, og mye hver dag, gjør at du ikke utvikler deg noe spesielt psykisk, blir apatisk og giddalaus og mister "rusen" du får av å røyke, ettersom rusen blir normal-tilstanden.

konklusjon: Daglig røyking er bortkastet penger og ikke bra for den mentale helsa
Jeg blir langt roligere og mer avslappet av snus. Ergo gir det en slags rus for meg.
Opprinnelig postet av InTrance
Sant. Men snus brukes ikke til den hensikt å få rus.
Vis hele sitatet...
For dem som tar kanskje 1 boks i året, så kan det brukes som rus! Men back to topic!
Opprinnelig postet av technot
jeg har røykt i tilsammen 10 år. noen av årene har vært daglig røyking andre har ikke.

å røyke hver eneste dag, og mye hver dag, gjør at du ikke utvikler deg noe spesielt psykisk, blir apatisk og giddalaus og mister "rusen" du får av å røyke, ettersom rusen blir normal-tilstanden.

konklusjon: Daglig røyking er bortkastet penger og ikke bra for den mentale helsa
Vis hele sitatet...
Veldig riktig. veldig riktig. Er ihvertfall slik jeg føler det.
kk, men dette viser jo til et hverdagsproblem...dere som røyker hver dag burde revurdere....kan ikke tenke meg at det er noe særlig for kroppen egenltig...
har meg en joint i ny og ne, er digg som jeg faktisk gjør akkurat nuh, og ta en liten en etter jobb, bare for å få ned stress nivået litt.. røykte en periode mye men ble for dum av det, så det sluttet jeg med.. så det jeg har funnet ut er at cannabis nytes best når man nyter den litt på samme måte som med alkohol, røyke litt (og da mener jeg litt, ikke sånn at man blir ruset av det, men så man slapper litt av) når man er alene , mer når man er sammen med andre, men uansett ikke for ofte og ikke la det gå rutine eller rytme i det.

(bare sånn til informasjon så røyker jeg vel kansje 5-6 ganger i mnd eller mindre )
Sist endret av sanders; 17. desember 2004 kl. 01:04.
Blir gjerne en svak nattings, men utover det holder røykinga seg som regel til helga.
De folka jeg kjenner til som røyker hver dag er påfallende mer sløve enn de som heller røyker i moderate mengder, så som det meste annet gjelder nok regelen om den gyldne middelvei.
RiZk's Avatar
Trådstarter
53 0
Kjenner til folk som røyker hele tiden hele dagen som er like energiske og klare i toppen som ett hvilket som helst individ.
Også folk som bare røyker av og til men er helt sløve, så det er nok ganske så individuelt
Jeg røyker vel stort sett hver dag. Merker ikke noe negativt med det rent mentalt.
RiZk's Avatar
Trådstarter
53 0
Samme her w00p, men de siste dagene har jeg hatt en rar følelse i og litt rykking ryggen. Tror det kommer av at jeg overdrev litt her om dagen

Glassbong + 2g med den beste beisen ever = ligge i senga og riste, men det var dritdigg for det :P
jeg røyker vel nattings hver dag og ofte mere...
men jeg har starta å kutte ned siden det trengs..

uansett trenger jeg ofte hasj for å regulere søvnen min og dette har ingenting med at jeg har røyka lenge å gjøre, det er fordi jeg alltid har hatt problemer med å sove..
Jeg ser på røyking hver dag som det samme som å drikke alkohol hver dag. Alkohol og marijuana kan ikke sammenlignes, men er forsåvidt en fin regel for meg, å holde seg til å røyke i helgene om ikke hver andre helg eller mindre. Rus er noe jeg vil få for å oppleve noe annet enn den vanlige hverdagen, og hvis jeg røyker hver dag blir det ikke noe spesielt ved det å bli høy.
Jeg respekterer dog folk som velger å røyke hver dag. Men jeg tror man må bare være mentalt utviklet nokk til å kunne takle det, noe mange (les: fleste) ikke er.

-normal
På Roskilde prøvde jeg for første gang i mit liv å røyke flere dager på rad.
Dette resulterte i en tilstand hvor jeg ikke var "meg selv" i de fire dagene jeg holdt på.
Nå må jeg ta med i betraktningen at var dette MEGET sterk pot fra Cristiania.
Uansett, jeg var ikke i stand til å fungere i det daglige.
Når jeg var i butikken for å kjøpe mat plukket jeg ut matvarene med fine farger, istedenfor det jeg faktisk trengte.
Jeg hadde en lei tendens til å "falle ut" helt.
Kom liksom pluttselig til med selv og viste ikke helt hvordan ting lå ann.
Jeg forstår meg over hodet ikke på dere som klarer å fungere når dere røyker hver dag.
Det tok meg nesten en uke før jeg var tilbake til normalen.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Kommer an på, liker ikke røyke hver dag blir så rutine, og kjedelig.
kulere å ha pauser, eller røyke sjeldent, blir så fitte fjern da
å røyke hver dag ødelegger rusen.. husker de første mnd'ene mine.. betydelig fetere en det er nå.. det er hvis man får til å f.eks bare gjøre det i helgene man får det til.. slik som med alkohol.. for man vil vel ikke røyke seg bort vil man vel?
I sommerferien hadde jeg en del god hasj, og jeg begynte å røyke hver dag, gjerne 3-4 g med knallhasj dagen. Etter et par uker ble jeg nesten ikke fjern lenger, ble mest sliten i huet og fikk vondt i halsen. Nå røyker jeg helst i helgene og blir apeskew av lite og det er mye mer morro å røyke. Mye mindre negative effekter og.
kjører: 3mnd med, 1 mnd* uten, 3mnd med, 1 mnd* uten

(*= Helga tells ikke!)
Opprinnelig postet av r33l
Jeg har snuset i 5 år nå, og hver dag med en prille under leppa hver morgen etter frokost er som heaven det er digg!
Vis hele sitatet...
snus etter frokost og middag er noe av det beste som finns
RiZk's Avatar
Trådstarter
53 0
Men ikke så godt som mornings og ett par trekk FØR middagen *sikle*
en mornings på en ukedag ødelegger den første delen av dagen. sovner på skolen da.
røyker stort sett hver kveld. med trykk på kveld holder meg nykter på skole og jobb.
Stopper min psykiske utvikling hver gang jeg røyker bønne? WOW! Så jeg eier ikke korttidsminne I DET HELE TATT i timesvis etterpå? Så jeg eier ikke korttidsminne I DET HELE TATT i timesvis etterpå?

Vennligst la de latterlige argumentene, som man har hørt flerfoldige ganger før og som rett og slett ikke KAN stemme ligge... Det er en oversimplifisering som er helt på tryne.


Back to topic.
Jeg her røkt daglig i en del år, og selv om toleransen til tider har vært veldig høy, og jeg til tider har vært litt sløvere synes jeg ikke at det er så ille. Noe som såklart kan være et problem er at man må ha litt mer gidd før man gjør ting, og det er sikkert derfor en god del bare blir apatiske sløvinger som stirrer i veggen eller på tv'en dagen lang.

Men såklart, etter flerfoldige år med daglig hasjrøyking kom jeg fram til at det ikke egentlig var noe særlig lengre, så jeg har kuttet ned. Holder med en bønne nå og da (alt imellom en måned og en par dager), selv om jeg ikke ville si at det er bedre på noen slags halvmoralskt grunnlag... Jeg bare liker å bli fjernere på mindre, og det er mye diggere å være i bevegelse/aktivitet(!) med hasj når jeg ikke er konstant rusa
geitost: Det er veldig dumt av deg å røyke
hver eneste kveld.
Den søvnen du får når du er fjern er ike like "effektiv" som den du får når du er nykter. Du kan rett og slett få søvnmangel uten at merker det.

kanskje dette er en av grunnene til at mange cannabisrøykere er sløve?
De røyker nattings hver kveld og har egentlig et stort søvnunderskudd, selv om de sover lenge hver natt. Bare en tanke.
Felix_Poker: Det du sier merker jeg også at jeg er mye trøttere etter en dag etter jeg har røykt "på senga". Har du noe som dokumenterer det du sier nå? Hadde vært interesant å lese.
Jeg holder meg til Cola jeg

En iskald cola på glass med en film i helgen er også kos

Jeg tror ikke Cannabis er noe særlig farlig. Men jeg tipper den gjennomsnittlige hverdagsrøyker er sløvere enn andre. Er visstnok et ganske stort problem på nederlandske skoler.
Cola er tingen, om man ikke har cola til en film så drit i filmen, cola står for 90% av nytelsen

Det jeg lurte på: Er det noe vits i å prøve i det hele tatt? Jeg mener når man aldri har inntatt noe annet en alcohol før?
Hva får man ut av det?

Når bør man ikke gjøre det?
Om det er noe vits og prøve hasj får være ditt valg. Det du får ut av det er en helt annen rus enn den du får av alkohol, du slapper mere av, sitter og snakker og blir ikke sint. Du sitter bare å chillern for å si det slik.
K, er ikke sikker på om jeg kommer til å prøve det. Planlegger egentlig ingen ting. Vet ikke om noen som tilbyr slikt uansett så jeg står som regel ikke i fare for fristelsen. Uansett så er ikke jeg en "chille" person hehe.

Men vi får se, kanskje en dag.

btw: har hørt at folk kan få psykiske problemer av slikt, altså om de ikke tåler det....
Har aldri hørt om noen som har fått psykiske problemer av sporadisk røyking. I mine øyne er hasj bedre en alkohol fordi folk blir rolige og avslappet. Så slipper man å våkne opp med bakrus og elefanter i hodet dagen derpå Man blir mer lystig, snakkesalig og filosofisk. Så har man jo det at man omtrent hver eneste gang får latterkrampe

Og foresten så er det ikke så stor forskjell på alkohol o g hasj. De psykiske påkjenningene er relativt milde.
Sist endret av Sinister; 20. desember 2004 kl. 00:58.
Hmm. Hva med "high for a day, slow for a month" lever det opp til sit rykte?
A_O-MoP: ikke med hasj hvertfall, har ikke jeg merka

edit:
Opprinnelig postet av A_O-MoP
K, er ikke sikker på om jeg kommer til å prøve det. Planlegger egentlig ingen ting. Vet ikke om noen som tilbyr slikt uansett så jeg står som regel ikke i fare for fristelsen. Uansett så er ikke jeg en "chille" person hehe.

Men vi får se, kanskje en dag.

btw: har hørt at folk kan få psykiske problemer av slikt, altså om de ikke tåler det....
Vis hele sitatet...
hvis du skal prøve det så hadde jeg ikke satsa på å drikke mye alkohol i tillegg, blei litt mye for meg, nesten for mye..
k, er bare greit å vite. Så man ikke kan merke hva man gjorde i helga tre uker etterpå

btw. hørte om dette Clear Eyes for en stund siden, funker det? Det sies at man merker det på øya om man har røyka og derfor ikke kommer inn enkelte steder...

edit:
Opprinnelig postet av stef
hvis du skal prøve det så hadde jeg ikke satsa på å drikke mye alkohol i tillegg, blei litt mye for meg, nesten for mye..
Vis hele sitatet...
k, skal huske på det
Sist endret av A_O-MoP; 20. desember 2004 kl. 01:39.
har noen venner som bruker det, siden de ble nekta adgang til steder, men det er vel en grunn til at dem bare selger det under disk i norge da.
mener jeg så/leste i nyhetene at det er kan være skadelig.. hvis det ikke bare er ondsinnet propaganda.