Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 3124
Nå er endelig et prosjekt jeg har jobbet lenge med blitt ferdigstilt: Hunderase.no Hunderase.no er et online leksikon for hunderaser. Totalt er det indeksert og beskrevet nærmere 200 forskjellige hunderaser. Disse igjen kan ofte deles opp i flere ulike rasetyper basert på ulikheter i pels og farger, men det blir fase 2 av prosjektet og krever en god del mer research enn det som det er lagt ned i prosjektet per nå. Jeg er imidlertid ganske fornøyd med dagens side, men ønsker gjerne innspill på hva dere føler kan gjøres bedre, og hva dere eventuelt forventer å finne på en slik side, men som ikke finnes nå.

Andre spesifikke ting jeg særlig ønsker respons på...
#1: Stjerner eller tall? Hva fungerer best grafisk? Se eksempelvis rasebeskrivelsen av Border Collie. Synes dere stjerner fungerer? Eller bør jeg gå for tall? Jeg synes kanskje stjernene ble litt i minste laget på iPad. Bør jeg eventuelt forstørre de? Det kan jo fort bli forstyrrende om de blir FOR store også...

#2: Forsiden: Bør jeg ha noen generell velkomsttekst der, eller fungerer det godt slik det er nå? Hva synes dere? Jeg tenker det fort blir litt kleint med en velkomsttekst og kanskje er mest brukervennlig sånn som det er nå. Hva synes dere?

#3: Mer bilder eller er to nok? Jeg har for eksempel ganske mange flere bilder jeg kan bruke av Dobermann. Holder det med to bilder per rase, eller ville dere hatt flere bilder per rase? Kanskje ulike stadier? Jeg tenker dette er noe jeg eventuelt kan oppdatere etterhvert som jeg differensierer på pelstyper og farger (etterhvert).

#4: Alt annet jeg ikke har tenkt på selv som en problemstilling!

All ris og ros mottas med takk!
Veldig bra! Som det framgår av min avatar har jeg altså den mest intelligente hunden.. Og min hund foretrekker stjerner framfor tall! Har ikke sjekket siden på annet enn pc foreløpig og der er det iallefall perfekt!
Forsiden du møter fungerer meget bra, du kunne kanskje tatt med en fane hvor du presenterer deg selv og hva som ligger av info på sidene.
Selvsagt bør du legge ut flere bilder! Men kanskje en fordel om disse kunne vært valgt fra hovedsiden til hver enkelt hund? Se flere bilder her... Og valpe-bilder er jo alltid noe som gir det lille ekstra! Selvsagt også fint hvis du kan vise de forskjellige fargekombinasjonene hver hunderase tilbys innen.
I det hele tatt får denne siden veldig god karakter fra meg: WOFF!
Sitat av woff Vis innlegg
Veldig bra! Som det framgår av min avatar har jeg altså den mest intelligente hunden.. Og min hund foretrekker stjerner framfor tall! Har ikke sjekket siden på annet enn pc foreløpig og der er det iallefall perfekt!
Forsiden du møter fungerer meget bra, du kunne kanskje tatt med en fane hvor du presenterer deg selv og hva som ligger av info på sidene.
Selvsagt bør du legge ut flere bilder! Men kanskje en fordel om disse kunne vært valgt fra hovedsiden til hver enkelt hund? Se flere bilder her... Og valpe-bilder er jo alltid noe som gir det lille ekstra! Selvsagt også fint hvis du kan vise de forskjellige fargekombinasjonene hver hunderase tilbys innen.
I det hele tatt får denne siden veldig god karakter fra meg: WOFF!
Vis hele sitatet...
Takk takk for gode ord!
Etter å ha tittet på siden i noen sekunder, så tenker jeg følgende:

Hva med å dele opp rasene i større grupper?

F.eks "Terrier".

Velger jeg "T" i oversikten, så vil jeg også ha opp alle raser som er av typen terrier, uavhengig om det er en skotsk eller tysk.


Du missbruker ordet "Oversikt".
"Info", "Oppsummering", "Nøkkelfakta" er noe du kanskje bør fokusere litt mer på? Men det krever selvfølgelig mer arbeid fra din side.

"levetid" føler jeg blir litt som "Holdbarhetsdato".
Hva med å bruke "Levealder", som er det mest korrekte uttrykket?


Margen bør flyttes fra høyre til venstre side.

"Farge"-i margen, kan godt sløyfes... Da det ofte ikke er noen fasit på fargen på en hund. En Golden retriever kan f.eks både være hvit, gyllen/brun og sort.

Savner også mer detaljert om mosjonsnivået/behovet til hundene i dine oversikter.
Burde være plassert under "klassifisering" (nøkkelfakta).
En husky krever jo ekstremt mye mosjon, mens en "selskapshund" ikke krever så mye.


En egen oversikt over tips/triks, lover/regler er også på sin plass.
Samt kanskje for din egen del, få på plass annonseinntekter fra oppdrettere o.l på enkelte av rasene?


Samt en skrivefeil: "Høyre" istedet for "Høyde" inne på hunde-oversikten.
Sist endret av Blackkoz; 21. februar 2015 kl. 15:25.
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Etter å ha tittet på siden i noen sekunder, så tenker jeg følgende:

Hva med å dele opp rasene i større grupper?

F.eks "Terrier".

Velger jeg "T" i oversikten, så vil jeg også ha opp alle raser som er av typen terrier, uavhengig om det er en skotsk eller tysk.


Du missbruker ordet "Oversikt".
"Info", "Oppsummering", "Nøkkelfakta" er noe du kanskje bør fokusere litt mer på? Men det krever selvfølgelig mer arbeid fra din side.

"levetid" føler jeg blir litt som "Holdbarhetsdato".
Hva med å bruke "Levealder", som er det mest korrekte uttrykket?


Margen bør flyttes fra høyre til venstre side.

"Farge"-i margen, kan godt sløyfes... Da det ofte ikke er noen fasit på fargen på en hund. En Golden retriever kan f.eks både være hvit, gyllen/brun og sort.

Savner også mer detaljert om mosjonsnivået/behovet til hundene i dine oversikter.
Burde være plassert under "klassifisering" (nøkkelfakta).
En husky krever jo ekstremt mye mosjon, mens en "selskapshund" ikke krever så mye.


En egen oversikt over tips/triks, lover/regler er også på sin plass.
Samt kanskje for din egen del, få på plass annonseinntekter fra oppdrettere o.l på enkelte av rasene?


Samt en skrivefeil: "Høyre" istedet for "Høyde" inne på hunde-oversikten.
Vis hele sitatet...
Tusen takk for gode innspill og forslag. Skal fikse skrivefeilene ASAP. Det øvrige trenger jeg litt mer tid på å ta tak i, men svært gode innspill! Tusen takk for at du tok deg tid til å gå gjennom dette så grundig!
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Hva med å dele opp rasene i større grupper?
"levetid" føler jeg blir litt som "Holdbarhetsdato".
Hva med å bruke "Levealder", som er det mest korrekte uttrykket?
"Farge"-i margen, kan godt sløyfes... Da det ofte ikke er noen fasit på fargen på en hund.
En egen oversikt over tips/triks, lover/regler er også på sin plass.
Samt kanskje for din egen del, få på plass annonseinntekter fra oppdrettere o.l på enkelte av rasene?
Samt en skrivefeil: "Høyre" istedet for "Høyde" inne på hunde-oversikten.
Vis hele sitatet...
Dele opp rasene i grupper: Ikke enig. Men bokstaver som ikke har hunder bør du kanskje fjerne?
Levealder: enig!
Farger er det vel standarder for, så de bør du absolutt beholde!
Egen fane for tips / triks, lover / regler, linker til gode hundesider / forbund bør absolutt på plass.
Reklame? MÅ VI? Helst ikke men ser beklageligvis at det fort blir en konsekvens hvis du skal legge MANGE timer ned i denne siden!
Sitat av woff Vis innlegg
Dele opp rasene i grupper: Ikke enig. Men bokstaver som ikke har hunder bør du kanskje fjerne?
Levealder: enig!
Farger er det vel standarder for, så de bør du absolutt beholde!
Egen fane for tips / triks, lover / regler, linker til gode hundesider / forbund bør absolutt på plass.
Reklame? MÅ VI? Helst ikke men ser beklageligvis at det fort blir en konsekvens hvis du skal legge MANGE timer ned i denne siden!
Vis hele sitatet...
Ja, godt poeng - skal fjerne bokstavene uten innhold.
Nå var jeg spent på hva du hadde skrevet om Dogo Canario, men den rasen hadde du glemt..
Sitat av akasha06 Vis innlegg
Nå var jeg spent på hva du hadde skrevet om Dogo Canario, men den rasen hadde du glemt..
Vis hele sitatet...
Oj - skal se på det! Takk for tipset. Ser du flere raser som mangler, så hyl ut!
Fin side, absolutt.
Men, du skriver nærmere 200 raser her, og over 500 raser på siden. Hva stemmer?
Hva er malen? Nkk godkjente raser? Hvis ikke, så har du glemt Amerikansk bulldog.

Forøvrig likte jeg beskrivelsen av dobermann, bra at man poengterer hvordan dagens rase fremstår, og ikke legger fult så mye vekt på hvordan de var før. Mange myter ute å går om hvor "farlige" de er.
Har en doberman på 10 år selv, og han stemmer godt med beskrivelsen din :-)
Sist endret av Yorke; 22. februar 2015 kl. 09:59.
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Når jeg leser på flere av sidene får jeg inntrykk av at dette ikke er noe du har skrevet selv, men oversatt nesten direkte fra engelske sider. Det ødelegger veldig mye av inntrykket.

Edit: For å bevise hvor skamløs kopiering du har drevet med kopierer jeg her fra Cairn Terrier:

Cairn Terrier er en liten atletisk utseende hund som har et rampete og intelligent utseende. Ansiktet deres blir ofte beskrevet som nesten rev-lignende utseende med skarpe spisse ører som er satt relativt høyt på hodet. Ørene er alltid båret oppreist, og den buskete hårtoppen og lengre hår på ørene gir en myk skisse av hodet. Snuten er markant, men ikke firkantet, og er noe spiss i utseende. Øynene til en Cairn Terrier er brune eller nøttebrun, og ser ut til å gnistre av intelligens og god humor og de ​​er svært interessert i å få med seg alt som er rundt dem.
Vis hele sitatet...
som er direkte kopi av dette http://www.terrificpets.com/dog_bree...rn_terrier.asp

The Cairn Terrier is a small athletic looking dog that has a mischievous and intelligent look. Often their face is described as being almost fox-like in appearance with sharp pointed ears that are set relatively high on the head. The ears are always carried erect and the bushy topknot and longer hairs on the ears give a softened outline to the head. The muzzle is strong looking but not square and is somewhat pointed in appearance. The face has a definite stop between the deep set brown or hazel eyes that are framed by bushy eyebrows. The eyes of a Cairn Terrier seem to sparkle with intelligence and good humor and they are very interested in watching everything around them.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Olympic; 22. februar 2015 kl. 11:28.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
http://www.dogbreedslist.info/all-do...d-Bulldog.html
http://www.hunderase.no/alapaha-blue-blood-bulldog/

Både bilde, tekst og info er stjålet. Det er i tillegg helt åpenlyst at du ikke engang har giddet å prøve skjule at du kopierer dogbreedslist.info siden du mer eller mindre har blåkopiert header, pagination og andre grafiske seksjoner.

Du tråkker greit over alt som heter linjer her.
Sist endret av nso; 22. februar 2015 kl. 12:37.