Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 3760
Hei

Vi er to jenter som går VG2 markedsføring. Vi har UB (ungdomsbedrifter) og har bestemt oss for å lage en hjemmeside som skal omhandle mote. Mote, motenyheter, lookbook, tips (hår,klær,sminke) er det vi har tenkt at siden skal inneholde. Vi har ingen planer om å tjene penger på dette, men ville først og fremst sørge for at vi kunne jobbe med noe som var motiverende og gøy for oss.

Litt usikker på om dette er riktige stedet å spørre, men vi prøver.

Hvordan skal vi gå frem for å kjøpe vårt eget domene?

Vil det bli veldig krevende å lage et design som er OK? (Vi har diverse "kontakter" som kan hjelpe oss til en viss grad, men hvor mye er vi usikre på)

Hva bør vi tenke på før vi går i gang å lager siden? Og hvordan bør vi "gå frem"?


Vi har absolutt ingen erfaring med dette fra tidligere, så absolutt all hjelp er til STOR hjelp! Kom gjerne med mer "hjelp" enn bare svar på spørsmålene. Trenger dere mer "info" er det bare å spørre.

Takk på forhånd!

Tips til et kult navn hadde også vært til stor hjelp
Sist endret av prodigy420; 7. oktober 2014 kl. 09:19.
Ville anbefalt dere Host1.no . Ved registrering, blur rabattkode "nFF" for 15% rabatt.
Har brukt Host1 selv, og har hørt utrolig mange fornøyde kunder fra disse.

Er mange "templates" i kontrollpanelets "Softaculous".
Jeg kan hjelpe dere med å komme godt i gang
Men vil si at skype vil fungere lettere enn å skrive på forum.

Om dere ikke vil skype så ville jeg ambefalt å begynne med å velge hva "host" dere vil ha. "Proisp, host1, domeneshop....." når dere er fornøgd med valget går dere frem og kjøper domene med webhotell. Dette vil koste ca
300-400 kr totalt. En ting jeg er litt usikker på er hvem dere skal registrere domebe på, fordi .no domener er staten litt gniten på, før kunne du kun lage domene om du eide en norsk bedrift. Jaja.

Etter det må dere velge en platform (med tanke på at dere ikke kan noe koding så vil jeg anbefale en platform)

Det finnes mange forskjellige platformer. Wordpress og jombla er de mest populære innen blog kategorien.
Vil anbefale Wordpress pga det er så oversiktlig og godt dokumentert.

Etter det har dere 2 valg, lage template selv eller kjøpe/finne en gratis template som passer til deres nettside.

Når dere har fått alt dette i boks er dere mer eller mindre klar til å begynne å skruve artikler eller hva dere måtte skrive
Lykke til!