Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2390
Trenger ideer til personlig hjemmeside design.
Er ikke på utkikk etter template, fordi kommer til å lage den selv.

Skal inneholde en liten blog, sider med prosjekter og andre ting.
Noe ala som denne siden http://microhobby.net/ - Det er en side fra en annen medlem her inne
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Idéer? Tror du er nødt til å finne idéer selv, ellers kan du jo google blogger til du stuper.
Trådstarter
77 0
Om du ikke vil hjelpe meg med ideer så trenger du heller ikke å poste...
Sist endret av resell4; 12. april 2012 kl. 15:11.
Sønn av kongen
Ru11er's Avatar
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av resell4 Vis innlegg
Om du ikke vil hjelpe meg med ideer så trenger du heller ikke å poste...
Vis hele sitatet...
Ok, hvis du ikke er på utkikk etter templates, hva vil du egentlig ha? Idéer til farger, layout og slikt? I så fall må du si hva slags tema bloggen din skal ha.
Trådstarter
77 0
Sitat av Choobe Vis innlegg
Ok, hvis du ikke er på utkikk etter templates, hva vil du egentlig ha? Idéer til farger, layout og slikt? I så fall må du si hva slags tema bloggen din skal ha.
Vis hele sitatet...
Vil ha ideer til layout på siden
Siden skal handle om, elektronikk, programmering og kjemi.
Slenger meg på som over: google
Sitat av resell4 Vis innlegg
Vil ha ideer til layout på siden
Siden skal handle om, elektronikk, programmering og kjemi.
Vis hele sitatet...
Dette er helt håpløst å hjelpe med.

Du må heller sette i gang og lage siden din, så kan du deretter spørre om hva som bør forandres ut i fra det.
Siden du linker til bruker wordpress.
Du får nesten bare browse templates/themes til du finner noe du liker.
du kan jo alltids redigere themes/templates slik at de blir eksakt slik du ønsker.
Idé til layout:

Kode

 _______
|_______|
|    |  |
|    |  |
|    |  |
|____|__|
|_______|
Sist endret av m0nte; 12. april 2012 kl. 16:52.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av resell4 Vis innlegg
Vil ha ideer til layout på siden
Siden skal handle om, elektronikk, programmering og kjemi.
Vis hele sitatet...
Hva med å ha kretskort-blueprints som bakgrunn. Som dette

Det er en brush til PhotoShop
Men det har jo jeg og :P Forøvrig synes jeg themet var mye finere før jeg begynte å pusse på det, men det skal fiffes opp en dag. Som sagt over bruker jeg wordpress og det themet som linkes til lenger opp
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av resell4 Vis innlegg
Trenger ideer til personlig hjemmeside design.
Er ikke på utkikk etter template, fordi kommer til å lage den selv.

Skal inneholde en liten blog, sider med prosjekter og andre ting.
Noe ala som denne siden http://microhobby.net/ - Det er en side fra en annen medlem her inne
Vis hele sitatet...
Jeg ville først og fremst anbefalt deg å bruke wordpress, da du har tenkt til å ha en liten blogg som du skriver.
Eller så kan du lage en vanlig side i html+css fra scratch og legge inn f.eks en rss feed fra en blogg du har vedsiden av. ( https://www.rssinclude.com/ )

Når det kommer til design ville jeg brukt noe enkelt og rent, farger og fonter som beskriver deg selv. Du må også tenke på målgruppe; hvem vil du at skal se siden din? Tilpass siden iforhold til deg selv og dem du vil treffe.

Lag sitemap/flytskjema først, beskriv til deg selv på ett ark hva du vil at siden skal gjøre, lag en mal over f.eks div taggene/classene som enkelt beskriver hvordan siden skal være satt opp osv. cheers
Sitat av resell4 Vis innlegg
Trenger ideer til personlig hjemmeside design.
Er ikke på utkikk etter template, fordi kommer til å lage den selv.

Skal inneholde en liten blog, sider med prosjekter og andre ting.
Noe ala som denne siden http://microhobby.net/ - Det er en side fra en annen medlem her inne
Vis hele sitatet...
Jeg ville nok gått for en Wordpress side og funnet ett theme

Mange allrighte themes som er gratis, eller du kan betale for ett theme. Men wordpress er noe jeg selv bruker å vil anbefale deg. Om du ikke har domene og webhotell vil jeg anbefale deg å bruke one.com De er billige å bra.