Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1329
Hei

Tenker å starte ett firma i nærmeste fremtid, og til det trenger jeg først og fremst å få laget en nettside. Har ikke tid til å lage noe selv, så ønsker derfor at noen andre gjør dette.

Kriterier for siden: Fengende og bra design, veldig enkel. Samt en fet logo som gjennspeiler bedriften. Den må tillegg til nettsiden, kunne brukes på firmabil.

Siden må i grove trekk inneholde: Frontside, Infoside, Nyheter som jeg selv kan poste, Betingelser og en login side hvor kunder kan legge inn kontaktinformasjon og noen andre småting. (Og om det enkelt lar seg gjøre at jeg kan printe ut ferdig faktura ved bruk av kundenes kontaktinformasjon.) Og sist men ikke minst en enkel kontakt side.

Mulig det er noen småting som vil dukke opp etter hvert, men ta utgangspunkt i dette.

Noen som vet ca hvor mye dette vil koste, inkludert .no domene og rimelig webhotell.

Eventuelle pristilbud kan sendes på PM (ikke timepris), spiller ingen rolle hvem du er, hvor gammel du er, hvilken utdannelse du har, resultatet som teller.

Mvh
Jeg vil gjette på at en sånn totalløsning med drifting på leid server vil koste deg hvertfall 40.000kr + månedlige kostnader - mer design, fancy innhold og sånn drar selvfølgelig prisen opp. Dette er hvertfall et løst prisestimat fra daglig leder hos Adept Internet, et lite Lillehammerfirma.
Sitat av excubated Vis innlegg
Jeg vil gjette på at en sånn totalløsning med drifting på leid server vil koste deg hvertfall 40.000kr + månedlige kostnader - mer design, fancy innhold og sånn drar selvfølgelig prisen opp. Dette er hvertfall et løst prisestimat fra daglig leder hos Adept Internet, et lite Lillehammerfirma.
Vis hele sitatet...
Er vel flere her på freak.no som designer websider mye billigere enn det der.

OT: Som sagt, det er flere her inne som er flinke til å designe websider så sjekk litt rundt på forumet så finner du mest sannsynlig noe
Sist endret av s1gh; 24. februar 2010 kl. 15:48.
Sitat av s1gh Vis innlegg
Er vel flere her på freak.no som designer websider mye billigere enn det der.
Vis hele sitatet...
Det tror jeg også, men når man skal ha firma og basere seg på en internettløsning er det ikke alltid nok med en .rar-fil med .html'er på mail Uten å markedsføre for mye, kan jeg vel si at du får det du betaler for.
Dette skal bare være en infoside for bedriften hvor kunden om ønskelig kan legge inn kontaktinformasjon og noen småting utenom... Feks Faste bestillinger (som må legges inn manuelt av kunden) Det skal ikke være noe nettbutikk eller noen form for online betalingsløsninger i førsteomgang. Jeg skal ikke selge varer, men tjenester.

Bedriften er overhodet ikke nettbasert, den bare er der for å "holde kontakt" med kunden. Og til info/ markedsføring av bedriften.

For 40.000 kr i måneden lager jeg den selv. Men takk for tilbudet
Sitat av highroller Vis innlegg
Dette skal bare være en infoside for bedriften hvor kunden om ønskelig kan legge inn kontaktinformasjon og noen småting utenom... Feks Faste bestillinger (som må legges inn manuelt av kunden) Det skal ikke være noe nettbutikk eller noen form for online betalingsløsninger i førsteomgang. Jeg skal ikke selge varer, men tjenester.

Bedriften er overhodet ikke nettbasert, den bare er der for å "holde kontakt" med kunden. Og til info/ markedsføring av bedriften.

For 40.000 kr i måneden lager jeg den selv. Men takk for tilbudet
Vis hele sitatet...
wordpres eller jomla eller drupal burde jo være perfekt til dette?
Sitat av xhacktly Vis innlegg
wordpres eller jomla eller drupal burde jo være perfekt til dette?
Vis hele sitatet...
Ja, men mistet tolmodigheten min. Har en jomlaside delvis påbegynt, men må uansett ha fet logo/ banner slikt. Så derfor tenkte jeg kanskje en som har litt mer peiling kunne fikset biffen.
Sitat av highroller Vis innlegg
Ja, men mistet tolmodigheten min. Har en jomlaside delvis påbegynt, men må uansett ha fet logo/ banner slikt. Så derfor tenkte jeg kanskje en som har litt mer peiling kunne fikset biffen.
Vis hele sitatet...
mhm ja logo er jo bare å lage i illustrator eller (sleng opp en anonse på mittanbud.no under design av logo ellerno..)
Sist endret av random40348; 24. februar 2010 kl. 16:09.
Takk for tips, får gi meg og illustrator en sjans, kanskje jeg får ny motivasjon til å lage en side om jeg får til en logo.

Men bare å fortsette med tips og pristilbud folkens

Da har jeg prøvd å lage logo selv, gikk heller dårlig. Så, bare å sende pris på PM?
Jeg kan ta meg av dette for 10-15 tusen alt ettersom hva slags moduler du er ute etter. Har god grafiker som fikser alt av logoer klare til web/trykk o.l Ta kontakt på vis du vil prate mere der.

Mvh Kim
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av highroller Vis innlegg
Dette skal bare være en infoside for bedriften hvor kunden om ønskelig kan legge inn kontaktinformasjon og noen småting utenom... Feks Faste bestillinger (som må legges inn manuelt av kunden) Det skal ikke være noe nettbutikk eller noen form for online betalingsløsninger i førsteomgang. Jeg skal ikke selge varer, men tjenester.

Bedriften er overhodet ikke nettbasert, den bare er der for å "holde kontakt" med kunden. Og til info/ markedsføring av bedriften.

For 40.000 kr i måneden lager jeg den selv. Men takk for tilbudet
Vis hele sitatet...
Da må jeg nesten få anbefale Twitter.
Twitter er et must hvis du har tenkt å "holde kontakt" med kunden. Dette virker også ganske bra til markedsføring også, men på et mer personlig plan.
(Kanskje litt på siden av spørsmålet, men ikke for langt.)