Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 2053
Har laget denne kalkulatoren i VB, jeg er en noob i VB å dette er mit første "produkt".
Hva synes dere? håper på konstruktiv respons
(Orket ikke bruke lang tid på ikonene i den)

kalkulator
Til å være ditt første "produkt" så er det vel ok (er noob selv, har informasjonsbehandling 1b), men du bør gjøre en del før du kommer med det ferdige produktet.

Synes at "Ikke skriv bokstaver eller tegn untat komma (,) i felltene" er både unødvendig og irriterende (spesielt med den røde skriften). Dessuten skal det vel være unntatt og feltene.

Synes også at den er rotete og uoversiktlig. Du bør kanskje ha større skrift over de ulike utregningspostene og større mellomrom mellom utregningspostene. Synes også at det ser stygt ut under "Rektangel" og "Kube/terning" når det kommer til plassering av tekst ok bokser.

Disse "Ikke skriv her!" er litt stygt, kan du ikke bare ha de som labels da?
Trådstarter
9 0
Er ikke ferdig med det helt enda, men kom ikke på noe mer å gjøre med det så jeg la det ut her så jeg kunne få tips om hva som kunne bli bedre. Nå skal jeg fjerne "Ikke skriv her!", lage bildene bedre og ha større mellomrom mellom utregningspostene. Jeg fjerner også "Ikke skriv bokstaver eller tegn untat komma (,) i felltene". Takk for hjelpen Gjerven.
(lagde denne "kalkulatoren" i slutten av 10. klasse, så ble det litt kjedelig. Så først for noen måneder siden fiksa jeg på de største feila. Jeg går nå første året på vidregående)
Sist endret av xixus; 8. juni 2007 kl. 01:15.
Dette har jeg ikke veldig peil på, men jeg syns det var bra jeg. Dessuten er det ganske nyttig faktisk:P
Få orden på TAB-rekkefølgen. Ble litt ekkelt når det hoppet litt frem og tilbake på enkelte punkter.
Ellers funket det helt fint slik jeg merket, selv om du enten kunne ha fjernet figurene, eller laget dem slik at de ble generert på nytt hver gang (korrekte proporsjoner)
Keep up the good work
Trådstarter
9 0
Nå har jeg laget en mere oversiktelig versjon. men den er fortsatt ikke helt ferdig.
Jeg synes selv at den er mye bedre en den første.

Fiksa Tab rekkefølgen
Tokk vekk "Ikke skriv bokstaver eller tegn untat komma (,) i felltene"
Fjerna "Ikke skriv her!"
Nye figurer
La til "rammer"

Jeg vurderer om jeg skal droppe å ha farger på de tallene som kommer over "figurene", hva synes dere?

Kalkulator v2
Sist endret av xixus; 8. juni 2007 kl. 03:49.
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Funker bra. Er veldig simpelt å lage, og noe av det første du blir innført i VB også. Er sånn at du får innblikk i variabler osv.
Trådstarter
9 0
Har laget enda en ny versjon, dette er den siste versjonen jeg skriver at jeg leggerut pga den vil oppdatere seg selv

Her er den!
Trådstarter
9 0
Er det ingen som har flere forslag til hva jeg kan leggetil? Burde jeg gjøre noe mere før jeg sier at "produktet" er ferdig?
kunne jo tatt med sånn hypotenus, katet og sånn vanskelig drit, men jeg må si det du har gjort er bra, kommer til å bruke den på matteprøver og sånn
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Trigonometriske funksjoner er jo nødvendig på en kalkulator ja.

Ellers så er det jo god trening i programmering å lage støtte for t.d Revers Polsk Notasjon, RPN. Ei enkel algoritme for å konvertere fra RPN til vanlig notasjon finner du på Wikipedia. Er en del i dei tekniske miljøa som sverger til RPN.
Det funker ikke hos meg, får bare se masse tekst.
Trådstarter
9 0
Til de som bare får en masse tekst, denne funker da: http://3xgamez.com/kalkulator/geometrix3.zip
øhm... kan ikke si no'

har macintosh!
Jeg har nå Testet den nye versjonen av kalkulatoren.
for å være ærlig så likte jeg den knallgodt, å nå er det "ikke skriv her " greiene borte for de som ikke likte det!,
Jeg anbefaler alle å prøve den nå!
veldig bra kalkis, men reagerte på at det er bilde av et kvadrat der det står rektangel
Sitat av Leif Motorvei
veldig bra kalkis, men reagerte på at det er bilde av et kvadrat der det står rektangel
Vis hele sitatet...
Husk dette er bare en testversjon, denne blir fikset på hele tiden, det vet jeg!

Dere kan jo besøke www.3xgamez.com som han distributerer, den er langt i fra bra ennå, men der kan dere teste spill han har laget, men husk de som ligger der nå er laget for lenge siden så de er ikke av det beste!
Sitat av Leif Motorvei
veldig bra kalkis, men reagerte på at det er bilde av et kvadrat der det står rektangel
Vis hele sitatet...
Der tar du feil.
Det er 103x92 piksler, aka et rektangel.

Men det burde vel stått 'firkant' der.
Trådstarter
9 0
Når jeg skulle fikse sånn at det står 'firkant' klarte jeg å glemme passordet til hele progammet.. Så jeg måtte lage et nytt passord:/..Nå må alle som har instalert kalkulatoren kanskje laste ned og instalere igjnen:/
Veldig bra kalkulator må jeg få si.
Veldig irriterens at du har brukt windows deploy metode og ikke bare lagt ved .exe filen.
Dette er bare en liten bagatell, men er veldig lett å fikse på.

Det var litt rotete med alle forskjellige utregningen på ett skjema, kanskje du kunne brukt faner eller egne skjemaer. Eller at du hadde en liste hvor det ble valgt hva som skulle regnes ut. Og inndata ble skrevet inn i noen tekstbokser.

Dette med å alltid måtte trykke på regn ut for hvergang, kan også fikses.
Du kan sette en textbox.lostfocus handler som reagerer når noen har valgt noe annet enn den boksen. Så kan du bruke noen if-setninger for å sjekke om alle tekstboksene inneholder tall. Hvis den gjør det, så regner en ut resultatet.
Selvfølgelig ikke nødvendig, men kan gjøre at resultatet blir litt bedre..:-\

Denne fullført meldingen er litt teit. den kan du utnytte litt bedre. Du kan, f.eks. vise utregningen og resultatet. Slik at det kanskje går ann å lære noe av kalkulatoren også. Ikke bare bruke den.

Tilslutt:
Må si jeg er veldig imponert for at dette er første VB resultat. Driver selv med VB og holdt meg til sånne Hello World-basic programmer til å begynne med.
Litt uryddig. Hvis du stiller ned oppløsningen din til 1024x768 så vil du se at du ikke har så mye å gå på før programmet ditt ikke har plass på skjermen. Kjører 1280x800px her.
Du bør også fikse dette deploy innstallasjons programmet til ms. Eventuelt fjerne dette og heller sette inn en liten funksjon som sjekker om dette er den siste versjonen. Hvis ikke så laster den ned den nye. Sletter den gamle og legger inn den nye. Og starter den nye.
Skulle ikke være så vanskelig å få til.

Stå på der, dette kan bli et veldig bra gjennom ført produkt til slutt.

Enjoy.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Husk Pythagoras, folkens!